Több tantárgyból díjazott tanulóink:
Huzina Hunor (12.a):
Haladó német nyelv: 1. hely
Biológia: 1. hely
Próza: 3. hely
Haladó német nyelv: Hunor Thomas Mann életéről írt és a Buddenbrook-ház hanyatlása c. regényről
szóló leírást fordította le magyarra. Kreatív, találó alcímekkel látta el a szöveget. Fordítása élvezetes,
gördülékeny stílusú. A képekkel illusztrált pályamű Hunor igényességét tükrözi.
Szaktanára: Friczné Rausch Katalin
Biológia Géntechnológia:
Hunor átgondolt, logikus felépítésű prezentációt készített a géntechnológia alkalmazási lehetőségeiről.
Kitért a felhasználás veszélyeire, jótékony hatásaira, etikai aspektusaira egyaránt. Pályázata igényesen
szerkesztett, gazdagon illusztrált és érdekes, melyből saját véleményét is megismerhettük.
Szaktanára: Sárkány Anna
Regős Fanni (9.a):
Angol: I. hely
Földrajz: I. hely
Angol: Luc Besson – „Lucy” című akció sci-fi filmjének bemutatása.
Fanni szép, igényes dolgozata három oldalon keresztül taglalja a rendező, Luc Besson munkásságát,
melyet tovább színesít egy képsorozat. Fanni röviden bemutatja nekünk a történet cselekményét
melytől mi, a pályázat olvasói szinte azonnal kedvet érzünk a film megtekintéséhez.
Habár a nyelvezet, melyet használ még kissé kiforratlan, az egyértelműen kitűnik, hogy ezen
pályamunka egy, az angol nyelvet kedvelő, elhivatott diák kezei közül került ki.
Angoltanára: Dora István
Földrajz: Utazás a Barents-tengeren prezentációja
Fanni prezentációja az észak-európai Barents-tenger kutatásával ismertet meg minket.
Részletesen bemutatja a tengerek felfedezésének mai eszközeit, a búvárkodás felszerelését.
Expedíciója 7 napos, az utolsó napokon a kifogott tengeri élőlények jellemzőit vizsgálják.
A képek elrendezése felkelti az érdeklődésünket, a mélységek furcsa, néhol ijesztő lakóit
szeretnénk jobban megismerni a prezentáció megtekintése után.
Szaktanár: Tóth Marianna
Kiesswetter Ágoston (9.a):
Földrajz, kémia: I. hely
Fizika: III. hely
Földrajz: Európa működő vulkánjai
Ágoston jól szerkesztett dolgozatának bevezetésében leírja, hogy a vulkánokról azt gondolnánk,
messze vannak tőlünk, és nem kell foglalkoznunk jelenségeikkel. Dolgozatában röviden, lényegre
törően végig vezet a vulkáni működés hatásain, típusain. Megemlíti Európa legveszélyesebb alvó
vulkánját is Németországból, felsorolja a működő vulkánok főbb jellemzőit. A zárszóban
összefoglalva rögzíti, hogy a Föld felszíne folyamatosan változik, a vulkánokkal együtt kell élnünk.
Szaktanár: Tóth Marianna
Kémia :Marie Curie munkájának jelentősége a kémiában
Ágoston egy rendkívül alapos, nagyon átgondolt és jól felépített prezentációt készített Marie Curie
munkásságáról. Diasorozata változatos, érdekes, képekkel illusztrált, időnként humoros, figyelemfelkeltő.
Munkájában nemcsak Marie Curie kutatási eredményeit, sikereit törekedett bemutatni, hanem azok
hatásairól és alkalmazásaikról sem feledkezett meg a tudományos világban, fizikai és kémiai felfedezések
előresegítésében, orvostudományban, iparban.
Szaktanára: Bálintné Kapitor Anita
Kajtor Enikő (10.a):
Kémia, fizika 1. hely
Kémia: Műanyagok
Enikő a műanyagok nagy témakörét dolgozta fel. Nem hagyományos ppt-t készítve, hanem egy
5 perces videoporamát saját hangalámondással. Modern világunkat benépesíti ez a különleges anyag,
melynek előállítása és felhasználása is igen változatos. A műanyagok történetével kezdte, majd
többféle szempont szerint csoportosította, rendszerezte őket. Ismertetett néhány feldolgozási módot,
kitért a felhasználási területekre és arra a problémára, melyet a mérhetetlen mennyiségű hulladék
keletkezése okoz. Végül feltette azt a kérdést: Megvalósítható-e a műanyagmentes élet?
Valószínűleg nem, de érdemes dolgozni rajta.
Szaktanára: Farkasné Balogh Éva
Fizika: James Watt halálának 200. évfordulójára készített plakát
Enikő Károlyi pályázatként a plakátkészítést választotta, James Watt halálának 200. évfordulója alkalmából.
Plakátja nagyon eredeti és kreatív munka, amely vonzza a tekinteteket. Saját kézzel készített kiegészítők
mellett interaktív lehetőségeket takar. A képek alatt kisablakok kinyitásával olvashatjuk el az
érdekesen megfogalmazott tényeket.
Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra
Rácz András (12.a):
magyar irodalom próza, vers II. hely
felkészítő tanár: Kallai Klára
Tantárgyi helyezések:
Kezdő német:
I. hely: Törőcsik Máté (12.a):
Máté a „Ha Mária eljön” c. rövid elbeszéléssel kapcsolatos szövegértési feladatokat hibátlanul oldotta meg.
A fordítási feladatnál nagy figyelmet fordított a szöveg magyar nyelvű megfogalmazására. A mellékelt kép
kiválasztásánál a forrásmegjelölésről sem feledkezett meg.
Szaktanára: Friczné Rausch Katalin
II. hely: Szávity Blanka 11.b
III. hely: Paál Eszter 10.b
Földrajz:
9. évfolyam:
I. hely: Kárpáti Bernadett 9. a
Európa működő vulkánjai posztere
Bernadett poszterén a lényeget kiemelő, saját kezű, színes rajzokkal mutatja be a vulkánok felépítését
és keletkezését. A leírások röviden összefoglalják Európa 6 vulkánjának jellemzőit és csoportosításukat,
érzékeltetik a vulkánok jelentőségét.
II.helyezett holtversenyben
Czimmermann Eszter Dorka 9. a és Hladony Kristóf Márk 9. a
III. helyezett holtversenyben
Kondor Balázs Zoltán 9. a és Sarkadi Kitti 9.a
Szaktanáruk: Tóth Marianna
10. évfolyam:
I. hely: Gyurik Ramóna 10. b
Krakkó nevezetességei és magyar vonatkozásai
Ramóna abban a tudatban készítette przentációját, hogy a készítés közben megszerzett tudását
a gyakorlatban is hasznosítani tudja, hiszen a 10. évfolyam tanulói egy dél-lengyelországi utazáson
vesznek részt februárban. A pályázat készítője – mintegy idegenvezető – sorra vette Krakkó minden
fontosabb épületét, amely magyar vonatkozásokkal rendelkezik. A képek mellett éppen annyi szöveget
helyezett el, amennyi megfelelő információkkal szolgál az utazó számára és ezzel választ is ad az
első dián olvasható kérdésre: Miért érdemes Krakkóba menni?
II. hely: Kocsis Flóra 10.b
III. hely: Schneider Ádám 10.b
Szaktanáruk: Antos Gábor
Magyar irodalom:
Próza:
I. hely: Kele Nóra 12.a
Nóra pályázata főként a slam poetry jelenségét járja körbe. Érzékeny kérdésfelvetéseit (Miért nem
kapnak nagyobb szerepet a slam, a női írók alkotásai a magyarórákon?), logikus gondolatait egy találó
Virginia Wolf-idézettel zárja.
Felkészítő tanár: Kallai Klára
Vers:
I.hely: Polcz Péter 11.A
Péter két verse közül (Betűk forradalma és Év címmel) a rövidebb alkotás az infinitivus ismétlésével
folytat, a magyar költészetből jól ismert játékot. Hosszabb szövege az idő problémáját állítja a
középpontba. Mindkettőt összeköti a gondolatgazdagság.
III. helyezett: Dóczi Norbert 11.A
Felkészítő tanár: Kallai Klára
Történelem:
I. hely: Híres hadvezérek témakör: Fedorov Eszter 10.a
Eszter Hannibált, a carthagói hadvezért mutatta be nekünk prezentációjában, szemléletesen láttatva
életútját, sikereit és harcát a rómaiak ellen. Kiemelte mindazokat a képességeket és hadi tudást, mely
Hannibált sikeressé tette és érdekességekkel kiegészítve ismertette hadjáratait, csatáit.
Szaktanára: Antos Gábor
I. hely: Lengyel-magyar barátság témakör: Gábris Mirtill 10.b
Mirtill a két nép közös történetének egy nagyon nehéz időszakát választotta prezentációja témájául,
amikor az Auschwitz- birkenaui haláltábor mindennapjait szemléltette . Egyszere megdöbbentő és
érdekfeszítő a téma, melyet jó arányérzékkel és lényegretörő magyarázatokkal látott el. A 10. évfolyam
tanulónak volt alkalma a prezentációt meghallgatni, majd személyesen is ellátogatni a bemutatott
helyszínre.
II. hely: Csavajda Lilla 10.b
Szaktanáruk: Antos Gábor
Angol nyelv:
II. hely: Jeviczky Botond 9.a
III. hely: Fehér Barnabás (11.b)
Haladó német nyelv:
II. hely: Müller Regina 11.a
III.hely: Mayer Eszter 10.a
Biológia:
II. hely: Sinkó Orsolya 10.a
III. hely: Orosi Kristóf 12.a
Kémia:
9. évfolyam:
II. hely: Barna Dániel 9.b Medveczky Tamás 9.b
III. hely: Farkas Sára 9.a
Szaktanáruk: Bálintné Kapitor Anita
10. évfolyam:
II. hely: Nagy Maja 10.a
III. hely: Ács Vivien 10.b
Fizika:
II. hely: Zsuga Réka 11.b