Biológia:
//////Kőhalmi Réka 7. b
//////Pályázatának a címe: Fűszernövények a világ minden tájáról
/////////Réka ügyesen válogatott a témában nagyon bőséges szakirodalomból. Elsősorban olyan növényeket
/////////választott a bemutatásra, amelyek nálunk is régóta ismertek. Külön értéke a munkájának, hogy a
/////////növényeknek nem csak a gasztronómiából ismert felhasználását, hanem más például gyógyászati
/////////alkalmazását is bemutatta.
/////////A pályázatához egy külön kis fűszergyűjteményt is mellékelt, ezzel lehetőséget adva a dolgozat
/////////olvasójának a közvetlen megfigyelésre.
///Tanára: Nargang Lajos
///Martinák Emese 8. a
//////Pályázatának címe: Gyümölcslevek C-vitamintartalmának összehasonlítása
/////////Emese dolgozatát a biológia-laborban elvégzett kísérletre alapozta. Különböző márkájú gyümölcslevek
/////////C-vitamintartalmát mutatta ki keményítő és jódoldat segítségével. A mennyiségi meghatározás
/////////során kontrollként patikában vásárolt tiszta aszkorbinsavat használt. Igazi kis laborjegyzőkönyv
/////////született. Munkáját leírással és fényképekkel is dokumentálta, illusztrálta. A reakció hátterében álló
/////////kémiai folyamat tudományos alapjait az interneten megtalálható szakirodalom segítségével tárta fel.
/////////Az elemzést kiegészítette a C-vitamin felfedezésének történetével, élettani hatásaival. A pályázat
/////////erénye, hogy a tapasztalatszerzés mellett még élményt is jelentett számára.
///Tanára: Sárkány Anna
Fizika:
///Salvador –Neto Perla Clara 7.c
//////Pályázatának a címe: A radioaktivitás alkalmazási területei
/////////Perla, egy olyan témát járt körbe, ami nem általános iskolai tananyag.
/////////Már régóta foglalkoztatta: a radioaktivitás.
/////////Pályamunkájában részletezi mi a radioaktivitás és bomlás, leírja hogyan fedezte fel Becqverel
/////////magát a sugárzást. Az érdekes bevezető után két részterületet mutat be: az ipari- és az orvostudományi
/////////alkalmazást.
/////////Összeszedett, átgondolt dolgozat, melynél a kivitelezésre is nagy hangsúlyt fektetett.
///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra
///Fedorov Eszter 8. b
//////Pályázatának a címe: Energiatakarékosság otthonunkban
/////////Eszter pályázatában a háztartások energiatakarékossági lehetőségeit mutatja be. Már a fedőlap ötletes
/////////kivitelezése utal a belső tartalomra. A bevezetőben megtudhatjuk egy áltagos otthon
/////////energiafogyasztásának összetevőit, majd több lehetőséget kínál az energiafelhasználás hatékonyságának
/////////növelésére. Külön felhívja a figyelmet a háztartási gépek energiacímkéjének értelmezésére.
/////////Pályázata szépen szerkesztett, látványos, ábrákkal, grafikonokkal és táblázatokkal illusztrált.
///Tanára: Szegedi-Vargháné Bednay Györgyi
Földrajz:
///Fedorov Eszter 8. b
//////Pályázatának a címe: Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai
/////////Ezt a pályázatát Eszter bemutató formájában készítette el. Kitér az Északi-középhegység
/////////kialakulására, tájaira, természeti adottságaira. Külön foglalkozik hazánk legmagasabb hegységével,
/////////a Mátrával, valamint a területen található nemzeti parkok értékeivel. Pályázatát jól megválasztott
/////////képekkel és ábrákkal illusztrálta.
///Tanára: Antos Gábor
Informatika:
///5. évfolyam:
//////Paint kategória: két I. helyezés
//////Herczeg Kata 5.b és
//////Horváth – Tőkés Konrád 5.a
/////////A Paint program segítségével egy minimum 8 „képkockából” álló képregényt kellett készíteni.
/////////Kata Gesztenye Gizi és Gesztenye Guszti izgalmas történetét mesélte el nekünk, amit
/////////ő maga írt. A program lehetőségeit maximálisan felhasználva saját ötletes megoldásaival és
/////////a képkockák részletes kidolgozásával illusztrálta.
/////////Konrád, Petőfi Sándor: Arany Lacinak című versének egy részletét rajzolta meg, amit nagyon
/////////aprólékosan kidolgozott.
/////////A képek szinte magukért beszélnek, akár még szöveg nélkül is hűen adják vissza a történetet.
//////Word kategória:
//////Vass Viktória Boglárka 5.a
/////////Ebben a kategóriában egy 2 oldalas mesét lehetett írni a word program lehetőségeit felhasználva.
/////////Bogi művének a „Hétköznapjaink kicsit másképp” címet adta. Annyira fellelkesült a feladat hallatán,
/////////hogy egy több fejezetből álló, fogalmazást írt. Pályázata előszóval kezdődik, amelyből röviden
/////////megtudhatjuk az előzményeket, valamint azt is, hogy kiknek ajánlja a történetet. A helyszín egy iskola,
/////////amelyben egy izgalmas történetbe „csomagolva”, megismerhetjük az ott élők érzéseit, barátságait.
