Természetismeret

    5. évfolyamon:

        Csikós Botond 5.b

                    Boti „Kedvenceim és tartásuk” címmel írt szakszerű, tanulságos
                    és mégis kedves, szórakoztató pályamunkát. Olvasás közben az
                    ifjú Gerald Durrell világa elevenedik meg, rágcsálókkal, rovarokkal,
                    kígyóval, gekkóval. Az egész íráson átérzik az állatok iránti
                    gondoskodó szeretet, a tudás és tapasztalat. Dolgozatát kedvenceivel
                    készült portréi színesítik. Munkájában szülei és nagymamája segítették,
                    tanácsaikkal és türelmükkel, mellyel ezt a kis állatkertet elviselik.

            Tanára: Sárkány Anna


    6. évfolyamon:

        Selyem Ágnes 6.b

                    Ági a magyarországi nemzeti parkokról készítette pályázatát.
                    Dolgozata az ismeretterjesztő írások érthető, hétköznapi nyelvezettel íródott
                    változata. Kerülte a tudományoskodó leírást, és az érdekesebb részleteket
                    bemutató képekre helyezte a hangsúlyt. Munkája kitűnően szerkesztett,
                    áttekinthető és igényes, egyszerre érdekes és kedvcsináló.

            Tanára: Nargang Lajos


Biológia

    7. évfolyamon:

        Schubert Márton 7.c

                    Marci a dél-amerikai Titicaca Nemzeti Parkot mutatja be prezentáció
                    formájában. Prezentációja akár egy fiatalokat megcélzó utazási iroda
                    reklámja is lehetne. Gyönyörű képekkel, lényegre törő ismertetőkkel
                    mutatja be a tájat, élővilágát, az ott élő emberek életét és kultúráját.
                    Munkáját átszövi a humor, ami élménnyé teszi a bemutató megtekintését.
                    A bemutató kivitelezése biológiai és informatikai szempontból is logikus
                    és igényes.

            Tanára: Sárkány Anna


Kémia

    8. évfolyamon:

        Al Raheem Veronika és Balczer Veronika 8.b

                    A pályázat kiírása keresztrejtvény vagy társasjáték készítéséről szólt,
                    melynek célja a kémiai fogalmak begyakorlása. A győztesek a
                    társasjátékot választották és igényes kivitelben készítették el a
                    „Gazdálkodj okosan!” klasszikus társas mintájára. A játék célja a
                    periódusos rendszer elemeinek összegyűjtése és kirakása.
                    Kiválóan alkalmas a periódusos rendszer, a kémiában kiemelkedő
                    eredményeket elért tudósok megismerésére és a fogalmak elmélyítésére.
                    Közös munkájuknak az volt a célja, hogy megmutassák, ezt a nehéz
                    tantárgyat is lehet játszva tanulni.

            Tanára: Farkasné Balogh Éva



Földrajz

A földrajzi pályázat témája a védett és különleges geológiai értékek a Földön címet kapta.

    7. évfolyamon:

        Tüske Fruzsina 7.c

                    Fruzsina pályamunkájában Ausztrália legnagyobb geológiai nevezetességét,
                    Ayers Rock-ot, vagy az őslakók nyelvén Uluru –t mutatja be. Földrajzi
                    sajátosságai mellett kitért a néprajzi érdekességek ismertetésére is.
                    Munkájának érdekessége, hogy egy kisfilmben is bemutatja, a különböző
                    időszakokban milyen a szikla különleges fényjátéka.

            Tanára: Csatlósné Miklós Anna



Fizika

    8. évfolyamon:

        Szabó Gábor 8.a

                    A pályázat feladata egy házi víztisztító megépítése volt, mely modellezi a
                    nagyipari víztisztító működését. Gábor mérnöki körültekintéssel végezte el a
                    feladatot, nagy hangsúlyt fektetve az eszközök előkészítésére. A kísérletet
                    video formájában rögzítette, melyet szakszerű kommentárral látott el, helyesen
                    és érthetően bemutatva az egyes részek szerepét a tisztítás folyamatában.

            Tanára: Virágh Krisztián



Informatika

    5. évfolyamon:

        Paint kategória:

            Kazsa Sára 5.a

                    A feladatban a Paint program segítségével kellett elkészíteni egy, a tanuló
                    által kitalált, megírt könyv könyvborítójának fedő és hátlapját. Sára a könyv
                    hátoldalára írt izgalmas tartalmat a Paint program segítségével a fedőlapra
                    megtervezett ötletes saját készítésű rajzaival tette még látványosabbá.


        Szövegszerkesztő kategória:

            Keszte Panna 5.c

                    A feladatban a Word szövegszerkesztő program segítségével Magyarország
                    nemzeti parkjait kellett bemutatni. A Panna által készített érdekes olvasmányt
                    a Word program lehetőségeinek segítségével tette még látványosabbá.
                    A szövegformázás lehetőségeit maximálisan kihasználta. A kötelező 1 rajz
                    helyett összesen 8 - a Paint program segítségével készített, képaláírással
                    ellátott rajzzal tette szemléletesebbé munkáját. Panna igényes, az előírt
                    feltételeket magasan meghaladó pályaművet alkotott.


    6. évfolyamon:

        Paint kategória:

            Ősz Varga Lilla 6.a

                    A feladatban a Paint program segítségével kellett elkészíteni egy, a tanuló
                    által kitalált, megírt könyv könyvborítójának fedő és hátlapját.
                    Lilla könyvének a címe „A robot invázió” lett, melynek a tartalmát a könyv
                    hátoldalán el is lehet olvasni. A tartalmat a Paint program eszköztárának
                    sok elemét felhasználva készült rajzokkal szemléltette. Lilla még arra is figyelt,
                    hogy a fedőlapon megnevezte a „képzeletbeli” kiadót, a hátlapon pedig
                    feltüntette a vonalkódot, illetve a könyv árát, ahogy az egy könyvborító
                    tervezőhöz illik.


        Szövegszerkesztő kategória:

            Perosa Renáta 6.c és Ipacs Donát 6.b

                    A feladatban a Word szövegszerkesztő program segítségével Magyarország
                    nemzeti parkjait kellett bemutatni. Mindkét látványos pályamunka megérdemli
                    az első helyezést. Renáta oldalszámokkal és képaláírásokkal is kiegészítette
                    munkáját, Donát pedig nagy hangsúlyt fektetett a kiemelésre, felsorolásra,
                    illetve nagyon ötletesen oldotta meg a fedőlapot egy szalvéta
                    felhasználásával. Renáta és Donát egy -egy gyönyörű, saját kézzel készített
                    rajzzal dekorálta munkáját.


    7. évfolyamon:

        PowerPoint kategória:

            Kenyeres Dóra 7.b

                    A PowerPoint program segítségével egy kedvenc könyvet kellett bemutatni a
                    program lehetőségeit felhasználva. Dóra „Leiner Laura: Bábel” című könyvét
                    választotta. Bemutatója a program animációs lehetőségeinek kihasználásával
                    igen látványos lett. A táblázat, valamint a saját készítésű rajz ötlete kiválóan
                    illett a pályamunkába.


            Tanáruk: Virga Mariann