Biológia:

    7. osztály:

        Téma: Plakát a szelektív hulladékgyűjtő falára

        Olyan plakátokat várunk, amely segítséget nyújt a szelektív hulladékgyűjtés alapvető szabályaiban.

 

    8. osztály: 

        Téma:  Káros  szenvedélyek

        Pályamunkáitokban mutassátok be a társadalmunkat érintő káros szenvedélyek következményeit.

        Készíthetsz ppt-t, plakátot, festményt, egyéb művészeti alkotást is.

                           

    Beadási határidő: január 18.   

 

 

 Fizika:

    -     Kiírás megtekinthető

 

 

Földrajz:

    7. évfolyam:

        1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban

    -     Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!

    -     Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?

    -     Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!

    -     Melyikben vállalnál munkát? Indokold!

 

        2. Kattanj rá a világra!

    -     Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?

    -     Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?

    -     Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!

    -     Google Map alkalmazását ne felejtsd el!

    -     Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!

    -     Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!

 

        3. Ismerd meg a világot!

        Egy afrikai, amerikai vagy ázsiai ország természet-, társadalom és gazdaságföldrajzi bemutatása,

        különös tekintettel a globális természeti problémákra.

        A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat. 

        Házi dolgozat, ppt, prezi, kisfilm, stb.

 

    8. évfolyam:

        1. Az egység mozaikja

    -     Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!

    -     Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!

 

        2. Két évezred a Duna partján!

    -     Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!

    -     Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében

        Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland 3 gyermekes

        családnak hazánkban

             Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai (ppt)

             A megújuló energiahordozók hasznosítása Magyarországon (ppt)

             A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.

             Budapest (tömeg)közlekedési hálózata és fejlesztésének lehetőségei (saját készítésű film)

 

        3.  Látogatás a Balaton-felvidéken (a Balaton-felvidék természeti értékei)

        poszter, prezentáció

 

 

Informatika:

5 - 8. évfolyamon:

    1, Számítógépes grafika:

    Bármilyen szabadon választott programban egy részletes rajz kidolgozása, valamint az elkészítésének a

    leírása, hogyan valósítottad meg.

 

    2, Mozgósítsd magad! (animáció, interaktivitás)

    Mozgalmas, interaktív tartalom bemutatókészítő, vagy programozó eszközök segítségével. Készíts részletes

    leírást is arról, hogyan valósítottad meg.

 

    3, Építsd meg!

    Elektorinka vagy robotépítés témakörben készíts valamit, amit videó segítségével mutass is be!

 

    4, Álmaid digitális tananyaga:

    pl. weboldal, quizizz, kahoot, geogebra,…….

    Készíts részletes leírást is, hogy miben segíthet másoknak egy adott tananyagon belül, valamint, a

    megvalósítás folyamatáról is.

 

    5, Károlyi 20 éves jubileum:

    PPT vagy Word segítségével mutasd be iskolánkat fennállásnak 20 évfordulója alkalmából.

    Mind a két program esetén minél jobban használd ki a program adta lehetőségeket.

 

    Határidő: 2020. december 18.

 

    e-mail cím: milanszabolcs@kig.hu  vagy virga.mariann@kig.hu

 

 

Kémia:

    7. osztály:

        1. Az elemek felfedezésének története:

        Az emberi történelem során számos híres, vakmerő természettudós élt, akik igyekeztek felfedezni

        a körülöttünk lévő világot alkotó elemeket, anyagokat.

        Pályázatodban a számodra legmegfelelőbb formában (plakát, ppt, esszé) mutass be egy-egy olyan

        személyt és a személyhez kapcsolódó felfedezést, akinek a munkássága számodra a legérdekesebb. 

 

        2. Készíts keresztrejtvényt, rejtvényt, esetleg társasjátékot kémiával kapcsolatos fogalmak

        felhasználásával.

 

     Beadási határidő: 2020. december 18.

 

    8. osztály:

        1. A kémia jelentősége a mindennapjainkban

        Mutassa be egy általa kedvelt formában a kémiai ismeretek felhasználási területeit a mindennapokban.

        (Egészségügy, élelmiszeripar, építőipar, gyógyszeripar, szépségápolás….)

 

        2.  A víz kémiája

        Mutassa be egy általa kedvelt formában a víz sokszínű kémiai tulajdonságait és azok felhasználását.

        (Oldószer, polaritás, tűzoltás, kémiai reakciókban való szerepe: sav-bázis és redoxi tulajdonság, ….)

 

    Beadási határidő: 2020. december 18.

 

 

Technika:

    5. évfolyam:

        1. Egy épület makettjének elkészítése, amely megújuló energiaforrást használ fel valamilyen

        formában.  / szél, víz, napenergia /

 

    6. évfolyam:

        1.     Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.

        2.    Egy közismert épület makettjének elkészítése.

 

    7. évfolyam:

        1.    A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre

        2.    Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.

        3.    Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.

 

    Beadási határidő:  január 18.

 

 

Természetismeret:

    5. osztály:

        A tájékozódás története

        Poszter, vagy kreatív modell

  

    6. osztály:

        Témák:                

        Hegységképződés

        Vulkáni tevékenység

            A pályázatra kreatív módon elkészített modelleket várunk.

        A gombák világa

            Poszter, vagy kreatív modell

               

    Beadási határidő: január 18