Kedves Látogatók!
2016. február 13-án került megrendezésre a Felsős Károlyi Fesztivál az Ady Endre Művelődési Központban, amelyen szinte valamennyi osztály szerepelt és izgatottan készült egy - egy színdarabbal, zenével, tánccal, hogy egy új oldalukat, tehetségüket is megismerhessük.
A műsorok mind nagyon ötletesek voltak, sok - sok humorral fűszerezve, amiknek köszönhetően diákjaik felejthetetlen élményekkel ajándékozták meg a nézőtéren helyet foglalókat.
Reméljük, hogy a fesztivál örömteli pillanatai mind a szereplőknek, mind az előadásokat nézőknek sokáig emlékezetesek maradnak, amit ezen az oldalon található képekkel is szteretnék még maradandóbbá tenni.
Műsorok:
Álmodd meg a csodát
(A Felső tagozat kórusa)
Vezetőjük:
Aranyosi Lóránt
Közreműködtek:
Thoma Dávid 9.b /gitár/
Szabó Ottó 10.b /Basszusgitár/
A piroska és a farkas története új köntösben
(5.b osztály)
Bizonyára Önök is ismerik a Grimm-testvérek Piroska és a farkas című klasszikus meséjét. Az eredeti történet közel 300 éves. A meséből legalább 35 változatot tartanak számon a világon.
Az 5.b osztály most arra vállalkozott, hogy a klasszikus történetet más helyszíneken, néhol más értelmezésben állítja színpadra. Eljutunk majd velük a Vadnyugatra, Olaszföldre, az Alpokba és egy hazai valóságshow-ba is.
A szöveget Czakó Alina és a gyerekek osztályfőnöke, Várhalmi Márta tanárnő írta, a betanításban Szabadszállási Nagy Hajnalka tanárnő segédkezett.
The story of chicken Licken
(6.a osztály)
The story of Chicken Licken egy tanulságos rövid mese, arról, hogy a hiszékenység végzetes következményekkel járhat.
A történet emberi tulajdonságokkal ruház fel erdei állatokat. Főszereplője egy naív csirke( Chicken Licken), aki figyelmeztetni akarja a királyt a közelgő veszélyről, arról, hogy leszakad az ég és elindul Londonba, hogy küldetését teljesítse. Útközben barátok csatlakoznak hozzá (Henny Penny, Ducky Lucky, Goosey Loosey), hogy segítsenek a főszereplőnek véghezvinni feladatát. Ám a gonosz róka( Foxy Loxy) és családja kelepcébe csalja őket és ahelyett, hogy Londonba vezetné őket, saját vermébe csalja szegény kis állatokat. Így Chicken Licken és barátai sosem jutnak el Londonba és sosem mondják el, hogy leszakad az ég.
Készítette: Turányi-Simon Krisztina, szaktanár
Kamaszszavak
(7.b osztály tanulói)
Öröm és bánat, barátság és szerelem… Mi leszek, ha nagy leszek?
Ezek a témák foglalkoztatják a hetedikeseket. Gondolataikat „kamasz szavakban” hol egy jelenetben, hol prózában, hol versben fogalmazzák meg.
A 7.b osztály szókimondó képviselői következnek.
Német kisjelenet
(8.a és 8.c osztály)
Bajor tánc
(5.b osztály németesei)
Ebben az évben az 5.b tanulóinak előadásában láthatják a Károlyi Fesztiválon a bajor táncot. A németes csoporthoz idén is csatlakozott egy angolos tag. A gyerekek nagyon lelkiismeretesen vettek részt a próbákon, nem hanyagolva emellett a más versenyekre való felkészülést sem. A talpalávalót a bajor földön nagy népszerűségnek örvendő Mayrhofner zenekar szolgáltatja.
A táncot a jellegzetes bajor néptánc elemeiből állította össze Gut Eszter tanárnő.
KÁROLYI - PÁLYÁZAT I. HELYEZETTJEINEK KIHÍRDETÉSE
Károlyi pályázat I. helyezettjei
A három bolond lány
(6.c osztály tanulói)
Szimulálni tudni kell
Karinthy Frigyes nevét már kisgyermekkorban is hallhatjuk, hiszen a Micimackó meseregény fordítója ő. Később az általános iskolában még majd feltűnik a neve, amikor is irodalmi karikatúráival ismerkedhetnek meg a tanulók. S természetesen számtalan egyéb mód mellett van lehetőség az író műveivel ismerkedni színjátékos körökben is.
Az 5. b osztály néhány tanulója Veszprémi Gábor irányítása alatt arra vállalkozott, hogy a 20. század egyik legtehetségesebb íróját közelebb hozza mindannyiunkhoz. Az író Szimulálni tudni kell című humoreszkjéhez jó szórakozást kívánunk!
Mindennapi híreinket add meg nekünk ma
(5.c osztály tanulói)
Az 5. c osztály friss, és új hírekkel foglalkozó műsorral jelentkezik.
A „Mindennapi híreinket, ad meg nekünk ma” című hírfolyam napjaink tipikusnak mondható televíziós felfogás szerint lett összeállítva.
Mentes a jó dogoktól, az élet szépségeitől.
Helyette erőszak, háború, ellenségeskedés.
Csupán a szenzáció, a különlegességnek tartott történetek számítanak.
Az 5. c jelenetei követik a mai trendet.
A műsorszám az osztály saját ötletei alapján készült, tehát szerzői jog védi!
Technikai segítséget Tasnádi Bence 9. a osztályos tanulótól kaptunk.
A hiányzó láncszem
(Stermeczky Boglárka és Horváth Fanni 6.c osztályos tanulók)
Drums Alive
(5.a osztály)
Felkészítő tanárok:
Boér Boglárka, osztályfőnök
Sárkány Anna, testnevelő
A zene és a ritmus áthatják az életünket, befolyásolják a hangulatunkat, ugyanakkor a testre és lélekre is jótékonyan hatnak, főleg ha még mozgással, tánccal is összekapcsoljuk. Ennek egyik új, egyre népszerűbb változata a Drums Alive mozgásforma, melynek a lényege a dinamikus mozgás és a lüktető ritmus ötvözése egy kis mókával. Nem kell hozzá más csak egy jó nagy labda, egy pár fakanál és jókedv.
A dobolásnak számtalan jótékony élettani hatása van, mert közben emelkedik a pulzusszám, felgyorsul a vérkeringés és pozitívan hat az agyműködésre, ugyanakkor a koncentrációt és a kreativitást is fejleszti. Ráadásul a közös dobolás erősíti az összetartozás érzését. A stressz levezetésében is segít, hiszen itt szabad ütni, … de csak a labdát!
Győződjenek meg róla maguk is, milyen az, amikor a dinamikus zene hatására a kar és a láb beindul, a test felpörög. És a jó hír az, hogy nem kizárólag gyerekek csinálhatják, ovisoktól nagymamákig bárki az igényeihez és adottságaihoz igazíthatja.