A Károlyi Pályázat kiemelt díjazottjai 2005-ben Az idei Károlyi Fesztivál második napján, 2005. február 26-án hagyományankhoz híven kihirdettük az éves Károlyi Pályázat eredményeit. Egy statisztikai adatunk is van: az alsó tagozaton összesen 171 db munka érkezett be. Az alábbi méltató szövegek a díjak átadásakor hangzottak el. A kategóriák, pályamunkák és díjazottak a következők:
ALSÓ TAGOZAT – díjazottak és különdíjasok Természettudományos ismeretterjesztő szöveg HUDÁK BENCE 2.a: Ikarus viaszos szárnyaitól a mai modern űrrepülőkig Kedvenc tudományos témáját, a repülés fejlődését mutatta be. Olvasmányos, sok-sok színes illusztrációval segíti a könnyebb megértést.
Pályázati munkáját segítette: Vuleta Zsuzsanna (szülő)
GOMBOS BONIFÁC 3.b: „Summáját írom Eger várának” Bonifácot a történelem, különösen a középkor érdekli. Pályázatában, melynek a „Summáját írom Eger várának” címet adta, saját rajzai segítségével mutatja be az egri várat, az itt használt fegyvereket, harci eszközöket és a várvédőket.
Pályázati munkáját segítette: Gombos Tünde, Gombos Lajos (szülők)
SZEGEDI ANDRÁS 4.c: A hullámos papagáj Közvetlen megfigyeléseken alapuló pályázata kedvet ad az állatok gondozásához, a velük való törődéshez.
Pályázati munkáját segítette: Kárpáti Beatrix
Meseírás ZELEI EDINA 2.a: A szomorú királynő és a zongora Több érdekes országba pillanthatunk be a vándorló zongoristával, aki egy jó cselekedetet is végrehajt. Mindezt egy álom keretébe ágyazva meséli el Edina.
Pályázati munkáját segítette: Zelei Csabáné (szülő)
KÖRNYEI BENCE 3.b: Gyümölcskaland Eredeti ötlet volt a gyümölcsök kalandja. Furfanggal veszik fel a harcot a gonosz Lekvárfőző ellen.
Pályázati munkáját segítette: Kovács Erzsébet (szülő)
MOLITORISZ GERGELY 4.b: A farkasok földjén Gergő a jó és a rossz harcát mutatja be az állatok és emberek szemszögéből. Ha jól összefognak, legyőzhetik a rosszat. - ezt üzeni a mese számunkra.
Pályázati munkáját segítette: Szendreiné Solymos Andrea
Meseírás – különdíj NAGY HAJNALKA 1.c: Az én madaraim . Nagy örömünkre az 1. osztályosok is megpróbálkoztak a meseírással. Hajnalka pályázata igen igényes kivitelezésű. A történet kedves, igaz történet Hajnalka madarairól.
Pályázati munkáját segítette: Nagy Hajnal tanító, és a szülők
A legjobb iskolai fogalmazásom – különdíj GYÖRKE BARBARA 4.a: Az értékes makkok
Elkezdett történetet alakított fantázia segítségével tovább. Jól felépített sok mesei elemmel átszőtt alkotás.
Pályázati munkáját segítette: Györke Erzsébet (szülő)
Versírás TOLDI ÁKOS 1.c: Több vers Ákos - saját elmondása szerint - könnyedén írja a verseket. Csak úgy eszébe jutnak a sorok, amiket aztán egymás után rendez. Ilyen egyszerű. Különös érzékkel teremti meg a versérzetet, képekből, rím nélkül. A sajátos ritmust a sorok és mondatok váltakozó hosszúsága adja meg. Négy beadott munkája egyéni stílus kialakulását ígéri az olvasónak.
Pályázati munkáját segítette: Nagy Hajnal tanító, és a szülők
HEGEDŰS MÁTÉ 2.b: A mackó Három, négysoros, félrímes versforma, tipikus gyermekvers. Kedves, bájos, világos szerkezetű, igényesen kidolgozott illusztrációval.
Pályázati munkáját segítette: Antal Gáborné Géczi Beáta
GYENIS HENRIETTA 3.c: A Tintapaca Szabályos szerkesztésű, szinte hibátlan ritmusú játékos forma. Heni versei Varró Dániel stílusára emlékeztetnek, talán nem véletlenül.
Pályázati munkáját segítette: Kollár Tiborné (szülő)
SZFÁRLI ZSÓFIA 4.a: Két vers Zsófi mindkét beadott verse képekből építkezik. Nem szabályos, nem kötött formájú. Egyedi ritmusát a sorok, mondatok hosszának váltakozása adja. A beszélt nyelvtől eltérő tömörsége pedig egyértelműen teszi lírává ezeket az alkotásokat.
Pályázati munkáját segítette: Györkös Bernadett
SOMOGYI BARBARA 4.a: Több vers Barbara nem először lep meg minket nyelvi, irodalmi, stilisztikai érzékével. Alkotásaival már találkozhattunk kiadványainkban és honlapon is. Most finom humorú névnapi köszöntőjével nyerte el a bírálók tetszését.
Pályázati munkáját segítette: Györkös Bernadett
Rajz HORVÁTH SZABINA 1.c osztályos tanuló képkiegészítése élénk fantáziáról tanúskodik. Rajza nagyon vidám, érzelemgazdag.