2018. február 12.
Károlyi pályázat I. helyezettjei

 

Három pályázata lett első:

Fontányi Alexandra 5.c

/Informatika, technika, irodalom/

 

Informatika:

///A feladat egy képregény készítése volt, felhasználva a Paint program adta lehetőségeket. Alexandra

///egy nagyon aprólékosan kidolgozott munkát adott be, Irka és Cetti kalandját, egy izgalmas történetbe

///foglalva.

///Tanára: Virga Mariann

 

Technika:

///Alexandra a házuk makettjét készítette el. A méretarányos élethű épület agyag és fa felhasználásával

///készült. Az aprólékos, pontos, időigényes munkához képes dokumentáció is mellékelt  az egyes

///munkafázisokról.        

///Tanára: Gut Mihály

 

Barátság- vers kategóriában: Alexandra A kis virág című versével ért el első helyezést.

///Egy virág metaforáján keresztül mutatja be egy igaz barátság jellemzőit, hangsúlyozva a barátok

///kapcsolatát. Felhívja a figyelmet arra, hogy az irigység vagy a harag hogyan tehet tönkre egy őszinte

///kapcsolatot. Versében érzékenységgel ábrázolja, mi különbözteti meg a barátot az egyszerű cimborától.

///Tanára: Gulyás Katalin

 

 

Két pályázata lett első:

Németh Kyra  8.a  

/biológia és kémia/

 

Biológia: Föld felett, víz alatt s két keréken…

///Kyra a kerékpározás, a futás és az úszás - mint szabadidőspotok- bemutatására vállalkozott.

///Megalapozottan fogalmazta meg ajánlásait, az egészségügyi és praktikus szempontokra is kitért. 

///Bemutatójában többször is felcsillan a humor, az elemzésekbe apró poénokat csempészett.

///Pályázatának értékét növeli az igényesen elkészített prezentáció, a színes, látványos, figyelemfelkeltő

///megjelenítés.

///Tanára: Sárkány Anna

 

Kémia: Szén-monoxid a csendes gyilkos   

///Kira pályázatában egy a téli évszakban jellemző problémával foglalkozik. A szén-monoxid gázt, mint a

///néma gyilkost mutatja be, mely minden fűtési szezonban életeket követel. Figyelemfelkeltő munkájában

///a diái lényegre törőek és képi világuk is a mondanivaló alátámasztását szolgálja. A veszélyre a napi

///sajtóból vett hírekkel hívja fel a figyelmet. Csokorba szedi a mérgezés tüneteit és megelőzés

///lehetőségeire is kitér. Munkája diáktársai számára is sok információval szolgálhat.

///Tanára: Farkasné Balogh Éva

 

 

Salvador-Neto Perla 8.c  

/Kémia, angol/            

 

Kémia pályázatának címe: Vízkő a háztartásban         

///Perla dolgozatán látszik, hogy olyan tanuló készítette, aki szereti a kémiát és szívesen kísérletezik maga is.

///A vízkő keletkezését a vízkeménységgel összefüggésben elemzi alaposabban, de a megszüntetésével is

///foglalkozik, sőt hasznos tanácsokkal is szolgál az érdeklődőknek. A pályázat kifejezetten szép kivitelezésű

///munka.

///Tanára: Katona András

 

Angol nyelv:

///Diákjaink képregény készítettek online applikációs eszközzel, melynek témája egy előre megadott rövid

///történet (mese) volt. Kihívást a történet átalakítása, esetleges kiegészítése, valamint a szigorú formai

///követelmények betartása jelentett.

///Perla helyes, precíz angolossággal megfogalmazott mondatai azt bizonyítják, hogy részletesen és átfogóan

///tanulmányozta az alap történetet. A tartalmat ízléses, a témának megfelelő színvilágú animációval látta el.

///A képregény stílusa modern, frappáns szövegekkel tűzdelve. Perla mondatai egy koherens történetté

///formálódnak, melynek nyelvezete érthető és élvezhető.     

///Tanára: Boér Boglárka

 

 

Horváth - Tőkés Konrád 6.a

Két plakátja lett első helyezett

Informatika, Paint kategóriában:

///Konrád a Busójárást választotta plakátja témájául. Az érdeklődő kíváncsiságát a szépen kidolgozott, ötletes

///rajzok, valamint a feltüntetett programlehetőségek is felkelthetik.

