Magyar

    7. évfolyamon:

        Próza kategória:

            Bassola Berta Rozina 7.b

                    Az „állatkert a farzsebben” című állandó rovat különkiadása.
                    Tudták Önök, hogy a pataki gargali egy Vác közelében csordogáló patak
                    élőlénye? Amennyiben nem, érdemes Bassola Berta fiktív riportját elolvasni.
                    Berta pályázatát egy kitalált állat ihlette, és egy képzeletbeli
                    természettudományos újságba készített interjút a felfedezővel.
                    Pályázatában remekül alkalmazta a humort, a leírást, a jellemzést és az
                    interjúkészítés sajátosságait.

            Tanára: Deák Krisztina


    8. évfolyamon:

        Vers kategória:

            Nagy Dóra 8.c

                    Két verse a "Patakparton" és "A Patak"
                    Dóri verseiben ügyesen használta a patak motívumot. Költői képei romantikus
                    hangulatot idéznek: a patak csobogását, egy szerelmes szív érzéseit. Sorai
                    időnként szabálytalanok; de bennünket is megérint az a valami, amitől nem
                    érezzük a verselés hiányosságait: a megértés, a szeretet, a boldogság iránti
                    vágy.

            Tanára: Molnárné Mészáros Judit


Történelem

    5. évfolyamon:

        Paál Eszter 5.a

                    Ókori olümpia című tablója
                    Eszti egy nagyon kreatív tablót készített az ókori görög olimpiákról.
                    Munkájában ismertető szövegek, leírások, kézzel készített ábrák,
                    mozgatható bábuk egyaránt helyet kaptak. Igényes, látványos és
                    tartalmas pályázat, amit alapos felkészülés után készített el Eszter.

            Tanára: Deák Krisztina


    6. évfolyamon:

        Ipacs Donát 6.b

                    Apród voltam az egri várban című munkája.
                    Donát egy gondosan illusztrált albumban ismertet meg bennünket az
                    egri várral. Kellő számú forrást használva mutatja be, hogy mit is láthatott,
                    tapasztalhatott egy apród a törökök által csak rozzant akolnak tartott várban.
                    Az ő szemével látjuk az ismerős falakat, a fegyvereket, s emlékezünk meg a
                    régiekről. –„Nagyon szerettem a várfalakon mászkálni.” – írja, és valóban:
                    látjuk a képeken, hiszen Donát Egerben született: a „csodaszép helyen”,
                    ahol „Egör vára vagyon”.

            Tanára: Molnárné Mészáros Judit


    7. évfolyamon:

        Tüske Annamária 7.c

                    Napóleon titkára voltam című tablója
                    Tüske Annamária Napóleonról készített interaktív tablót, amelyen Napóleon
                    titkárának szemszögéből mutatja be a császár győri tartózkodását. A tablón
                    korabeli festmények láthatók és történészi igénnyel megfogalmazott
                    gondolatok olvashatók. A tabló sokoldalúságát bizonyítja, hogy készítője
                    kitér az esemény irodalmi és építészeti vonatkozásaira is.

            Tanára: Antos Gábor



Könyvtár

Iskolánk az idei tanévben hirdetett először könyvtári pályázatot.
Témája: Miért pont ő: nagymamám, nagypapám, anyukám, apukám kedvenc regényhőse? Riport, beszélgetés a kiválasztott családtaggal kedvenc hőséről, regényéről.
Az elkészült riportok informatívak, érdeklődőek, barátságos hangvételűek. S ami a legfontosabb, a beszélgetés ideje alatt együtt volt két korosztály, kinyílt két egymásra figyelő, párbeszédet folytató világ.


        Bálint Virág és Perosa Renáta 6.c

                    Reni édesapjának választott hőse: D’ Artagnan - Dumas: A három testőr c.
                    regényéből. A riportban olvashatunk csodálandó emberi tulajdonságokról,
                    kedvenc kalandról,a két korosztály (apa-lánya) olvasási szokásainak
                    összehasonlításáról. Alapos, kitekintő munka.
                    Virág édesanyjának kedvenc hőse a kis herceg Antoine de Saint- Exupery
                    regényéből. A riport érzelemről, jellemfejlődésről, erkölcsi kérdésekről szól,
                    s közben sejteti anya-lánya őszinte kapcsolatát. Az édesanya kedvenc
                    mondatával zárom az értékelést: „Az teszi széppé a sivatagot, hogy valahol
                    egy kutat rejt.”

            Tanára: Örményiné Farkas Andrea