Fizika
///9. évfolyam:
//////1. helyezett: Feldmann Zsuzsanna 9.b
//////Radioaktivitás az életünkben című pályaművével
/////////Zsuzsanna egy ppt-t készített, amelyben bemutatta hogyan élt, milyen tudományos munkája volt
/////////Marie Curie-nek. Rávilágított milyen nehézségekkel kellett megküzdenie egy nőnek a tudomány világában
/////////a huszadik század elején. Pályázatában az a kiemelkedő milyen részletesen mégis érthetően mutatja be
/////////a sugárzások hatásait, hogy hol találkozhatunk velük és milyen tünetei vannak a sugárbetegségeknek.
/////////Kitért arra is milyen kapcsolat van a radioaktivitás és az energiatermelés között.
//////2. Deák Angéla 9.a
//////3. Hódi Nikolett 9.b
///10. évfolyam:
//////1. helyezett:
//////Látványos fizikai kísérletek pályaművével
//////Hollósy Márton és Bőhm Renáta 10.a
/////////Hollósy Márton és Bőhm Renáta látványos fizikai kísérletek témakörben adtak be pályázatot. Egy olyan
/////////munkát láthatunk, ahol a diákok összekapcsolják a fizikában és a matematikában elsajátított
/////////összefüggéseket a mindennapjainkkal. Informatikai tudásukat felhasználva készítettek belőle egy videót.
//////2. helyezett: Mező Péter 10.a
///Tanáruk: Schmerczné Kormos Nóra
///11-12. évfolyam:
//////1. helyezett: Bakti Boglárka 11.a
/////////Boglárka a Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben című Károlyi pályázatot választotta.
/////////Témaválasztását a fotózás iránti érdeklődése és szeretete motiválta. Pályázata bevezetőjében részletesen
/////////bemutatja a tükrök és lencsék fajtáit, képalkotását. Minden esetben kitér az eszközök hétköznapi
/////////alkalmazására is. Bogi a dolgozatban végigvezeti az olvasót az egyes optikai eszközök elkészítésén
/////////és fejlődésén. Ismerteti a tükör szerepét, szimbólumként való megjelenését az egyes kultúrákban, és
/////////a kitér a hozzá kapcsolódó hiedelmekre, babonákra is. Több műalkotáson keresztül bemutatja a tükrök és
/////////a szimmetriák alkalmazását a festészetben, építészetben. A dolgozat záró részében a fényképezés és a
/////////fényképezőkép fejlődéséről olvashatunk.
//////2. helyezett: Szauer Dóra 12.a
//////3. helyezett Fekete Ágnes 12.a és Szele Zoltán 11.b
///Tanáraik: Harmatiné Kamocsai Anikó, Schmerczné Kormos Nóra
Biológia
//////1. helyezett: Kiss Afrodité 11. B
/////////Túlsúlyos vagyok-e? Az elhízás kialakulása és szövődményei.
/////////A pályázat napjaink egyik legfontosabb népegészségügyi problémájával foglalkozik. Afrodité dolgozata
/////////olvasmányos, szórakoztató képekkel gazdagított és mégis nagyon szakszerű. Gondolatvezetése logikus.
/////////Üzenete egyértelmű: éljünk tudatosabban.
//////2. Lekli Franciska 10. B
//////3. Stary Ádám 11. B és Ludván Nikolett 10. B
///Tanáruk: Katona András
Informatika
//////1. helyezett: Szerdahelyi Bence 9.b
/////////Bence pályázata a Számítógépes vírusokról szól. Pályázatát képekkel, illusztrációkkal színesítette.
/////////Pályaművéből az olvasó megismerheti a vírusok fajtáit, történelmét, veszélyeit.
/////////A számítástechnikai eszközök mindennapos használata minden felhasználótól megköveteli a vírusok
/////////felismerését, a pályázat ehhez is hozzásegít. Képet alkothatunk a különböző károkról, melyeket vírusok
/////////okozhatnak eszközeinkben.
//////2. Gyüre Balázs 10.b
//////3. Bakti Boglárka 10.a
///Tanáruk: Ollé Tamás
Kémia
///9. évfolyam:
//////1. kategória
//////1. helyezett: Domak Zsófia 9. b
//////Marie Curie munkájának jelentősége a kémiában
/////////Zsófi Marie Curie munkájában mélyült el, képekkel, ábrákkal mutatta be a tudós nő munkásságát,
/////////felfedezéseit. Részletesen kitért a tudós felfedezéseinek mai alkalmazási területeire, illetve a tudósnő
/////////kutatásainak hatására bekövetkező tudományos felfedezésekre, természettudományok fejlődésére
/////////gyakorolt hatására. Munkájában mindvégig érzékelhető, a tisztelet és az alázat a tudósnő munkássága,
/////////személye iránt, példaértékűségét lezárásként meg is fogalmazza.
//////2. helyezett: Schubert Márton 9. a és Bárdfalvi Hanna 9. b
//////3. helyezett: FinnaMiseel Laura 9. a és Hódi Nikolett 9. b
///9. évfolyam:
//////2. kategória
//////1. helyezett: Deák Angéla és Szabó Eszter 9. a
//////Konyhában elvégezhető kísérletekről
/////////Angéla és Eszter a konyhában elvégezhető kísérleteket kamerák előtt mutatták be. A felvételen alaposan
/////////végiggondolt, látványos kísérleteket láthatunk. A részletekre is gondoltak, a kémiában kevésbé
/////////jártas társaiknak magyarázatokkal szolgáltak. Munkájuk precíz, körültekintő.
//////2. helyezett: Szigeti Panka 9. b
//////3. helyezett: Herczku Bianka 9. a
///10. évfolyam:
//////1. kategória
//////1. helyezett: Ludván Nikolett 10. b
//////Műanyagok szerepe napjainkban. Élhettünk e nélkülük?
/////////Nikolett egy rövid történelmi bevezetés után, széles körben vizsgálta a műanyagok felhasználási
/////////területeit, majd átfogóin elemezte a műanyagok gyártási módszereit, előállításait. Az egyes csoportoknál
/////////külön részletezte a műanyagok alapanyagainak fontosságát, a gyártást, és a felhasználás lényegét.
/////////Munkáját színes képekkel tette szemléletesebbé. A műanyagok kezelésével kapcsolatos problémák
/////////mellett, saját meglátásait is közzé tette.
//////2. helyezett: Nagy Brigitta 10. b
//////3. helyezett: Lekli Franciska 10. b
///10. évfolyam:
//////2. kategória
//////1. helyezett: Tallér Bianka 10. b
//////Energiaforrások napjainkban és új lehetőségek
/////////Bianka prezentációjában bemutatja a lehetséges energiaforrásokat. Külön részletezi a nem megújuló
/////////és megújuló energiaforrások előnyeit, hátrányait. Külön kifejti az egyes energiaforrások felhasználásának
/////////várható jövőjét. Természeti és gazdasági szempontokat mutat be. Legfőbbképpen Magyarországra
/////////koncentrál. Munkája alapos, összeszedett és precíz.
//////2. helyezett: Hála Klaudia 10. b
//////3. helyezett: Jäger Tímea 10. b
///Tanáruk: Bálintné Kapitor Anita