Károlyi pályázat 2009/2010. tanév
Az alábbiakban a 2009/2010. tanév Károlyi Pályzatának alsó tagozatos I. díjasait soroljuk elő. A díjazottak nagy száma annak köszönhető, hogy a pályázatokat évfolyamonként díjaztuk, illetve hogy több megosztott első helyet adtunk ki!
Irodalmi pályázatok
///Vers kategória
//////Toldi Bálint, 2. c
/////////Bálint három verset adott be a pályázatra. Ezekben a természetes beszélt nyelv eszközeit
/////////használja. Ösztönösen megérzett tömörítései eredeti, egyéni hangvételt kölcsönöznek minden
/////////versének.
//////Bekő Bodza, 3. a
/////////Bodza Magányos vándor című alkotására jellemző a logikusan végigvitt gondolatmenet, az
/////////ügyes rím- és ritmuskezelés.
//////Venczel Viktória, 4. a
/////////Szépen, következetesen felépített versszerkezet jellemzi Viki írói technikáját.
/////////Verse hangulatos képek sora.
//////Cseke Lilla, 4. b
/////////Furcsaság című alkotása igazi, versszerűen sűrített képek sora. Írói technikáját szabadon kezelt,
/////////ötletes nyelvi megoldások jellemzik.
//////Nagy Dóra, 4. c
/////////Két verssel pályázott. Címük: Nyár és A szegény nagyanyó. Dóri néhány nagyon jól eltalált
/////////mondatritmusán felül igen fantáziadús képeket alkot verseiben, melyekben a valóság és
/////////a képzelet játékosan váltják egymást.
///Meseíró kategória
//////Maróti Zsaklin, 1. b
/////////Zsaklin saját kézzel írta, rajzolta és szerkesztette kis mesekönyvét, melynek címe: Lilla kalandja.
/////////Igazi gyerekalkotás, életkorához képest igényes hozzáállásról tanúskodik.
//////Perosa Renáta, 2. c
/////////A Dörmi és az elveszett asztal című mese úgy nevezett keretes mese, melyben Renáta Dörmi
/////////mackó álmát írta meg ötletesen, fantáziadúsan. Meséjét párbeszédekkel tarkította,
/////////saját rajzával illusztrálta.
//////Fekete Dorottya, 2. a
/////////Dorottya meséje hagyományos népmesei motívumokkal átszőtt alkotás. Életkorának megfelelő
/////////szókincsét ügyesen használja a mondatfűzésekben.
//////Kertész Boglárka, 2. a
/////////Bogi az időutazásról írt mesét. Munkájának érdekessége, hogy úgymond kiszól a szövegből
/////////az olvasóhoz. Ettől igen személyes lesz a hangvétele.
//////Bálint Virág, 2. c – különdíj
/////////Virág nem titkoltan édesanyja segítségével dolgozott, de három témában is alkotott mesét,
/////////melyeket saját maga illusztrált. Minden meséje színvonalas, ötletes, igényes.
//////Mutlak Jázmin, 3. c
/////////Jázmin pályamunkáját jó érzés kézbe venni, lapozgatni. Már a borítója is a mese elolvasására
/////////csábít. Saját kézzel írt, jól szerkesztett meséjében egy középkori esemény részesei lehetünk.
//////Exner Rafaella, 4. a
/////////Rafi hosszabb, szövevényesebb mesefűzésre vállalkozott, melyben a szöveget kiemelkedően
/////////színes megfogalmazású leíró részekkel gazdagította.
//////Drexler Márton, 4. b
/////////Marci izgalmas, a sci-fi-re emlékeztető meséje két részből áll. Az első részből kiderül, hogy
/////////időboltot nyitott. De nem volt minden zökkenőmentes, és ennek következtében váratlan
/////////időutazásnak lehetünk tanúi: bepillanthatunk 2030-ban a Károlyiba, ahol osztálytársa jelenik meg
/////////tanárként; sőt későbbi saját magával is találkozik
///Fogalmazás kategória
//////Pap Dániel, 1. b
/////////Dani anyukája segítségével saját élményét fogalmazta meg. Megtudhatjuk írásából, hogy egyik
/////////első iskolai sikere a környezetismereti verseny megnyerése volt.
//////Bálint Virág, 2. c
/////////Virág a tavalyi kétbodonyi osztálytáborban szerzett élményeit idézi vissza fogalmazásában.
/////////A kivitelezésben ugyan érződik felnőtt segítség, de Virág gazdag szókincse már ismert előttünk.
