Magyar nyelv és irodalom 5-6. évfolyam: ─ Vers, mese, monda írása /A téma: tavasz virágok/
─ Képregény írása és rajzolása mai gyerekeknek /Az egyetlen megkötés a kulcsszó: „rózsa”/
─ Képes mesekönyv készítése mai gyerekeknek Verses szöveg vagy próza egyaránt lehet a saját színes, bármilyen technikával készített képeiddel. /A téma: tavaszi virágok / ─ Könyvajánlás a mai gyermek és ifjúsági irodalomból /(Miért ez a kedvenc könyved? Mutasd be a szereplőket! Színes illusztrációddal is segítsd a figyelem felkeltését!/ ─ Tabló vagy album formájában mutasd be a kedvenc virágodat: saját írásaiddal, verseddel vagy meséddel. Gyűjts hozzá különböző műfajú műveket a magyar és a világirodalomból!
7-8. évfolyam: ─ Vers, elbeszélés, riport szabadon választott témában /A téma: tavasz virágok/
─ Képregény mai gyerekeknek vagy fiataloknak /Az egyetlen megkötés a kulcsszó: „rózsa”/
─ Képes mesekönyv mai gyerekeknek Verses szöveg vagy próza egyaránt lehet a saját színes, bármilyen technikával készített képeiddel. /A téma: tavaszi virágok / ─ Könyvajánlás a mai gyermek és ifjúsági irodalomból /Miért ez a kedvenc könyved? Mutasd be a szereplőket! Színes illusztrációddal is segítsd a figyelem felkeltését!/ ─ Tanulmány (esszé) a következő témák valamelyike alapján:
„Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent, nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt kis ország, messzeringó gyerekkorom világa. Belőle nőttem én, mint fatörzsből gyönge ága s remélem, testem is majd e földbe süpped el.” (Radnóti Miklós: Nem tudhatom -- részlet)
1. A szülőföld, a haza képei; a hazaszeretet Radnóti Miklós költeményeiben
vagy
2. Mit jelent nekem ez a szó: HAZA ?
Beadási határidő: 2014 decembere (legkésőbb 2015. január 10-ig!)
Történelem 5. évfolyam: ─ Az ókori egyiptomi művészet vagy
─ Az ókori olimpiák története /Ismereteidet tabló vagy album formájában mutasd be, 2-3 oldalnyi szövegalkotásodat megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld! Legalább egy művészeti ágról, illetve egy sportágról írj részletesebben!/ 6. évfolyam: ─ Apród voltam a ……………….. várban /Egy középkori várat mutass be úgy, ahogy egy apród láthatta! Írásodat illusztráld !/ vagy ─ …………… várkapitány apródja voltam /Egy középkori vár hétköznapjait mutasd be egy apród szemével, írásodat illusztráld is!l/
7. évfolyam: ─ Bonaparte Napóleon titkára voltam /Napóleon és élete, ahogy a titkára láthatta/
vagy ─ Séta a reformkori Pesten és Budán /Beszámolódat tabló vagy album formájában készítsd el, 2-3 oldalnyi szövegalkotásodat megfelelő képaláírásokkal ellátott képekkel illusztráld!/
8. évfolyam: ─ A diktatúrák természetrajza vagy ─ Az I. világháború a családi krónikánkban vagy ─ Az I. világháború emlékezete a családunkban /Lehet fiktív visszaemlékezés is!/
vagy ─ 100 éve történt (az I. világháború kitörése) címmel Készíts hagyományos vagy elektronikus újságot megfelelő képanyagokkal, képaláírásokkal, saját készítésű riportokkal illetve egyéb műfajú írásokkal! A pályázatokat színes mellékletekkel és előlappal ellátva 4-5 oldal terjedelemben adjátok le a szaktanároknak! A felhasznált irodalmat pontosan jelöljétek meg! Az internetet és a hagyományos könyvtárakat egyenlő arányban használjátok az anyaggyűjtéshez! Ne „ollózzatok”, ne másoljatok ki szövegeket! Ha idéztek, jelöljétek a tanult szabályok szerint!
Beadási határidő: 2014 decembere (legkésőbb 2015. január 10-ig!)