Biológia:

    7. évfolyam:

        1. Családom és egyéb állatfajták · Gerald Durrell

        - Olvasd el a művet! Készíts fajlistát a regényben szereplő állatokról. Mutasd be a regény helyszínét,

        Korfut földrajzi ( fekvés, éghajlat), és állatrendszertani szempontból. Mutass be részletesen néhány

        szívednek kedves- állatfajt a regény fajlistájáról! Jó szórakozást!

 

        2. Emberszabásúak védőangyalai – akik értettek a majmok nyelvén ...

        Az emberszabású majmok életének kutatásában három nő úttörő szerepet játszott. Jane Goodall a

        csimpánzokkal foglalkozott, Dian Fossey a gorillák, Birute Galdikas pedig az orángutánok életét kutatta.

        Mutasd be diasorozattal egyikük életútjukat, eredményeiket, törekvéseiket!

 

    8. évfolyam:

        1.Egészséges táplálkozás—Jegyezd fel egy hétig, hogy mit és mennyit eszel. Elemezd az étrendedet

        az egészséges táplálkozás szempontjából!

 

        2.Kísérletezz!- Végezd el a Tk. 36. oldalán ismertetett kísérletet! készíts róla filmet, vagy képes

        beszámolót ppt vagy word-ben! A kísérlet elvégzését a szaktanárral egyeztetett időpontban, laborban

        lehet megcsinálni. Vegyszereket biztosítunk.

 

        3.Hasonlítsd össze a futást, a kerékpározást és az úszást, mint szabadidősportokat!

        (Szempontokat a Tk. 62. oldalán találsz! )

 

Fizika:

    7-8. évfolyam:

        1. Érdekel a fizika? Szereted a rejtvényeket? Ötvözd a kettőt! Készíts rejtvényt, ahol a

        meghatározások a fizikával kapcsolatosak, de a rejtvény megfejtése más témájú is lehet !

 

        2. Ha szereted az irodalmat és elég kreatív vagy ahhoz, hogy verset írj, akkor készíts egy általad

        választott fizikai fogalomról vagy jelenségről egy „remekművet”! A vers lehet humoros, tudományos,

        de ne feledkezz meg arról, hogy a versírásnak is vannak szabályai! Munkádat saját készítésű rajzzal

        vagy fényképpel is színesítheted.

 

 

Földrajz:

    7. évfolyam:

        1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban

            - Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!

            - Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?

            - Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!

            - Melyikben vállalnál munkát? Indokold!

 

        2. Kattanj rá a világra!

            - Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?

            - Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?

            - Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!

            - Google Map alkalmazását ne felejtsd el!

            - Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!

            - Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!

 

    8. évfolyam:

        1.Az egység mozaikja

            - Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!

            - Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!

 

    2.Két évezred a Duna partján!

            - Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!

            - Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében

 

 

Informatika:

    5. évfolyam:

        Paint kategória:  

        A Paint program segítségével készíts legalább 8 képből állóképregényt! Használd a kicsinyítés, nagyítás,

        tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat is. Valamint használd fel a Paint program eszköztárában

        található lehetőségeket.

 

        Word kategória: Írj mesét!

        Követelmények:

                        a) A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is

                        feltünteted

                        b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

                         c) Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit

    6. évfolyam:

        Word kategória: 

        A Paint program segítségével készíts el egy általad meghirdetett rendezvény, tanfolyam, verseny,

        tehetségkutató, stb.  plakátját. Használd a kicsinyítés, nagyítás, tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat,

        valamint a program adta lehetőségeket is.
       
         PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!

                        Követelmények: 

                        a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és

                        nevedet is feltünteted

                        b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

                        c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit

 

    7. évfolyam:

        PowerPoint kategória "Iskolánk hagyományainak bemutatása":

                        a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és

                        nevedet is feltünteted

                       b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

                       c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit

        Word kategória: 

                         Követelmények: 

                        a)4 – 5 oldalban mutasd be a jövő legújabb elektronikai eszközeit illetve fejlődésüket, mi az

                        amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket. Illetve Te hogyan tudnád elképzelni a

                        fejlődésüket. Legyen benne táblázat, képek, és saját készítésű rajz is. Használ fel a  word

                       formázási lehetőségeit is!
                        

    Beadási határidő: november 10.

 

    8. évfolyam:

        Készíts 10-15 diából álló prezentációt! A bemutató tartalmazzon képet, összehasonlító táblázatot, esetleg

        grafikont.

        A tartalom mellett ügyelj rá, hogy munkád tetszetős, látványos legyen!