//////Antal Dániel, 3. a
/////////Igazi gyerekmunka, melyben Dani szintén a kétbodonyi táborban szerzett élményeit tárja elénk.
/////////Munkáját az ott készült fotókkal egészítette ki.
//////Szfárli Nóra, 4. a
/////////Nóri élménybeszámolója az osztály sikeres karácsonyi fellépését idézi vissza. Megfogalmazása
/////////tanúsítja,mennyire azonosult ő maga is az előadás hangulatával.Mondatfűzései nyelvileg
/////////pontosak, gondolatai követhetők.
Környezetismereti pályázatok
///Egy hazai nemzeti park bemutatása kategória
//////Ipacs Donát, 2. b
/////////Donát saját élmény alapján választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását. Saját kézzel írt,
/////////rajzolt és ragasztott albuma igen informatív és esztétikus munka. Öröm kézbe venni.
//////Mutlak Jázmin, 3. c
/////////Jázmin egy könyvélménye miatt választotta a Bükki Nemzeti Park bemutatását.
/////////Kézzel írt, pontos, áttekinthető, jól szerkesztett pályamunkájából megismerhetjük a
/////////nemzeti park földrajzát, növény- és állatvilágát.
//////Mentő Anna, 4. c
/////////Anna a Duna-Ipoly Nemzeti Parkot mutatja be. Na de hogyan! Egy komplex csomagot állított
/////////össze, amely így, ahogy van, akár ajándéknak is megfelelne kisebb-nagyobb gyerekeknek
/////////egyaránt. Élvezetes olvasmány és még élvezetesebb játéklehetőség egyszerre. Mindkét része
/////////rendkívül igényes formailag és tartalmilag is.
//////Iszlai Norbert, 4. c – különdíj
/////////Norbi a Duna-Dráva Nemzeti Parkot választotta bemutatásra. Mindezt játék formában tette.
/////////Kártyalapok szöveggel, fotóval, saját rajzzal, melyekkel többféle szabály szerint is játszhatunk.
///A HuMuSzHáz bemutatása kategória
//////Matányi Marianna, 4. c
/////////Nagyon részletes, érezhetően élményből született, saját kézzel írott alkotás, melyet az ott készült
/////////fotókkal illusztrált.
//////Matányi Rita, 2. c
/////////Rita munkája egyszerűbb felépítésű, de mégis tükrözi azt, hogy nővérétől függetlenül,
/////////saját élmény alapján dolgozott.
//////Perneczky Mátyás, 4. a
/////////Matyi pályamunkája nem élményeiből született, hanem kifejezetten ismeretterjesztő, tárgyszerű
/////////bemutatás. Munkáját képekkel illusztrálta.
///Puzzle kategória
/////////Az 1. és a 2. osztályosok kirakójátékot készítettek a környezetismeret tantárgyhoz kapcsolódóan.
/////////Témáik tehát az állatok, növények, évszakok voltak. Nagyon sok pályamunka érkezett, és
/////////mindegyikkel valóban játszani is lehet. Az elkészült munkák közül a legkiemelkedőbbek
/////////részesülnek 1. díjban. Akik a díjazott művek elkészítésében részt vettek, a következők:
//////Kis Virág, Pap Dániel, Fedorov Eszter – 1. b;
//////Holányi Emilia, 1. c;
//////Bálint Virág, 2. c.
Informatika pályázatok
///Számítógéppel készített kategória
//////Kása Viktor, 3.c: „M@darabka”
/////////Viktor „M@darabka” mozaikján egy szép madár bújik meg egy fa lombjai között.
/////////A képet alkotó mozaikokat Viktor nagy gonddal, egyesével rajzolta meg.
//////Kása Kata, 4.c: „Pill@ngo”
/////////Kata egyedileg rajzolt darabokból állította össze pillangót ábrázoló mozaikképét.
Rajzpályázatok
///Képkiegészítés kategória
//////Molnár Zsófia, 1. b
//////Pruzsinszki Szulita, 2. c
//////Kele Nóra, 3. b
//////Tajnafői Lilla, 4. c
///Illusztráció kategória
//////Kis Virág, 1. b
//////Perosa Renáta, 2. c
//////Ács Attila, 3. c
//////Gyetvai Dorottya, 4. c
//////Drapkó Noémi, 4. c
///Nyomtatás kategória
//////Exner Rómeó, 1. c
//////Havan Roland, 4. c – különdíj