Három pályázata lett első:
Fontányi Alexandra 5.c
/Informatika, technika, irodalom/
Informatika:
///A feladat egy képregény készítése volt, felhasználva a Paint program adta lehetőségeket. Alexandra
///egy nagyon aprólékosan kidolgozott munkát adott be, Irka és Cetti kalandját, egy izgalmas történetbe
///foglalva.
///Tanára: Virga Mariann
Technika:
///Alexandra a házuk makettjét készítette el. A méretarányos élethű épület agyag és fa felhasználásával
///készült. Az aprólékos, pontos, időigényes munkához képes dokumentáció is mellékelt az egyes
///munkafázisokról.
///Tanára: Gut Mihály
Barátság- vers kategóriában: Alexandra A kis virág című versével ért el első helyezést.
///Egy virág metaforáján keresztül mutatja be egy igaz barátság jellemzőit, hangsúlyozva a barátok
///kapcsolatát. Felhívja a figyelmet arra, hogy az irigység vagy a harag hogyan tehet tönkre egy őszinte
///kapcsolatot. Versében érzékenységgel ábrázolja, mi különbözteti meg a barátot az egyszerű cimborától.
///Tanára: Gulyás Katalin
Két pályázata lett első:
Németh Kyra 8.a
/biológia és kémia/
Biológia: Föld felett, víz alatt s két keréken…
///Kyra a kerékpározás, a futás és az úszás - mint szabadidőspotok- bemutatására vállalkozott.
///Megalapozottan fogalmazta meg ajánlásait, az egészségügyi és praktikus szempontokra is kitért.
///Bemutatójában többször is felcsillan a humor, az elemzésekbe apró poénokat csempészett.
///Pályázatának értékét növeli az igényesen elkészített prezentáció, a színes, látványos, figyelemfelkeltő
///megjelenítés.
///Tanára: Sárkány Anna
Kémia: Szén-monoxid a csendes gyilkos
///Kira pályázatában egy a téli évszakban jellemző problémával foglalkozik. A szén-monoxid gázt, mint a
///néma gyilkost mutatja be, mely minden fűtési szezonban életeket követel. Figyelemfelkeltő munkájában
///a diái lényegre törőek és képi világuk is a mondanivaló alátámasztását szolgálja. A veszélyre a napi
///sajtóból vett hírekkel hívja fel a figyelmet. Csokorba szedi a mérgezés tüneteit és megelőzés
///lehetőségeire is kitér. Munkája diáktársai számára is sok információval szolgálhat.
///Tanára: Farkasné Balogh Éva
Salvador-Neto Perla 8.c
/Kémia, angol/
Kémia pályázatának címe: Vízkő a háztartásban
///Perla dolgozatán látszik, hogy olyan tanuló készítette, aki szereti a kémiát és szívesen kísérletezik maga is.
///A vízkő keletkezését a vízkeménységgel összefüggésben elemzi alaposabban, de a megszüntetésével is
///foglalkozik, sőt hasznos tanácsokkal is szolgál az érdeklődőknek. A pályázat kifejezetten szép kivitelezésű
///munka.
///Tanára: Katona András
Angol nyelv:
///Diákjaink képregény készítettek online applikációs eszközzel, melynek témája egy előre megadott rövid
///történet (mese) volt. Kihívást a történet átalakítása, esetleges kiegészítése, valamint a szigorú formai
///követelmények betartása jelentett.
///Perla helyes, precíz angolossággal megfogalmazott mondatai azt bizonyítják, hogy részletesen és átfogóan
///tanulmányozta az alap történetet. A tartalmat ízléses, a témának megfelelő színvilágú animációval látta el.
///A képregény stílusa modern, frappáns szövegekkel tűzdelve. Perla mondatai egy koherens történetté
///formálódnak, melynek nyelvezete érthető és élvezhető.
///Tanára: Boér Boglárka
Horváth - Tőkés Konrád 6.a
Két plakátja lett első helyezett
Informatika, Paint kategóriában:
///Konrád a Busójárást választotta plakátja témájául. Az érdeklődő kíváncsiságát a szépen kidolgozott, ötletes
///rajzok, valamint a feltüntetett programlehetőségek is felkelthetik.
