2012. július 07.
Károlyi pályázat 2009/2010. tanév


Az alábbiakban a 2009/2010. tanév Károlyi Pályzatának alsó tagozatos I. díjasait soroljuk elő. A díjazottak nagy száma annak köszönhető, hogy a pályázatokat évfolyamonként díjaztuk, illetve hogy több megosztott első helyet adtunk ki!


Irodalmi pályázatok

///Vers kategória

//////Toldi Bálint, 2. c

/////////Bálint három verset adott be a pályázatra. Ezekben a természetes beszélt nyelv eszközeit
/////////használja. Ösztönösen megérzett tömörítései eredeti, egyéni hangvételt kölcsönöznek minden
/////////versének.


//////Bekő Bodza, 3. a

/////////Bodza Magányos vándor című alkotására jellemző a logikusan végigvitt gondolatmenet, az
/////////ügyes rím- és ritmuskezelés.


//////Venczel Viktória, 4. a

/////////Szépen, következetesen felépített versszerkezet jellemzi Viki írói technikáját.
/////////Verse hangulatos képek sora.


//////Cseke Lilla, 4. b

/////////Furcsaság című alkotása igazi, versszerűen sűrített képek sora. Írói technikáját szabadon kezelt,
/////////ötletes nyelvi megoldások jellemzik.


//////Nagy Dóra, 4. c

/////////Két verssel pályázott. Címük: Nyár és A szegény nagyanyó. Dóri néhány nagyon jól eltalált
/////////mondatritmusán felül igen fantáziadús képeket alkot verseiben, melyekben a valóság és
/////////a képzelet játékosan váltják egymást.


///Meseíró kategória

//////Maróti Zsaklin, 1. b

/////////Zsaklin saját kézzel írta, rajzolta és szerkesztette kis mesekönyvét, melynek címe: Lilla kalandja.
/////////Igazi gyerekalkotás, életkorához képest igényes hozzáállásról tanúskodik.


//////Perosa Renáta, 2. c

/////////A Dörmi és az elveszett asztal című mese úgy nevezett keretes mese, melyben Renáta Dörmi
/////////mackó álmát írta meg ötletesen, fantáziadúsan. Meséjét párbeszédekkel tarkította,
/////////saját rajzával illusztrálta.


//////Fekete Dorottya, 2. a

/////////Dorottya meséje hagyományos népmesei motívumokkal átszőtt alkotás. Életkorának megfelelő
/////////szókincsét ügyesen használja a mondatfűzésekben.


//////Kertész Boglárka, 2. a

/////////Bogi az időutazásról írt mesét. Munkájának érdekessége, hogy úgymond kiszól a szövegből
/////////az olvasóhoz. Ettől igen személyes lesz a hangvétele.


//////Bálint Virág, 2. c – különdíj

/////////Virág nem titkoltan édesanyja segítségével dolgozott, de három témában is alkotott mesét,
/////////melyeket saját maga illusztrált. Minden meséje színvonalas, ötletes, igényes.


//////Mutlak Jázmin, 3. c

/////////Jázmin pályamunkáját jó érzés kézbe venni, lapozgatni. Már a borítója is a mese elolvasására
/////////csábít. Saját kézzel írt, jól szerkesztett meséjében egy középkori esemény részesei lehetünk.


//////Exner Rafaella, 4. a

/////////Rafi hosszabb, szövevényesebb mesefűzésre vállalkozott, melyben a szöveget kiemelkedően
/////////színes megfogalmazású leíró részekkel gazdagította.


//////Drexler Márton, 4. b

/////////Marci izgalmas, a sci-fi-re emlékeztető meséje két részből áll. Az első részből kiderül, hogy
/////////időboltot nyitott. De nem volt minden zökkenőmentes, és ennek következtében váratlan
/////////időutazásnak lehetünk tanúi: bepillanthatunk 2030-ban a Károlyiba, ahol osztálytársa jelenik meg
/////////tanárként; sőt későbbi saját magával is találkozik


///Fogalmazás kategória

//////Pap Dániel, 1. b

/////////Dani anyukája segítségével saját élményét fogalmazta meg. Megtudhatjuk írásából, hogy egyik
/////////első iskolai sikere a környezetismereti verseny megnyerése volt.


//////Bálint Virág, 2. c

/////////Virág a tavalyi kétbodonyi osztálytáborban szerzett élményeit idézi vissza fogalmazásában.
/////////A kivitelezésben ugyan érződik felnőtt segítség, de Virág gazdag szókincse már ismert előttünk.


