Biológia

    10. évfolyamosoknak

        I. A szervezetünk csodálatos világa
            1. Mit lehet tudni a DNS-ről?
            2. A víz jelentősége és funkciói a szervezetben
            3. Energia hasznosítás és termelés a szervezetekben
            4. Korszerű képalkotó diagnosztikai eljárások

        II. Egészség és életmód
            1. Vitaminok és jelentőségük
            2. A „füvezés” veszélyei
            3. Edzett vagyok-e?
            4. Túlsúlyos vagyok-e?
            5. Evolúciós versenyben a kórokozókkal Egy-egy fertőző betegség járványtana.

        III. Tudomány és társadalom: egy dokumentum tanulmányozása, elemzése
            Az élelmiszerekről szóló 1995. évi XC. törvény célja, alapelvei, főbb egységei
            Jelentősége a hétköznapokban. Miről kell tájékoztatni a vásárlót?
            A pályázat készítője felfedez-e olyan terméket boltok polcain, amely nem felel
            meg az előírásoknak?

        IV. Vélemények ütközése, nézőpontok bemutatása, sajtóvisszhang, önálló vélemény
            kifejtése
            Az abortusz jogi keretei. Mikor kérheti valaki a terhesség megszakítását a
            Magzat védelméről szóló 1992. évi LXXIX törvény szerint? Miért nyilvánította
            alkotmányellenesnek az Alkotmánybíróság az előbbi törvény egyes
            paragrafusait? Az alkotmánybíróság 48/1998. (XI. 23.) AB határozata…


    11. évfolyamosoknak

        I. Gének és az öröklődés
            1. Mi az a klónozás? Nevezetes klónozási kísérletek. Dilemmák a klónozással
            kapcsolatban.
            2. Mik azok a GM-növények? Kell-e Magyarországon GM-kukoricát
            termeszteni?
            3. Genetika és történelem. Híres betegségek, híres családfák.

        II. Megújuló energiaforrások
            1. Problémák és előnyök a biodízel és a bioetanol felhasználása körül.

        III. Ember és természet
            1. Mi az ökológiai lábnyom?
                Különbségek a Földön, okok, következmények. Gilly Zsolt: Ökológiai lábnyom
                http://www.c3.hu/
            2.Fenntartható fejlődés
                Meskó Attila: A földi élet fenntarthatóságának kérdései.
                Mindentudás Egyeteme: 2004. szept. 20.
                Somlyódy László: Az értől az óceánig - A víz: a jövő kihívása.
                Mindentudás Egyeteme: 2003. febr. 3.

        IV. Egy dokumentum ismertetése
            Javasolt témák, források pl.: A természet védelméről szóló 1996. évi LIII.
            törvény célja, alapelvei, főbb egységei és jelentősége. Az élőhely és az élővilág
            védelmének fokozatai.

        V. Vélemények ütközése, nézőpontok bemutatása, sajtóvisszhang, önálló vélemény
            1. Mit lehet tenni az erdőink védelmében?


Földrajz

    9. évfolyam

        • Lakossági fogyasztás növekedésének jellemzői, hatásuk a környezetre
        • A „nagy bumm” modern értelmezése
        • A vörös óriások életútja ppt
        • Az űrfelvételek gyakorlati alkalmazásának lehetőségei
        • Egy geológiai érdekesség bemutatása ppt

    10. évfolyam

        • A pénz hatalma, a monetáris világ árnyoldalai
        • Virtuális világ - esélyegyenlőség mindenkinek?
        • 1929-1932-es világválság és napjaink gazdasági válságának összehasonlítása

    Beadási határidő: 2014. február 5.


Kémia

    9. évfolyam

        1. Atomenergia felhasználási területei
        2. A kémia néhány nagy pillanata, és azok következményei

    Beadási határidő: 2014.február 10.


    10. évfolyam

        1. A műanyagok csodás világa
            több téma választható: pl.: Műanyagok újrahasznosítási lehetőségei
            Miből lesz a pulóver?
        2. Az alkohol varázsa (pptx)
            a téma többféle szemszögből is megközelíthető
        3. Keresztrejtvény a szénhidrogének témaköréből (legalább 20x20-as)

    Beadási határidő: 2014. február 15.


Fizika

    Téma megtekinthatő: itt

    Beadási határidő: 2014.február 10.