Ha kíváncsi lenne néhány hasoló témájú cikkre, kattintson egy címkére!
2014. március 11.
Károlyi pályázat reál I. helyezettek 2013/2014
Természetismeret 5. évfolyamon: Csikós Botond 5.b Boti „Kedvenceim és tartásuk” címmel írt szakszerű, tanulságos és mégis kedves, szórakoztató pályamunkát. Olvasás közben az ifjú Gerald Durrell világa elevenedik meg, rágcsálókkal, rovarokkal, kígyóval, gekkóval. Az egész íráson átérzik az állatok iránti gondoskodó szeretet, a tudás és tapasztalat. Dolgozatát kedvenceivel készült portréi színesítik. Munkájában szülei és nagymamája segítették, tanácsaikkal és türelmükkel, mellyel ezt a kis állatkertet elviselik. Tanára: Sárkány Anna
6. évfolyamon: Selyem Ágnes 6.b Ági a magyarországi nemzeti parkokról készítette pályázatát. Dolgozata az ismeretterjesztő írások érthető, hétköznapi nyelvezettel íródott változata. Kerülte a tudományoskodó leírást, és az érdekesebb részleteket bemutató képekre helyezte a hangsúlyt. Munkája kitűnően szerkesztett, áttekinthető és igényes, egyszerre érdekes és kedvcsináló. Tanára: Nargang Lajos
Biológia 7. évfolyamon: Schubert Márton 7.c Marci a dél-amerikai Titicaca Nemzeti Parkot mutatja be prezentáció formájában. Prezentációja akár egy fiatalokat megcélzó utazási iroda reklámja is lehetne. Gyönyörű képekkel, lényegre törő ismertetőkkel mutatja be a tájat, élővilágát, az ott élő emberek életét és kultúráját. Munkáját átszövi a humor, ami élménnyé teszi a bemutató megtekintését. A bemutató kivitelezése biológiai és informatikai szempontból is logikus és igényes. Tanára: Sárkány Anna
Kémia 8. évfolyamon: Al Raheem Veronika és Balczer Veronika 8.b A pályázat kiírása keresztrejtvény vagy társasjáték készítéséről szólt, melynek célja a kémiai fogalmak begyakorlása. A győztesek a társasjátékot választották és igényes kivitelben készítették el a „Gazdálkodj okosan!” klasszikus társas mintájára. A játék célja a periódusos rendszer elemeinek összegyűjtése és kirakása. Kiválóan alkalmas a periódusos rendszer, a kémiában kiemelkedő eredményeket elért tudósok megismerésére és a fogalmak elmélyítésére. Közös munkájuknak az volt a célja, hogy megmutassák, ezt a nehéz tantárgyat is lehet játszva tanulni. Tanára: Farkasné Balogh Éva
Földrajz
A földrajzi pályázat témája a védett és különleges geológiai értékek a Földön címet kapta.
7. évfolyamon: Tüske Fruzsina 7.c Fruzsina pályamunkájában Ausztrália legnagyobb geológiai nevezetességét, Ayers Rock-ot, vagy az őslakók nyelvén Uluru –t mutatja be. Földrajzi sajátosságai mellett kitért a néprajzi érdekességek ismertetésére is. Munkájának érdekessége, hogy egy kisfilmben is bemutatja, a különböző időszakokban milyen a szikla különleges fényjátéka. Tanára: Csatlósné Miklós Anna
Fizika 8. évfolyamon: Szabó Gábor 8.a A pályázat feladata egy házi víztisztító megépítése volt, mely modellezi a nagyipari víztisztító működését. Gábor mérnöki körültekintéssel végezte el a feladatot, nagy hangsúlyt fektetve az eszközök előkészítésére. A kísérletet video formájában rögzítette, melyet szakszerű kommentárral látott el, helyesen és érthetően bemutatva az egyes részek szerepét a tisztítás folyamatában. Tanára: Virágh Krisztián
Informatika 5. évfolyamon:
Paint kategória: Kazsa Sára 5.a A feladatban a Paint program segítségével kellett elkészíteni egy, a tanuló által kitalált, megírt könyv könyvborítójának fedő és hátlapját. Sára a könyv hátoldalára írt izgalmas tartalmat a Paint program segítségével a fedőlapra megtervezett ötletes saját készítésű rajzaival tette még látványosabbá.
Szövegszerkesztő kategória: Keszte Panna 5.c A feladatban a Word szövegszerkesztő program segítségével Magyarország nemzeti parkjait kellett bemutatni. A Panna által készített érdekes olvasmányt a Word program lehetőségeinek segítségével tette még látványosabbá. A szövegformázás lehetőségeit maximálisan kihasználta. A kötelező 1 rajz helyett összesen 8 - a Paint program segítségével készített, képaláírással ellátott rajzzal tette szemléletesebbé munkáját. Panna igényes, az előírt feltételeket magasan meghaladó pályaművet alkotott.
6. évfolyamon:
Paint kategória: Ősz Varga Lilla 6.a A feladatban a Paint program segítségével kellett elkészíteni egy, a tanuló által kitalált, megírt könyv könyvborítójának fedő és hátlapját. Lilla könyvének a címe „A robot invázió” lett, melynek a tartalmát a könyv hátoldalán el is lehet olvasni. A tartalmat a Paint program eszköztárának sok elemét felhasználva készült rajzokkal szemléltette. Lilla még arra is figyelt, hogy a fedőlapon megnevezte a „képzeletbeli” kiadót, a hátlapon pedig feltüntette a vonalkódot, illetve a könyv árát, ahogy az egy könyvborító tervezőhöz illik.
Szövegszerkesztő kategória: Perosa Renáta 6.c és Ipacs Donát 6.b A feladatban a Word szövegszerkesztő program segítségével Magyarország nemzeti parkjait kellett bemutatni. Mindkét látványos pályamunka megérdemli az első helyezést. Renáta oldalszámokkal és képaláírásokkal is kiegészítette munkáját, Donát pedig nagy hangsúlyt fektetett a kiemelésre, felsorolásra, illetve nagyon ötletesen oldotta meg a fedőlapot egy szalvéta felhasználásával. Renáta és Donát egy -egy gyönyörű, saját kézzel készített rajzzal dekorálta munkáját.
7. évfolyamon:
PowerPoint kategória: Kenyeres Dóra 7.b A PowerPoint program segítségével egy kedvenc könyvet kellett bemutatni a program lehetőségeit felhasználva. Dóra „Leiner Laura: Bábel” című könyvét választotta. Bemutatója a program animációs lehetőségeinek kihasználásával igen látványos lett. A táblázat, valamint a saját készítésű rajz ötlete kiválóan illett a pályamunkába.
Tanáruk: Virga Mariann
Újpesti Károlyi István Általános Iskola és Gimnázium