//////Antal Dániel, 3. a

/////////Igazi gyerekmunka, melyben Dani szintén a kétbodonyi táborban szerzett élményeit tárja elénk.
/////////Munkáját az ott készült fotókkal egészítette ki.


//////Szfárli Nóra, 4. a

/////////Nóri élménybeszámolója az osztály sikeres karácsonyi fellépését idézi vissza. Megfogalmazása
/////////tanúsítja,mennyire azonosult ő maga is az előadás hangulatával.Mondatfűzései nyelvileg
/////////pontosak, gondolatai követhetők.



Környezetismereti pályázatok


///Egy hazai nemzeti park bemutatása kategória

//////Ipacs Donát, 2. b

/////////Donát saját élmény alapján választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását. Saját kézzel írt,
/////////rajzolt és ragasztott albuma igen informatív és esztétikus munka. Öröm kézbe venni.


//////Mutlak Jázmin, 3. c

/////////Jázmin egy könyvélménye miatt választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását.
/////////Kézzel írt, pontos, áttekinthető, jól szerkesztett pályamunkájából megismerhetjük a
/////////nemzeti park földrajzát, növény- és állatvilágát.


//////Mentő Anna, 4. c

/////////Anna a Duna-Ipoly Nemzeti Parkot mutatja be. Na de hogyan! Egy komplex csomagot állított
/////////össze, amely így, ahogy van, akár ajándéknak is megfelelne kisebb-nagyobb gyerekeknek
/////////egyaránt. Élvezetes olvasmány és még élvezetesebb játéklehetőség egyszerre. Mindkét része
/////////rendkívül igényes formailag és tartalmilag is.


//////Iszlai Norbert, 4. c – különdíj

/////////Norbi a Duna-Dráva Nemzeti Parkot választotta bemutatásra. Mindezt játék formában tette.
/////////Kártyalapok szöveggel, fotóval, saját rajzzal, melyekkel többféle szabály szerint is játszhatunk.


///A HuMuSzHáz bemutatása kategória

//////Matányi Marianna, 4. c

/////////Nagyon részletes, érezhetően élményből született, saját kézzel írott alkotás, melyet az ott készült
/////////fotókkal illusztrált.


//////Matányi Rita, 2. c

/////////Rita munkája egyszerűbb felépítésű, de mégis tükrözi azt, hogy nővérétől függetlenül,
/////////saját élmény alapján dolgozott.


//////Perneczky Mátyás, 4. a

/////////Matyi pályamunkája nem élményeiből született, hanem kifejezetten ismeretterjesztő, tárgyszerű
/////////bemutatás. Munkáját képekkel illusztrálta.


///Puzzle kategória

/////////Az 1. és a 2. osztályosok kirakójátékot készítettek a környezetismeret tantárgyhoz kapcsolódóan.
/////////Témáik tehát az állatok, növények, évszakok voltak. Nagyon sok pályamunka érkezett, és
/////////mindegyikkel valóban játszani is lehet. Az elkészült munkák közül a legkiemelkedőbbek
/////////részesülnek 1. díjban. Akik a díjazott művek elkészítésében részt vettek, a következők:

//////Kis Virág, Pap Dániel, Fedorov Eszter – 1. b;
//////Holányi Emilia, 1. c;
//////Bálint Virág, 2. c.



Informatika pályázatok

///Számítógéppel készített kategória

//////Kása Viktor, 3.c: „M@darabka”

/////////Viktor „M@darabka” mozaikján egy szép madár bújik meg egy fa lombjai között.
/////////A képet alkotó mozaikokat Viktor nagy gonddal, egyesével rajzolta meg.


//////Kása Kata, 4.c: „Pill@ngo”

/////////Kata egyedileg rajzolt darabokból állította össze pillangót ábrázoló mozaikképét.



Rajzpályázatok

///Képkiegészítés kategória

//////Molnár Zsófia, 1. b
//////Pruzsinszki Szulita, 2. c
//////Kele Nóra, 3. b
//////Tajnafői Lilla, 4. c


///Illusztráció kategória

//////Kis Virág, 1. b
//////Perosa Renáta, 2. c
//////Ács Attila, 3. c
//////Gyetvai Dorottya, 4. c
//////Drapkó Noémi, 4. c


///Nyomtatás kategória

//////Exner Rómeó, 1. c
//////Havan Roland, 4. c – különdíj