Biológia:

 

10. osztály:       

    I. téma: Mikróbák a hétköznapi életben

        Mely területeken, hogyan befolyásolják életünket a baktériumok?

    II. téma: Gyógyító növények

    III. téma: Figyelemfelkeltő ppt/ videó  készítése a környezeti problémákról

 

11. osztály:        

    I. téma: Sejtvilág címmel magazin/ újság/bulvárlap  készítése

    II. téma: Figyelemfelkeltő ppt/videó készítése a környezeti problémákról

    III. téma: Táplálkozási zavarok és hátterük

    IV. téma: Káros szenvedélyek biológiai háttere

 

12. osztály:

    I. téma: A DNS-titkai

                - A DNS szerkezetének felfedezése

                - Humán Genom Projekt története, jelentősége

                - Géntechnológiai eljárások bemutatása, jelentősége

                - Géntechnológiai  eljárások szerepe a jövőben

    II. téma: Animációs film/videó  készítése a sejtosztódásokról, vagy a fehérjeszintézisről

                (pl.: gyurmafilm, rajzfilm)

    III. téma:  Figyelemfelkeltő ppt/videó  készítése a környezeti problémákról

 

Beadási határidő: január 6.

 

 

Fizika:

 

7-12.évfolyam:

1, Méhek és a fizika:

Készíts plakátot hogyan kapcsolható a méhek mindennapjaihoz a fizika!

(Gondolj arra hogyan mozognak és mennyit? Hogyan látnak? Érzékelik-e a színeket? stb.)

 

2, A tehetetlenség törvénye:

„A mozgó tárgy mozgásban marad a nem mozgó tárgy nyugalomban marad mindaddig míg egy másik test

ezt meg nem változtatja.”

A fizika egyik legfontosabb törvénye, de hol találkozunk ezzel napjainkban, hogyan tapasztaljuk ezt meg

a saját életünkbe? Készíts videót amely mindezt jól megmutatja!

 

Beadási határidő: 2020. január 7.

 

 

Földrajz:

10. évfolyam:

 -Az Európai Unió idegenforgalma

- Megújuló energiaforrások felhasználása Magyarországon -a geotermikus energia

- Egy globális probléma földrajzi szempontú bemutatása, lokális hatásai

A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat. 

Házi dolgozat, ppt, prezi, kisfilm

 

Beadási határidő: január 6.

 

Informatika:

1. Kvízmester:

    Egy szabadon választott, de a pályázó által pontosan meghatározott matematika vagy informatika

    témához tanórán felhasználható támogató anyagok készítése például Kahoot, Quizizz vagy Redmenta

    környezetben. (A választott témakör legalább 3 órájához készüljön feladatsor.)

 

2. GeoGebra:

    Tanórai vagy otthoni matematika- vagy fizikatanulást, -tanítást segítő interaktív anyag készítése GeoGebra

    rendszerben. A pályázat része legyen egy rövid leírás arról, hogy mit, miért és hogyan valósított meg a

    GeoGebra programban.

    Ehhez a témához az érdeklődőknek (előre egyeztetett időpontban, előreláthatólag november 2. felében)

    konzultációt tartunk a GeoGebra program ismertetésére.

 

Beadási határidő: január 6.

 

Kémia:

9. évfoyam:

    1.     Egy családban három Nobel-díj

        (Curie házaspár, a radioaktivitás, természetes és mesterséges radioaktív sugárforrások a

        környezetünkben, lakásunkban)

    Formátum: esszé vagy ppt

    2.     Mire használjuk a maghasadást?

        (a radioaktivitás, atom- és hidrogénbomba, atomerőművek, gyógyászati célok, kutatások stb.

        haszna és veszélyei)

    3.     Veszélyes gázok a légkörben

        (Milyen gázok jelentek meg a légkörben az utóbbi három évszázadban, milyen folyamatok

        tevékenységek során, milyen hatásuk van, mit tehetünk?)

 

    Beadási határidő: 2019.január 10.

 

10. évfolyam:

    1. Fehérjék:

        Mutassa be a fehérjék szerkezetét és szerepüket! Végezzen kutatást, elemzést a piacon található

        fehérjék alkalmazásáról, fogyasztásukról!

 

    2. Háztartási kísérletek:

        Mutasson be néhány kísérletet – prezentáció, videó formájában –, majd elemezze őket. Térjen ki a

        háztartásban található vegyszerek nem megfelelő alkalmazásának veszélyeire, tárolásukra!

 

    Beadási határidő: 2019. december 31.