Az Oktatási Hivatal évről évre közzéteszi azoknak az iskoláknak a listáját, ahol a pedagógiai munka fejlesztő hatása az átlagosnál nagyobb. Hogy miért? Mert a magyar oktatásra az jellemző, hogy egy diák korábbi mérési eredményeiből könnyen megjósolható, milyen lesz a későbbi teljesítménye. Vagyis ha a 8. évfolyamos kompetenciamérésen közepes eredményt ért el, valószínűleg a 10. évfolyamoson is hasonló lesz az eredmény.

De vannak olyan iskolák, ahol ez nem így van, és a diákok tizedikesként például sokkal több pontot szereznek a kompetenciamérésen, mint amire nyolcadikos eredményei alapján számítani lehetett volna. „Azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása” – von mérleget az Oktatási Hivatal.

A következő listán azokat az intézményeket találhatjuk, amelyek a 10. évfolyamosok kompetenciamérésének eredménye alapján matematikából az átlagosnál nagyobb mértékben fejlesztik a diákok képességeit. A lista a 2019-es kompetenciamérés alapján készült, 2020-ban ugyanis a koronavírus-járvány miatt elmaradt a teszt, a 2021-es eredményeit pedig még nem hozták nyilvánosságra.

Iskolánk - betűrendben - szerepel a listán. Ez egész tantestületünk sikere, büszkék vagyunk rá. 

 

Forrás: EDULINE 

 

https://m.eduline.hu/kozoktatas/20211213_fejleszto_hatas_matematika_kozepiskolak_10_evfolyam?fbclid=IwAR3yK97poZe05--YqujzUrW1_a-Kks1NSiFsKqkb_urB1XrTqDtvzf7ry0I