2016. október 17.
Károlyi pályázat felső reál 2016/2017. tanév

 

Természetismeret:

5. évfolyam:

///Pályázat megtekintése

 

///6. évfolyam:

//////Formája:  word, ppt, kézzel írt, illusztrált forma

/////////Ø  Egy szabadon választott, hazai nemzeti park részletes bemutatása

/////////Ø  A Naprendszer csodálatos bolygói

/////////Ø  Gyógynövények alkalmazása az egészség megőrzésben

/////////Ø  Magyarország csodálatos madárvilága

Beadási határidő: december 2.

 

 

Biológia:

///7. évfolyam:          

/////////Ø  Egyhangú, hatalmas forró tájak élővilága     ppt készítése

/////////Ø  Fűszernövények a világ minden tájáról                     bemutató

/////////Ø  Az erdő projekt téma

/////////Ø  Védett tájak

/////////Ø  Szabadon választott külföldi nemzeti park átfogó bemutatása

///Beadási határidő: december 2.

 

///8. évfolyam:

/////////Ø  Egészséges táplálkozás—Jegyezd fel egy hétig, hogy mit és mennyit eszel.

////////////Elemezd az étrendedet az egészséges táplálkozás szempontjából!

/////////Ø  Kísérletezz!- Végezd el a Tk. 36. oldalán ismertetett kísérletet! készíts róla filmet, vagy

////////////képes beszámolót ppt vagy word-ben! A kísérlet elvégzését a szaktanárral egyeztetett időpontban,

////////////laborban lehet megcsinálni. Vegyszereket biztosítunk.

/////////Ø  Hasonlítsd össze a futást, a kerékpározást és az úszást, mint szabadidősportokat!

////////////(Szempontokat a Tk. 62. oldalán találsz! )

 

///Beadási határidő: december 2.

 

 

Földrajz:

///7. évfolyam:

//////Ø  Egy világváros hétköznapjai (közlekedése, szerkezete, az itt élő emberek lehetőségei, gazdasági tevékenysége)

//////Ø  „Kistigrisek” bemutatása ppt

//////Ø  Egy szabadon választott természetföldrajzi jelenség bemutatása

///BEADÁSI HATÁRIDŐ: 2016. december 2.

 

//////Ø Irány a természet!

/////////Egyedül vagy párban készíthető projekt feladat, lakóhelyünk érdekes földtani érdekességéről.

/////////„Terepi munka” mellett poszter készítése annak értékéről, különlegeségéről, vagy védettségének okairól

//////Ø Ha esik, ha fúj……

/////////Részletesen mutasd be pályamunkádban bolygónk különleges szélrendszereit, és azok tevékenységét!

//////Ø Teleki Sámuel útinaplója

/////////Készíts úti naplót a magyar felfedező Afrikai kalandozásából!

 

 

///8. évfolyam:

//////Ø  Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland

/////////3 gyermekes családnak hazánkban

//////Ø  Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai (ppt)

//////Ø  A megújuló energiahordozók hasznosítása Magyarországon (ppt)

//////Ø  A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.

//////Ø  Budapest (tömeg)közlekedési hálózata és fejlesztésének lehetőségei (saját készítésű film)

 

BEADÁSI HATÁRIDŐ: 2016. DECEMBER 2.

 

Fizika:

///1.   Fizika az otthonunkban

/////////Készítsd el kedvenc ételed! Mutasd be (videó, fotósorozat), milyen fizikai folyamatok mennek végbe

/////////a főzés során!

///2.   Energiatermelés Magyarországon

/////////Készíts plakátot, amelyen bemutatod az elektromos áram előállításának módozatait!

/////////Plakátodon szemléltesd, hol és milyen arányban termelnek Magyarországon energiát!

///3.   A radioaktivitás alkalmazási területei

/////////Csoportmunkában mutasd be milyen alkalmazási területei vannak a radioaktivitásnak

/////////és képekkel, feladatokkal részletezd egyik alkalmazást!

///4.   Energiatakarékosság otthonunkban

 

///Mutasd be néhány példán keresztül, hogy a háztartások energiafelhasználását milyen hétköznapi,

///pénzbe nem kerülő vagy viszonylag olcsó módszerekkel csökkenthetjük!

///Végezz egyszerű számításokat, becsléseket!

 

Kémia:

///7. Évfolyamon:  A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái

////////////A budapesti levegőszennyezettségi mutatók feljegyzése és értékelése egy rövidebb időszakban.

////////////Figyelem: adatok az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat honlapján érhetők el.

////////////Azon belül az Automata Mérőhálózatot érdemes választani, de válaszolni kell néhány kérdésre

////////////pl. megye, város, vizsgálni kívánt szennyező anyagok pl. CO, NO2  stb.  Pár betű és szám beírása

////////////után válik láthatóvá a kért információ („riport”) Ezt már lehet nyomtatni is.

 

 ///8. Évfolyamon: Hétköznapok kémiája a háztartásban

/////////1. Fertőtlenítő szerek a háztartásban

////////////A fertőtlenítő szerek szükségességének az ismertetése. A leggyakoribb típusai és hatásuk,

////////////szakszerű felhasználásuk ismertetése. Sebfertőtlenítők pl. jódtinktúra, alkohol,

////////////kálium- permanganát stb. és szakszerű felhasználásuk. Tisztítószerek: pl Hypo összetétele

////////////és hatása, szakszerű felhasználása. Újabb tisztítók összetétele és termékismertetése.

