Biológia
///11. évfolyam
//////Bornemisza Lídia 11.b
//////Tudomány és társadalom
/////////Lídia a pályázatában elsősorban az élelmiszerekről szóló törvény adalékanyagokra vonatkozó
/////////szabályozását veszi górcső alá. A közismerten E-számokkal jelzett vegyületek hatásairól alkotott
/////////vélemények, napjainkban is heves vitát váltanak ki. Lídia pályázatából megtudhatjuk, hogy nem ok
/////////nélkül.
/////////Az esztétikus és jól szerkesztett pályázat fő érdeme, hogy továbbgondolásra késztet mindenkit.
/////////Üzenete van: Még tudatosabb vásárlókká kell válnunk!
///10. évfolyam
//////Kelemen Leila 10.a
//////Ember és a növényvilág kapcsolata
//////Pályázatának címe: Misztikus és legendás növények
/////////Külön öröm látni, hogy a fiatalok nem engedik kárba veszni kultúrtörténetünk e lírai, olykor
/////////titokzatos ismereteit. A pályázatából megtudhatjuk, hogy mikor vegyünk ismerősünknek bíbor,
/////////sárga, rózsaszín vagy fehér rózsát. Ízelítőt kapunk a költészet, a mitológia és a növényvilág
/////////kapcsolatából is. Például mi volt Zeusz vagy a germánok szent fája, vagy melyik növénnyel
/////////gyógyította Akhilleusz a sebeit. Leila kiemelkedően esztétikus dolgozata figyelem felkeltő és
/////////a gondolatkör további kutatására ösztönöz.
//////Szaktanáruk: Katona András
Fizika
///9. évfolyam
//////Tuba Levente 9.b
//////A telefonok története
/////////A gimnáziumi tagozaton az egyik meghirdetett pályázat címe: A telefonálás 138 éve.
/////////Levente pályázatában a telefon történetén belül a mobiltelefonok fejlődését mutatta be.
/////////A beadott dolgozat részletes, mindenre kiterjedő. Izgalmassá leginkább a szemléltetés teszi,
/////////mivel felhasználta édesapja mobiltelefon gyűjteményét. A mobiltelefonok részletesen leírása
/////////mellett, összehasonlítást végzett a napjainkban használt okos telefonokkal.
/////////Így lett munkája igazán teljes és kiváló.
///10. évfolyam
//////Kamaridisz Kiárá 10.a
//////2015 „A fény nemzetközi éve”.
/////////Így a gimnáziumi tagozaton az egyik meghirdetett pályázat is a fényhez kapcsolódott.
/////////Kiára pályázatában a fizikát és a művészetet fűzte egybe. Csodálatosan kidolgozott
/////////árnyékképet készített. Mindenre aprólékosan odafigyelt, a rajz mellett a megfelelő fizikai
/////////értelmezésre is kitért. Pályázatához megkapó idézetet választott és stílusosan fekete-fehér lapon adta be.
//////Szaktanáruk: Schmerczné Kormos Nóra
///11. évfolyam
//////Acsay Alexandra 11.a
/////////Történelem és természettudományos idővonal készítése
/////////Szandy egy újságot készített, melyben a tudományos ismeretterjesztést, és a történelmi
/////////ismereteket állította egymás mellé. Munkája ötletes, figyelemfelkeltő.
/////////A fiatalságot vicceivel, általuk használt tárgyakkal, eszközökkel is próbálta olvasói sorába csábítani.
//////Szaktanára: Horváth Gabriella
Kémia
///10. évfolyam
//////Bakti Boglárka 10.a
//////Az alkohol varázsa
/////////A 10. osztályban a kémia tananyag nagy része a szerves kémiáról szól. A diákokat érdeklődését
/////////mindig felkelti ez a téma, főként az alkoholok tulajdonságai, hatásai. Így az alkohol varázsa címmel
/////////meghirdetett pályázatra szép számmal érkeztek dolgozatok, prezentációk.
/////////A témában Boglárka készítette a legkiemelkedőbb dolgozatot. Kíváncsisággal kezdet a kutatásba,
/////////melyből egy alapos, körültekintő mű született. Az alkoholok kémiai összehasonlítása után, annak
/////////negatív és pozitív hatásaikat is bemutatta. Munkáját statisztikai adatokkal, grafikonokkal egészítette ki .
//////Szaktanára: Bálintné Kapitor Anita
//////Szele Zoltán 10.b
//////"Áldás és átok" a klór
/////////Zoli dolgozatában a klór két ellentétes hatását mutatja be. Egyrészt, hogy egy magyar orvosnak,
/////////Semmelweis Ignácnak, köszönhetően hogyan forradalmasította az orvostudományt. Használata miként
/////////mentett meg ezernyi életet.
/////////Másrészt az I. világháborúban vegyi fegyverként, az élő szervezetet károsítva, hogyan oltott ki
/////////ezernyi életet.
/////////Prezentációja szép kivitelű, igényes munka.
//////Szaktanára: Farkasné Balogh Éva
Informatika
///Bacsa Bence 9.a
//////Témája: Az informatika jövője
/////////Bence pályázatában részletesen ismertette az informatika kapcsolatát más tudományágakkal,
/////////hatását ezek fejlődésére. Többek között példákkal illusztrálta a különböző tudományokban a
/////////várható jövőt. Különös figyelmet fordított a 3D ábrázolásra, nyomtatásra, a virtuális világra.
/////////A jövőt illetően saját elképzeléseivel is megismerkedhettünk.
/////////Az előírt formai követelményeknek eleget tett pályázata.
//////Szaktanára: Ollé Tamás