Természetismeret:
5. évfolyam:
6. évfolyam:
Formája: word, ppt, kézzel írt, illusztrált forma
Ø Egy szabadon választott, hazai nemzeti park részletes bemutatása
Ø A Naprendszer csodálatos bolygói
Ø Gyógynövények alkalmazása az egészség megőrzésben
Ø Magyarország csodálatos madárvilága
Beadási határidő: december 2.
Biológia:
7. évfolyam:
Ø Egyhangú, hatalmas forró tájak élővilága ppt készítése
Ø Fűszernövények a világ minden tájáról bemutató
Ø Az erdő projekt téma
Ø Védett tájak
Ø Szabadon választott külföldi nemzeti park átfogó bemutatása
Beadási határidő: december 2.
8. évfolyam:
Ø Egészséges táplálkozás—Jegyezd fel egy hétig, hogy mit és mennyit eszel.
Elemezd az étrendedet az egészséges táplálkozás szempontjából!
Ø Kísérletezz!- Végezd el a Tk. 36. oldalán ismertetett kísérletet! készíts róla filmet, vagy
képes beszámolót ppt vagy word-ben! A kísérlet elvégzését a szaktanárral egyeztetett időpontban,
laborban lehet megcsinálni. Vegyszereket biztosítunk.
Ø Hasonlítsd össze a futást, a kerékpározást és az úszást, mint szabadidősportokat!
(Szempontokat a Tk. 62. oldalán találsz! )
Beadási határidő: december 2.
Földrajz:
7. évfolyam:
Ø Egy világváros hétköznapjai (közlekedése, szerkezete, az itt élő emberek lehetőségei, gazdasági tevékenysége)
Ø „Kistigrisek” bemutatása ppt
Ø Egy szabadon választott természetföldrajzi jelenség bemutatása
BEADÁSI HATÁRIDŐ: 2016. december 2.
Ø Irány a természet!
Egyedül vagy párban készíthető projekt feladat, lakóhelyünk érdekes földtani érdekességéről.
„Terepi munka” mellett poszter készítése annak értékéről, különlegeségéről, vagy védettségének okairól
Ø Ha esik, ha fúj……
Részletesen mutasd be pályamunkádban bolygónk különleges szélrendszereit, és azok tevékenységét!
Ø Teleki Sámuel útinaplója
Készíts úti naplót a magyar felfedező Afrikai kalandozásából!
8. évfolyam:
Ø Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland
3 gyermekes családnak hazánkban
Ø Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai (ppt)
Ø A megújuló energiahordozók hasznosítása Magyarországon (ppt)
Ø A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.
Ø Budapest (tömeg)közlekedési hálózata és fejlesztésének lehetőségei (saját készítésű film)
BEADÁSI HATÁRIDŐ: 2016. DECEMBER 2.
Fizika:
1. Fizika az otthonunkban
Készítsd el kedvenc ételed! Mutasd be (videó, fotósorozat), milyen fizikai folyamatok mennek végbe
a főzés során!
2. Energiatermelés Magyarországon
Készíts plakátot, amelyen bemutatod az elektromos áram előállításának módozatait!
Plakátodon szemléltesd, hol és milyen arányban termelnek Magyarországon energiát!
3. A radioaktivitás alkalmazási területei
Csoportmunkában mutasd be milyen alkalmazási területei vannak a radioaktivitásnak
és képekkel, feladatokkal részletezd egyik alkalmazást!
4. Energiatakarékosság otthonunkban
Mutasd be néhány példán keresztül, hogy a háztartások energiafelhasználását milyen hétköznapi,
pénzbe nem kerülő vagy viszonylag olcsó módszerekkel csökkenthetjük!
Végezz egyszerű számításokat, becsléseket!
Kémia:
7. Évfolyamon: A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái
A budapesti levegőszennyezettségi mutatók feljegyzése és értékelése egy rövidebb időszakban.
Figyelem: adatok az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat honlapján érhetők el.
Azon belül az Automata Mérőhálózatot érdemes választani, de válaszolni kell néhány kérdésre
pl. megye, város, vizsgálni kívánt szennyező anyagok pl. CO, NO2 stb. Pár betű és szám beírása
után válik láthatóvá a kért információ („riport”) Ezt már lehet nyomtatni is.
8. Évfolyamon: Hétköznapok kémiája a háztartásban
1. Fertőtlenítő szerek a háztartásban
A fertőtlenítő szerek szükségességének az ismertetése. A leggyakoribb típusai és hatásuk,
szakszerű felhasználásuk ismertetése. Sebfertőtlenítők pl. jódtinktúra, alkohol,
kálium- permanganát stb. és szakszerű felhasználásuk. Tisztítószerek: pl Hypo összetétele
és hatása, szakszerű felhasználása. Újabb tisztítók összetétele és termékismertetése.
