Bálint Virág 8.c
3 pályamunkája nyertes: angol, biológia, technika
///Biológia
//////A kenyér
/////////Virág egy igazi projekt munkával rukkolt elő. Több tantárgy ismereteiből merítve változatos és érdekes
/////////dolgozatot készített. A pályázatának tartalmi igényessége mellett, a külcsínre is sokat adott.
/////////Virág tapasztalt és sikeres pályázatírói múltja tetten érhető ebben a munkájában is!
///Szaktanár: Nargang Lajos
///Technika
//////Megújuló energiák a XXI. században.
/////////A XXI. század egyik legjelentősebb stratégiai kihívása a fenntartható energiaellátás biztosítása.
/////////A saját jövőnk és a következő nemzedék érdekében, az élhető környezet megőrzéséhez halaszthatatlan
/////////a mielőbbi szemléletváltás az energetika terén.
/////////Virág a dolgozatában a megújuló energiaforrások előnyeit és hátrányait veszi sorra. Kiemelten foglalkozik
/////////az egyén és civil közösségek szerepével.
/////////Munkája igényes és átfogó. A szöveget színes képekkel és ábrákkal tette még érthetőbbé.
///Szaktanár: Gut Mihály
Biológia
///Varju Kamilla 7.c
//////Atacama-sivatag
/////////Kamilla pályázatában a világ egyik „leglegebb” táját mutatja be. Az Atacama a legszárazabb,
/////////legmagasabban fekvő, legbizarabb sivataga a Földnek. Nem csak a földrajzi és biológiai tényeket
/////////mutatja be, hanem nagy hangsúlyt fektet az érdekességekre is.
/////////Az adatokat lenyűgöző képekkel illusztrálta.
///Szaktanára: Sárkány Anna
Fizika
///Ipacs Donát 8.b
//////Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben
/////////Donát Kodály Zoltántól idéz pályázatában „Tudomány művészet gyökere egy. Mindegyik a világot
/////////tükrözi a maga módján. S a tudományos és művészi nagyság alapja is ugyanaz:
/////////az igaz ember, a vir justis.”
/////////Jól megszerkesztett ppt-ben sikerült bemutatnia azokat az eszközöket, melyek a tükrök és lencsék
/////////felhasználásával működnek. Az irodalom, festészet, szobrászat területéről választott alkotásokat.
///Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra
Földrajz
///Horváth Zsolt 8. a
//////Gyógyfürdő „nagyhatalom” vagyunk!
/////////Zsolt átfogó leírást adott a gyógyvizek geológiájáról, és a gyógyászatban való felhasználásuk
/////////történelméről. A Magyarországi fürdőkultúra mellett a hazai, kiemelkedő múltú fürdőink részletes
/////////bemutatásának is tág teret szentelt.
/////////Pályázata jó érzékkel összeállított, szakkifejezéseket megfelelően alkalmazó, igényes munka.
///Szaktanár: Csatlósné Miklós Anna
Kémia
///7. évfolyam:
///Fedorov Eszter 7.b
//////A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái
/////////Eszter az Országos Légszennyezettség Mérőhálózat automata mérőállomásainak az adataira támaszkodva
/////////értékelte Budapest levegőjét. A levegőben két káros összetevő változását vizsgálta egy héten át.
/////////Pályázata úttörő alkotás, hiszen hetedikes létére konkrét mérési eredményekre alapozott munkát
/////////készített.
///Szaktanár: Katona András
///8. évfolyam:
///Garamszegi Laura 8.b
//////Szenvedélybetegségek és a kémia
/////////Laura a kábítószereket választotta témául. Korosztálya számára készített egy komplett, átfogó
/////////ismereteket tartalmazó prezentációt. Kitér a függőség kialakulásának okaira, fokozataira a szerek
/////////fajtáira és azok hatásaira.
/////////Végül tanácsokat fogalmaz meg és felhívja a figyelmet a segítségkérés fontosságára.
/////////Mondanivalóját látványos és kifejező képekkel illusztrálta.
///Felkészítő tanár: Farkasné Balogh Éva
Informatika
///5. évfolyam:
///Paint kategória:
//////Karászi Dorina 5.a
/////////A paint kategórián belül egy képregényt kellett készíteni a program adta lehetőségeket felhasználva.
/////////Dorina egy iskolával kapcsolatos képregényt készített és a tanulsághoz illő idézettel zárta a munkáját.
/////////A rajzai nagyon részletesek és szépen kidolgozottak. Az előírt feltételeknek maximálisan eleget tett.
///word kategória
//////Vályi – Nagy Dóra 5.b
/////////A word kategóriában egy mesét kellett írni a program lehetőségeit kihasználva. Dóri meséjének a címe
/////////„A számítógép és a monitor napja a szabadban”.
/////////Ehhez egy nagyon ötletes mutatós fedőlapot készített a számítógépes környezetről.
/////////Egy nagyon kedves és tanulságos mesét írt a barátságról.
///6. évfolyam:
///PowerPoint kategória:
//////Németh Kyra 6.a
/////////A kategóriában egy kedvenc könyvet vagy filmet kellett bemutatni. Kyra a történetét saját szemszögéből
/////////meséli el.Olyan formában, hogy kedvet kapunk a könyv elolvasására, vagy a film megnézésére.
/////////Munkáját animációkkal és képekkel teszi szemléletesebbé.
///7. évfolyam:
///PowerPoint kategória:
//////Kasza Sára 7.a:
/////////PowerPoint kategóriában a számítógép veszélyeit kellett bemutatni. Sára mind tartalmilag, mind
/////////informatikailag hasznos munkát készített. Pályamunkájában kitér a fizikai és a szellemi veszélyekre is.
/////////Taglal egy nagyon fontos kérdést, az internetes zaklatást. Részletezi hogyan ismerhetjük fel.
/////////Videók segítségével mutatja be, hogy mit tehetünk, és hova fordulhatunk zaklatás esetén.
///Szaktanáruk: Virga Mariann
Természetismeret
///5. évfolyam:
///Kiss Dorina Anna 5.b
//////Biokertész leszek
/////////Dorina a rá jellemző gondossággal és körültekintéssel alakította ki virtuális biokertészetét.
/////////Tanulmányozta a szakirodalmat, kiválasztotta a kert adottságainak megfelelő növényeket.
/////////Vetésforgót állított fel, majd bemutatta a kert gondozását, a kártevők elleni védekezést.
/////////Pályázata esztétikus, igényesen szerkesztett.
///Szaktanár: Sárkány Anna
///6. évfolyam:
///Kőhalmi Réka 6. b
//////Kalandozások a Naprendszerben
/////////Réka csillagászati témát választva ügyesen ötvözte a tényszerű leírást a diák humorral.
/////////Képzeletbeli utazásra invitál bennünket, amely utazást kedvenc kutyájával „beszélgetve”
/////////tehetünk meg. A dolgozatának formai és tartalmi megoldásaiért is dicséret illeti.
///Szaktanár: Nargang Lajos