2016. március 02.
károlyi pályázat reál

 

Fizika

///9. évfolyam:

//////1. helyezett: Feldmann Zsuzsanna 9.b

//////Radioaktivitás az életünkben című pályaművével

/////////Zsuzsanna egy ppt-t készített, amelyben bemutatta hogyan élt, milyen tudományos munkája volt

/////////Marie Curie-nek. Rávilágított milyen nehézségekkel kellett megküzdenie egy nőnek a tudomány világában

/////////a huszadik század elején. Pályázatában az a kiemelkedő milyen részletesen mégis érthetően mutatja be

/////////a sugárzások hatásait, hogy hol találkozhatunk velük és milyen tünetei vannak a sugárbetegségeknek.

/////////Kitért arra is milyen kapcsolat van a radioaktivitás és az energiatermelés között.

 

//////2. Deák Angéla 9.a

//////3. Hódi Nikolett 9.b

 

///10. évfolyam:

//////1. helyezett:

//////Látványos fizikai kísérletek pályaművével

 

//////Hollósy Márton és Bőhm Renáta 10.a

/////////Hollósy Márton és Bőhm Renáta látványos fizikai kísérletek témakörben adtak be pályázatot. Egy olyan

/////////munkát láthatunk, ahol a diákok összekapcsolják a fizikában és a matematikában elsajátított

/////////összefüggéseket a mindennapjainkkal. Informatikai tudásukat felhasználva készítettek belőle egy videót.

 

//////2. helyezett: Mező Péter 10.a

 

///Tanáruk: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

///11-12. évfolyam:

//////1. helyezett: Bakti Boglárka 11.a

/////////Boglárka a Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben című Károlyi pályázatot választotta.

/////////Témaválasztását a fotózás iránti érdeklődése és szeretete motiválta. Pályázata bevezetőjében részletesen

/////////bemutatja a tükrök és lencsék fajtáit, képalkotását. Minden esetben kitér az eszközök hétköznapi

/////////alkalmazására is. Bogi a dolgozatban végigvezeti az olvasót az egyes optikai eszközök elkészítésén

/////////és fejlődésén. Ismerteti a tükör szerepét, szimbólumként való megjelenését az egyes kultúrákban, és

/////////a kitér a hozzá kapcsolódó hiedelmekre, babonákra is. Több műalkotáson keresztül bemutatja a tükrök és

/////////a szimmetriák alkalmazását a festészetben, építészetben. A dolgozat záró részében a fényképezés és a

/////////fényképezőkép fejlődéséről olvashatunk.

 

//////2. helyezett: Szauer Dóra 12.a

//////3. helyezett Fekete Ágnes 12.a és  Szele Zoltán 11.b

 

///Tanáraik: Harmatiné Kamocsai Anikó, Schmerczné Kormos Nóra

 

 

Biológia

 

//////1. helyezett: Kiss Afrodité 11. B

/////////Túlsúlyos vagyok-e? Az elhízás kialakulása és szövődményei.

/////////A pályázat napjaink egyik legfontosabb népegészségügyi problémájával foglalkozik. Afrodité dolgozata

/////////olvasmányos, szórakoztató képekkel gazdagított és mégis nagyon szakszerű. Gondolatvezetése logikus.

/////////Üzenete egyértelmű: éljünk tudatosabban.

 

//////2. Lekli Franciska 10. B

//////3. Stary Ádám 11. B és Ludván Nikolett 10. B

 

///Tanáruk: Katona András

                                 

Informatika

 

//////1. helyezett: Szerdahelyi Bence 9.b

/////////Bence pályázata a Számítógépes vírusokról szól.  Pályázatát képekkel, illusztrációkkal színesítette.

/////////Pályaművéből az olvasó megismerheti a vírusok fajtáit, történelmét, veszélyeit.

/////////A számítástechnikai eszközök mindennapos használata minden felhasználótól megköveteli a vírusok

/////////felismerését, a pályázat ehhez is hozzásegít. Képet alkothatunk a különböző károkról, melyeket vírusok

/////////okozhatnak eszközeinkben.

 

//////2. Gyüre Balázs 10.b

//////3. Bakti Boglárka 10.a

 

///Tanáruk: Ollé Tamás

 

Kémia

///9. évfolyam:        

//////1. kategória

 

//////1. helyezett: Domak Zsófia                  9. b

//////Marie Curie munkájának jelentősége a kémiában

/////////Zsófi Marie Curie munkájában mélyült el, képekkel, ábrákkal mutatta be a tudós nő munkásságát,

/////////felfedezéseit. Részletesen kitért a tudós felfedezéseinek mai alkalmazási területeire, illetve a tudósnő

/////////kutatásainak hatására bekövetkező tudományos felfedezésekre, természettudományok fejlődésére

/////////gyakorolt hatására. Munkájában mindvégig érzékelhető, a tisztelet és az alázat a tudósnő munkássága,

/////////személye iránt, példaértékűségét lezárásként meg is fogalmazza.

 

//////2. helyezett:        Schubert Márton       9. a és Bárdfalvi Hanna        9. b

//////3. helyezett:      FinnaMiseel Laura    9. a  és Hódi Nikolett              9. b

 

///9. évfolyam:        

//////2. kategória

 

//////1. helyezett: Deák Angéla és Szabó Eszter 9. a

//////Konyhában elvégezhető kísérletekről

/////////Angéla és Eszter a konyhában elvégezhető kísérleteket kamerák előtt mutatták be. A felvételen alaposan

/////////végiggondolt, látványos kísérleteket láthatunk. A részletekre is gondoltak, a kémiában kevésbé

/////////jártas társaiknak magyarázatokkal szolgáltak. Munkájuk precíz, körültekintő.

 

//////2. helyezett:        Szigeti Panka             9. b

//////3. helyezett:      Herczku Bianka         9. a

 

///10. évfolyam:

//////1. kategória

 

//////1. helyezett: Ludván Nikolett     10. b

//////Műanyagok szerepe napjainkban. Élhettünk e nélkülük?

/////////Nikolett egy rövid történelmi bevezetés után, széles körben vizsgálta a műanyagok felhasználási

/////////területeit, majd átfogóin elemezte a műanyagok gyártási módszereit, előállításait. Az egyes csoportoknál

/////////külön részletezte a műanyagok alapanyagainak fontosságát, a gyártást, és a felhasználás lényegét.

/////////Munkáját színes képekkel tette szemléletesebbé. A műanyagok kezelésével kapcsolatos problémák

/////////mellett, saját meglátásait is közzé tette. 

 

//////2. helyezett:                  Nagy Brigitta            10. b

//////3. helyezett:                Lekli Franciska 10. b

 

 

///10. évfolyam:

//////2. kategória

 

//////1. helyezett: Tallér Bianka          10. b

//////Energiaforrások napjainkban és új lehetőségek

/////////Bianka prezentációjában bemutatja a lehetséges energiaforrásokat. Külön részletezi a nem megújuló

/////////és megújuló energiaforrások előnyeit, hátrányait. Külön kifejti az egyes energiaforrások felhasználásának

/////////várható jövőjét. Természeti és gazdasági szempontokat mutat be. Legfőbbképpen Magyarországra

/////////koncentrál. Munkája alapos, összeszedett és precíz.

 

//////2. helyezett:                 Hála Klaudia              10. b

//////3. helyezett:                Jäger Tímea               10. b

 

///Tanáruk: Bálintné Kapitor Anita