Biológia:
7. évfolyam:
1. Családom és egyéb állatfajták · Gerald Durrell
- Olvasd el a művet! Készíts fajlistát a regényben szereplő állatokról. Mutasd be a regény helyszínét,
Korfut földrajzi ( fekvés, éghajlat), és állatrendszertani szempontból. Mutass be részletesen néhány
szívednek kedves- állatfajt a regény fajlistájáról! Jó szórakozást!
2. Emberszabásúak védőangyalai – akik értettek a majmok nyelvén ...
Az emberszabású majmok életének kutatásában három nő úttörő szerepet játszott. Jane Goodall a
csimpánzokkal foglalkozott, Dian Fossey a gorillák, Birute Galdikas pedig az orángutánok életét kutatta.
Mutasd be diasorozattal egyikük életútjukat, eredményeiket, törekvéseiket!
8. évfolyam:
1.Egészséges táplálkozás—Jegyezd fel egy hétig, hogy mit és mennyit eszel. Elemezd az étrendedet
az egészséges táplálkozás szempontjából!
2.Kísérletezz!- Végezd el a Tk. 36. oldalán ismertetett kísérletet! készíts róla filmet, vagy képes
beszámolót ppt vagy word-ben! A kísérlet elvégzését a szaktanárral egyeztetett időpontban, laborban
lehet megcsinálni. Vegyszereket biztosítunk.
3.Hasonlítsd össze a futást, a kerékpározást és az úszást, mint szabadidősportokat!
(Szempontokat a Tk. 62. oldalán találsz! )
Fizika:
7-8. évfolyam:
1. Érdekel a fizika? Szereted a rejtvényeket? Ötvözd a kettőt! Készíts rejtvényt, ahol a
meghatározások a fizikával kapcsolatosak, de a rejtvény megfejtése más témájú is lehet !
2. Ha szereted az irodalmat és elég kreatív vagy ahhoz, hogy verset írj, akkor készíts egy általad
választott fizikai fogalomról vagy jelenségről egy „remekművet”! A vers lehet humoros, tudományos,
de ne feledkezz meg arról, hogy a versírásnak is vannak szabályai! Munkádat saját készítésű rajzzal
vagy fényképpel is színesítheted.
Földrajz:
7. évfolyam:
1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban
- Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!
- Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?
- Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!
- Melyikben vállalnál munkát? Indokold!
2. Kattanj rá a világra!
- Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?
- Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?
- Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!
- Google Map alkalmazását ne felejtsd el!
- Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!
- Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!
8. évfolyam:
1.Az egység mozaikja
- Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!
- Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!
2.Két évezred a Duna partján!
- Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!
- Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében
Informatika:
5. évfolyam:
Paint kategória:
A Paint program segítségével készíts legalább 8 képből állóképregényt! Használd a kicsinyítés, nagyítás,
tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat is. Valamint használd fel a Paint program eszköztárában
található lehetőségeket.
Word kategória: Írj mesét!
Követelmények:
a) A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is
feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit
6. évfolyam:
Word kategória:
A Paint program segítségével készíts el egy általad meghirdetett rendezvény, tanfolyam, verseny,
tehetségkutató, stb. plakátját. Használd a kicsinyítés, nagyítás, tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat,
valamint a program adta lehetőségeket is.
PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!
Követelmények:
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és
nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
7. évfolyam:
PowerPoint kategória "Iskolánk hagyományainak bemutatása":
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és
nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
Word kategória:
Követelmények:
a)4 – 5 oldalban mutasd be a jövő legújabb elektronikai eszközeit illetve fejlődésüket, mi az
amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket. Illetve Te hogyan tudnád elképzelni a
fejlődésüket. Legyen benne táblázat, képek, és saját készítésű rajz is. Használ fel a word
formázási lehetőségeit is!
Beadási határidő: november 10.
8. évfolyam:
Készíts 10-15 diából álló prezentációt! A bemutató tartalmazzon képet, összehasonlító táblázatot, esetleg
grafikont.
A tartalom mellett ügyelj rá, hogy munkád tetszetős, látványos legyen!
