Több tantárgyból díjazott tanulóink:

    Huzina Hunor (12.a):

        Haladó német nyelv: 1. hely       

        Biológia: 1. hely          

        Próza: 3. hely

 

    Haladó német nyelv: Hunor Thomas Mann életéről írt és a Buddenbrook-ház hanyatlása c. regényről

    szóló leírást fordította le magyarra. Kreatív, találó alcímekkel látta el a szöveget. Fordítása élvezetes,

    gördülékeny stílusú. A képekkel illusztrált pályamű Hunor igényességét tükrözi.

    Szaktanára: Friczné Rausch Katalin

 

    Biológia  Géntechnológia:

    Hunor átgondolt, logikus felépítésű prezentációt készített a géntechnológia alkalmazási lehetőségeiről.

    Kitért a felhasználás veszélyeire, jótékony hatásaira, etikai aspektusaira egyaránt. Pályázata igényesen

    szerkesztett, gazdagon illusztrált és érdekes, melyből saját véleményét is megismerhettük.

    Szaktanára: Sárkány Anna

 

 

    Regős Fanni  (9.a):

        Angol: Ihely          

        Földrajz: I. hely

 

    Angol: Luc Besson – „Lucy” című akció sci-fi filmjének bemutatása.

    Fanni szép, igényes dolgozata három oldalon keresztül taglalja a rendező, Luc Besson munkásságát,

    melyet tovább színesít egy képsorozat.  Fanni röviden bemutatja nekünk a történet cselekményét

    melytől mi, a pályázat olvasói szinte azonnal kedvet érzünk a film megtekintéséhez.

    Habár a nyelvezet, melyet használ még kissé kiforratlan, az egyértelműen kitűnik, hogy ezen

    pályamunka egy, az angol nyelvet kedvelő, elhivatott diák kezei közül került ki.

    Angoltanára: Dora István

 

    Földrajz: Utazás a Barents-tengeren prezentációja

    Fanni prezentációja az észak-európai Barents-tenger kutatásával ismertet meg minket.

    Részletesen bemutatja a tengerek felfedezésének mai eszközeit, a búvárkodás felszerelését.

    Expedíciója 7 napos, az utolsó napokon a kifogott tengeri élőlények jellemzőit vizsgálják.

    A képek elrendezése felkelti az érdeklődésünket, a mélységek furcsa, néhol ijesztő lakóit

    szeretnénk jobban megismerni a prezentáció megtekintése után.        

    Szaktanár:  Tóth Marianna

 

 

    Kiesswetter Ágoston (9.a):      

        Földrajz, kémia: I. hely          

        Fizika: III. hely

 

    Földrajz: Európa működő vulkánjai

    Ágoston jól szerkesztett dolgozatának bevezetésében leírja, hogy a vulkánokról azt gondolnánk,

    messze vannak tőlünk, és nem kell foglalkoznunk jelenségeikkel. Dolgozatában röviden, lényegre

    törően végig vezet a vulkáni működés hatásain, típusain. Megemlíti Európa legveszélyesebb alvó

    vulkánját is Németországból, felsorolja a működő vulkánok főbb jellemzőit. A zárszóban

    összefoglalva rögzíti, hogy a Föld felszíne folyamatosan változik, a vulkánokkal együtt kell élnünk.

    Szaktanár:  Tóth Marianna

 

    Kémia :Marie Curie munkájának jelentősége a kémiában

    Ágoston egy rendkívül alapos, nagyon átgondolt és jól felépített prezentációt készített Marie Curie

    munkásságáról. Diasorozata változatos, érdekes, képekkel illusztrált, időnként humoros, figyelemfelkeltő.

    Munkájában nemcsak Marie Curie kutatási eredményeit, sikereit törekedett bemutatni, hanem azok

    hatásairól és alkalmazásaikról sem feledkezett meg a tudományos világban, fizikai és kémiai felfedezések

    előresegítésében, orvostudományban, iparban.

    Szaktanára: Bálintné Kapitor Anita

 

 

    Kajtor Enikő (10.a):       

        Kémia, fizika 1. hely

 

    Kémia: Műanyagok

    Enikő a műanyagok nagy témakörét dolgozta fel. Nem hagyományos ppt-t készítve, hanem egy

    5 perces videoporamát saját hangalámondással. Modern világunkat benépesíti ez a különleges anyag,

    melynek előállítása és felhasználása is igen változatos. A műanyagok történetével kezdte, majd

    többféle szempont szerint csoportosította, rendszerezte őket. Ismertetett néhány feldolgozási módot,

    kitért a felhasználási területekre és arra a problémára, melyet a mérhetetlen mennyiségű hulladék

    keletkezése okoz. Végül feltette azt a kérdést: Megvalósítható-e a műanyagmentes élet?

    Valószínűleg nem, de érdemes dolgozni rajta.

    Szaktanára: Farkasné Balogh Éva

 

    Fizika: James Watt halálának 200. évfordulójára készített plakát

    Enikő Károlyi pályázatként a plakátkészítést választotta, James Watt halálának 200. évfordulója alkalmából.

    Plakátja nagyon eredeti és kreatív munka, amely vonzza a tekinteteket. Saját kézzel készített kiegészítők

    mellett interaktív lehetőségeket takar. A képek alatt kisablakok kinyitásával olvashatjuk el az

    érdekesen megfogalmazott tényeket.

    Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

    Rácz András (12.a):

        magyar irodalom próza, vers II. hely

    felkészítő tanár: Kallai Klára

 

 

Tantárgyi helyezések:

 

    Kezdő német:

    I. hely: Törőcsik Máté (12.a): 

        Máté a „Ha Mária eljön” c. rövid elbeszéléssel kapcsolatos szövegértési feladatokat hibátlanul oldotta meg.

        A fordítási feladatnál nagy figyelmet fordított a szöveg magyar nyelvű megfogalmazására. A mellékelt kép

        kiválasztásánál a forrásmegjelölésről sem feledkezett meg.

        Szaktanára: Friczné Rausch Katalin

 

    II. hely: Szávity Blanka 11.b

    III. hely: Paál Eszter 10.b

 

 

Földrajz:

    9. évfolyam:                 

        I. hely: Kárpáti Bernadett  9. a                   

        Európa működő vulkánjai posztere

        Bernadett poszterén a lényeget kiemelő, saját kezű, színes rajzokkal mutatja be a vulkánok felépítését

        és keletkezését. A leírások röviden összefoglalják Európa 6 vulkánjának jellemzőit és csoportosításukat,

        érzékeltetik a vulkánok jelentőségét.

 

        II.helyezett holtversenyben

            Czimmermann Eszter Dorka 9. a és Hladony Kristóf Márk 9. a

 

        III. helyezett holtversenyben

            Kondor Balázs Zoltán 9. a  és Sarkadi Kitti 9.a

        Szaktanáruk:  Tóth Marianna

 

 

    10. évfolyam:

        I. hely: Gyurik Ramóna 10. b 

        Krakkó nevezetességei és magyar vonatkozásai

        Ramóna abban a tudatban készítette przentációját, hogy a készítés közben megszerzett tudását

        a gyakorlatban is hasznosítani tudja, hiszen a 10. évfolyam tanulói egy dél-lengyelországi utazáson

        vesznek részt februárban. A pályázat készítője – mintegy idegenvezető – sorra vette Krakkó minden

        fontosabb épületét, amely magyar vonatkozásokkal rendelkezik. A képek mellett éppen annyi szöveget

        helyezett el, amennyi megfelelő információkkal szolgál az utazó számára és ezzel választ is ad az

        első dián olvasható kérdésre: Miért érdemes Krakkóba menni?

 

        II. hely: Kocsis Flóra 10.b

        III. hely:  Schneider Ádám 10.b

        Szaktanáruk:  Antos Gábor

                                                                

 

 

Magyar irodalom:

    Próza:

        I. hely: Kele Nóra 12.a

        Nóra pályázata főként a slam poetry jelenségét járja körbe. Érzékeny kérdésfelvetéseit (Miért nem

        kapnak nagyobb szerepet a slam, a női írók alkotásai a magyarórákon?), logikus gondolatait egy találó

        Virginia Wolf-idézettel zárja.

        Felkészítő tanár: Kallai Klára

 

    Vers:

        I.hely: Polcz Péter 11.A

        Péter két verse közül (Betűk forradalma és Év címmel) a rövidebb alkotás az infinitivus ismétlésével

        folytat, a magyar költészetből jól ismert játékot. Hosszabb szövege az idő problémáját állítja a

        középpontba. Mindkettőt összeköti a gondolatgazdagság.

 

    III. helyezett: Dóczi Norbert 11.A

        Felkészítő tanár: Kallai Klára

 

 

 

Történelem:

    I. hely:  Híres hadvezérek témakör:   Fedorov Eszter 10.a

        Eszter Hannibált, a carthagói hadvezért mutatta be nekünk prezentációjában, szemléletesen láttatva

        életútját, sikereit és harcát a rómaiak ellen. Kiemelte mindazokat a képességeket és hadi tudást, mely

        Hannibált sikeressé tette és érdekességekkel kiegészítve ismertette hadjáratait, csatáit.

        Szaktanára: Antos Gábor

 

    I. hely:  Lengyel-magyar barátság témakör: Gábris Mirtill 10.b

         Mirtill a két nép közös történetének egy nagyon nehéz időszakát választotta prezentációja témájául,

        amikor az Auschwitz- birkenaui haláltábor mindennapjait szemléltette . Egyszere  megdöbbentő és

        érdekfeszítő a téma, melyet jó arányérzékkel és lényegretörő magyarázatokkal látott el. A 10. évfolyam

        tanulónak volt alkalma  a prezentációt  meghallgatni, majd személyesen is ellátogatni a bemutatott

        helyszínre.

 

    II. hely:  Csavajda Lilla 10.b 

    Szaktanáruk: Antos Gábor

 

 

 

Angol nyelv:

    II. hely: Jeviczky Botond 9.a

 

    III. hely: Fehér Barnabás  (11.b)

 

 

 

Haladó német nyelv:

    II. hely: Müller Regina 11.a

    III.hely: Mayer Eszter 10.a

 

 

 

Biológia:

    II. hely: Sinkó Orsolya 10.a

    III. hely: Orosi Kristóf 12.a

 

 

 

Kémia:

    9. évfolyam:       

         II. hely: Barna Dániel 9.b Medveczky Tamás 9.b

        III. hely: Farkas Sára 9.a

    Szaktanáruk: Bálintné Kapitor Anita

 

    10. évfolyam:

        II. hely: Nagy Maja  10.a

        III. hely: Ács Vivien 10.b           

 

 

 

Fizika:

        II. hely: Zsuga Réka 11.b