Károlyi pályázat 2019
Vekerdi Anna 6.c osztályos tanulónak
Informatika és technika pályázata első, természetismeretből készített plakátja külön díjas lett
Informatikából a 6. évfolyamon álmaink iskolájával lehetett pályázni. Anna ehhez a Paint 3D programot
választotta, mellyel apró részletekig kidolgozta az általa elképzelt iskolát. Kreatívan színesítette
pályázatát, alkotásában jó térérzékeléséről is tanúbizonyságot ad.
informatikatanára: Virga Mariann
Technika tantárgyból osztálytársával, a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették
el. Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait.
A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.
Technikatanára: Gut Mihály
Természetismeret tanára: Maierné Debreczeni Kinga
Dercze Péter 7.c osztályos tanulónak fizika és német pályázata lett első
Fizikából Peti egy kisfilmet készített, a fizika történetéről dióhéjban, a tőle megszokott, egyedi stílusban.
A filmnek ő maga a narrátora. Rávilágít, hogy ez a tudományterület mennyi ismeretet halmozott már fel
a világról, ezért csak néhány híres tudóst és mérföldkőnek számító felfedezést emel ki.
Sajátos humorával fűszerezte a látottakat.
Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
Némettanára: Gut Eszter
Szellák Daniella 7.b osztályos tanulónak Kémia és informatika pályázata lett első Kémiából az adventi naptár ihlette periódusos rendszer új életet adott azoknak a gyufásdobozoknak, amelyekből készült. Ebben az egyedi köntösben minden kémiai elem jelölése megtalálható. A mellékelt kis borítékok –mint adventi ajándékok - a kémiai jelek kezdő betűjével kezdődő, a szeretet ünnepét idéző szavakat rejtenek. A pályamű igényes megjelenése elismerésre ad okot. Kémiatanára: Simonné Svéda Enikő
Informatikából, iskolánk bemutatása volt a feladat, Powerpoint bemutató segítségével. Daniella a célnak megfelelően használta az informatikai eszközök széles tárházát, és munkáját saját készítésű rajzzal díszítette. Az iskola által képviselt fontos értékeket több oldalról is sikeresen mutatja be, ezzel egyediségünket is jól hangsúlyozva. informatikatanára: Milán Szabolcs
Kiss Kiara 5.b osztályos tanulónak angol és történelem pályázata lett első „Your Dream City”- „Álmaid városa címmel meghirdetett angol nyelvi pályázat keretében egy képzeletbeli város térképét és rövid leírását kellett elkészíteni. Kiara munkája több szempontból kiemelkedő. Saját kezűleg gondosan megrajzolt térképet készített, benne minden hely és látnivaló angol megnevezésével, amelybe sok kreativitást vitt bele. A várost bemutató szövegében mondatait gazdag szókincs és pontos nyelvhelyesség jellemzi. Munkáját szemmel láthatóan nagyon gondos és hosszú tervezés előzte meg, tükröződik belőle a precizitás és a maximumra való törekvés. Angoltanára: Raska Mónika
Történelem témában Kiara fantáziáját az ókori világ 7 csodája mozgatta meg. Alaposan és körültekintően közelítette meg a témát. Képekkel, jegyzetekkel mutatta be többek között a rodoszi Kolosszust, az olümpiai Zeusz szobrot vagy Szemiramisz függőkertjét. Képzeletbeli idegenvezetést tartott számunkra az ókori keleten. Történelmtanára: Antos Gábor
Tóth Marcell 5.c osztályos tanulónak történelem és magyar pályázata lett első Marci a világ 7 csodáiról régies hatású tablót készített képekkel, feliratokkal, amelyen keresztül megszemlélhetjük a legfontosabb tudnivalókat és érdekességeket. Magyar pályázatában Marcell egy közismert népmesét, A deákból lett királyt, dolgozta fel, képregény formában. Munkája nemcsak ötletes, hanem rendkívül igényesen kidolgozott. A rajzok jól átgondoltak, színesek. Ahol a mese jellegéből adódott, csipetnyi humorral fűszerezte a képi megjelenítést. Pályaműve a kidolgozottsága mellett igen látványosra és tetszetősre sikerült. Történelem és magyartanára: Deák Krisztina
Technika Fontányi Alexandra 6.c Alexandra osztálytársával a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették el. Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait. A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.