///Tanára: Virga Mariann

 

Humán tantárgyból - Barátság- plakát kategóriában-

///számos szép pályamű közül, amely a magyar irodalom egyik legszebb baráti kapcsolatát, Petőfi Sándor és

///Arany János barátságát szemlélteti, nehéz volt a zsűrinek a választani. Az értékeléskor figyelembe vették a

///kreativitást, a szabad kézi elemeket és a szép rajzokat egyaránt. Ennek tükrében díjazták Konrád

///kiemelkedő alkotását.

///Tanára: Deák Krisztina

 

 

 

Természetismeret:

Abért Petra 6.b

 

"Érdekes növények" :

///Petra a gombákról írt személyes, vidám hangulatú dolgozatot.

///Munkájában nem törekedett a tudományos leírásra, inkább az ismeretterjesztő módszert választotta.

///Kedvcsináló írás ez azok számára, akik nem ismerik a gombák világát.

///Tanára: Nargang Lajos

 

 

 Biológia:

Lőrincz Lilla 7.b

 

Emberszabásúak védőangyalai         

///Lilla pályázatában a három híres főemlőskutató nő életét mutatja be. Megismerhetjük pályájukat,

///eredményeiket. Pályázata nem csak tartalmában érdekes, hanem igényes kivitelű is, látszik, hogy a

///téma felkeltette Lilla érdeklődését.

///Tanára: Sárkány Anna

 

 

Fizika:

Bukovenszki Ábel 7.c

 

A feladat egy fizikával kapcsolatos rejtvény készítése volt:

///A pályázat Ábelre jellemző precizitással készült. Munkájából kitűnik, hogy Ő maga is sok rejtvényt fejt.

///A feladatokat sajátkészítésű rajzaival illusztrálta, ezzel is segítve a rejtvény megfejtését.

///A meghatározásokat kreatívan, rímekbe szedve fogalmazta meg. Munkája akár egy év végi összefoglaló

///órán is alkalmazható.

///Tanára: Szegedi-Vargháné Bednay Györgyi

 

 

Informatika:

Herczeg Kata 6.b

 

///PowerPoint kategóriában egy kedvenc könyvet vagy filmet kellett bemutatni. Kata a Demóna című filmet

///választotta témájául. Ez a Csipkerózsa feldolgozása a rossz tündérrel a főszerepben, melyben kiderül, hogy a

///gonosznak van érző szíve. Diáin saját készítésű rajzai jelenik meg, a bemutatót aláfestő zene teszi

///hangulatossá.

///Tanára: Virga Mariann

 

 

Földrajz:

Csáky Konor 7.b

 

Segélyszervezetek a világban:

///Konor pályázata nagyon jó felépítésű. A dolgozat első részében – mintegy bevezetésként – bemutatja

///azokat az okokat, amiért az embereknek segítségre lehet szükségük a Föld bármelyik pontján. Ezekkel

///összefüggésbe hozza a segélyszervezetek célkitűzéseit.

///Öt segélyszervezet munkájával ismerteti meg az olvasót, amelyekhez 1-1 térképet is mellékelt, ezzel

///bemutatva, hogy a Föld milyen sok pontján tevékenykednek. Külön kitér a Magyar Ökumenikus

///Segélyszervezet tevékenységére. Végül dolgozatát egy összefoglalással zárja, amelyből megtudjuk,

///hogy ő is szívesen segítene a rászorulókon és erre buzdít mindannyiunkat.

Tanára: Antos Gábor

 

 

Technika:

///A tanulók egy szabadon választott épület makettjének elkészítésével pályázhattak.

///A zsűrinek nagyon nehéz dolga volt, mert sok igényes pályamunka érkezett.

 

Bori Boglárka 5.d 

 

///A párizsi Eiffel torony modellezésével pályázott.

///A makett különlegessége, hogy tésztából készült. Pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemzi.

///Minden egyes eleme külön van egymáshoz rögzítve ragasztóval. A különböző vastagságú tészta-szálakkal

///stabil torony készült, mely az eredeti hű másolata.

 

Pakó Milán  6.b 

 

///Európa egyik legjobb foci klubja, a REAL MADRID stadionját készítette el. A fából, kartonpapírból és filcből

///készült makett az eredeti stadion pontos mása. A pálya mérete, felfestése valamint a kapuk is

///méretarányosak.  A lelátók fölé, mint a valóságban, ledes világítás is került.

