Bálint Virág 8.c
3 pályamunkája nyertes: angol, biológia, technika
Biológia
A kenyér
Virág egy igazi projekt munkával rukkolt elő. Több tantárgy ismereteiből merítve változatos és érdekes
dolgozatot készített. A pályázatának tartalmi igényessége mellett, a külcsínre is sokat adott.
Virág tapasztalt és sikeres pályázatírói múltja tetten érhető ebben a munkájában is!
Szaktanár: Nargang Lajos
Technika
Megújuló energiák a XXI. században.
A XXI. század egyik legjelentősebb stratégiai kihívása a fenntartható energiaellátás biztosítása.
A saját jövőnk és a következő nemzedék érdekében, az élhető környezet megőrzéséhez halaszthatatlan
a mielőbbi szemléletváltás az energetika terén.
Virág a dolgozatában a megújuló energiaforrások előnyeit és hátrányait veszi sorra. Kiemelten foglalkozik
az egyén és civil közösségek szerepével.
Munkája igényes és átfogó. A szöveget színes képekkel és ábrákkal tette még érthetőbbé.
Szaktanár: Gut Mihály
Biológia
Varju Kamilla 7.c
Atacama-sivatag
Kamilla pályázatában a világ egyik „leglegebb” táját mutatja be. Az Atacama a legszárazabb,
legmagasabban fekvő, legbizarabb sivataga a Földnek. Nem csak a földrajzi és biológiai tényeket
mutatja be, hanem nagy hangsúlyt fektet az érdekességekre is.
Az adatokat lenyűgöző képekkel illusztrálta.
Szaktanára: Sárkány Anna
Fizika
Ipacs Donát 8.b
Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben
Donát Kodály Zoltántól idéz pályázatában „Tudomány művészet gyökere egy. Mindegyik a világot
tükrözi a maga módján. S a tudományos és művészi nagyság alapja is ugyanaz:
az igaz ember, a vir justis.”
Jól megszerkesztett ppt-ben sikerült bemutatnia azokat az eszközöket, melyek a tükrök és lencsék
felhasználásával működnek. Az irodalom, festészet, szobrászat területéről választott alkotásokat.
Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra
Földrajz
Horváth Zsolt 8. a
Gyógyfürdő „nagyhatalom” vagyunk!
Zsolt átfogó leírást adott a gyógyvizek geológiájáról, és a gyógyászatban való felhasználásuk
történelméről. A Magyarországi fürdőkultúra mellett a hazai, kiemelkedő múltú fürdőink részletes
bemutatásának is tág teret szentelt.
Pályázata jó érzékkel összeállított, szakkifejezéseket megfelelően alkalmazó, igényes munka.
Szaktanár: Csatlósné Miklós Anna
Kémia
7. évfolyam:
Fedorov Eszter 7.b
A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái
Eszter az Országos Légszennyezettség Mérőhálózat automata mérőállomásainak az adataira támaszkodva
értékelte Budapest levegőjét. A levegőben két káros összetevő változását vizsgálta egy héten át.
Pályázata úttörő alkotás, hiszen hetedikes létére konkrét mérési eredményekre alapozott munkát
készített.
Szaktanár: Katona András
8. évfolyam:
Garamszegi Laura 8.b
Szenvedélybetegségek és a kémia
Laura a kábítószereket választotta témául. Korosztálya számára készített egy komplett, átfogó
ismereteket tartalmazó prezentációt. Kitér a függőség kialakulásának okaira, fokozataira a szerek
fajtáira és azok hatásaira.
Végül tanácsokat fogalmaz meg és felhívja a figyelmet a segítségkérés fontosságára.
Mondanivalóját látványos és kifejező képekkel illusztrálta.
Felkészítő tanár: Farkasné Balogh Éva
Informatika
5. évfolyam:
Paint kategória:
Karászi Dorina 5.a
A paint kategórián belül egy képregényt kellett készíteni a program adta lehetőségeket felhasználva.
Dorina egy iskolával kapcsolatos képregényt készített és a tanulsághoz illő idézettel zárta a munkáját.
A rajzai nagyon részletesek és szépen kidolgozottak. Az előírt feltételeknek maximálisan eleget tett.
word kategória
Vályi – Nagy Dóra 5.b
A word kategóriában egy mesét kellett írni a program lehetőségeit kihasználva. Dóri meséjének a címe
„A számítógép és a monitor napja a szabadban”.
Ehhez egy nagyon ötletes mutatós fedőlapot készített a számítógépes környezetről.
Egy nagyon kedves és tanulságos mesét írt a barátságról.
6. évfolyam:
PowerPoint kategória:
Németh Kyra 6.a
A kategóriában egy kedvenc könyvet vagy filmet kellett bemutatni. Kyra a történetét saját szemszögéből
meséli el.Olyan formában, hogy kedvet kapunk a könyv elolvasására, vagy a film megnézésére.
Munkáját animációkkal és képekkel teszi szemléletesebbé.
7. évfolyam:
PowerPoint kategória:
Kasza Sára 7.a:
PowerPoint kategóriában a számítógép veszélyeit kellett bemutatni. Sára mind tartalmilag, mind
informatikailag hasznos munkát készített. Pályamunkájában kitér a fizikai és a szellemi veszélyekre is.
Taglal egy nagyon fontos kérdést, az internetes zaklatást. Részletezi hogyan ismerhetjük fel.
Videók segítségével mutatja be, hogy mit tehetünk, és hova fordulhatunk zaklatás esetén.
Szaktanáruk: Virga Mariann
Természetismeret
5. évfolyam:
Kiss Dorina Anna 5.b
Biokertész leszek
Dorina a rá jellemző gondossággal és körültekintéssel alakította ki virtuális biokertészetét.
Tanulmányozta a szakirodalmat, kiválasztotta a kert adottságainak megfelelő növényeket.
Vetésforgót állított fel, majd bemutatta a kert gondozását, a kártevők elleni védekezést.
Pályázata esztétikus, igényesen szerkesztett.
Szaktanár: Sárkány Anna
6. évfolyam:
Kőhalmi Réka 6. b
Kalandozások a Naprendszerben
Réka csillagászati témát választva ügyesen ötvözte a tényszerű leírást a diák humorral.
Képzeletbeli utazásra invitál bennünket, amely utazást kedvenc kutyájával „beszélgetve”
tehetünk meg. A dolgozatának formai és tartalmi megoldásaiért is dicséret illeti.
Szaktanár: Nargang Lajos