2018. február 27.
Károlyi pályázat helyezettek 2017/2018. tanév

 

A károlyi pályázat témakörei

 

 

Biológia: 

///10. évfolyam:

//////1. helyezett:

//////Nyerges Anna 10.a    (Egy szabadon választott rendszertani csoport: a baktériumok)

//////Anna a baktériumok rejtélyes világát mutatja be Power Point formátumban. Pályázata nagyon tartalmas,

//////szakszerű és igen látványos. A bonyolult témakört érdeklődést felkeltően és mindenki számára érthetően

//////mutatja be. Biológia órákon egy az egyben használható tananyagot készített.

///Tanára: Katona András

 

 

///11. évfolyam:

//////1. helyezett:

//////Tóth Vanessza 11.b         (Sejtvilág Magazin)

//////Vanessza színes, ötletes magazint készített a sejttanról tanultak felhasználásával. Iróniával alkalmazza

//////a bulvár magazinok szenzációhajhász stílusát, jól követi azok szerkezetét, tartalmát. A pályázat humora

//////miatt érdemes lehet arra is, hogy a tananyag órai feldolgozását színesebbé tegye.

///Tanára: Sárkány Anna

 

//////2. helyezett:

//////Herczku Bianka 11. a  –A DNS titkai

//////3. helyezett:

//////Kola Renáta, Pál Szabina 11. b - Sejtvilág Magazin

 

 

Fizika:   

//////1. helyezett:

//////Kele Nóra 11.a

//////A gimnáziumi tagozaton fizika Károlyi pályázat egyik témája az volt, hogy egy fogalom térképet kellett

//////elkészíteni plakát formájában a XX. század nagy fizikusairól vagy tudományos felfedezéseiről. Nóra a

//////Bluetooth feltalálásáról írt, amely úgy gondolom egy nagyon jó választás volt a részéről. Az elkészített

//////pályamunkából látszott, hogy közel áll hozzá a téma, valamint nap, mint nap használja is. A plakáton

//////megtalálhatjuk, hogy mi is ez Bluetooth, kinek köszönhetjük a létrejöttét, sőt azt is, hogy a technológia

//////nevét a dán és norvég királyról kapta. A munkájában megmutatja, hogy hol tart napjainkban ezen

//////technológia fejlődése. Odafigyelve a részletekre, képekkel illusztrált munkát tarthatunk magunk előtt,

//////és ezzel is kiemelkedett pályázata tanuló társai közül.

///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

//////2. helyezett: 

//////Tóth Szilvia 10.b - Keresztrejtvény készítés

 

//////3. helyezett:

//////Ősz Varga Lilla 10.b - Vers: Én és a fizika

 

 

Földrajz:

///9.évfolyam:

//////1. helyezett:

//////Bedők Vivien 9.a    (Az ásványvizek jellemzői, fogyasztásuk előnyei és hátrányai)

//////Vivien dolgozata napjaink egyik legnépszerűbb italával, az ásványvízzel foglalkozik. Bemutatja, hogy

//////milyen kritériumoknak kell megfelelni ahhoz, hogy egy vizet ásványvízzé nyilvánítsanak. Kitér a

//////szénsavasság kérdésére, valamint bemutatja azt is, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak a

//////fogyasztásuknak, illetve néhány hasznos tanáccsal is szolgál azok számára, akik nagy mennyiségben

//////fogyasztják ezeket az italokat.

///Tanára: Antos Gábor

 

//////2. helyezett:

//////Fedorov Eszter 9.a - Izland természetföldrajzi bemutatása

 

//////3. helyezett:

//////Szabó Levente 9.a -  Izland természetföldrajzi bemutatása

 

 

Kémia:

///10. évfolyam:        („Áldás vagy Átok” A klór és az emberiség viszonya)

//////1. helyezett: 

//////Jánosi Henrietta 10.a

//////Henrietta az előző tanévhez hasonlóan, egy rendkívül alapos, precíz prezentációt készített a klórról.

//////Munkájában igyekezett minden oldalról bemutatni a klórgáz és klórvegyületek alkalmazásainak előnyeit,

//////hátrányait, hatásaikat az emberi életre, bioszférára. Statisztikákkal, vízminőség eloszlásokkal érvelt a

//////klór alkalmazásai mellett. Munkája alapos, szépen felépített, alaposan végiggondolt prezentáció.

///Tanára: Bálintné Kapitor Anita

 

 

//////2. helyezett:  

//////Nyerges Anna 10.a

//////Tengely Georgina 10.a

 

//////3. helyezett:

//////Metzger Anna 10.a

//////Lisztes Lili 10.a

 

///9. évfolyam:

//////1. helyezett:

//////Kajtor Enikő 9.a     (A hőerőművek és az atomerőművek)

//////Enikő ezt a gazdaságilag és ökológiailag is nagyon időszerű témát ppt formájában dolgozta fel. Mindkét

//////erőműtípus működési elvét felvázolta, sematikus ábrával szemléltette a lejátszódó folyamatokat. Alaposan

//////tájékozódott, összegyűjtötte az energiatermelés ezen, formáinak előnyeit és hátrányait. Előadása laikus

//////hallgató számára is érthető. Nem foglal állást egyik módszer mellett sem csak a tényekre támaszkodik.

