Magyar nyelv és irodalom

5-6. évfolyam:
     ─     Vers, mese, monda írása
                 /A téma: tavasz virágok/

     ─     Képregény írása és rajzolása mai gyerekeknek
                /Az egyetlen megkötés a kulcsszó: „rózsa”/

     ─     Képes mesekönyv készítése mai gyerekeknek
             Verses szöveg vagy próza egyaránt lehet a saját színes, bármilyen technikával
                készített képeiddel.
                /A téma: tavaszi virágok /

     ─      Könyvajánlás a mai gyermek és ifjúsági irodalomból
                /(Miért ez a kedvenc könyved? Mutasd be a szereplőket!
                Színes illusztrációddal is segítsd a figyelem felkeltését!/

     ─      Tabló vagy album formájában mutasd be a kedvenc virágodat:
                saját írásaiddal, verseddel vagy meséddel.
                Gyűjts hozzá különböző műfajú műveket a magyar és a világirodalomból!


7-8. évfolyam:
     ─     Vers, elbeszélés, riport szabadon választott témában
                /A téma: tavasz virágok/

     ─     Képregény mai gyerekeknek vagy fiataloknak
                /Az egyetlen megkötés a kulcsszó: „rózsa”/

     ─     Képes mesekönyv mai gyerekeknek
                 Verses szöveg vagy próza egyaránt lehet a saját színes,
                bármilyen technikával készített képeiddel. /A téma: tavaszi virágok /

     ─     Könyvajánlás a mai gyermek és ifjúsági irodalomból
                 /Miért ez a kedvenc könyved? Mutasd be a szereplőket!
                Színes illusztrációddal is segítsd a figyelem felkeltését!/

     ─     Tanulmány (esszé) a következő témák valamelyike alapján:

                „Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
                 nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
                kis ország, messzeringó gyerekkorom világa.
                 Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyönge ága
                s remélem, testem is majd e földbe süpped el.”
                                  (Radnóti Miklós: Nem tudhatom -- részlet)

                1. A szülőföld, a haza képei; a hazaszeretet Radnóti Miklós
                 költeményeiben

                 vagy

                 2. Mit jelent nekem ez a szó: HAZA ?

Beadási határidő: 2014 decembere (legkésőbb 2015. január 10-ig!)



Történelem

5. évfolyam:

     ─     Az ókori egyiptomi művészet

                 vagy

     ─     Az ókori olimpiák története
                 /Ismereteidet tabló vagy album formájában mutasd be, 2-3 oldalnyi
                 szövegalkotásodat megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld!
                 Legalább egy művészeti ágról, illetve egy sportágról írj részletesebben!/


6. évfolyam:

     ─     Apród voltam a ……………….. várban
                 /Egy középkori várat mutass be úgy, ahogy egy apród láthatta!
                 Írásodat illusztráld !/

                 vagy

          …………… várkapitány apródja voltam
                 /Egy középkori vár hétköznapjait mutasd be egy apród szemével,
                 írásodat illusztráld is!l/


7. évfolyam:

     ─     Bonaparte Napóleon titkára voltam
                 /Napóleon és élete, ahogy a titkára láthatta/

                 vagy

     ─     Séta a reformkori Pesten és Budán
                 /Beszámolódat tabló vagy album formájában készítsd el, 2-3 oldalnyi
                 szövegalkotásodat megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld!/


8. évfolyam:

     ─      A diktatúrák természetrajza

                 vagy

     ─      Az I. világháború a családi krónikánkban

                 vagy

     ─      Az I. világháború emlékezete a családunkban
                 /Lehet fiktív visszaemlékezés is!/

                 vagy

     ─     100 éve történt (az I. világháború kitörése) címmel
                 Készíts hagyományos vagy elektronikus újságot megfelelő képanyagokkal,
                 képaláírásokkal, saját készítésű riportokkal illetve egyéb műfajú írásokkal!

A pályázatokat színes mellékletekkel és előlappal ellátva 4-5 oldal terjedelemben adjátok le a szaktanároknak!
A felhasznált irodalmat pontosan jelöljétek meg!
Az internetet és a hagyományos könyvtárakat egyenlő arányban használjátok az anyaggyűjtéshez!
Ne „ollózzatok”, ne másoljatok ki szövegeket! Ha idéztek, jelöljétek a tanult szabályok szerint!

Beadási határidő: 2014 decembere (legkésőbb 2015. január 10-ig!)



Könyvtár

    Pályázat megtekintése

    Beadási határidő: 2015. január 9.