1. téma: Az operációs rendszerek fejlődése
2. téma: A napjainkban használt operációs rendszerek összehasonlítása
Beadási határidő: november 30.
Kémia:
7. Évfolyam:
A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái
A budapesti levegőszennyezettségi mutatók feljegyzése egy rövidebb időszakban, ábrázolása
és magyarázata.
8. Évfolyamon: Hétköznapok kémiája a háztartásban
1. Fertőtlenítő szerek a háztartásban
A fertőtlenítő szerek szükségességének az ismertetése. A leggyakoribb típusai és hatásuk, szakszerű
felhasználásuk ismertetése. Sebfertőtlenítők pl. jódtinktúra, alkohol, kálium- permanganát stb.
és szakszerű felhasználásuk. Tisztítószerek: pl Hypo összetétele és hatása, szakszerű felhasználása.
Újabb tisztítók összetétele és termékismertetése.
2. A szén-monoxid veszélyei és keletkezésének lehetőségei a háztartásban.
A szén-monoxid élettani, mérgező hatásának a bemutatása. Milyen égési folyamatokban keletkezhet,
milyen tényezők idézhetik elő a keletkezését, nem csak kémiai, hanem technológiai szempontból.
Egy-egy médiából ismert tragikus példán mutassa be a tragédia okát. Hogyan lehet a háztartásban
megelőzni a hasonló eseteket?
3. Építő- és burkolóanyagok a lakás felújításakor.
Legfontosabb kötőanyagok ismertetése: oltott mész, cement, gipsz ismertetése. Előállításuk és a
hatásuk ismertetése. Felhasználásuk területei. A vakolatok típusai: vizes és száraz körülmények között,
jól és rosszul szigetelő anyagok.
Néhány csempe, padlólap típusának ismertetése és egy képzeletbeli fürdőszoba teljes csempézésének
egészen konkrét költségeinek a kiszámítása. A munkadíjat is beszámítva.
4. Ékszerek és a kémia.
Miből készülnek a különleges nemesacél fém ékszerek pl. titánium gyűrű, pandora ékszer, wolfram
gyűrű, nemesacél karikagyűrűk stb.
Arany és ezüst ékszerek típusai, a karát jelentése.
Egy kiválasztott –akár köves – gyűrű jellemzése és árának megadása.
5. A vízkő keletkezése és megszüntetése.
A vízkeménység típusai, kialakulásának okai. Milyen vízlágyítási eljárásokat ismer? A vízkő keletkezés
okai, előfordulása a háztartásban. Mit lehet tenni ellene? Milyen vízkőoldókat ismer?
Egy kávéfőző szakszerű vízkőoldásának folyamatát le kell írni és a tapasztalatokról feljegyzést kell
készíteni.
7. Porcelánok titkai és nevezetes magyar termékek. Hogyan készülnek a porcelán tárgyak?
Néhány világhírű hazai porcelán manufaktúra ismertetése. Mutassa be a jellegzetességeiket, különleges
értéküket! Képzelet válogasson össze egy 12 személyes étkészletet a teljességre törekedve, nevezze
meg és számítsa ki az árát is!
Technika:
5. évfolyam:
1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.
2. Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése
6. évfolyam:
1. A hasznosítható ásványi nyersanyagok kitermelése, a kitermelés környezetkárosító hatása.
2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.
7. évfolyam:
1. A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre
2. Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.
3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.
Leadási határidő: november 10.
Természetismeret:
5. évfolyam:
1. Biokertész leszek
A pályázat kivitelezése:
Word, PDF, Power Point formátumú dokumentumban, vagy kézzel írt, illusztrált formában
A pályázati munka tartalmazza:
· a kert tervrajzát, talaj előkészületet, vetésforgót
· ültetési tervet (növénytársítás, fűszer- és gyógynövény sarok, díszvirágok)
· tennivalókat a kertben (évszakonként, hetente)
· öntözés, gyomlálás, komposztálás
· betegségek, kártevők elleni védekezés („biokertész” rovarok) természetes anyagok
felhasználásával
· madarak a kertben, házi kedvencek a kertben
· a termesztett növények felhasználása (étkezés, befőzés, tárolás, stb.)