2017. február 20.
Károlyi pályázat elsők reál

 

Biológia:

//////Kőhalmi Réka 7. b

//////Pályázatának a címe: Fűszernövények a világ minden tájáról

/////////Réka ügyesen válogatott a témában nagyon bőséges szakirodalomból. Elsősorban olyan növényeket

/////////választott a bemutatásra, amelyek nálunk is régóta ismertek. Külön értéke a munkájának, hogy a

/////////növényeknek nem csak a gasztronómiából ismert felhasználását, hanem más például gyógyászati

/////////alkalmazását is bemutatta.

/////////A pályázatához egy külön kis fűszergyűjteményt is mellékelt, ezzel lehetőséget adva a dolgozat

/////////olvasójának a közvetlen megfigyelésre.  

///Tanára: Nargang Lajos

 

///Martinák Emese 8. a

//////Pályázatának címe: Gyümölcslevek C-vitamintartalmának összehasonlítása

/////////Emese dolgozatát a biológia-laborban elvégzett kísérletre alapozta. Különböző márkájú gyümölcslevek

/////////C-vitamintartalmát mutatta ki keményítő és jódoldat segítségével. A mennyiségi meghatározás

/////////során kontrollként patikában vásárolt tiszta aszkorbinsavat használt. Igazi kis laborjegyzőkönyv

/////////született. Munkáját leírással és fényképekkel is dokumentálta, illusztrálta. A reakció hátterében álló

/////////kémiai folyamat tudományos alapjait az interneten megtalálható szakirodalom segítségével tárta fel.

/////////Az elemzést kiegészítette a C-vitamin felfedezésének történetével, élettani hatásaival. A pályázat

/////////erénye, hogy a tapasztalatszerzés mellett még élményt is jelentett számára.

///Tanára: Sárkány Anna

 

 

Fizika:

///Salvador –Neto Perla Clara 7.c

//////Pályázatának a címe: A radioaktivitás alkalmazási területei

/////////Perla, egy olyan témát járt körbe, ami nem általános iskolai tananyag.

/////////Már régóta foglalkoztatta: a radioaktivitás.

/////////Pályamunkájában részletezi mi a radioaktivitás és bomlás, leírja hogyan fedezte fel Becqverel

/////////magát a sugárzást. Az érdekes bevezető után két részterületet mutat be: az ipari- és az orvostudományi

/////////alkalmazást.

/////////Összeszedett, átgondolt dolgozat, melynél a kivitelezésre is nagy hangsúlyt fektetett.

///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra

 

///Fedorov Eszter 8. b

//////Pályázatának a címe: Energiatakarékosság otthonunkban

/////////Eszter pályázatában a háztartások energiatakarékossági lehetőségeit mutatja be. Már a fedőlap ötletes

/////////kivitelezése utal a belső tartalomra. A bevezetőben megtudhatjuk egy áltagos otthon

/////////energiafogyasztásának összetevőit, majd több lehetőséget kínál az energiafelhasználás hatékonyságának

/////////növelésére. Külön felhívja a figyelmet a háztartási gépek energiacímkéjének értelmezésére.

/////////Pályázata szépen szerkesztett, látványos, ábrákkal, grafikonokkal és táblázatokkal illusztrált.

///Tanára: Szegedi-Vargháné Bednay Györgyi

 

 

Földrajz:

///Fedorov Eszter 8. b

//////Pályázatának a címe: Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai

/////////Ezt a pályázatát Eszter bemutató formájában készítette el. Kitér az Északi-középhegység

/////////kialakulására, tájaira, természeti adottságaira. Külön foglalkozik hazánk legmagasabb hegységével,

/////////a Mátrával, valamint a területen található nemzeti parkok értékeivel. Pályázatát jól megválasztott

/////////képekkel és ábrákkal illusztrálta.

///Tanára: Antos Gábor

 

 

 Informatika:

///5. évfolyam:

//////Paint kategória: két I. helyezés

//////Herczeg Kata 5.b és

//////Horváth – Tőkés Konrád 5.a

/////////A Paint program segítségével egy minimum 8 „képkockából” álló képregényt kellett készíteni. 

/////////Kata Gesztenye Gizi és Gesztenye Guszti izgalmas történetét mesélte el nekünk, amit

/////////ő maga írt. A program lehetőségeit maximálisan felhasználva saját ötletes megoldásaival és

/////////a képkockák részletes kidolgozásával illusztrálta.

/////////Konrád, Petőfi Sándor: Arany Lacinak című versének egy részletét rajzolta meg, amit nagyon

/////////aprólékosan kidolgozott.

/////////A képek szinte magukért beszélnek, akár még szöveg nélkül is hűen adják vissza a történetet.

 

//////Word kategória:

//////Vass Viktória Boglárka 5.a

/////////Ebben a kategóriában egy 2 oldalas mesét lehetett írni a word program lehetőségeit felhasználva.

/////////Bogi művének a „Hétköznapjaink kicsit másképp” címet adta. Annyira fellelkesült a feladat hallatán,

/////////hogy egy több fejezetből álló, fogalmazást írt. Pályázata előszóval kezdődik, amelyből röviden

/////////megtudhatjuk az előzményeket, valamint azt is, hogy kiknek ajánlja a történetet. A helyszín egy iskola,

/////////amelyben egy izgalmas történetbe „csomagolva”, megismerhetjük az ott élők érzéseit, barátságait.