///Tanára: Virga Mariann
Humán tantárgyból - Barátság- plakát kategóriában-
///számos szép pályamű közül, amely a magyar irodalom egyik legszebb baráti kapcsolatát, Petőfi Sándor és
///Arany János barátságát szemlélteti, nehéz volt a zsűrinek a választani. Az értékeléskor figyelembe vették a
///kreativitást, a szabad kézi elemeket és a szép rajzokat egyaránt. Ennek tükrében díjazták Konrád
///kiemelkedő alkotását.
///Tanára: Deák Krisztina
Természetismeret:
Abért Petra 6.b
"Érdekes növények" :
///Petra a gombákról írt személyes, vidám hangulatú dolgozatot.
///Munkájában nem törekedett a tudományos leírásra, inkább az ismeretterjesztő módszert választotta.
///Kedvcsináló írás ez azok számára, akik nem ismerik a gombák világát.
///Tanára: Nargang Lajos
Biológia:
Lőrincz Lilla 7.b
Emberszabásúak védőangyalai
///Lilla pályázatában a három híres főemlőskutató nő életét mutatja be. Megismerhetjük pályájukat,
///eredményeiket. Pályázata nem csak tartalmában érdekes, hanem igényes kivitelű is, látszik, hogy a
///téma felkeltette Lilla érdeklődését.
///Tanára: Sárkány Anna
Fizika:
Bukovenszki Ábel 7.c
A feladat egy fizikával kapcsolatos rejtvény készítése volt:
///A pályázat Ábelre jellemző precizitással készült. Munkájából kitűnik, hogy Ő maga is sok rejtvényt fejt.
///A feladatokat sajátkészítésű rajzaival illusztrálta, ezzel is segítve a rejtvény megfejtését.
///A meghatározásokat kreatívan, rímekbe szedve fogalmazta meg. Munkája akár egy év végi összefoglaló
///órán is alkalmazható.
///Tanára: Szegedi-Vargháné Bednay Györgyi
Informatika:
Herczeg Kata 6.b
///PowerPoint kategóriában egy kedvenc könyvet vagy filmet kellett bemutatni. Kata a Demóna című filmet
///választotta témájául. Ez a Csipkerózsa feldolgozása a rossz tündérrel a főszerepben, melyben kiderül, hogy a
///gonosznak van érző szíve. Diáin saját készítésű rajzai jelenik meg, a bemutatót aláfestő zene teszi
///hangulatossá.
///Tanára: Virga Mariann
Földrajz:
Csáky Konor 7.b
Segélyszervezetek a világban:
///Konor pályázata nagyon jó felépítésű. A dolgozat első részében – mintegy bevezetésként – bemutatja
///azokat az okokat, amiért az embereknek segítségre lehet szükségük a Föld bármelyik pontján. Ezekkel
///összefüggésbe hozza a segélyszervezetek célkitűzéseit.
///Öt segélyszervezet munkájával ismerteti meg az olvasót, amelyekhez 1-1 térképet is mellékelt, ezzel
///bemutatva, hogy a Föld milyen sok pontján tevékenykednek. Külön kitér a Magyar Ökumenikus
///Segélyszervezet tevékenységére. Végül dolgozatát egy összefoglalással zárja, amelyből megtudjuk,
///hogy ő is szívesen segítene a rászorulókon és erre buzdít mindannyiunkat.
Tanára: Antos Gábor
Technika:
///A tanulók egy szabadon választott épület makettjének elkészítésével pályázhattak.
///A zsűrinek nagyon nehéz dolga volt, mert sok igényes pályamunka érkezett.
Bori Boglárka 5.d
///A párizsi Eiffel torony modellezésével pályázott.
///A makett különlegessége, hogy tésztából készült. Pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemzi.
///Minden egyes eleme külön van egymáshoz rögzítve ragasztóval. A különböző vastagságú tészta-szálakkal
///stabil torony készült, mely az eredeti hű másolata.
Pakó Milán 6.b
///Európa egyik legjobb foci klubja, a REAL MADRID stadionját készítette el. A fából, kartonpapírból és filcből
///készült makett az eredeti stadion pontos mása. A pálya mérete, felfestése valamint a kapuk is
///méretarányosak. A lelátók fölé, mint a valóságban, ledes világítás is került.
