Biológia:
///10. évfolyam:
//////1. helyezett:
//////Nyerges Anna 10.a (Egy szabadon választott rendszertani csoport: a baktériumok)
//////Anna a baktériumok rejtélyes világát mutatja be Power Point formátumban. Pályázata nagyon tartalmas,
//////szakszerű és igen látványos. A bonyolult témakört érdeklődést felkeltően és mindenki számára érthetően
//////mutatja be. Biológia órákon egy az egyben használható tananyagot készített.
///Tanára: Katona András
///11. évfolyam:
//////1. helyezett:
//////Tóth Vanessza 11.b (Sejtvilág Magazin)
//////Vanessza színes, ötletes magazint készített a sejttanról tanultak felhasználásával. Iróniával alkalmazza
//////a bulvár magazinok szenzációhajhász stílusát, jól követi azok szerkezetét, tartalmát. A pályázat humora
//////miatt érdemes lehet arra is, hogy a tananyag órai feldolgozását színesebbé tegye.
///Tanára: Sárkány Anna
//////2. helyezett:
//////Herczku Bianka 11. a –A DNS titkai
//////3. helyezett:
//////Kola Renáta, Pál Szabina 11. b - Sejtvilág Magazin
Fizika:
//////1. helyezett:
//////Kele Nóra 11.a
//////A gimnáziumi tagozaton fizika Károlyi pályázat egyik témája az volt, hogy egy fogalom térképet kellett
//////elkészíteni plakát formájában a XX. század nagy fizikusairól vagy tudományos felfedezéseiről. Nóra a
//////Bluetooth feltalálásáról írt, amely úgy gondolom egy nagyon jó választás volt a részéről. Az elkészített
//////pályamunkából látszott, hogy közel áll hozzá a téma, valamint nap, mint nap használja is. A plakáton
//////megtalálhatjuk, hogy mi is ez Bluetooth, kinek köszönhetjük a létrejöttét, sőt azt is, hogy a technológia
//////nevét a dán és norvég királyról kapta. A munkájában megmutatja, hogy hol tart napjainkban ezen
//////technológia fejlődése. Odafigyelve a részletekre, képekkel illusztrált munkát tarthatunk magunk előtt,
//////és ezzel is kiemelkedett pályázata tanuló társai közül.
///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra
//////2. helyezett:
//////Tóth Szilvia 10.b - Keresztrejtvény készítés
//////3. helyezett:
//////Ősz Varga Lilla 10.b - Vers: Én és a fizika
Földrajz:
///9.évfolyam:
//////1. helyezett:
//////Bedők Vivien 9.a (Az ásványvizek jellemzői, fogyasztásuk előnyei és hátrányai)
//////Vivien dolgozata napjaink egyik legnépszerűbb italával, az ásványvízzel foglalkozik. Bemutatja, hogy
//////milyen kritériumoknak kell megfelelni ahhoz, hogy egy vizet ásványvízzé nyilvánítsanak. Kitér a
//////szénsavasság kérdésére, valamint bemutatja azt is, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak a
//////fogyasztásuknak, illetve néhány hasznos tanáccsal is szolgál azok számára, akik nagy mennyiségben
//////fogyasztják ezeket az italokat.
///Tanára: Antos Gábor
//////2. helyezett:
//////Fedorov Eszter 9.a - Izland természetföldrajzi bemutatása
//////3. helyezett:
//////Szabó Levente 9.a - Izland természetföldrajzi bemutatása
Kémia:
///10. évfolyam: („Áldás vagy Átok” A klór és az emberiség viszonya)
//////1. helyezett:
//////Jánosi Henrietta 10.a
//////Henrietta az előző tanévhez hasonlóan, egy rendkívül alapos, precíz prezentációt készített a klórról.
//////Munkájában igyekezett minden oldalról bemutatni a klórgáz és klórvegyületek alkalmazásainak előnyeit,
//////hátrányait, hatásaikat az emberi életre, bioszférára. Statisztikákkal, vízminőség eloszlásokkal érvelt a
//////klór alkalmazásai mellett. Munkája alapos, szépen felépített, alaposan végiggondolt prezentáció.
///Tanára: Bálintné Kapitor Anita
//////2. helyezett:
//////Nyerges Anna 10.a
//////Tengely Georgina 10.a
//////3. helyezett:
//////Metzger Anna 10.a
//////Lisztes Lili 10.a
///9. évfolyam:
//////1. helyezett:
//////Kajtor Enikő 9.a (A hőerőművek és az atomerőművek)
//////Enikő ezt a gazdaságilag és ökológiailag is nagyon időszerű témát ppt formájában dolgozta fel. Mindkét
//////erőműtípus működési elvét felvázolta, sematikus ábrával szemléltette a lejátszódó folyamatokat. Alaposan
//////tájékozódott, összegyűjtötte az energiatermelés ezen, formáinak előnyeit és hátrányait. Előadása laikus
//////hallgató számára is érthető. Nem foglal állást egyik módszer mellett sem csak a tényekre támaszkodik.
