Fizika

    7. évfolyam

        Ősz-Varga Lilla  7.a 

        Lilla a meghirdetett témák közül a történelmi és természettudományi idővonal feltérképezését választotta.

        Munkája időben a 18. század második felétől a 19. század első feléig tartó időszakot ölelte át.

        Ez egy hosszú, kutatásokban, találmányokban gazdag kor. Lilla időszalagjának már a megjelenése

        is sokat sejtetető. Igényesen, kézzel írott, képekkel illusztrált - kb. 4,5 m hosszú papírtekercsen készült el.

        A precíz, pontos, sok utánajárást igénylő feladatot nagy találékonysággal oldotta meg.  Láthatóvá tette

        az összefüggéseket a különböző történelmi események és természettudományos felfedezések között.

 

    Tanára: Szegedi – Vargháné Bednay Györgyi

 

    8. évfolyam

        Tüske Annamária 8.c

        Rohanó világunkban a 20-30 évvel ezelőtti technika már elavultnak számít. Különösen igaz ez a

        távközlési eszközökre. A mobiltelefonok megjelenése előtt az utcai telefonfülkék sokkal nagyobb

        szerepet játszottak a kommunikációban.

        Az érmével működő készülékekhez képest már modernebb eszköznek számított a telefonkártyás

        rendszer. Az alatt a néhány évtized alatt, amíg forgalomban volt, jelentős fejlődésen ment át.

        A telefonkártyák használatáról, fajtáiról készített Annamária egy történeti áttekintést.

        Kapóra jött neki szülei telefonkártya- gyűjteménye, amivel munkáját illusztrálta.

        Személyes tapasztalatukat is beépítette pályázatába. Újabb 20-30 év múlva talán a mai

        mobiltelefonok is már muzeális darabok lesznek, és akkor azokról olvashatunk ilyen színvonalas pályázatot.

 

    Tanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde

 

Földrajz

    7. évfolyam

        Ipacs Donát   7.b                     

        Donát egy világváros, Isztambul hétköznapjainak bemutatására vállalkozott. A téli szünetben

        ismerkedett meg a Márvány-tenger partján elterülő város nyüzsgő életével. Saját élményeit

        ügyesen ötvözte földrajzi ismereteivel. A praktikus ötletek mellett látványos turisztikai élményeiről

        is beszámolt. Fontosnak tartotta a szakkifejezések pontos használatát.

 

    8. évfolyam

        Tüske Fruzsina 8.c                    

        Fruzsina pályázatában az utóvulkáni tevékenységek gazdasági hasznáról, jövedelmezőségéről ír.

        Értelmezi az alapfogalmakat, bemutatja, hogy hazánk területén hol fedezhetők fel posztvulkáni

        tevékenységek. A gyógyvizek, termálvizek bemutatása mellett egy–egy híres termálfürdő

        jellegzetességeire is kitér.

 

    Tanáruk: Csatlósné Miklós Anna

 

Informatika

    Word kategória    

        Németh Kyra 5.a

        Kyra egy több fejezetből álló folytatásos mesét írt, aminek kíváncsian várjuk a következő részét. 

        Kyra a meseírás folyamán maximálisan eleget tett a pályázat feltételeinek, nemcsak képeket

        illesztett a szövegbe, hanem saját készítésű rajzként a paint program segítségével megtervezte

        a könyv borítóját (a hátoldalán rövid tartalommal együtt), valamint különböző betűtípust és betűszínt

        alkalmazott.

 

    Paint kategória:                       

        Horváth Fanni 5.c

        Fanni „A karácsonyi manó” címmel készített  Paint program segítségével egy könyvborítót.

        Az előírásnak megfelelően, szerzőként a nevét is feltüntette. A borító nagyon ötletes,

        kedves és már első ránézésre felkelti az érdeklődést.  Az elkészítéséhez Fanni igyekezett

        minél több lehetőséget felhasználni a Paint program eszköztárából.

 

    PowerPoint kategória:         

        Martinák Emese 6.a

        A Powerpoint kategóriában egy kedvenc könyvet kellett bemutatni. Emese nemcsak izgalmas

        történetet alkotott, hanem pályamunkája során felhasználta a program adta lehetőségeket is.

        Két saját készítésű rajz is szerepel benne a képeken kívül, valamint a kötelező kiíráson kívül

        táblázatot, és linkeket is használt, amelyekre kattintva a megnézni kívánt helyre jut az érdeklődő.

        Érdekes és egyben igényes is Emese pályamunkája.

 

    Tanáruk: Virga Mariann

 

        Sárkány Dénes 7.c

        Az informatika jövője

        Dénes pályázatában részletesen ismertette az informatika kapcsolatát más tudományágakkal,

        hatását ezek fejlődésére. Példákkal illusztrálta az építészetben, a közlekedésben illetve a

        meteorológia területén való felhasználását. A jövőt illetően a saját elképzeléseivel is megismerkedhettünk.

 

    Tanára: Ollé Tamás

 

Kémia

    8. évfolyam

        Bognár Borbála 8.b

        Pályázatának címe: Fertőtlenítőszerek a háztartásban

        Borbála módszeresen és nagy alapossággal, de ugyanakkor közérthetően tekintette át a háztartásban

        található tisztító- és fertőtlenítőszereket. A sokféle veszélyes anyagról a dolgozatában fontos és

        hasznos információkat tudhatunk meg. Értékes munkája látványos, kifejezetten szép

        kivitelű és szakszerűen megszerkesztett.

 

        Tüske Annamari 8.c

        Pályázatának címe: Szenvedélybetegségek és a kémia.  

        A dizájnerdrogok

        Meglepően sok 8. osztályos tanulót foglalkoztatnak a drogokkal és a szenvedélybetegségekkel

        kapcsolatos kérdések. A legtöbb pályázót persze az egészséges kíváncsiság motiválta.

        Annamari pályázatában azonban megjelent a felelősségérzet is. A pályázatban áttekinthetően,

        szakszerűségre törekedve és jól szerkesztve jelennek meg az életkorához képest nehéz ismeretek

        és mély gondolatok.

 

    Tanáruk: Katona András

 

Természetismeret

    5. évfolyam

        Kőhalmi Réka 5. b      

        Biokertész leszek

        Réka a biokertészetet választotta pályázata témájául.

        Munkájának erénye, hogy a szakirodalomban használatos szakkifejezéseket csak indokolt

        esetben használta.

        Személyes hangvételű dolgozatában saját véleményét, tapasztalatait is megosztja az olvasóval.

        A pályázatához igen mutatós, kézzel rajzolt mellékletet csatolt.

        A nyomtatott formában benyújtott dolgozathoz egy dekoratív makett is tartozik.

 

    Tanára: Nargang Lajos

 

    6. évfolyam

        Kasza Sára 6. a

        Sára a Bükki Nemzeti Parkról készített power point bemutatót.

        Prezentációját kortársainak készítette, figyelembe véve életkori sajátosságaikat.

        Munkáját vidám színek, változatos formák, animációk és lényegre törő, érdekes

        szövegrészletek teszik még élvezetesebbé, látványosabbá.

        Bemutatója  nem a „digitális íróasztalfióknak” készült, természetismeret órán is  levetítette,

        a 6.a osztály örömére.

 

    Tanára: Sárkány Anna