Könyvtári pályázat
///Iskolánk az idei tanévben harmadszor hirdetett könyvtári pályázatot.
///Témája: A pályázó kedvenc regényébe csöppenve éljen át új kalandokat, írja át a történetet
///kedve szerint a számára legizgalmasabb részben, részekben.
///1. helyezett: Szigeti Panka 9.b
//////Panka profi olvasó, igazi világfelfedező. Nem csak a mi világunkban mozog otthonosan, hanem
//////könnyedén cselekszik, ha kell, Veronica Roth: Beavatott-trilógiájának színhelyein is.
//////A bátrakkal tart, s az események ismeretében segít nekik nemcsak cselekedeteikben, hanem a
//////problémák megoldásában és feldolgozásában is. Mint egy igazi, titokzatos jótevő. Stílusa
//////lendületes, világlátása, helyzetfelismerése, cselekmény-bonyolítása értő olvasóra, fantáziadús íróra vall.
///Tanára: Örményiné Farkas Andrea
Magyar Nyelv és Irodalom
///Próza kategória:
///I. helyezett:
//////Bagoly Boglárka 11.b
/////////Süss fel nap! c. novellája
/////////Boglárka Süss fel nap! c. novellájában az univerzum állandóságáról és változásáról ír. Munkájának
/////////végső tanulsága: mindenkinek van feladata az életben, akár különleges is, s bár hibákkal együtt élünk,
/////////de ettől még lehet bennünk harmónia - a lélek harmóniája.
///II. helyezett: Kele Nóra 9.a
//////A szerelem, a kedves alakja Radnóti Miklós költészetében c. munkája
///III. helyezett: Molnár Sára 11.b
//////Múzsák és szerelmes versek a magyar irodalomban c. munkája
///Vers kategória:
//////A zsűri különdíját kapta: Csiszár Gergő 9.a Vagyok c. verse
///Tanáruk: Kallai Klára
Történelem
///A 2015/16-os tanévben meghirdetett Károlyi-pályázatra igen sok színvonalas munka érkezett. A zsűrinek
///nehéz dolga volt, így a gimnáziumi osztályokat két csoportra bontva értékelte a pályaműveket. A nyerteseken
///kívül az arra érdemes pályázatok szerzői szaktárgyi ötösben is részesülnek.
///A legkiemelkedőbb pályaművek:
///9-10. osztály
///Megosztott I. helyezés:
///Nagy Réka 10.a Mosó Csenge 10. a
///a „Családfa” témában írt pályaművel
//////Réka sok képpel, saját kutatási eredményeit is felhasználva dolgozta fel családja történetét. A ppt-ben
//////készült munka pontos, átlátható és sok érdekes adattal szolgál az egyes családtagok életének eseményeiről.
//////Csenge pályaművét kézírással készítette el, nagyapja és nagyanyja családjának történetét ismerhetjük
//////meg belőle, sok saját családi fotóval illusztrálva. A pályamű erénye, hogy készítője levéltári anyagot is
//////felhasznált. Nagypapája segítségével maga végzett a családtagok körében kutatásokat.
///Tanáruk: Hirmann László
///II. helyezés: Jakab Nikolett, 10. a
///III. helyezés: Lekli Franciska, 10.b
///Tanáraik: Hirmann László, Antos Gábor
///10-11. osztály
///I. helyezés:
//////az „Embermentők” témában írt pályaművével
///Fedorov Péter 12.b
//////Péter többoldalas pályázatában részletesen és jó tagoltan dolgozta fel a témát, a kevésbé ismert részletekre
//////is kitérve. A munka pozitívuma, hogy a végén-szakdolgozathoz hasonlóan-pontos irodalomjegyzéket és
//////jegyzeteket is mellékelt.
///Tanára: Takács Judit
///II. helyezés: Micska Viki 12. a
///III. helyezés: Nagy Richárd 11.b
///Tanáraik: Antos Gábor, Szabadszállási Nagy Hajnalka