Első helyezett pályamunkák
Magyar nyelv és irodalom:
Vers kategória:
Szabó Noémi 9.a
Noémi versében kamaszos érzelmek szólalnak meg változó lüktetésben. Az ifjú poéta jelölt komoly
témákkal foglalkozik írásában. A vers szerkezete tökéletesen megfelel a mély mondanivaló kifejezésére.
szaktanára : Kallai Klára
Próza kategória:
Jakab Ádám 9.a
Ádám krimi novellája a klasszikus angol mesterek műveinek a hangulatát idézi. Az írás atmoszférája és
a jellegzetes brit karakterek hatásossá teszik a művet. Olvasása leköti mindannyiunk figyelmét,
izgatottan várjuk a folytatást.
szaktanára : Kallai Klára
Riport kategória:
Kereki Albert 9.a
Albert riportja izgalmas világba kalauzolja az olvasót. A kérdezett két séf megismertet a magas szintű
főzéstudomány műhelytitkaival. Az olvasó számára nemcsak érdekes, hanem hasznos ismeretekkel is
szolgál ez az írás. Betekintést nyerhetünk egy gasztronómiai műhely mindennapjaiba és életébe,
ezáltal közelebb hozza számunkra a főzés világát.
szaktanára : Kallai Klára
Történelem:
Trianon 100.
Csiki Mónika 9.a
Mónika prezentációjában Székelyudvarhely városának történetét mutatta be. jól érzékeltette, mennyire
fontos szerepet töltött be a település az egykori Magyar Királyságban és kulturálisan ezer szállal kötődik
ma is Magyarországhoz.
Szaktanára: Antos Gábor
Holdraszállás:
Regős Fanni 10.a
Fanni prezentációjában a holdraszállás történetét és az űrkutatás fejlődését mutatja be. Külön erőssége,
hogy párhuzamba állítja a hidegháború során a szovjet és az amerikai kutatásokat, eredményeket.
Szaktanára: Hirmann László
Különdíj:
Orosi Kinga 9.a
Kinga nagyapjával készített interjút a diákkoráról, a korszak iskolai szokásairól és iskolarendszeréről.
Dolgozatát számos képpel illusztrálta. Személyes hangvétele, jó stílusa élvezetes olvasmánnyá teszi
bárki számára.
Szaktanára: Antos Gábor
Kémia:
Tóth Dóra 9.a
„Egy családban 3 Nobel-díj…”
Dóri különösen érdeklődik a kémia iránt, szabadidejében képzi magát, versenyeken vesz részt.
Mari Curie életéről, munkásságáról és családjáról készített egy igényes, tartalmas és figyelemre
méltó prezentációt. Témaválasztása jól sikerült, szívesen merült el a család történetében.
Munkájából végül kiderült, hogy ez a család nem csak a természettudományok terén alkotott
maradandót, hanem más területeken is jeleskedett, így nem három hanem összesen öt Nobel-díjjal
büszkélkedhet.
Tanára: Farkasné Balogh Éva
A fehérjék:
Sarkadi Kitti 10. a
Kitti kémia Károlyi Pályázatát a fehérjékről készítette. Prezentációja átgondolt, alapos, szépen
felépített munka, melyet ábrákkal, képekkel és animációval színesített. A fehérjék szerkezete,
felfedezése, csoportosítása mellett kitért a biológiai jelentőségükre, fontosságukra.
Utánanézett a napi fehérjebevitel mennyiségének, illetve élelmiszereink fehérjetartalmának.
Forrásai, hivatkozásai precízek.
Tanára: Bálintné Kapitor Anita
Német nyelv kezdő:
Kurai Karina 10.b
Karina szöveghűen és gördülékenyen fordította le a pumáról szóló ismeretterjesztő szöveget.
A 13 pályázó közül az egyedüli volt, aki a különleges szakkifejezéseket helyesen fordította le.
Munkájához egy rendkívül részletes szójegyzéket mellékelt. Végül kedvenc állatát, a hódot
mutatta be német nyelven.
Tanára: Friczné Rausch Katalin
Német nyelv haladó:
Rácz Anna 9. a
Salzburgról készített egy látványos prezentációt,melyet elő is adott. Panka nem csak saját
élményeiről mesélt, hanem látszott, hogy egy kis kutatómunkát is végzett. Gördülékeny,
érdekes, színes előadást hallhattunk!
Tanára: Friczné Rausch Katalin
Angol nyelv kezdő:
Szűcs András 9. a
András igényesen és precízen oldotta meg a feladatot. Néhány képkockából álló rövid történetet
írt a célnyelven. A képsorból kialakuló meglepő-humoros történet minden részletére kiterjed.
Az apró hibák az értést nem zavarják, az igényes megfogalmazás és a történet pontos leírása
ellensúlyozza a nyelvi pontatlanságot. András a fogalmazásba szépen vezeti az olvasó figyelmét,
ügyel az igeidők helyes és változatos használatára. A pályázat küllemében is igényes.
