Károlyi pályázat 2019

 

Vekerdi Anna 6.c osztályos tanulónak

    Informatika és technika pályázata első, természetismeretből készített plakátja külön díjas lett

        Informatikából a 6. évfolyamon álmaink iskolájával lehetett pályázni. Anna ehhez a Paint 3D programot

        választotta, mellyel apró részletekig kidolgozta az általa elképzelt iskolát. Kreatívan színesítette

        pályázatát, alkotásában jó térérzékeléséről is tanúbizonyságot ad.  

    informatikatanára: Virga Mariann

 

    Technika tantárgyból osztálytársával, a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették

    el. Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait.

    A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.

    Technikatanára: Gut Mihály

    Természetismeret tanára: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Dercze Péter 7.c osztályos tanulónak fizika és német pályázata lett első

        Fizikából Peti egy kisfilmet készített, a fizika történetéről dióhéjban, a tőle megszokott, egyedi stílusban.

        A filmnek ő maga a narrátora. Rávilágít, hogy ez a tudományterület mennyi ismeretet halmozott már fel

        a világról, ezért csak néhány híres tudóst és mérföldkőnek számító felfedezést emel ki.

        Sajátos humorával fűszerezte a látottakat.

    Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde 

    Némettanára: Gut Eszter

 

 

Szellák Daniella 7.b    osztályos tanulónak

    Kémia és informatika pályázata lett első

        Kémiából az adventi naptár ihlette periódusos rendszer új életet adott azoknak a gyufásdobozoknak,

        amelyekből készült. Ebben az egyedi köntösben minden kémiai elem jelölése megtalálható. A mellékelt

        kis borítékok –mint adventi ajándékok -  a kémiai jelek kezdő betűjével kezdődő, a szeretet ünnepét

        idéző szavakat rejtenek. A pályamű igényes megjelenése elismerésre ad okot.

    Kémiatanára: Simonné Svéda Enikő

 

        Informatikából, iskolánk bemutatása volt a feladat, Powerpoint bemutató segítségével.

        Daniella a célnak megfelelően használta az informatikai eszközök széles tárházát, és munkáját

        saját készítésű rajzzal díszítette. Az iskola által képviselt fontos értékeket több oldalról is

        sikeresen mutatja be, ezzel egyediségünket is jól hangsúlyozva.

    informatikatanára: Milán Szabolcs

 

 

Kiss Kiara 5.b osztályos tanulónak angol és történelem pályázata lett első

    „Your Dream City”- „Álmaid városa

        címmel meghirdetett angol nyelvi pályázat keretében egy képzeletbeli város térképét és rövid leírását

        kellett elkészíteni. Kiara munkája több szempontból kiemelkedő. Saját kezűleg gondosan megrajzolt

        térképet készített, benne minden hely és látnivaló angol megnevezésével, amelybe sok kreativitást

        vitt bele.  A várost bemutató szövegében mondatait gazdag szókincs és pontos nyelvhelyesség jellemzi.

        Munkáját szemmel láthatóan nagyon gondos és hosszú tervezés előzte meg, tükröződik belőle a

        precizitás és a maximumra való törekvés.

    Angoltanára: Raska Mónika

 

        Történelem témában Kiara fantáziáját az ókori világ 7 csodája mozgatta meg. Alaposan és körültekintően

        közelítette meg a témát. Képekkel, jegyzetekkel mutatta be többek között a rodoszi Kolosszust, az

        olümpiai Zeusz szobrot vagy Szemiramisz függőkertjét. Képzeletbeli idegenvezetést tartott számunkra

        az ókori keleten.

    Történelmtanára: Antos Gábor

 

 

Tóth Marcell 5.c osztályos tanulónak történelem és magyar pályázata lett első

        Marci a világ 7 csodáiról régies hatású tablót készített képekkel, feliratokkal, amelyen keresztül

        megszemlélhetjük a legfontosabb tudnivalókat és érdekességeket.

        Magyar pályázatában Marcell egy közismert népmesét, A deákból lett királyt, dolgozta fel, képregény

        formában. Munkája nemcsak ötletes, hanem rendkívül igényesen kidolgozott. A rajzok jól átgondoltak,

        színesek. Ahol a mese jellegéből adódott, csipetnyi humorral fűszerezte a képi megjelenítést. 

        Pályaműve a kidolgozottsága mellett igen látványosra és tetszetősre sikerült.

    Történelem és magyartanára: Deák Krisztina

 

 

Technika

    Fontányi Alexandra 6.c

        Alexandra osztálytársával a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették el.

        Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait.

        A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.

 

    Fábián Eszter 5.c 

    Vízimalom makett

        Eszter egy vízimalom makettjét készítette el, amely a vízi molnárok munkájának egy pillanatát örökíti

        meg. A méretarányos, élethű épület agyag és fa felhasználásával készült. Aprólékos, pontos, időigényes

        munka eredménye ez szép a makett.