///Tanára: Gut Mihály

 

 

Angol nyelv:

///A pályázóknak egy prezentációt kellett készíteniük, egy jellegzetes brit vagy amerikai étel sajátkezű

///elkészítéséről angol nyelven.

///A hozzávalók bemutatását valamint az étel elkészítésének mozzanatait képpel és angol nyelvű szöveggel

///vártuk. Sok izgalmas pályamű született, a feladat megmozgatta a hetedikesek fantáziáját. Az értékelésnél

///fontos szempont volt az esztétikum és vizualitás mellett a szöveg stílusa, koherenciája valamint a

///nyelvhelyesség.

 

Salamon Anna 7.a

 

///A beérkezett pályázatok közül kiemelkedett  Anna munkája, aki a pályázata elkészítése során maximálisan

///figyelembe vette  pályázati követelményeket. Nagyon jó érzékkel találta meg a képek és a szöveg megfelelő

///arányát.

///Tanára: Boér Boglárka

 

 

Német nyelv:

///A pályázóknak egy prezentációt kellett készíteniük Német találmányok, felfedezések címmel

 

Lukácsovics Eszter Anna 8.c

 

///Eszter a német találmányok, felfedezések témakörben már a kerületi csapatversenyen is bizonyította

///felkészültségét, ahol társaival Kovács Anikó 8.c és Somogyi Lili 8.a osztályos tanulókkal 3. helyezést értek el.

///Eszter prezentációjával a német motor- és autógyártás történetét, fejlődését mutatja be. Projektmunkájához

///gondosan választotta ki a diákat. Munkája alaposságra, igényességre vall.

///Tanára: Kisné Zámbó Éva

 

 

Humán:

///A humán tantárgyakból idén komplex Károlyi pályázatot hirdettünk a Reformáció 500 évfordulója előtt

///tisztelegve. A legszínvonalasabb pályázatok egy részét a reformációs emlékév keretein belül már

///megismerhettük és készítőik okleveleket vehettek át ünnepélyes tagozati gyűlés kereten belül.

///Most a serlegeket szeretnénk átadni részükre, így kérjük őket is a színpadra, hogy gratuláljunk

///munkájukhoz és tapssal köszönthessük őket.

 

 

Barátság- vers kategóriában:

 

Magyar Emma 6.b

 

///Emma versében őszintén, közvetlen hangnemben ír arról, hogy számára mit jelent a barátság.

///Jól érzékelteti mit jelent barátokat találni és velük együtt tölteni a hétköznapokat itt, a felső tagozaton.

///Verse jól felépített,  nem nélkülözi a humort sem.

///Tanára: Gulyás Katalin

 

 

Barátság- plakát kategóriában:

///A számos szép pályamű közül, amely a magyar irodalom egyik legszebb baráti kapcsolatát, Petőfi Sándor és

///Arany János barátságát szemlélteti, nehéz volt a zsűrinek a választás. Az értékeléskor figyelembe vették a

///kreativitást, a szabad kézi elemeket és a szép rajzokat egyaránt. 

 

Garamszegi Boglárka 5.b

 

 

Magyarról-magyarra fordítás témájában:

///Paál Petra 7.c 

///Petra nehéz feladatot vállalt, az általunk megadott régi magyar szöveget kellett a 21. század embere

///számára is érthető, élvezhető stílusúra átalakítania. Munkájának kiemelkedő eleme, hogy szinonímákban

///gazdag, árnyalt, nívós szöveget hozott létre, jól felhasználva a magyar nyelv sokszínűségét.

///Tanára:  Kallai Klára

 

 

Nyomdakultúra a 16. századi Európában – A reformáció és a könyvnyomtatás témában:

///Ureczky Lilien 8. b 

///Lilien pályamunkája teljes mértékben tükrözi, hogy alaposan tájékozódott a témában. Biztos kézzel és

///egyéni módon válogatott az információk között. Pályamunkájának felépítése logikus, formája letisztult.

///Irodalomjegyzékében releváns forrásokat sorol fel. Komoly, középiskolai szintű prezentációjához gratulálunk.

///Segítője: Örményiné Farkas Andrea