Tanára: Kerekesné Pálmai Ágota
Angol nyelv haladó:
Ferge Balázs 9.a
Balázs Ausztráliáról készített élvezetes diasorozatot, melyben részletesen bemutatja a kontinens
sokszínűségét. Kitér az ottani élővilág egyediségére, információval szolgál az ország földrajzáról
és történelméről. Emellett még néhány ausztrál híresség életútjának bemutatására is szakít időt.
Élvezetes, sziporkázó előadásmódja igazán felkelti a téma iránt érdeklődést mutató közönség figyelmét.
Tanára: Dora István
Földrajz:
Schmidt Bálint 9.a
Geometrikus energia hasznosításai Magyarországon.
A választott téma nagyon aktuális, hiszen egyre nagyobb méreteket ölt a megújuló energiaforrások
használata. Bálint dolgozatából megtudhatjuk, hogy Magyarország kiemelkedő erőforrásokkal
rendelkezik a geotermikus energia hasznosításának terén. Megismerhetjük az energiafajta
természetföldrajzi hátterét, hasznosításának típusait és történetét. A munka legfontosabb eleme,
hogy Bálint bemutatja lakóhelyének, Veresegyház városának a geotermikus energia hasznosítását.
anára: Antos Gábor
Hegyi Péter 10.b
A megújuló energiaforrások felhasználása Magyarországon, a geotermikus energia
Péter prezentációjában bemutatja a megújuló energiaforrások jelentőségét, típusait és hazai
részarányukat az energiafelhasználásban. A diái jól szerkesztettek, jól követhetők, kiemelik a fontos
tudnivalókat. A pályaművet keretbe foglalja a globális jelentőség és a környezeti hatások hangsúlyozása.
Az összefoglalásában kiemeli, hogy a jó hazai adottságok a hátrányok mellett lehetővé teszik a
geotermikus energia sokoldalú felhasználását.
Tanára: Tóth Mariann
Biológia:
Fedorov Eszter 11.a
Környezeti problémák
Eszter prezentációja igényes, látványos munka. Részletesen ismertette a jelen környezeti problémáit.
Mondanivalóját tényszerű állításokkal és érzelemre is ható illusztrációkkal ábrázolta. Mind tartalmában,
mind kivitelezésében magas színvonalú pályázat.
Tanára: Sárkány Anna
Fizika:
Kajtor Enikő 11.a
Méhek és a fizika
Enikő fizika Károlyi pályázatok közül a Méhek és fizika című plakátkészítést választotta. Igazán testhez
álló feladat volt ez számára, mert kreatívan oldotta meg. A plakát formája egy hatszög, amelyben a
méhek is az igazi nektárt gyűjtik. Kinyitható ablakával bővíti az információk tárolására való helyet.
Az általános ismeretek leírása után sorra veszi, hogyan kapcsolódik a méhek mozgása, látása a fizika
területéhez. Részletesen és lényegre törően tárja fel számunkra az érdekességeket, kitérve egy kis
biológiai felépítésre.
Tanára: Schmerczné Kormos Nóra
Két pályázata is dobogós lett:
Medveczky Tamás 10.b Földrajz 2. kémia 2.
Móczár Melinda 9.a Fizika 2. földrajz 3.
Kiesswetter Ágoston 10.a Fizika 3. kezdő német nyelv 3.
Földrajz:
2. Tóth Fanni 9.a
2. Kondor Balázs 10.a
2. Medveczky Tamás 10.b
3. Móczár Melinda 9.a
3. Kárpáti Bernadett 10.a
Kémia:
2. Kozma Alex 10.a
2. Medveczky Tamás 10.b
2. Kovács Dominik Ádám 9.a
2. Karabacak Ebrar 9.b
3. Szabó Tibor 10.b
3. Csáky Konor 9.b
3. Szabó Kartal Csaba 9.a
Biológia:
2. Sinkó Orsolya 11.a
3. Kerényi Lilla 10.b
Kezdő német nyelv:
2. Leszkovszki Anna 10. b
3. Kiesswetter Ágoston 10.a
Haladó német nyelv:
2. Kajtor Enikő 11.a
3. Orosi Kinga 9.a
Fizika:
2. Móczár Melinda 9.a
2. Jeviczky Botond 10.a
3. Ézsiás Dorka 9.a
3. Kiesswetter Ágoston 10.a
3. Sarkadi Kitti 10. a
Történelem:
Trianon 100.
2. Sarkadi Kitti (Kolozsvár)
3. Kárpáti Bernadett (Kassa)
Holdraszállás:
2. Fedorov Eszter 11.a
3. Kereki Albert 9.a
Magyar irodalom:
Vers kategória
2. helyezett Gyurik Ramóna 11.b
Próza kategória
2. helyezett Mátrai Barnabás 9.a
3. helyezett Tóth Lívia 9.b
Riport kategória
2. helyezett Csikós Fruzsina 9.a
3. helyezett Szász Orsolya 9.a
3. helyezett Izsó Dániel 9.a
Film kategória
Kovács Dominik 9.a dicsérő oklevél