2012. július 07.
Károlyi pályázat 2009/2010. tanév
Az alábbiakban a 2009/2010. tanév Károlyi Pályzatának alsó tagozatos I. díjasait soroljuk elő. A díjazottak nagy száma annak köszönhető, hogy a pályázatokat évfolyamonként díjaztuk, illetve hogy több megosztott első helyet adtunk ki!
Irodalmi pályázatok
Vers kategória
Toldi Bálint, 2. c
Bálint három verset adott be a pályázatra. Ezekben a természetes beszélt nyelv eszközeit
használja. Ösztönösen megérzett tömörítései eredeti, egyéni hangvételt kölcsönöznek minden
versének.
Bekő Bodza, 3. a
Bodza Magányos vándor című alkotására jellemző a logikusan végigvitt gondolatmenet, az
ügyes rím- és ritmuskezelés.
Venczel Viktória, 4. a
Szépen, következetesen felépített versszerkezet jellemzi Viki írói technikáját.
Verse hangulatos képek sora.
Cseke Lilla, 4. b
Furcsaság című alkotása igazi, versszerűen sűrített képek sora. Írói technikáját szabadon kezelt,
ötletes nyelvi megoldások jellemzik.
Nagy Dóra, 4. c
Két verssel pályázott. Címük: Nyár és A szegény nagyanyó. Dóri néhány nagyon jól eltalált
mondatritmusán felül igen fantáziadús képeket alkot verseiben, melyekben a valóság és
a képzelet játékosan váltják egymást.
Meseíró kategória
Maróti Zsaklin, 1. b
Zsaklin saját kézzel írta, rajzolta és szerkesztette kis mesekönyvét, melynek címe: Lilla kalandja.
Igazi gyerekalkotás, életkorához képest igényes hozzáállásról tanúskodik.
Perosa Renáta, 2. c
A Dörmi és az elveszett asztal című mese úgy nevezett keretes mese, melyben Renáta Dörmi
mackó álmát írta meg ötletesen, fantáziadúsan. Meséjét párbeszédekkel tarkította,
saját rajzával illusztrálta.
Fekete Dorottya, 2. a
Dorottya meséje hagyományos népmesei motívumokkal átszőtt alkotás. Életkorának megfelelő
szókincsét ügyesen használja a mondatfűzésekben.
Kertész Boglárka, 2. a
Bogi az időutazásról írt mesét. Munkájának érdekessége, hogy úgymond kiszól a szövegből
az olvasóhoz. Ettől igen személyes lesz a hangvétele.
Bálint Virág, 2. c – különdíj
Virág nem titkoltan édesanyja segítségével dolgozott, de három témában is alkotott mesét,
melyeket saját maga illusztrált. Minden meséje színvonalas, ötletes, igényes.
Mutlak Jázmin, 3. c
Jázmin pályamunkáját jó érzés kézbe venni, lapozgatni. Már a borítója is a mese elolvasására
csábít. Saját kézzel írt, jól szerkesztett meséjében egy középkori esemény részesei lehetünk.
Exner Rafaella, 4. a
Rafi hosszabb, szövevényesebb mesefűzésre vállalkozott, melyben a szöveget kiemelkedően
színes megfogalmazású leíró részekkel gazdagította.
Drexler Márton, 4. b
Marci izgalmas, a sci-fi-re emlékeztető meséje két részből áll. Az első részből kiderül, hogy
időboltot nyitott. De nem volt minden zökkenőmentes, és ennek következtében váratlan
időutazásnak lehetünk tanúi: bepillanthatunk 2030-ban a Károlyiba, ahol osztálytársa jelenik meg
tanárként; sőt későbbi saját magával is találkozik
Fogalmazás kategória
Pap Dániel, 1. b
Dani anyukája segítségével saját élményét fogalmazta meg. Megtudhatjuk írásából, hogy egyik
első iskolai sikere a környezetismereti verseny megnyerése volt.
Bálint Virág, 2. c
Virág a tavalyi kétbodonyi osztálytáborban szerzett élményeit idézi vissza fogalmazásában.