    Technikatanáruk: Gut Mihály

 

 

Biológia

    Vass Viktória Boglárka 7.a

    Fogyasztói társadalom és a globális túlfogyasztás

        Boglárka prezentációjában Földünk egyik égető problémáját, a globális túlfogyasztást és a káros

        fogyasztási szokásokat mutatja be. A téma részletes ismertetése mellett személyes példákon keresztül

        hívja fel a figyelmet a mindennapokban alkalmazható módszerekre, melyeket bárki kipróbálhat

        környezetünk védelmében. A téma kiválasztása és a munka kivitelezésének minősége

        egyaránt figyelemreméltó, környezettudatos szemlélete példaértékű.

 

 

    Pál Viktória Anikó 7. b

    Gerald Durrell : Családom és egyéb állatfajták

        A regény környezetéül szolgáló görög sziget, Korfu részletes bemutatása mellett Viki jellemez egy,

        a regényben is szereplő, és általa különösen kedvelt élőlényt, melyhez személyes tapasztalatok is fűzik.

        A pályázat egyik erőssége a szereplő állatok saját készítésű rajzokkal történő ábrázolása.

    Biológiaanáruk: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Fizika

    Cseke Jácint 7.b

        2019 James Watt halálának 200. évfordulója, ez alkalomból készített Jácint egy tablót, mely

        bemutatja életét és munkásságát. Igényes, szerkezetileg és tartalmilag is jól tagolt munka,

        ötletes, mozgatható résszel. Jácint a jól érthető szöveget korabeli rajzokkal, portrékkal,

        Watt életének helyszíneit bemutató mai fotókkal illusztrálta.

    Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde

 

 

Földrajz

    Simon Bertalan 7. c

    Kenya

        Bertalan a prezentáció diáin teljes körűen mutatja be Kenya földrajzi jellemzőit, lakosságát,

        gazdaságát. A képek szorosan kapcsolódnak a szöveghez. Megemlíti a nagyobb természeti

        problémákat: az erdők pusztítását, a vízhiányt, az orvvadászatot és a vízszennyezést.

    Tanára: Tóth Marianna

 

 

    Balázs Eliza 7.b

    Nemzetközi segélyszervezetek

        Eliza az igényesen elkészített, saját rajzokkal is illusztrált poszterén a nemzetközi segélyszervezeteket

        mutatja be. Megismerhetjük logójukat, illetve azok jelentését. A plakát mellé készített albumban

        képekkel és leírásokkal részletezi az egyes országokban végzett munkájukat, melyekkel az éhínségek,

        járványok, környezeti katasztrófák sújtotta területeken élőkön próbálnak segíteni.

        A pályázat erőssége a téma alapos, minden részletre kiterjedő bemutatása. 

    Tanára: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Kémia

    Sándor Petra 7.a        

    Periódusos rendszer

        Modern korunk egyik velejárója hogy egyre több helyen találkozunk QR kóddal. Mára már a QR kód

        egy nyílt szabvány, amelyet bárki elérhet és használhat az okostelefonja segítségével. Petra QR kóddal

        készített periódusos rendszerében minden információ elérhető. A plakát megvalósítása igényes, az oktató

        munkába kiválóan beilleszthető.

 

    Tóth Dóra 8.b

    A Nobel-díj története

        Dóra prezentációja széles körű ismereteket nyújt a Nobel család gyökereiről. Alfred Nobel

        gyermekkoráról, iskoláiról és azokról az emberi kapcsolatairól, amelyek a tudományos életben

        segítették. Nyomon követhetjük az élete különböző kihívásait, állomásait, és hogy a dinamit

        feltalálójaként miként igyekezett létrehozni valami olyan értéket, amely az emberiség javát

        szolgálja.

    Kémiatanáruk: Simonné Svéda Enikő

 

 

Természetismeret

    Budai-Balogh Ármin   5.a   

    Kedvenc háziállatom

        Ármin pályázatában cicájáról készített egy részletes, személyes hangvételű beszámolót. A kiscica

        megtalálásától egész kifejlett koráig nyomon követhetjük a kis állat névadásának körülményeit,

        a családtagokhoz fűződő sajátos viszonyát, kedvenc időtöltéseit, próbálkozásait a vadászat terén.

        Még egy szerencsésen végződő kalandját is megismerhetjük. A fényképekkel illusztrált, szépen

        tagolt bemutatáson kívül pályázatában a macskák általános jellemzését is megtaláljuk, ami teljessé

        teszi a beszámolót. 

 

    Karácsony Kornél 6.d 

    Naprendszer modell

        Kornél igényesen elkészített Naprendszer modelljében közel méretarányosan ábrázolta a bolygók

        nagyságát. Az égitestek színezése jól tükrözi a jellegzetességeket. A pályamű érdekessége, hogy

        világítással látta el a Napot ábrázoló gömböt, az égitestek alá pedig feltüntette nevüket és Naptól

        való átlagos távolságukat. Az egész munkára jellemző a gondosság, a részletek pontos

        bemutatása, érezhető Kornél csillagászat iránti érdeklődése.