2. A szén-monoxid veszélyei és keletkezésének lehetőségei a háztartásban.
A szén-monoxid élettani, mérgező hatásának a bemutatása. Milyen égési folyamatokban keletkezhet,
milyen tényezők idézhetik elő a keletkezését, nem csak kémiai, hanem technológiai szempontból.
Egy-egy médiából ismert tragikus példán mutassa be a tragédia okát. Hogyan lehet a háztartásban
megelőzni a hasonló eseteket?
3. Építő- és burkolóanyagok a lakás felújításakor.
Legfontosabb kötőanyagok ismertetése: oltott mész, cement, gipsz ismertetése. Előállításuk és a
hatásuk ismertetése. Felhasználásuk területei. A vakolatok típusai: vizes és száraz körülmények
között, jól és rosszul szigetelő anyagok.
Néhány csempe, padlólap típusának ismertetése és egy képzeletbeli fürdőszoba teljes csempézésének
egészen konkrét költségeinek a kiszámítása. A munkadíjat is beszámítva.
4. Ékszerek és a kémia.
Miből készülnek a különleges nemesacél fém ékszerek pl. titánium gyűrű, pandora ékszer,
wolfram gyűrű, nemesacél karikagyűrűk stb.
Arany és ezüst ékszerek típusai, a karát jelentése.
Egy kiválasztott –akár köves – gyűrű jellemzése és árának megadása.
5. A vízkő keletkezése és megszüntetése.
A vízkeménység típusai, kialakulásának okai. Milyen vízlágyítási eljárásokat ismer?
A vízkő keletkezés okai, előfordulása a háztartásban. Mit lehet tenni ellene? Milyen vízkőoldókat ismer?
Egy kávéfőző szakszerű vízkőoldásának folyamatát le kell írni és a tapasztalatokról feljegyzést kell
készíteni.
6. Különleges anyagok
Például a kevlár, a karbon és üvegszálas anyagok vagy pl. a biztonsági üvegek különleges
szerkezetének, tulajdonságainak, előállításának és felhasználásának ismertetése.
7. Porcelánok titkai és nevezetes magyar termékek.
Hogyan készülnek a porcelán tárgyak? Néhány világhírű hazai porcelán manufaktúra ismertetése.
Mutassa be a jellegzetességeiket, különleges értéküket!
Képzelet válogasson össze egy 12 személyes étkészletet a teljességre törekedve, nevezze meg
és számítsa ki az árát is!
Beadási határidő:2016.december 2.
Informatika:
5. évfolyam:
Ø Paint kategória:
A Paint program segítségével készíts minimum 8 „képkockából” álló képregényt!
Valamint használd fel a Paint program eszköztárában található lehetőségeket.
Ø Word kategória: Írj mesét!
Követelmények:
a) A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltüntetve
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit
6. évfolyam:
Ø Paint kategória:
Tervezd meg saját könyved könyvborítójának fedő és hátlapját!
Valamint használd fel a másolás, kicsinyítés,nagyítás, tükrözés, forgatás transzformációkat is!
Ø PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!
Követelmények:
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
7. évfolyam:
Ø word kategória: Erdei iskola szervezése
Követelmények:
a) minimum 2 oldalban mutasd be azt a helyet, vagy helyeket, ahova szívesen elvinnéd az osztálytársaidat egy 5 napos kirándulásra
b) A felmerülő költségeket is tüntesd fel!
c) Legyenek benne képek, illetve saját készítésű rajz valamint táblázat is.
d) Használd ki minél jobban a program lehetőségeit!
Ø PowerPoint kategória: A számítógép veszélyei
Követelmények:
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltünteted
b) a bemutató minél többfajta veszélyre terjedjen ki
c) Szerepeljenek benne képek, illetve két saját készítésű paint programmal készített rajz
d) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
8. évfolyam:
Ø PowerPoint kategória:
Követelmények:
a) 10 –1 5 oldalban mutasd be a legújabb elektronikai eszközöket illetve fejlődésüket,
mi az amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket.
b) Legyenek benne képek, illetve saját készítésű rajz valamint táblázat is.
c) Használd ki minél jobban a program lehetőségeit!
E-mail cím:virga.mariann@gmail.com
Beadási határidő: 2016. december 2.
Technika:
5. évfolyam:
1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.
2. Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése
6. évfolyam:
1. A hasznosítható ásványi nyersanyagok kitermelése, a kitermelés környezetkárosító hatása.
2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.
7. évfolyam:
1. A fosszilis energiahordozók hatása a környezetre
2. Megújuló energiák felhasználása a XXI. században.
3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.
Leadási határidő: 2016. december 02.