 

//////2. A szén-monoxid veszélyei és keletkezésének lehetőségei a háztartásban.

////////////A szén-monoxid élettani, mérgező hatásának a bemutatása. Milyen égési folyamatokban keletkezhet,

////////////milyen tényezők idézhetik elő a keletkezését, nem csak kémiai, hanem technológiai szempontból.

////////////Egy-egy médiából ismert tragikus példán mutassa be a tragédia okát. Hogyan lehet a háztartásban

////////////megelőzni a hasonló eseteket?

 

//////3. Építő- és burkolóanyagok a lakás felújításakor.

////////////Legfontosabb kötőanyagok ismertetése: oltott mész, cement, gipsz ismertetése. Előállításuk és a

////////////hatásuk ismertetése. Felhasználásuk területei. A vakolatok típusai: vizes és száraz körülmények

////////////között, jól és rosszul szigetelő anyagok.

////////////Néhány csempe, padlólap típusának ismertetése és egy képzeletbeli fürdőszoba teljes csempézésének

////////////egészen konkrét költségeinek a kiszámítása. A munkadíjat is beszámítva.

 

//////4. Ékszerek és a kémia.

////////////Miből készülnek a különleges nemesacél fém ékszerek pl. titánium gyűrű, pandora ékszer,

////////////wolfram gyűrű, nemesacél karikagyűrűk stb.

////////////Arany és ezüst ékszerek típusai, a karát jelentése.

////////////Egy kiválasztott –akár köves – gyűrű jellemzése és árának megadása.

 

//////5. A vízkő keletkezése és megszüntetése.

////////////A vízkeménység típusai, kialakulásának okai. Milyen vízlágyítási eljárásokat ismer?

////////////A vízkő keletkezés okai, előfordulása a háztartásban. Mit lehet tenni ellene? Milyen vízkőoldókat ismer?

////////////Egy kávéfőző szakszerű vízkőoldásának folyamatát le kell írni és a tapasztalatokról feljegyzést kell

////////////készíteni.

 

//////6. Különleges anyagok

////////////Például a kevlár, a karbon és üvegszálas anyagok vagy pl. a biztonsági üvegek különleges

////////////szerkezetének, tulajdonságainak, előállításának és felhasználásának ismertetése.

 

//////7. Porcelánok titkai és nevezetes magyar termékek.
////////////Hogyan készülnek a porcelán tárgyak? Néhány világhírű hazai porcelán manufaktúra ismertetése.

////////////Mutassa be a jellegzetességeiket, különleges értéküket!

////////////Képzelet válogasson össze egy 12 személyes étkészletet a teljességre törekedve, nevezze meg

////////////és számítsa ki az árát is!

 

///Beadási határidő:2016.december 2.

 

 

Informatika:

5. évfolyam:

    Ø  Paint kategória: 

    A Paint program segítségével készíts minimum 8 „képkockából” álló képregényt! 

    Valamint használd fel a Paint program eszköztárában található lehetőségeket.

 

    Ø  Word kategória: Írj mesét!

        Követelmények: 

    a)    A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltüntetve

    b)    Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

    c)    Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit

 

6. évfolyam:

    Ø Paint kategória: 

        Tervezd meg saját könyved könyvborítójának fedő és hátlapját!   

        Valamint használd fel a másolás, kicsinyítés,nagyítás, tükrözés, forgatás transzformációkat is!

 

    Ø     PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!

        Követelmények: 

        a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és  nevedet is feltünteted

        b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

        c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit

 

7. évfolyam:

    Ø word kategória: Erdei iskola szervezése

        Követelmények: 

        a)    minimum 2 oldalban mutasd be azt a helyet, vagy helyeket, ahova szívesen elvinnéd az osztálytársaidat egy 5 napos kirándulásra

        b)    A felmerülő költségeket is tüntesd fel!

        c) Legyenek benne képek, illetve saját készítésű rajz valamint táblázat is. 

        d) Használd ki minél jobban a program lehetőségeit!

 

    Ø  PowerPoint kategória: A számítógép veszélyei

        Követelmények:

        a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltünteted

        b) a bemutató minél többfajta veszélyre terjedjen ki

        c) Szerepeljenek benne képek, illetve két saját készítésű paint programmal készített rajz

       d) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit

 

8. évfolyam:

    Ø PowerPoint kategória:

        Követelmények:

        a) 10 –1 5 oldalban mutasd be a legújabb elektronikai eszközöket illetve  fejlődésüket,

            mi az amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket.

        b) Legyenek benne képek, illetve saját készítésű rajz valamint táblázat is. 

        c) Használd ki minél jobban a program lehetőségeit!

 

E-mail cím:virga.mariann@gmail.com

Beadási határidő: 2016. december 2.

 

Technika:

///5. évfolyam:

//////1.     Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.

//////2.     Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése

 

///6. évfolyam:

//////1. A hasznosítható ásványi nyersanyagok kitermelése, a kitermelés környezetkárosító hatása.  

//////2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.

 

///7. évfolyam:

//////1.     A fosszilis energiahordozók hatása a környezetre

//////2.     Megújuló energiák felhasználása a XXI. században.

//////3.     Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.

 

///Leadási határidő: 2016. december 02.

 


Mellékletek