///Tanára: Farkasné Balogh Éva

 

//////2. helyezett:

//////Fedorov Eszter 9.a - Nők a tudományban: Marie Curie élete és munkássága

 

 

Angol nyelv - második idegen nyelv:

//////Az idei pályázat anyaga egy tetszőlegesen választott angol nyelvű olvasmány bemutatása volt. Kitérve a

//////szereplőkre, a cselekmény ismertetésére valamint arra, kinek és miért ajánlja ezt az olvasmányt.

//////Mindhárom pályamunka érdekes és izgalmas beszámoló három teljesen különböző olvasmányélmény

//////alapján, ezért mindhárom egyedi a maga nemében, nem összehasonlítható és nem rangsorolható.

//////Mindhárman nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy választékosan és változatosan írjanak a témáról.

 

//////Al-Khrasani Amira (10.A) pályázata felel meg leginkább a kiírt feltételeknek. Az elolvasott életrajzi

//////könyvet tömören ismerteti és kiemeli az általa kedvelt és érdekes részeket, ezeket meg is indokolja,

//////kifejti véleményét az ajánlásban.

 

//////Huzina Hunor (11.A) pályázata terjedelmében meghaladja a pályázat kereteit, inkább informatív,

//////részletes és átfogó, nem szelektálja és nem emeli ki az ismeretterjesztő kiadvány fejezeteit.

//////Mindazonáltal nagyon alapos munka, a megadott linkek komoly felkészültségről adnak tanúbizonyságot.

 

//////Jánosi Kitti (10.A) novellákból álló könyvről készített olvasónaplót, részletesen ismerteti a cselekményt.

//////Alapos és érdekes összefoglalást ad az olvasottakról. A végén remek az ajánlás, kinek és miért érdemes

//////elolvasni Sherlock Holmes kalandjait.

///Tanáruk: Piczl Enikő

 

 

Angol-első idegen nyelv:

//////1. helyezett: 

//////Szabados Réka (9.b)    (Dennis Dugan: Grown Ups – „A nagyfiúk” című filmjének bemutatása)

//////Réka szép, igényes munkája három oldalon keresztül követi a történet cselekményét melytől mi, a

//////pályázat olvasói szinte azonnal kedvet érzünk a film megtekintéséhez. Habár a nyelvezet, melyet

//////Réka használ még kissé kiforratlan, az egyértelműen kitűnik, hogy ezen pályamunka egy, az angol

//////nyelvet kedvelő, elhivatott diák kezei közül került ki.

///TanáraPiczl Enikő

 

//////2. helyezett:  

//////Csavajda Lilla (9.b)

 

//////3. helyezett: 

//////Bőhm Renáta  (12a)

 

 

Német nyelv  kezdő:

//////1. helyezett:

//////Mosó Csenge 12.a    („Nem vagyok függő” munkája)

//////Csenge szinte tökéletesen adta vissza az eredeti szöveget, amely az internetfüggőségről szólt, csak

//////elvétve ejtett stilisztikai hibát. A szöveghez kapcsolódó feladatokat hibátlanul teljesítette és a pályázat

//////végén a fordításhoz szükséges ismeretlen szavakat is mellékelte. Munkája kerek-egész, a lefordított

//////szöveg kissé cinikus - a ma emberéről szóló- mondanivalója pedig teljesen érthető.

///TanáraGut Eszter

 

//////1. helyezett:

//////Törőcsik Máté 11.a

 

//////2. helyezett:

//////Lehelvári Laura 11.a

 

Német haladók:

//////1. helyezett:

//////Sinkó Orsolya  9.a 

//////Orsi egy Albert Einstein életéről és munkásságáról szóló német szöveget fordított le magyarra, illetve egy

//////hozzá tartozó szövegértési feladatot oldott meg szinte hibátlanul.

//////A fizikai szakkifejezésekkel megtűzdelt szöveg fordítása nem volt könnyű feladat, de Orsi gördülékeny

//////stílusban, megfelelő magyarsággal fordította le még a legnehezebb szófordulatokat is. Pályázata megfelel

//////a szakfordításkövetelményeinek, színvonalas, igényes munkát végzett.

///Tanára: Friczné Rausch Katalin

 

//////2. helyezett: 

//////Huzina Hunor 11.a       

 

//////3. helyezett: 

//////Al-Khrasani Amira 10.a

//////Major Mira 9.a