Biológia

    8. évfolyamon:

        Juhász Kata Anna 8.c

            Kamaszkori konfliktusok, ahogy én látom…

            Kata személyes hangvételű dolgozatában a kamaszkorral együtt járó
            nehézségekről ír meglepően őszintén. Pályázata a tinédzserek lelki világát tartja
            tükörbe. Fanyar humorral mutatja be saját családján belül kialakult konfliktusokat.
            Írásának további fő erénye, hogy nemcsak a felnőttek, hanem korosztályának
            ellentmondásos viselkedését is kritikus hangvétellel ábrázolja.

    Tanára: Nargang Lajos


    7. évfolyamon:

        Drexler Márton 7.b

            Osztálykirándulás a Bükki Nemzeti Parkban

            Marci pályázatában egy rendkívül izgalmas osztálykirándulást tervezett a Bükki
            Nemzeti Park területére. A túra útvonala érinti a Szalajka völgyet, Lillafüredet.
            Említést tesz az erdőgazdálkodás fontosságáról és törekszik a karsztvidék növény
            és állatvilágának részletes bemutatására.

    Tanára: Csatlósné Miklós Anna



Fizika

    8. évfolyamon:

        Stary Ádám 8.c

            Interjú Jedlik Ányossal

            Az interjú színes és érdekes olvasmány. Ádám bemutatja Jedlik életét, mintha saját
            szavaival mesélne találmányairól, felfedezéseiről.
            Nagy gondot fordított az interjú megírására, több forrást olvasott el. Nem csak a
            legkézenfekvőbb közhelyeket említi, hanem elmondja például, hogy "nem magát a
            dinamót fedezte fel, hanem csak a működési elvét". Emellett igényes szép előlapot
            készített.

    Tanára: Virágh Krisztián



Földrajz

    7. évfolyamon:

        Szabó Zsolt 7.c

            Moszkva bemutatása

            Zsolt Európa egy igen ellentmondásos nagyvárosának a bemutatására vállalkozott.
            Moszkva nevezettességei, látványosságai mellett kitért a vallás, etnikai és a
            szórakozási lehetőségek bemutatására is. Prezentációja színes és érdekes
            települést mutat be.


    8. évfolyamon:

        Farkas Benedek 8.C

            Magyarországi programajánlat egy francia előkelőségnek és egy holland
            háromgyermekes családnak

            Benedek aprólékosan megtervezte a külföldiek magyarországi tartózkodását az
            utazástól a szálláson át az étkezésig és külön programjavaslatot állított össze a
            gyermekek számára. Ha külföldről érkeznek vendégeik, akkor javaslom, hogy
            forduljanak Benedekhez ötletért, hogy mely látványosságokat érdemes megmutatni
            nekik, mert Benedek a dolgozatában az ország minden részébe elkalauzolta
            vendégeit

    Tanára:Antos Gábor



Kémia

    7. évfolyamon:

        Balczer Veronika és Al Raheem Veronika 7.b

            Az esőerdők pusztulása

            Ezt az időszerű témát igényesen dolgozták fel logikusan szerkesztett
            prezentációjukban. Bemutatták az esőerdők növény és állatvilágát, az emberi
            tevékenység pusztító hatásait. Rávilágítottak arra, hogy globálisan milyen
            következményekkel járhat, ha a fakitermelést és a környezetszennyezést nem
            csökkentjük. Néhány megfontolásra érdemes megoldási javaslatot is felvázoltak.
            Közös munkájukhoz gratulálunk!

    Tanára: Farkasné Balogh Éva


    8. évfolyamon:

        Nyikes Julianna 8.b

            Hétköznapok kémiája a háztartásban

            Az idei tanévben megújult pályázati tematika sok tanulónak hozta meg a
            munkakedvét. A pályázati szempontoknak a legmagasabb szinten felelt meg
            Julianna dolgozata. Munkájának központi témája az üveg- és porcelángyártás.
            A dolgozat értéke, hogy igényes, alapos, de ugyanakkor gyakorlatias és személyes
            színezetű is. Szívből kívánjuk, hogy egyszer legyen neki is egy Herendi porcelán
            étkészlete!

    Tanára:Katona András



Természetismeret

    5. évfolyamon:

        Ősz - Varga Lilla 5.a

            Az én tanyám....

            Lilla a pályázatában remekül ötvözte a fantázia és a megvalósíthatóság nehezen
            összeegyeztethető lehetőségét. Pályázatának gyöngyszeme a saját kezűleg
            elkészített makett, amelyet jól kiegészített az írásos dolgozata. Munkája egyszerre
            érdekes, látványos és részleteiben is érdekes.

    Tanára: Nargang Lajos


    6. évfolyamon:

        Schubert Márton 6.c

            Az Őrségi Nemzeti Park bemutatása

            Marci, nemcsak a természeti értékeket, hanem e táj páratlan építészeti és néprajzi
            kincseit is bemutatta. Power point formában készítette el pályázatát ügyesen elő is
            adta a természetismeret órán, nagy sikert aratva társai körében. Nem utolsó
            sorban más diákoknak is meghozta a kedvét prezentáció készítésre és kiselőadás
            tartására.

    Tanára:Sárkány Anna