Három pályázata lett első:
Fontányi Alexandra 5.c
/Informatika, technika, irodalom/
Informatika:
A feladat egy képregény készítése volt, felhasználva a Paint program adta lehetőségeket. Alexandra
egy nagyon aprólékosan kidolgozott munkát adott be, Irka és Cetti kalandját, egy izgalmas történetbe
foglalva.
Tanára: Virga Mariann
Technika:
Alexandra a házuk makettjét készítette el. A méretarányos élethű épület agyag és fa felhasználásával
készült. Az aprólékos, pontos, időigényes munkához képes dokumentáció is mellékelt az egyes
munkafázisokról.
Tanára: Gut Mihály
Barátság- vers kategóriában: Alexandra A kis virág című versével ért el első helyezést.
Egy virág metaforáján keresztül mutatja be egy igaz barátság jellemzőit, hangsúlyozva a barátok
kapcsolatát. Felhívja a figyelmet arra, hogy az irigység vagy a harag hogyan tehet tönkre egy őszinte
kapcsolatot. Versében érzékenységgel ábrázolja, mi különbözteti meg a barátot az egyszerű cimborától.
Tanára: Gulyás Katalin
Két pályázata lett első:
Németh Kyra 8.a
/biológia és kémia/
Biológia: Föld felett, víz alatt s két keréken…
Kyra a kerékpározás, a futás és az úszás - mint szabadidőspotok- bemutatására vállalkozott.
Megalapozottan fogalmazta meg ajánlásait, az egészségügyi és praktikus szempontokra is kitért.
Bemutatójában többször is felcsillan a humor, az elemzésekbe apró poénokat csempészett.
Pályázatának értékét növeli az igényesen elkészített prezentáció, a színes, látványos, figyelemfelkeltő
megjelenítés.
Tanára: Sárkány Anna
Kémia: Szén-monoxid a csendes gyilkos
Kira pályázatában egy a téli évszakban jellemző problémával foglalkozik. A szén-monoxid gázt, mint a
néma gyilkost mutatja be, mely minden fűtési szezonban életeket követel. Figyelemfelkeltő munkájában
a diái lényegre törőek és képi világuk is a mondanivaló alátámasztását szolgálja. A veszélyre a napi
sajtóból vett hírekkel hívja fel a figyelmet. Csokorba szedi a mérgezés tüneteit és megelőzés
lehetőségeire is kitér. Munkája diáktársai számára is sok információval szolgálhat.
Tanára: Farkasné Balogh Éva
Salvador-Neto Perla 8.c
/Kémia, angol/
Kémia pályázatának címe: Vízkő a háztartásban
Perla dolgozatán látszik, hogy olyan tanuló készítette, aki szereti a kémiát és szívesen kísérletezik maga is.
A vízkő keletkezését a vízkeménységgel összefüggésben elemzi alaposabban, de a megszüntetésével is
foglalkozik, sőt hasznos tanácsokkal is szolgál az érdeklődőknek. A pályázat kifejezetten szép kivitelezésű
munka.
Tanára: Katona András
Angol nyelv:
Diákjaink képregény készítettek online applikációs eszközzel, melynek témája egy előre megadott rövid
történet (mese) volt. Kihívást a történet átalakítása, esetleges kiegészítése, valamint a szigorú formai
követelmények betartása jelentett.
Perla helyes, precíz angolossággal megfogalmazott mondatai azt bizonyítják, hogy részletesen és átfogóan
tanulmányozta az alap történetet. A tartalmat ízléses, a témának megfelelő színvilágú animációval látta el.
A képregény stílusa modern, frappáns szövegekkel tűzdelve. Perla mondatai egy koherens történetté
formálódnak, melynek nyelvezete érthető és élvezhető.
Tanára: Boér Boglárka
Horváth - Tőkés Konrád 6.a
Két plakátja lett első helyezett
Informatika, Paint kategóriában:
Konrád a Busójárást választotta plakátja témájául. Az érdeklődő kíváncsiságát a szépen kidolgozott, ötletes
rajzok, valamint a feltüntetett programlehetőségek is felkelthetik.