/////////Lehet, hogy a történet folytatása is várható?!
///6. évfolyam:
//////Paint kategória:
//////Tomeg Zsófia 6.b
/////////A kategóriában egy könyv fedő- és hátlapját lehetett elkészíteni. Zsófi „Az időtől kezdve” című
/////////könyvhöz a hátlapra rövid ismertetőt készített, amellyel igyekezett felkelteni az olvasók érdeklődését.
/////////Nemcsak a fedő és a hátlapot tervezte meg, hanem térhatással igyekezett szimbolizálni, hogy könyvről
/////////van szó.
//////Bemutató kategória:
//////Vályi – Nagy Dóra 6.b
/////////A kategórián belül egy kedvenc filmet vagy könyvet lehetett bemutatni a program segítségével.
/////////Dóri a Nagyfiók című filmről készített filmajánlót. Az ismertetőben bepillantást nyerhetünk a film
/////////tartalmába, amit animációkkal, képekkel, és két, paint program segítségével készített rajzzal tett
/////////szemléletessé.
///8. évfolyam:
///Bemutató kategória:
//////Csabakerti Kitti 8.c
/////////Ebben a kategóriában egy elektronikai berendezés fejlődését lehetett bemutatniuk.
/////////Kitti témájául a telefont választotta. A kezdetektől bemutatja, mik a feladatuk, és milyen veszélyeket
/////////rejthetnek. Munkáját képekkel, animációk segítségével és a Paint program felhasználásával tette még
/////////látványosabbá.
///Tanáruk: Virga Mariann
Kémia:
///Salvador –Neto Perla Clara 7.c
//////Pályázatának címe: A levegő összetétele és környezeti problémái
/////////Perla kiemelkedően igényes és kifejezetten esztétikus dolgozatot készített. A jól tematizált
/////////pályázatában a levegő általános jellemzése mellett, Káposztásmegyer levegőjének tisztaságát vizsgálta,
/////////10 napon át. Az Országos Légszennyezettség Mérőhálózat automata mérőállomásainak adatait is
/////////összegzte majd értékelte. Dolgozatában kitért a megelőzés lehetőségeire is.
///Tanára: Katona András
///Martinák Emese 8. a
//////Pályázatának címe: Különleges anyagok
/////////Emese dolgozatában érdekfeszítően, gazdagon illusztrálva, szinte tanári alapossággal ad áttekintést
/////////a kevlárról, a karbonszálas és az üvegszálas anyagok szerkezetéről. Pályamunkájának értékét
/////////növeli, hogy kitér ezen izgalmas anyagok előállítására és széleskörű felhasználására is.
///Tanára: Katona András
Technika:
///Magyar Emma 5.b
///Pályázatának címe: Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre
//////Emma, dolgozatában korunk egyik legnagyobb problémájával, a természetes környezet pusztulásával
//////foglalkozik. Több mint egymillió négyzetkilométerrel csökkent a világ erdőségeinek területe 2000 és
//////2005 között. Ez azt jelenti, hogy a Földön az erdőségek 3,1 százaléka pusztult el öt év alatt.
//////Ezt a jelenséget egyértelműen az ember okozza. Nem csak azzal, hogy a kivágott fák helyébe nem
//////ültet újabbakat, hanem a környezetszennyezés káros hatásai is megtizedelik a fákat. Pedig a fák
//////jelentik bolygónk tüdejét. Erre a ma még visszafordítható folyamatra hívja fel figyelmünket dolgozatával,
//////melyet szép természet fotókkal illusztrált.
///Tanára: Gut Mihály
///Makett készítés kategória:
//////Tóth Dóra 6.b és Szántó Zalán 6.b
/////////A makett készítéshez sok türelem és kitartás kell, az apró alkatrészek elkészítése és összeállítása
/////////rendkívül időigényes munka. Dóra és Zalán az Eiffel torony makettjét készítették el rézhuzalból.
/////////Az egyes elemeket több száz forrasztással rögzítették egymáshoz. A méretarányos makett
/////////elkészítéséhez komoly kreativitásra és kitartásra volt szükség.
///Tanáruk: Gut Mihály
Természetismeret:
//////Kocsy Emese 5. c
//////Biokertész leszek
////////////Emese jó érzékkel készítette el pályázati munkáját. Az elmúlt évtizedekben, hazánkban is elterjedt
////////////és népszerű gazdálkodási módszert az „Öko gazdálkodást” választotta témájául. E gazdálkodás
////////////lényegét, szemléletét rövid és átfogó írásban mutatta be. Munkája elsősorban azzal emelkedett ki
////////////a többi dolgozat közül, hogy írását egy dekoratív és saját készítésű makettel egészített ki.
//////Bukovenszki Ábel 6. c
//////A Naprendszer csodálatos bolygói
/////////Idén a témával kapcsolatban többen is készítettek színvonalas dolgozatot.
/////////Ábel sikerének a kulcsa az volt, hogy diavetítésében saját maga által készített rajzos illusztrációkat is
/////////bemutatott. Ezzel egy kicsit feloldotta a témával kapcsolatban elkerülhetetlen tudományos írások
/////////szövegének és képeinek merevségét.
///Tanáruk: Nargang Lajos