Fábián Eszter 5.c Vízimalom makett Eszter egy vízimalom makettjét készítette el, amely a vízi molnárok munkájának egy pillanatát örökíti meg. A méretarányos, élethű épület agyag és fa felhasználásával készült. Aprólékos, pontos, időigényes munka eredménye ez szép a makett. Technikatanáruk: Gut Mihály
Biológia Vass Viktória Boglárka 7.a Fogyasztói társadalom és a globális túlfogyasztás Boglárka prezentációjában Földünk egyik égető problémáját, a globális túlfogyasztást és a káros fogyasztási szokásokat mutatja be. A téma részletes ismertetése mellett személyes példákon keresztül hívja fel a figyelmet a mindennapokban alkalmazható módszerekre, melyeket bárki kipróbálhat környezetünk védelmében. A téma kiválasztása és a munka kivitelezésének minősége egyaránt figyelemreméltó, környezettudatos szemlélete példaértékű.
Pál Viktória Anikó 7. b Gerald Durrell : Családom és egyéb állatfajták A regény környezetéül szolgáló görög sziget, Korfu részletes bemutatása mellett Viki jellemez egy, a regényben is szereplő, és általa különösen kedvelt élőlényt, melyhez személyes tapasztalatok is fűzik. A pályázat egyik erőssége a szereplő állatok saját készítésű rajzokkal történő ábrázolása. Biológiaanáruk: Maierné Debreczeni Kinga
Fizika Cseke Jácint 7.b 2019 James Watt halálának 200. évfordulója, ez alkalomból készített Jácint egy tablót, mely bemutatja életét és munkásságát. Igényes, szerkezetileg és tartalmilag is jól tagolt munka, ötletes, mozgatható résszel. Jácint a jól érthető szöveget korabeli rajzokkal, portrékkal, Watt életének helyszíneit bemutató mai fotókkal illusztrálta. Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
Földrajz Simon Bertalan 7. c Kenya Bertalan a prezentáció diáin teljes körűen mutatja be Kenya földrajzi jellemzőit, lakosságát, gazdaságát. A képek szorosan kapcsolódnak a szöveghez. Megemlíti a nagyobb természeti problémákat: az erdők pusztítását, a vízhiányt, az orvvadászatot és a vízszennyezést. Tanára: Tóth Marianna
Balázs Eliza 7.b Nemzetközi segélyszervezetek Eliza az igényesen elkészített, saját rajzokkal is illusztrált poszterén a nemzetközi segélyszervezeteket mutatja be. Megismerhetjük logójukat, illetve azok jelentését. A plakát mellé készített albumban képekkel és leírásokkal részletezi az egyes országokban végzett munkájukat, melyekkel az éhínségek, járványok, környezeti katasztrófák sújtotta területeken élőkön próbálnak segíteni. A pályázat erőssége a téma alapos, minden részletre kiterjedő bemutatása. Tanára: Maierné Debreczeni Kinga
Kémia Sándor Petra 7.a Periódusos rendszer Modern korunk egyik velejárója hogy egyre több helyen találkozunk QR kóddal. Mára már a QR kód egy nyílt szabvány, amelyet bárki elérhet és használhat az okostelefonja segítségével. Petra QR kóddal készített periódusos rendszerében minden információ elérhető. A plakát megvalósítása igényes, az oktató munkába kiválóan beilleszthető.
Tóth Dóra 8.b A Nobel-díj története Dóra prezentációja széles körű ismereteket nyújt a Nobel család gyökereiről. Alfred Nobel gyermekkoráról, iskoláiról és azokról az emberi kapcsolatairól, amelyek a tudományos életben segítették. Nyomon követhetjük az élete különböző kihívásait, állomásait, és hogy a dinamit feltalálójaként miként igyekezett létrehozni valami olyan értéket, amely az emberiség javát szolgálja. Kémiatanáruk: Simonné Svéda Enikő
Természetismeret Budai-Balogh Ármin 5.a Kedvenc háziállatom Ármin pályázatában cicájáról készített egy részletes, személyes hangvételű beszámolót. A kiscica megtalálásától egész kifejlett koráig nyomon követhetjük a kis állat névadásának körülményeit, a családtagokhoz fűződő sajátos viszonyát, kedvenc időtöltéseit, próbálkozásait a vadászat terén. Még egy szerencsésen végződő kalandját is megismerhetjük. A fényképekkel illusztrált, szépen tagolt bemutatáson kívül pályázatában a macskák általános jellemzését is megtaláljuk, ami teljessé teszi a beszámolót.