///Tanára: Gut Mihály
Angol nyelv:
///A pályázóknak egy prezentációt kellett készíteniük, egy jellegzetes brit vagy amerikai étel sajátkezű
///elkészítéséről angol nyelven.
///A hozzávalók bemutatását valamint az étel elkészítésének mozzanatait képpel és angol nyelvű szöveggel
///vártuk. Sok izgalmas pályamű született, a feladat megmozgatta a hetedikesek fantáziáját. Az értékelésnél
///fontos szempont volt az esztétikum és vizualitás mellett a szöveg stílusa, koherenciája valamint a
///nyelvhelyesség.
Salamon Anna 7.a
///A beérkezett pályázatok közül kiemelkedett Anna munkája, aki a pályázata elkészítése során maximálisan
///figyelembe vette pályázati követelményeket. Nagyon jó érzékkel találta meg a képek és a szöveg megfelelő
///arányát.
///Tanára: Boér Boglárka
Német nyelv:
///A pályázóknak egy prezentációt kellett készíteniük Német találmányok, felfedezések címmel
Lukácsovics Eszter Anna 8.c
///Eszter a német találmányok, felfedezések témakörben már a kerületi csapatversenyen is bizonyította
///felkészültségét, ahol társaival Kovács Anikó 8.c és Somogyi Lili 8.a osztályos tanulókkal 3. helyezést értek el.
///Eszter prezentációjával a német motor- és autógyártás történetét, fejlődését mutatja be. Projektmunkájához
///gondosan választotta ki a diákat. Munkája alaposságra, igényességre vall.
///Tanára: Kisné Zámbó Éva
Humán:
///A humán tantárgyakból idén komplex Károlyi pályázatot hirdettünk a Reformáció 500 évfordulója előtt
///tisztelegve. A legszínvonalasabb pályázatok egy részét a reformációs emlékév keretein belül már
///megismerhettük és készítőik okleveleket vehettek át ünnepélyes tagozati gyűlés kereten belül.
///Most a serlegeket szeretnénk átadni részükre, így kérjük őket is a színpadra, hogy gratuláljunk
///munkájukhoz és tapssal köszönthessük őket.
Barátság- vers kategóriában:
Magyar Emma 6.b
///Emma versében őszintén, közvetlen hangnemben ír arról, hogy számára mit jelent a barátság.
///Jól érzékelteti mit jelent barátokat találni és velük együtt tölteni a hétköznapokat itt, a felső tagozaton.
///Verse jól felépített, nem nélkülözi a humort sem.
///Tanára: Gulyás Katalin
Barátság- plakát kategóriában:
///A számos szép pályamű közül, amely a magyar irodalom egyik legszebb baráti kapcsolatát, Petőfi Sándor és
///Arany János barátságát szemlélteti, nehéz volt a zsűrinek a választás. Az értékeléskor figyelembe vették a
///kreativitást, a szabad kézi elemeket és a szép rajzokat egyaránt.
Garamszegi Boglárka 5.b
Magyarról-magyarra fordítás témájában:
///Paál Petra 7.c
///Petra nehéz feladatot vállalt, az általunk megadott régi magyar szöveget kellett a 21. század embere
///számára is érthető, élvezhető stílusúra átalakítania. Munkájának kiemelkedő eleme, hogy szinonímákban
///gazdag, árnyalt, nívós szöveget hozott létre, jól felhasználva a magyar nyelv sokszínűségét.
///Tanára: Kallai Klára
Nyomdakultúra a 16. századi Európában – A reformáció és a könyvnyomtatás témában:
///Ureczky Lilien 8. b
///Lilien pályamunkája teljes mértékben tükrözi, hogy alaposan tájékozódott a témában. Biztos kézzel és
///egyéni módon válogatott az információk között. Pályamunkájának felépítése logikus, formája letisztult.
///Irodalomjegyzékében releváns forrásokat sorol fel. Komoly, középiskolai szintű prezentációjához gratulálunk.
///Segítője: Örményiné Farkas Andrea