///Tanára: Farkasné Balogh Éva
//////2. helyezett:
//////Fedorov Eszter 9.a - Nők a tudományban: Marie Curie élete és munkássága
Angol nyelv - második idegen nyelv:
//////Az idei pályázat anyaga egy tetszőlegesen választott angol nyelvű olvasmány bemutatása volt. Kitérve a
//////szereplőkre, a cselekmény ismertetésére valamint arra, kinek és miért ajánlja ezt az olvasmányt.
//////Mindhárom pályamunka érdekes és izgalmas beszámoló három teljesen különböző olvasmányélmény
//////alapján, ezért mindhárom egyedi a maga nemében, nem összehasonlítható és nem rangsorolható.
//////Mindhárman nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy választékosan és változatosan írjanak a témáról.
//////Al-Khrasani Amira (10.A) pályázata felel meg leginkább a kiírt feltételeknek. Az elolvasott életrajzi
//////könyvet tömören ismerteti és kiemeli az általa kedvelt és érdekes részeket, ezeket meg is indokolja,
//////kifejti véleményét az ajánlásban.
//////Huzina Hunor (11.A) pályázata terjedelmében meghaladja a pályázat kereteit, inkább informatív,
//////részletes és átfogó, nem szelektálja és nem emeli ki az ismeretterjesztő kiadvány fejezeteit.
//////Mindazonáltal nagyon alapos munka, a megadott linkek komoly felkészültségről adnak tanúbizonyságot.
//////Jánosi Kitti (10.A) novellákból álló könyvről készített olvasónaplót, részletesen ismerteti a cselekményt.
//////Alapos és érdekes összefoglalást ad az olvasottakról. A végén remek az ajánlás, kinek és miért érdemes
//////elolvasni Sherlock Holmes kalandjait.
///Tanáruk: Piczl Enikő
Angol-első idegen nyelv:
//////1. helyezett:
//////Szabados Réka (9.b) (Dennis Dugan: Grown Ups – „A nagyfiúk” című filmjének bemutatása)
//////Réka szép, igényes munkája három oldalon keresztül követi a történet cselekményét melytől mi, a
//////pályázat olvasói szinte azonnal kedvet érzünk a film megtekintéséhez. Habár a nyelvezet, melyet
//////Réka használ még kissé kiforratlan, az egyértelműen kitűnik, hogy ezen pályamunka egy, az angol
//////nyelvet kedvelő, elhivatott diák kezei közül került ki.
///Tanára: Piczl Enikő
//////2. helyezett:
//////Csavajda Lilla (9.b)
//////3. helyezett:
//////Bőhm Renáta (12a)
Német nyelv kezdő:
//////1. helyezett:
//////Mosó Csenge 12.a („Nem vagyok függő” munkája)
//////Csenge szinte tökéletesen adta vissza az eredeti szöveget, amely az internetfüggőségről szólt, csak
//////elvétve ejtett stilisztikai hibát. A szöveghez kapcsolódó feladatokat hibátlanul teljesítette és a pályázat
//////végén a fordításhoz szükséges ismeretlen szavakat is mellékelte. Munkája kerek-egész, a lefordított
//////szöveg kissé cinikus - a ma emberéről szóló- mondanivalója pedig teljesen érthető.
///Tanára: Gut Eszter
//////1. helyezett:
//////Törőcsik Máté 11.a
//////2. helyezett:
//////Lehelvári Laura 11.a
Német haladók:
//////1. helyezett:
//////Sinkó Orsolya 9.a
//////Orsi egy Albert Einstein életéről és munkásságáról szóló német szöveget fordított le magyarra, illetve egy
//////hozzá tartozó szövegértési feladatot oldott meg szinte hibátlanul.
//////A fizikai szakkifejezésekkel megtűzdelt szöveg fordítása nem volt könnyű feladat, de Orsi gördülékeny
//////stílusban, megfelelő magyarsággal fordította le még a legnehezebb szófordulatokat is. Pályázata megfelel
//////a szakfordításkövetelményeinek, színvonalas, igényes munkát végzett.
///Tanára: Friczné Rausch Katalin
//////2. helyezett:
//////Huzina Hunor 11.a
//////3. helyezett:
//////Al-Khrasani Amira 10.a
//////Major Mira 9.a