    Tanáruk: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

    Illyés Bianka 6.b

    Naprendszer, bolygók

        Bianka egy élvezetes és vidám verset írt a Naprendszerünk bolygóiról, amelyet szépen

        illusztrált plakát formájában láthatunk. A pályaművet egyedivé teszi, hogy a természettudományos

        ismeretet művészeti köntösben valósította meg. A vers nagy képzelőerőre utal, a dekoráció színes

        és fantáziadús. Az egész pályaműről elmondható hogy rendkívül kreatív módon használta fel a

        természetismeret órán elsajátított ismereteket.

Tanára: Simonné Svéda Enikő

 

    Különdíj:

    Kaszab Nándor 6.c     Növénygyűjtemény

    Felkésztő tanár: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Történelem

    Horváth Tőkés-Konrád 7. a

        Konrád a legnagyobb magyarról, Széchenyi Istvánról készített tablót. Saját maga rajzolta meg

        Széchenyi portréját és legfőbb alkotásait.  A rajzhoz kiegészítő jegyzeteket, érdekességeket

        fűzött a politikus reformkori szerepvállalásáról, magánéletéről, utazásairól, elméleti és gyakorlati

        alkotásairól.

Történelemtanára: Deák Krisztina

 

 

Magyar

    Herczeg Kata Hanna 7.b

        Kata egy megindító novellát írt arról, ahogyan egy magányos festőnek megnyugvást hoz az alkotás

        folyamata. A témaválasztása érett gondolkodásról tesz tanúbizonyságot, az írása jól felépített,

        feszes vonalvezetésű, az olvasó érzelmeire hat. Jellemábrázolása pontos, átgondolt, lényegre törő.

        Munkáját A lány a mezőn című kép ihlette.

    Magyartanára: Gulyás Katalin

 

Különdíj: Budai Balogh Ervin 7.c

        Ervin két különböző témájú és formájú pályaművet is leadott, mindkettőt magas színvonalon

        készítette el. Az első munkája leírja, hogy milyennek képzeli el a világot 28 év múlva. Írását saját

        kezűleg illusztrálta, és egy tetszetős füzet formát adott neki. Emellett Ppt-t is készített a kedvenc

        könyvéről, a Harry Potterről.

 

    Paál Petra 8.c

        Petra írásában egy nehezen megragadható fogalmat, a szeretet erejét mutatja be.

        Írástechnikáját nem a feszes gondolatvezetés, hanem a csapongó képzelet lazán összefüggő

        gondolatfonalai jellemzi. A szeretet erejéről hideg fejjel írni nem lehet, ezt fejezi ki a kérdő mondatok

        halmozása. Idézet Petrától:

        „A szeretet fájdalmasabb, de ez az a fájdalom, amit szeret az ember, amit kíván. Ami nélkül az

        egész élet egy céltalan bolyongás lenne a kételyek erdejében.”

magyartanára: Kallai Klára

 

 

Angol nyelv

Az „On the catwalk”, azaz „A kifutón” címmel kiírt pályázat a divat világába kalauzolta el tanítványainkat, akik PowerPoint prezentációban mutatták be a megadott témát.

 

    Karászi Dorina 8.a

        Dorina pályaműve számos szempont alapján kiemelkedő. Témakifejtése ötletes, nagyon alapos és

        logikusan felépített. Nyelvi megfogalmazása igényes, szókincse változatos. A prezentációt kreatív

        ötletekkel tette izgalmassá. Pályaművének hangulata a divat világára jellemző kreativitást,

        lendületet és életvidámságot tükrözi. Érezhető, hogy a pályázó örömmel törekedett a tökéletességre.

 

        7. évfolyamon a pályázóknak egy prezentációt vagy egy kisfilmet kellett készíteniük, egy jellegzetes brit

        vagy amerikai étel sajátkezű elkészítéséről angol nyelven. A hozzávalók bemutatását valamint az étel

        elkészítésének mozzanatait képpel és angol nyelvű szöveggel, videó esetében angol nyelvű narrációval

        vagy felirattal vártuk. Az értékelésnél fontos szempont volt az eredetiség, esztétikum és vizualitás mellett

        a szöveg stílusa, koherenciája valamint a nyelvhelyesség.

 

    Bors Bertold 7.a

        Berti a pályázata elkészítése során maximálisan figyelembe vette a pályázati követelményeket.

        Egy skót specialitás bemutatására vállalkozott, ezt saját kezűleg készítette el és az elkészítés folyamatát

        egy kisfilmmel dokumentálta, melyet ő maga narrált angol nyelven. Az étel elkészítésének lépései jól

        érhetőek, a recept bemutatása során törekedett a megfelelő kiejtésre és nyelvhelyességre.

        Pályamunkáján érezhető, hogy örömét lelte a feladatban.

 

    Videó megtekintése 

 

    Angoltanáruk: Boér Boglárka