A kivitelezésben ugyan érződik felnőtt segítség, de Virág gazdag szókincse már ismert előttünk.
Antal Dániel, 3. a
Igazi gyerekmunka, melyben Dani szintén a kétbodonyi táborban szerzett élményeit tárja elénk.
Munkáját az ott készült fotókkal egészítette ki.
Szfárli Nóra, 4. a
Nóri élménybeszámolója az osztály sikeres karácsonyi fellépését idézi vissza. Megfogalmazása
tanúsítja,mennyire azonosult ő maga is az előadás hangulatával.Mondatfűzései nyelvileg
pontosak, gondolatai követhetők.
Környezetismereti pályázatok
Egy hazai nemzeti park bemutatása kategória
Ipacs Donát, 2. b
Donát saját élmény alapján választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását. Saját kézzel írt,
rajzolt és ragasztott albuma igen informatív és esztétikus munka. Öröm kézbe venni.
Mutlak Jázmin, 3. c
Jázmin egy könyvélménye miatt választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását.
Kézzel írt, pontos, áttekinthető, jól szerkesztett pályamunkájából megismerhetjük a
nemzeti park földrajzát, növény- és állatvilágát.
Mentő Anna, 4. c
Anna a Duna-Ipoly Nemzeti Parkot mutatja be. Na de hogyan! Egy komplex csomagot állított
össze, amely így, ahogy van, akár ajándéknak is megfelelne kisebb-nagyobb gyerekeknek
egyaránt. Élvezetes olvasmány és még élvezetesebb játéklehetőség egyszerre. Mindkét része
rendkívül igényes formailag és tartalmilag is.
Iszlai Norbert, 4. c – különdíj
Norbi a Duna-Dráva Nemzeti Parkot választotta bemutatásra. Mindezt játék formában tette.
Kártyalapok szöveggel, fotóval, saját rajzzal, melyekkel többféle szabály szerint is játszhatunk.
A HuMuSzHáz bemutatása kategória
Matányi Marianna, 4. c
Nagyon részletes, érezhetően élményből született, saját kézzel írott alkotás, melyet az ott készült
fotókkal illusztrált.
Matányi Rita, 2. c
Rita munkája egyszerűbb felépítésű, de mégis tükrözi azt, hogy nővérétől függetlenül,
saját élmény alapján dolgozott.
Perneczky Mátyás, 4. a
Matyi pályamunkája nem élményeiből született, hanem kifejezetten ismeretterjesztő, tárgyszerű
bemutatás. Munkáját képekkel illusztrálta.
Puzzle kategória
Az 1. és a 2. osztályosok kirakójátékot készítettek a környezetismeret tantárgyhoz kapcsolódóan.
Témáik tehát az állatok, növények, évszakok voltak. Nagyon sok pályamunka érkezett, és
mindegyikkel valóban játszani is lehet. Az elkészült munkák közül a legkiemelkedőbbek
részesülnek 1. díjban. Akik a díjazott művek elkészítésében részt vettek, a következők:
Kis Virág, Pap Dániel, Fedorov Eszter – 1. b;
Holányi Emilia, 1. c;
Bálint Virág, 2. c.
Informatika pályázatok
Számítógéppel készített kategória
Kása Viktor, 3.c: „M@darabka”
Viktor „M@darabka” mozaikján egy szép madár bújik meg egy fa lombjai között.
A képet alkotó mozaikokat Viktor nagy gonddal, egyesével rajzolta meg.
Kása Kata, 4.c: „Pill@ngo”
Kata egyedileg rajzolt darabokból állította össze pillangót ábrázoló mozaikképét.
Rajzpályázatok
Képkiegészítés kategória
Molnár Zsófia, 1. b
Pruzsinszki Szulita, 2. c
Kele Nóra, 3. b
Tajnafői Lilla, 4. c
Illusztráció kategória
Kis Virág, 1. b
Perosa Renáta, 2. c
Ács Attila, 3. c
Gyetvai Dorottya, 4. c
Drapkó Noémi, 4. c
Nyomtatás kategória
Exner Rómeó, 1. c
Havan Roland, 4. c – különdíj