Tanára: Virga Mariann
Humán tantárgyból - Barátság- plakát kategóriában-
számos szép pályamű közül, amely a magyar irodalom egyik legszebb baráti kapcsolatát, Petőfi Sándor és
Arany János barátságát szemlélteti, nehéz volt a zsűrinek a választani. Az értékeléskor figyelembe vették a
kreativitást, a szabad kézi elemeket és a szép rajzokat egyaránt. Ennek tükrében díjazták Konrád
kiemelkedő alkotását.
Tanára: Deák Krisztina
Természetismeret:
Abért Petra 6.b
"Érdekes növények" :
Petra a gombákról írt személyes, vidám hangulatú dolgozatot.
Munkájában nem törekedett a tudományos leírásra, inkább az ismeretterjesztő módszert választotta.
Kedvcsináló írás ez azok számára, akik nem ismerik a gombák világát.
Tanára: Nargang Lajos
Biológia:
Lőrincz Lilla 7.b
Emberszabásúak védőangyalai
Lilla pályázatában a három híres főemlőskutató nő életét mutatja be. Megismerhetjük pályájukat,
eredményeiket. Pályázata nem csak tartalmában érdekes, hanem igényes kivitelű is, látszik, hogy a
téma felkeltette Lilla érdeklődését.
Tanára: Sárkány Anna
Fizika:
Bukovenszki Ábel 7.c
A feladat egy fizikával kapcsolatos rejtvény készítése volt:
A pályázat Ábelre jellemző precizitással készült. Munkájából kitűnik, hogy Ő maga is sok rejtvényt fejt.
A feladatokat sajátkészítésű rajzaival illusztrálta, ezzel is segítve a rejtvény megfejtését.
A meghatározásokat kreatívan, rímekbe szedve fogalmazta meg. Munkája akár egy év végi összefoglaló
órán is alkalmazható.
Tanára: Szegedi-Vargháné Bednay Györgyi
Informatika:
Herczeg Kata 6.b
PowerPoint kategóriában egy kedvenc könyvet vagy filmet kellett bemutatni. Kata a Demóna című filmet
választotta témájául. Ez a Csipkerózsa feldolgozása a rossz tündérrel a főszerepben, melyben kiderül, hogy a
gonosznak van érző szíve. Diáin saját készítésű rajzai jelenik meg, a bemutatót aláfestő zene teszi
hangulatossá.
Tanára: Virga Mariann
Földrajz:
Csáky Konor 7.b
Segélyszervezetek a világban:
Konor pályázata nagyon jó felépítésű. A dolgozat első részében – mintegy bevezetésként – bemutatja
azokat az okokat, amiért az embereknek segítségre lehet szükségük a Föld bármelyik pontján. Ezekkel
összefüggésbe hozza a segélyszervezetek célkitűzéseit.
Öt segélyszervezet munkájával ismerteti meg az olvasót, amelyekhez 1-1 térképet is mellékelt, ezzel
bemutatva, hogy a Föld milyen sok pontján tevékenykednek. Külön kitér a Magyar Ökumenikus
Segélyszervezet tevékenységére. Végül dolgozatát egy összefoglalással zárja, amelyből megtudjuk,
hogy ő is szívesen segítene a rászorulókon és erre buzdít mindannyiunkat.
Tanára: Antos Gábor
Technika:
A tanulók egy szabadon választott épület makettjének elkészítésével pályázhattak.
A zsűrinek nagyon nehéz dolga volt, mert sok igényes pályamunka érkezett.
Bori Boglárka 5.d
A párizsi Eiffel torony modellezésével pályázott.
A makett különlegessége, hogy tésztából készült. Pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemzi.
Minden egyes eleme külön van egymáshoz rögzítve ragasztóval. A különböző vastagságú tészta-szálakkal
stabil torony készült, mely az eredeti hű másolata.
Pakó Milán 6.b
Európa egyik legjobb foci klubja, a REAL MADRID stadionját készítette el. A fából, kartonpapírból és filcből
készült makett az eredeti stadion pontos mása. A pálya mérete, felfestése valamint a kapuk is
méretarányosak. A lelátók fölé, mint a valóságban, ledes világítás is került.
