Biológia:
Huzina Hunor 10.a
Híres természettudós: Szentgyörgyi Albert naplója
Hunor megismerkedett Szentgyörgyi Albert életútjával, munkásságával. Elképzelte, hogy a Nobel díjas tudós
miként végezte tudományos kísérleteit, hogyan dolgozott a P vitamin hatásának kimutatásán.
Természetesen a C-vitamin kimutatását is feldolgozta.
Érdekes önéletrajzi dokumentumot alkotott, ahol egyes szám első személyben meséli el a híres természettudós
életpályáját.
Tanára: Csatlósné Miklós Anna
Földrajz:
Rubik Emese 10.a
Emese „Gazdasági migráció a világban” címmel írt pályázatot. Munkájában napjaink egyik legfontosabb
gazdasági és politikai problémáját tanulmányozta a migrációt. Ügyesen használta az internetet források
felkutatására.
ENSZ adatokra hivatkozva mutatta be, hol a legjellemzőbb a gazdasági migránsok foglalkoztatása.
Tanulmányozta a gazdasági migráció előnyös és hátrányos következményeit is. Pályamunkájának különös
érdekessége, hogy azoknak a gyerekeknek a szemszögéből is értékelte a migrációt, akiknek a szülei tartósan,
vagy csak rövid ideig, de rákényszerültek a külföldi munkavállalásra. Munkája egy kellemes olvasmány,
egy rendkívül fontos és sok feszültséget rejtő problémáról.
Tanára: Csatlósné Miklós Anna
Fizika:
Ősz-Varga Lilla 9.b
Energiatermelés Magyarországon
Lilla egy plakátot készített, amelyen szemléltette, hogy Magyarországon hol és milyen arányban termelnek
energiát.Az aprólékos gonddal készített Magyarország térképen feltüntette, milyen erőművek találhatók.
Remekül szemléltette, hogy az egyes erőművek milyen százalékban veszik ki részüket az elektromos
áram termelésében. Plakátját képekkel, grafikonnal illusztrálta. Az elkészített pályamű azért is kiemelkedő,
mert nem csak a fizikai tudásának bemutatását célozta meg, hanem földrajz, rajz és matematika
ismereteit is megjelenítette.
Tanára: Schmerczné Kormos Nóra
Tóth Vanessza 10.b
Fizika az otthonunkban
Vanessza egy ppt segítségével mutatja be, hogyan jelenik meg a fizika az otthonunkban.
Egy kuglófot készített, amelynek sütési lépéseit fotókkal dokumentálta és aprólékosan részletezte,
milyen fizikai folyamatokat figyelt meg közben.
Tanára: Schmerczné Kormos Nóra
Kémia:
Jánosi Henrietta 9.a
Az atomenergia felhasználási területei
Henrietta powerpointos prezentációban mutatja be az atomerőművek által termelt energia lehetséges
felhasználási területeit. Kitér az atomenergiához köthető tudósokra és azok munkásságára, valamint az
emberi felelősségvállalásra. Ismerteti a nagy atomerőmű baleseteket. Diáit színes képekkel, ábrákkal
illusztrálta.
Huzina Hunor 10.a
Energiaforrások napjainkban és új lehetőségek
Hunor a tőle megszokott magas színvonalú, élvezetes, sok-sok érdekességgel tűzdelt prezentációban
mutatja be a ma fellelhető energiaforrásokat. Kutakodása során pénzügyi táblázatot is készített egy napelem
beszereléséről, ezzel is felhívva társai figyelmét napelemek előnyeire.
Dolgozata zárásaként a kőolaj védelmében a hibrid autókra hívta fel a figyelmet.
Tanára: Bálintné Kapitor Anita
Hódi Nikolett 10.b
Tudatmódosító szerek kémiája
Nikolett dolgozatában a legismertebb és legfelkapottabb tudatmódosító szereket, a drogokat mutatja be,
hangsúlyozva hátrányaikat és egészségkárosító hatásaikat. A drogok jó felhasználási alternatívái mellett
az emberek figyelmét az okokra irányítja.
Tanára: Bálintné Kapitor Anita