Bálint Virág 8.c

3 pályamunkája nyertes: angol, biológia, technika

 

    Biológia

        A kenyér

            Virág egy igazi projekt munkával rukkolt elő. Több tantárgy ismereteiből merítve változatos és érdekes

            dolgozatot készített. A pályázatának tartalmi igényessége mellett, a külcsínre is sokat adott.

            Virág tapasztalt és sikeres pályázatírói múltja tetten érhető ebben a munkájában is!

    Szaktanár: Nargang Lajos

 

    Technika

        Megújuló energiák a XXI. században.

            A XXI. század egyik legjelentősebb stratégiai kihívása a fenntartható energiaellátás biztosítása.

            A saját jövőnk és a következő nemzedék érdekében, az élhető környezet megőrzéséhez halaszthatatlan

            a mielőbbi szemléletváltás az energetika terén.

            Virág a dolgozatában a megújuló energiaforrások előnyeit és hátrányait veszi sorra. Kiemelten foglalkozik

            az egyén és civil közösségek szerepével.

            Munkája igényes és átfogó. A szöveget színes képekkel és ábrákkal tette még érthetőbbé.

    Szaktanár: Gut Mihály

 

Biológia

    Varju Kamilla 7.c

        Atacama-sivatag

            Kamilla pályázatában a világ egyik „leglegebb” táját mutatja be. Az Atacama a legszárazabb,

            legmagasabban fekvő, legbizarabb sivataga a Földnek. Nem csak a földrajzi és biológiai tényeket

            mutatja be, hanem nagy hangsúlyt fektet az érdekességekre is.

            Az adatokat lenyűgöző képekkel illusztrálta.

    Szaktanára: Sárkány Anna

 

Fizika

    Ipacs Donát 8.b

        Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben

            Donát Kodály Zoltántól idéz pályázatában „Tudomány művészet gyökere egy.  Mindegyik a világot

            tükrözi a maga módján.  S a tudományos és művészi nagyság alapja is ugyanaz:

            az igaz ember, a vir justis.”

            Jól megszerkesztett ppt-ben sikerült bemutatnia azokat az eszközöket, melyek a tükrök és lencsék

            felhasználásával működnek. Az irodalom, festészet, szobrászat területéről választott alkotásokat.

    Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra

 

Földrajz

    Horváth Zsolt 8. a

        Gyógyfürdő „nagyhatalom” vagyunk!

            Zsolt átfogó leírást adott a gyógyvizek geológiájáról, és a gyógyászatban való felhasználásuk

            történelméről. A Magyarországi fürdőkultúra mellett a hazai, kiemelkedő múltú fürdőink részletes

            bemutatásának is tág teret szentelt.

            Pályázata jó érzékkel összeállított, szakkifejezéseket megfelelően alkalmazó, igényes munka.

    Szaktanár: Csatlósné Miklós Anna

 

Kémia

    7. évfolyam:       

    Fedorov Eszter 7.b

        A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái

            Eszter az Országos Légszennyezettség Mérőhálózat automata mérőállomásainak az adataira támaszkodva

            értékelte Budapest levegőjét. A levegőben két káros összetevő változását vizsgálta egy héten át.

            Pályázata úttörő alkotás, hiszen hetedikes létére konkrét mérési eredményekre alapozott munkát

            készített.

    Szaktanár: Katona András

 

    8. évfolyam:        

    Garamszegi Laura 8.b

        Szenvedélybetegségek és a kémia

            Laura a kábítószereket választotta témául. Korosztálya számára készített egy komplett, átfogó

            ismereteket tartalmazó prezentációt. Kitér a függőség kialakulásának okaira, fokozataira a szerek

            fajtáira és azok hatásaira.

            Végül tanácsokat fogalmaz meg és felhívja a figyelmet a segítségkérés fontosságára.

            Mondanivalóját látványos és kifejező képekkel illusztrálta.

    Felkészítő tanár: Farkasné Balogh Éva

 

Informatika

    5. évfolyam:
    Paint kategória:

        Karászi Dorina 5.a

            A paint kategórián belül egy képregényt kellett készíteni a program adta lehetőségeket felhasználva.

            Dorina egy iskolával kapcsolatos képregényt készített és a tanulsághoz illő idézettel zárta a munkáját.

            A rajzai nagyon részletesek és szépen kidolgozottak. Az előírt feltételeknek maximálisan eleget tett.

 

    word kategória

        Vályi – Nagy Dóra 5.b

            A word kategóriában egy mesét kellett írni a program lehetőségeit kihasználva. Dóri meséjének a címe

            „A számítógép és a monitor napja a szabadban”.

            Ehhez egy nagyon ötletes mutatós fedőlapot készített a számítógépes környezetről.

            Egy nagyon kedves és tanulságos mesét írt a barátságról.

 

    6. évfolyam:

    PowerPoint kategória:

        Németh Kyra 6.a

            A kategóriában egy kedvenc könyvet vagy filmet kellett bemutatni. Kyra a történetét saját szemszögéből

            meséli el.Olyan formában, hogy kedvet kapunk a könyv elolvasására, vagy a film megnézésére.

            Munkáját animációkkal és képekkel teszi szemléletesebbé.

 

    7. évfolyam:

    PowerPoint kategória:

        Kasza Sára 7.a:

            PowerPoint kategóriában a számítógép veszélyeit kellett bemutatni. Sára mind tartalmilag, mind

            informatikailag hasznos munkát készített. Pályamunkájában kitér a fizikai és a szellemi veszélyekre is.

            Taglal egy nagyon fontos kérdést, az internetes zaklatást. Részletezi hogyan ismerhetjük fel.

            Videók segítségével mutatja be, hogy mit tehetünk, és hova fordulhatunk zaklatás esetén.

    Szaktanáruk: Virga Mariann

 

Természetismeret

    5. évfolyam:

    Kiss Dorina Anna 5.b           

         Biokertész leszek

            Dorina a rá jellemző gondossággal és körültekintéssel alakította ki virtuális biokertészetét.

            Tanulmányozta a szakirodalmat, kiválasztotta a kert adottságainak megfelelő növényeket.

            Vetésforgót állított fel, majd bemutatta a kert gondozását, a kártevők elleni védekezést. 

            Pályázata esztétikus, igényesen szerkesztett.

    Szaktanár: Sárkány Anna

 

    6. évfolyam:

    Kőhalmi Réka 6. b

        Kalandozások a Naprendszerben

            Réka csillagászati témát választva ügyesen ötvözte a tényszerű leírást a diák humorral.

            Képzeletbeli utazásra invitál bennünket, amely utazást kedvenc kutyájával „beszélgetve”

            tehetünk meg. A dolgozatának formai és tartalmi megoldásaiért is dicséret illeti.

    Szaktanár: Nargang Lajos