Fizika
7. évfolyam
Ősz-Varga Lilla 7.a
Lilla a meghirdetett témák közül a történelmi és természettudományi idővonal feltérképezését választotta.
Munkája időben a 18. század második felétől a 19. század első feléig tartó időszakot ölelte át.
Ez egy hosszú, kutatásokban, találmányokban gazdag kor. Lilla időszalagjának már a megjelenése
is sokat sejtetető. Igényesen, kézzel írott, képekkel illusztrált - kb. 4,5 m hosszú papírtekercsen készült el.
A precíz, pontos, sok utánajárást igénylő feladatot nagy találékonysággal oldotta meg. Láthatóvá tette
az összefüggéseket a különböző történelmi események és természettudományos felfedezések között.
Tanára: Szegedi – Vargháné Bednay Györgyi
8. évfolyam
Tüske Annamária 8.c
Rohanó világunkban a 20-30 évvel ezelőtti technika már elavultnak számít. Különösen igaz ez a
távközlési eszközökre. A mobiltelefonok megjelenése előtt az utcai telefonfülkék sokkal nagyobb
szerepet játszottak a kommunikációban.
Az érmével működő készülékekhez képest már modernebb eszköznek számított a telefonkártyás
rendszer. Az alatt a néhány évtized alatt, amíg forgalomban volt, jelentős fejlődésen ment át.
A telefonkártyák használatáról, fajtáiról készített Annamária egy történeti áttekintést.
Kapóra jött neki szülei telefonkártya- gyűjteménye, amivel munkáját illusztrálta.
Személyes tapasztalatukat is beépítette pályázatába. Újabb 20-30 év múlva talán a mai
mobiltelefonok is már muzeális darabok lesznek, és akkor azokról olvashatunk ilyen színvonalas pályázatot.
Tanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
Földrajz
7. évfolyam
Ipacs Donát 7.b
Donát egy világváros, Isztambul hétköznapjainak bemutatására vállalkozott. A téli szünetben
ismerkedett meg a Márvány-tenger partján elterülő város nyüzsgő életével. Saját élményeit
ügyesen ötvözte földrajzi ismereteivel. A praktikus ötletek mellett látványos turisztikai élményeiről
is beszámolt. Fontosnak tartotta a szakkifejezések pontos használatát.
8. évfolyam
Tüske Fruzsina 8.c
Fruzsina pályázatában az utóvulkáni tevékenységek gazdasági hasznáról, jövedelmezőségéről ír.
Értelmezi az alapfogalmakat, bemutatja, hogy hazánk területén hol fedezhetők fel posztvulkáni
tevékenységek. A gyógyvizek, termálvizek bemutatása mellett egy–egy híres termálfürdő
jellegzetességeire is kitér.
Tanáruk: Csatlósné Miklós Anna
Informatika
Word kategória
Németh Kyra 5.a
Kyra egy több fejezetből álló folytatásos mesét írt, aminek kíváncsian várjuk a következő részét.
Kyra a meseírás folyamán maximálisan eleget tett a pályázat feltételeinek, nemcsak képeket
illesztett a szövegbe, hanem saját készítésű rajzként a paint program segítségével megtervezte
a könyv borítóját (a hátoldalán rövid tartalommal együtt), valamint különböző betűtípust és betűszínt
alkalmazott.
Paint kategória:
Horváth Fanni 5.c
Fanni „A karácsonyi manó” címmel készített Paint program segítségével egy könyvborítót.
Az előírásnak megfelelően, szerzőként a nevét is feltüntette. A borító nagyon ötletes,
kedves és már első ránézésre felkelti az érdeklődést. Az elkészítéséhez Fanni igyekezett
minél több lehetőséget felhasználni a Paint program eszköztárából.
PowerPoint kategória:
Martinák Emese 6.a
A Powerpoint kategóriában egy kedvenc könyvet kellett bemutatni. Emese nemcsak izgalmas
történetet alkotott, hanem pályamunkája során felhasználta a program adta lehetőségeket is.
Két saját készítésű rajz is szerepel benne a képeken kívül, valamint a kötelező kiíráson kívül
táblázatot, és linkeket is használt, amelyekre kattintva a megnézni kívánt helyre jut az érdeklődő.
Érdekes és egyben igényes is Emese pályamunkája.
Tanáruk: Virga Mariann
Sárkány Dénes 7.c
Az informatika jövője
Dénes pályázatában részletesen ismertette az informatika kapcsolatát más tudományágakkal,
hatását ezek fejlődésére. Példákkal illusztrálta az építészetben, a közlekedésben illetve a
meteorológia területén való felhasználását. A jövőt illetően a saját elképzeléseivel is megismerkedhettünk.
Tanára: Ollé Tamás
Kémia
8. évfolyam
Bognár Borbála 8.b
Pályázatának címe: Fertőtlenítőszerek a háztartásban
Borbála módszeresen és nagy alapossággal, de ugyanakkor közérthetően tekintette át a háztartásban
található tisztító- és fertőtlenítőszereket. A sokféle veszélyes anyagról a dolgozatában fontos és
hasznos információkat tudhatunk meg. Értékes munkája látványos, kifejezetten szép
kivitelű és szakszerűen megszerkesztett.
Tüske Annamari 8.c
Pályázatának címe: Szenvedélybetegségek és a kémia.
A dizájnerdrogok
Meglepően sok 8. osztályos tanulót foglalkoztatnak a drogokkal és a szenvedélybetegségekkel
kapcsolatos kérdések. A legtöbb pályázót persze az egészséges kíváncsiság motiválta.
Annamari pályázatában azonban megjelent a felelősségérzet is. A pályázatban áttekinthetően,
szakszerűségre törekedve és jól szerkesztve jelennek meg az életkorához képest nehéz ismeretek
és mély gondolatok.
Tanáruk: Katona András
Természetismeret
5. évfolyam
Kőhalmi Réka 5. b
Biokertész leszek
Réka a biokertészetet választotta pályázata témájául.
Munkájának erénye, hogy a szakirodalomban használatos szakkifejezéseket csak indokolt
esetben használta.
Személyes hangvételű dolgozatában saját véleményét, tapasztalatait is megosztja az olvasóval.
A pályázatához igen mutatós, kézzel rajzolt mellékletet csatolt.
A nyomtatott formában benyújtott dolgozathoz egy dekoratív makett is tartozik.
Tanára: Nargang Lajos
6. évfolyam
Kasza Sára 6. a
Sára a Bükki Nemzeti Parkról készített power point bemutatót.
Prezentációját kortársainak készítette, figyelembe véve életkori sajátosságaikat.
Munkáját vidám színek, változatos formák, animációk és lényegre törő, érdekes
szövegrészletek teszik még élvezetesebbé, látványosabbá.
Bemutatója nem a „digitális íróasztalfióknak” készült, természetismeret órán is levetítette,
a 6.a osztály örömére.
Tanára: Sárkány Anna