/////////Lehet, hogy a történet folytatása is várható?!

 

 

 ///6. évfolyam:

//////Paint kategória:

//////Tomeg Zsófia 6.b

/////////A kategóriában egy könyv fedő- és hátlapját lehetett elkészíteni. Zsófi „Az időtől kezdve” című

/////////könyvhöz a hátlapra rövid ismertetőt készített, amellyel igyekezett felkelteni az olvasók érdeklődését.

/////////Nemcsak a fedő és a hátlapot tervezte meg, hanem térhatással igyekezett szimbolizálni, hogy könyvről

/////////van szó.

 

//////Bemutató kategória:

//////Vályi – Nagy  Dóra 6.b

/////////A kategórián belül egy kedvenc filmet vagy könyvet lehetett bemutatni a program segítségével.

/////////Dóri a Nagyfiók című filmről készített filmajánlót. Az ismertetőben bepillantást nyerhetünk a film

/////////tartalmába, amit animációkkal, képekkel, és két, paint program segítségével készített rajzzal tett

/////////szemléletessé.

 

///8. évfolyam:

///Bemutató kategória:

//////Csabakerti Kitti 8.c

/////////Ebben a kategóriában egy elektronikai berendezés fejlődését lehetett bemutatniuk.

/////////Kitti témájául a telefont választotta. A kezdetektől bemutatja, mik a feladatuk, és milyen veszélyeket

/////////rejthetnek. Munkáját képekkel, animációk segítségével és a Paint program felhasználásával tette még

/////////látványosabbá.

///Tanáruk: Virga Mariann

 

 

Kémia:

///Salvador –Neto Perla Clara 7.c

//////Pályázatának címe: A levegő összetétele és környezeti problémái

/////////Perla kiemelkedően igényes és kifejezetten esztétikus dolgozatot készített. A jól tematizált

/////////pályázatában a levegő általános jellemzése mellett, Káposztásmegyer levegőjének tisztaságát vizsgálta,

/////////10 napon át. Az Országos Légszennyezettség Mérőhálózat automata mérőállomásainak adatait is

/////////összegzte majd értékelte. Dolgozatában kitért a megelőzés lehetőségeire is.

///Tanára: Katona András

 

///Martinák Emese 8. a

//////Pályázatának címe: Különleges anyagok

/////////Emese dolgozatában érdekfeszítően, gazdagon illusztrálva, szinte tanári alapossággal ad áttekintést

/////////a kevlárról, a karbonszálas és az üvegszálas anyagok szerkezetéről. Pályamunkájának értékét

/////////növeli, hogy kitér ezen izgalmas anyagok előállítására és széleskörű felhasználására is.

///Tanára: Katona András

 

 

Technika:

///Magyar Emma 5.b

///Pályázatának címe: Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre

//////Emma, dolgozatában korunk egyik legnagyobb problémájával, a természetes környezet pusztulásával

//////foglalkozik. Több mint egymillió négyzetkilométerrel csökkent a világ erdőségeinek területe 2000 és

//////2005 között. Ez azt jelenti, hogy a Földön az erdőségek 3,1 százaléka pusztult el öt év alatt.

//////Ezt a jelenséget egyértelműen az ember okozza. Nem csak azzal, hogy a kivágott fák helyébe nem

//////ültet újabbakat, hanem a környezetszennyezés káros hatásai is megtizedelik a fákat. Pedig a fák

//////jelentik bolygónk tüdejét. Erre a ma még visszafordítható folyamatra hívja fel figyelmünket dolgozatával,

//////melyet szép természet fotókkal illusztrált.

///Tanára: Gut Mihály

 

///Makett készítés kategória:

//////Tóth Dóra 6.b  és   Szántó Zalán  6.b   

/////////A makett készítéshez sok türelem és kitartás kell, az apró alkatrészek elkészítése és összeállítása

/////////rendkívül időigényes munka. Dóra és Zalán az Eiffel torony makettjét készítették el rézhuzalból.

/////////Az egyes elemeket több száz forrasztással rögzítették egymáshoz. A méretarányos makett

/////////elkészítéséhez komoly kreativitásra és kitartásra volt szükség.

///Tanáruk: Gut Mihály

 

 

Természetismeret:

//////Kocsy Emese 5. c

//////Biokertész leszek          

////////////Emese jó érzékkel készítette el pályázati munkáját. Az elmúlt évtizedekben, hazánkban is elterjedt

////////////és népszerű gazdálkodási módszert az „Öko gazdálkodást” választotta témájául. E gazdálkodás

////////////lényegét, szemléletét rövid és átfogó írásban mutatta be. Munkája elsősorban azzal emelkedett ki

////////////a többi dolgozat közül, hogy írását egy dekoratív és saját készítésű makettel egészített ki.

 

//////Bukovenszki Ábel 6. c  

//////A Naprendszer csodálatos bolygói

/////////Idén a témával kapcsolatban többen is készítettek színvonalas dolgozatot.

/////////Ábel sikerének a kulcsa az volt, hogy diavetítésében saját maga által készített rajzos illusztrációkat is

/////////bemutatott. Ezzel egy kicsit feloldotta a témával kapcsolatban elkerülhetetlen tudományos írások

/////////szövegének és képeinek  merevségét.

///Tanáruk: Nargang Lajos