Tanára: Gut Mihály
Angol nyelv:
A pályázóknak egy prezentációt kellett készíteniük, egy jellegzetes brit vagy amerikai étel sajátkezű
elkészítéséről angol nyelven.
A hozzávalók bemutatását valamint az étel elkészítésének mozzanatait képpel és angol nyelvű szöveggel
vártuk. Sok izgalmas pályamű született, a feladat megmozgatta a hetedikesek fantáziáját. Az értékelésnél
fontos szempont volt az esztétikum és vizualitás mellett a szöveg stílusa, koherenciája valamint a
nyelvhelyesség.
Salamon Anna 7.a
A beérkezett pályázatok közül kiemelkedett Anna munkája, aki a pályázata elkészítése során maximálisan
figyelembe vette pályázati követelményeket. Nagyon jó érzékkel találta meg a képek és a szöveg megfelelő
arányát.
Tanára: Boér Boglárka
Német nyelv:
A pályázóknak egy prezentációt kellett készíteniük Német találmányok, felfedezések címmel
Lukácsovics Eszter Anna 8.c
Eszter a német találmányok, felfedezések témakörben már a kerületi csapatversenyen is bizonyította
felkészültségét, ahol társaival Kovács Anikó 8.c és Somogyi Lili 8.a osztályos tanulókkal 3. helyezést értek el.
Eszter prezentációjával a német motor- és autógyártás történetét, fejlődését mutatja be. Projektmunkájához
gondosan választotta ki a diákat. Munkája alaposságra, igényességre vall.
Tanára: Kisné Zámbó Éva
Humán:
A humán tantárgyakból idén komplex Károlyi pályázatot hirdettünk a Reformáció 500 évfordulója előtt
tisztelegve. A legszínvonalasabb pályázatok egy részét a reformációs emlékév keretein belül már
megismerhettük és készítőik okleveleket vehettek át ünnepélyes tagozati gyűlés kereten belül.
Most a serlegeket szeretnénk átadni részükre, így kérjük őket is a színpadra, hogy gratuláljunk
munkájukhoz és tapssal köszönthessük őket.
Barátság- vers kategóriában:
Magyar Emma 6.b
Emma versében őszintén, közvetlen hangnemben ír arról, hogy számára mit jelent a barátság.
Jól érzékelteti mit jelent barátokat találni és velük együtt tölteni a hétköznapokat itt, a felső tagozaton.
Verse jól felépített, nem nélkülözi a humort sem.
Tanára: Gulyás Katalin
Barátság- plakát kategóriában:
A számos szép pályamű közül, amely a magyar irodalom egyik legszebb baráti kapcsolatát, Petőfi Sándor és
Arany János barátságát szemlélteti, nehéz volt a zsűrinek a választás. Az értékeléskor figyelembe vették a
kreativitást, a szabad kézi elemeket és a szép rajzokat egyaránt.
Garamszegi Boglárka 5.b
Magyarról-magyarra fordítás témájában:
Paál Petra 7.c
Petra nehéz feladatot vállalt, az általunk megadott régi magyar szöveget kellett a 21. század embere
számára is érthető, élvezhető stílusúra átalakítania. Munkájának kiemelkedő eleme, hogy szinonímákban
gazdag, árnyalt, nívós szöveget hozott létre, jól felhasználva a magyar nyelv sokszínűségét.
Tanára: Kallai Klára
Nyomdakultúra a 16. századi Európában – A reformáció és a könyvnyomtatás témában:
Ureczky Lilien 8. b
Lilien pályamunkája teljes mértékben tükrözi, hogy alaposan tájékozódott a témában. Biztos kézzel és
egyéni módon válogatott az információk között. Pályamunkájának felépítése logikus, formája letisztult.
Irodalomjegyzékében releváns forrásokat sorol fel. Komoly, középiskolai szintű prezentációjához gratulálunk.
Segítője: Örményiné Farkas Andrea