            1.       téma: Az operációs rendszerek fejlődése

            2.       téma: A napjainkban használt operációs rendszerek összehasonlítása

 

    Beadási határidő: november 30.

 

 

Kémia:

    7. Évfolyam: 

        A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái

        A budapesti levegőszennyezettségi mutatók feljegyzése egy rövidebb  időszakban, ábrázolása

        és magyarázata.

 

 

    8. Évfolyamon: Hétköznapok kémiája a háztartásban

 

    1. Fertőtlenítő szerek a háztartásban

            A fertőtlenítő szerek szükségességének az ismertetése. A leggyakoribb típusai és hatásuk, szakszerű

            felhasználásuk ismertetése. Sebfertőtlenítők pl. jódtinktúra, alkohol, kálium- permanganát stb.

            és szakszerű felhasználásuk. Tisztítószerek: pl Hypo összetétele és hatása, szakszerű felhasználása.

            Újabb tisztítók összetétele és termékismertetése.

 

    2. A szén-monoxid veszélyei és keletkezésének lehetőségei a háztartásban.

            A szén-monoxid élettani, mérgező hatásának a bemutatása. Milyen égési folyamatokban keletkezhet,

            milyen tényezők idézhetik elő a keletkezését, nem csak kémiai, hanem technológiai szempontból.

            Egy-egy médiából ismert tragikus példán mutassa be a tragédia okát. Hogyan lehet a háztartásban

            megelőzni a hasonló eseteket?

 

    3. Építő- és burkolóanyagok a lakás felújításakor.

            Legfontosabb kötőanyagok ismertetése: oltott mész, cement, gipsz ismertetése. Előállításuk és a

            hatásuk ismertetése. Felhasználásuk területei. A vakolatok típusai: vizes és száraz körülmények között,

            jól és rosszul szigetelő anyagok.

            Néhány csempe, padlólap típusának ismertetése és egy képzeletbeli fürdőszoba teljes csempézésének

            egészen konkrét költségeinek a kiszámítása. A munkadíjat is beszámítva.

 

    4. Ékszerek és a kémia.

            Miből készülnek a különleges nemesacél fém ékszerek pl. titánium gyűrű, pandora ékszer, wolfram

            gyűrű, nemesacél karikagyűrűk stb.

            Arany és ezüst ékszerek típusai, a karát jelentése. 

            Egy kiválasztott –akár köves – gyűrű jellemzése és árának megadása. 

 

    5. A vízkő keletkezése és megszüntetése.

            A vízkeménység típusai, kialakulásának okai. Milyen vízlágyítási eljárásokat ismer? A vízkő keletkezés

            okai, előfordulása a háztartásban. Mit lehet tenni ellene? Milyen vízkőoldókat ismer?

            Egy kávéfőző szakszerű vízkőoldásának folyamatát le kell írni és a tapasztalatokról feljegyzést kell

            készíteni.

 

    7. Porcelánok titkai és nevezetes magyar termékek. Hogyan készülnek a porcelán tárgyak?

            Néhány világhírű hazai porcelán manufaktúra ismertetése. Mutassa be a jellegzetességeiket, különleges

            értéküket! Képzelet válogasson össze egy 12 személyes étkészletet a teljességre törekedve, nevezze

            meg és számítsa ki az árát is!

 

 

Technika:

    5. évfolyam:

        1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.

        2. Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése

 

    6. évfolyam:

        1. A hasznosítható ásványi nyersanyagok kitermelése, a kitermelés környezetkárosító hatása.  

        2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.

 

    7. évfolyam:

        1. A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre

        2. Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.

        3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.

 

    Leadási határidő:  november 10.

 

 

Természetismeret:

    5. évfolyam:

        1. Biokertész leszek

        A pályázat kivitelezése:

            Word, PDF, Power Point formátumú dokumentumban, vagy kézzel írt, illusztrált formában

            A pályázati munka tartalmazza:

            ·         a kert tervrajzát, talaj előkészületet, vetésforgót

            ·         ültetési tervet (növénytársítás, fűszer- és gyógynövény sarok, díszvirágok)

            ·         tennivalókat a kertben (évszakonként, hetente)

            ·         öntözés, gyomlálás, komposztálás

            ·         betegségek, kártevők elleni védekezés („biokertész” rovarok) természetes anyagok

                        felhasználásával

            ·         madarak a kertben, házi kedvencek a kertben

            ·         a termesztett növények felhasználása (étkezés, befőzés, tárolás, stb.)