Karácsony Kornél 6.d Naprendszer modell Kornél igényesen elkészített Naprendszer modelljében közel méretarányosan ábrázolta a bolygók nagyságát. Az égitestek színezése jól tükrözi a jellegzetességeket. A pályamű érdekessége, hogy világítással látta el a Napot ábrázoló gömböt, az égitestek alá pedig feltüntette nevüket és Naptól való átlagos távolságukat. Az egész munkára jellemző a gondosság, a részletek pontos bemutatása, érezhető Kornél csillagászat iránti érdeklődése. Tanáruk: Maierné Debreczeni Kinga
Illyés Bianka 6.b Naprendszer, bolygók Bianka egy élvezetes és vidám verset írt a Naprendszerünk bolygóiról, amelyet szépen illusztrált plakát formájában láthatunk. A pályaművet egyedivé teszi, hogy a természettudományos ismeretet művészeti köntösben valósította meg. A vers nagy képzelőerőre utal, a dekoráció színes és fantáziadús. Az egész pályaműről elmondható hogy rendkívül kreatív módon használta fel a természetismeret órán elsajátított ismereteket. Tanára: Simonné Svéda Enikő
Különdíj: Kaszab Nándor 6.c Növénygyűjtemény Felkésztő tanár: Maierné Debreczeni Kinga
Történelem Horváth Tőkés-Konrád 7. a Konrád a legnagyobb magyarról, Széchenyi Istvánról készített tablót. Saját maga rajzolta meg Széchenyi portréját és legfőbb alkotásait. A rajzhoz kiegészítő jegyzeteket, érdekességeket fűzött a politikus reformkori szerepvállalásáról, magánéletéről, utazásairól, elméleti és gyakorlati alkotásairól. Történelemtanára: Deák Krisztina
Magyar Herczeg Kata Hanna 7.b Kata egy megindító novellát írt arról, ahogyan egy magányos festőnek megnyugvást hoz az alkotás folyamata. A témaválasztása érett gondolkodásról tesz tanúbizonyságot, az írása jól felépített, feszes vonalvezetésű, az olvasó érzelmeire hat. Jellemábrázolása pontos, átgondolt, lényegre törő. Munkáját A lány a mezőn című kép ihlette. Magyartanára: Gulyás Katalin
Különdíj: Budai Balogh Ervin 7.c Ervin két különböző témájú és formájú pályaművet is leadott, mindkettőt magas színvonalon készítette el. Az első munkája leírja, hogy milyennek képzeli el a világot 28 év múlva. Írását saját kezűleg illusztrálta, és egy tetszetős füzet formát adott neki. Emellett Ppt-t is készített a kedvenc könyvéről, a Harry Potterről.
Paál Petra 8.c Petra írásában egy nehezen megragadható fogalmat, a szeretet erejét mutatja be. Írástechnikáját nem a feszes gondolatvezetés, hanem a csapongó képzelet lazán összefüggő gondolatfonalai jellemzi. A szeretet erejéről hideg fejjel írni nem lehet, ezt fejezi ki a kérdő mondatok halmozása. Idézet Petrától: „A szeretet fájdalmasabb, de ez az a fájdalom, amit szeret az ember, amit kíván. Ami nélkül az egész élet egy céltalan bolyongás lenne a kételyek erdejében.” magyartanára: Kallai Klára
Angol nyelv Az „On the catwalk”, azaz „A kifutón” címmel kiírt pályázat a divat világába kalauzolta el tanítványainkat, akik PowerPoint prezentációban mutatták be a megadott témát.
Karászi Dorina 8.a Dorina pályaműve számos szempont alapján kiemelkedő. Témakifejtése ötletes, nagyon alapos és logikusan felépített. Nyelvi megfogalmazása igényes, szókincse változatos. A prezentációt kreatív ötletekkel tette izgalmassá. Pályaművének hangulata a divat világára jellemző kreativitást, lendületet és életvidámságot tükrözi. Érezhető, hogy a pályázó örömmel törekedett a tökéletességre.
7. évfolyamon a pályázóknak egy prezentációt vagy egy kisfilmet kellett készíteniük, egy jellegzetes brit vagy amerikai étel sajátkezű elkészítéséről angol nyelven. A hozzávalók bemutatását valamint az étel elkészítésének mozzanatait képpel és angol nyelvű szöveggel, videó esetében angol nyelvű narrációval vagy felirattal vártuk. Az értékelésnél fontos szempont volt az eredetiség, esztétikum és vizualitás mellett a szöveg stílusa, koherenciája valamint a nyelvhelyesség.
Bors Bertold 7.a Berti a pályázata elkészítése során maximálisan figyelembe vette a pályázati követelményeket. Egy skót specialitás bemutatására vállalkozott, ezt saját kezűleg készítette el és az elkészítés folyamatát egy kisfilmmel dokumentálta, melyet ő maga narrált angol nyelven. Az étel elkészítésének lépései jól érhetőek, a recept bemutatása során törekedett a megfelelő kiejtésre és nyelvhelyességre. Pályamunkáján érezhető, hogy örömét lelte a feladatban.
Angoltanáruk: Boér Boglárka
|