2015. március 19.
Károlyi pályázat Reál I. helyezettek 2014/2015

 

Biológia

///11. évfolyam

//////Bornemisza Lídia 11.b

//////Tudomány és társadalom 

 

/////////Lídia a pályázatában elsősorban az élelmiszerekről szóló törvény adalékanyagokra vonatkozó

/////////szabályozását veszi górcső alá. A közismerten E-számokkal jelzett vegyületek hatásairól alkotott

/////////vélemények, napjainkban is heves vitát váltanak ki. Lídia pályázatából megtudhatjuk, hogy nem ok

/////////nélkül.

/////////Az esztétikus és jól szerkesztett pályázat fő érdeme, hogy továbbgondolásra késztet mindenkit.

/////////Üzenete van: Még tudatosabb vásárlókká kell válnunk!

 

 

///10. évfolyam

//////Kelemen Leila 10.a

 

//////Ember és a növényvilág kapcsolata

//////Pályázatának címe: Misztikus és legendás növények

 

/////////Külön öröm látni, hogy a fiatalok nem engedik kárba veszni kultúrtörténetünk e lírai, olykor

/////////titokzatos ismereteit. A pályázatából megtudhatjuk, hogy mikor vegyünk ismerősünknek bíbor,

/////////sárga, rózsaszín vagy fehér rózsát. Ízelítőt kapunk a költészet, a mitológia és a növényvilág

/////////kapcsolatából is. Például mi volt Zeusz vagy a germánok szent fája, vagy melyik növénnyel

/////////gyógyította Akhilleusz a sebeit. Leila kiemelkedően esztétikus dolgozata figyelem felkeltő és

/////////a gondolatkör további kutatására ösztönöz.

 

//////Szaktanáruk: Katona András

 

 

Fizika

///9. évfolyam

//////Tuba Levente 9.b

//////A telefonok története

/////////A gimnáziumi tagozaton az egyik meghirdetett pályázat címe: A telefonálás 138 éve.

 

/////////Levente pályázatában a telefon történetén belül a mobiltelefonok fejlődését mutatta be.

/////////A beadott dolgozat részletes, mindenre kiterjedő. Izgalmassá leginkább a szemléltetés teszi,

/////////mivel felhasználta édesapja mobiltelefon gyűjteményét. A mobiltelefonok részletesen leírása

/////////mellett, összehasonlítást végzett a napjainkban használt okos telefonokkal.

/////////Így lett munkája igazán teljes és kiváló.

 

 

///10. évfolyam

//////Kamaridisz Kiárá 10.a

//////2015  „A fény nemzetközi éve”.

/////////Így a gimnáziumi tagozaton az egyik meghirdetett pályázat is a fényhez kapcsolódott.

 

/////////Kiára pályázatában a fizikát és a művészetet fűzte egybe. Csodálatosan kidolgozott

/////////árnyékképet készített. Mindenre aprólékosan odafigyelt, a rajz mellett a megfelelő fizikai

/////////értelmezésre is kitért. Pályázatához megkapó idézetet választott és stílusosan fekete-fehér lapon adta be.

 

 

//////Szaktanáruk: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

///11. évfolyam

//////Acsay Alexandra 11.a

/////////Történelem és természettudományos idővonal készítése

 

/////////Szandy egy újságot készített, melyben a tudományos ismeretterjesztést, és a történelmi

/////////ismereteket állította egymás mellé. Munkája ötletes, figyelemfelkeltő.

/////////A fiatalságot vicceivel, általuk használt tárgyakkal, eszközökkel is próbálta olvasói sorába csábítani.

 

//////Szaktanára: Horváth Gabriella

 

 

Kémia

///10. évfolyam

//////Bakti Boglárka 10.a

//////Az alkohol varázsa

 

/////////A 10. osztályban a kémia tananyag nagy része a szerves kémiáról szól. A diákokat érdeklődését

/////////mindig felkelti ez a téma, főként az alkoholok tulajdonságai, hatásai. Így az alkohol varázsa címmel

/////////meghirdetett pályázatra szép számmal érkeztek dolgozatok, prezentációk. 

/////////A témában Boglárka készítette a legkiemelkedőbb dolgozatot. Kíváncsisággal kezdet a kutatásba,

/////////melyből egy alapos, körültekintő mű született. Az alkoholok kémiai összehasonlítása után, annak

/////////negatív és pozitív hatásaikat is bemutatta. Munkáját statisztikai adatokkal, grafikonokkal egészítette ki .

 

//////Szaktanára: Bálintné Kapitor Anita

 

 

//////Szele Zoltán 10.b

//////"Áldás és átok" a klór

 

/////////Zoli dolgozatában a klór két ellentétes hatását mutatja be. Egyrészt, hogy egy magyar orvosnak,

/////////Semmelweis Ignácnak, köszönhetően hogyan forradalmasította az orvostudományt. Használata miként

/////////mentett meg ezernyi életet.

/////////Másrészt az I. világháborúban vegyi fegyverként, az élő szervezetet károsítva, hogyan oltott ki

/////////ezernyi életet.

/////////Prezentációja szép kivitelű, igényes munka.

 

//////Szaktanára: Farkasné Balogh Éva

 

 

Informatika

///Bacsa Bence 9.a

//////Témája: Az informatika jövője

        

/////////Bence pályázatában részletesen ismertette az informatika kapcsolatát más tudományágakkal,

/////////hatását ezek fejlődésére. Többek között példákkal illusztrálta a különböző tudományokban a

/////////várható jövőt. Különös figyelmet fordított a 3D ábrázolásra, nyomtatásra, a virtuális világra.

/////////A jövőt illetően saját elképzeléseivel is megismerkedhettünk.

/////////Az előírt formai követelményeknek eleget tett pályázata.

 

//////Szaktanára: Ollé Tamás