Két pályázata lett első:
Csobán Erik 6. c természetismeret, történelem
Erik modellje a magashegységekre jellemző felszínformáló külső erők közül a gleccsereket és a folyóvizet ábrázolja. A modellen jól látható, hogy a gleccser egy hegy tetejéről indul, a hegy lábánál elolvad, és jégdarabok szakadnak le róla, majd elolvadnak. Megjelenik a folyóvíz munkája, a kőzetdarabok, melyek segítségével a vízfolyás V-alakú völgyet váj.
Tanára: Maierné Debreczeni Kinga
Erik történelemi tablóján az ipari forradalom vívmányait és feltalálóit helyezte el egy színes fali térképen. Munkája igényes, látványos, ügyelt a részletekre. A feltalálók fényképei mellett a találmányokat is megjeleníti.
Tanára: Lengyel Emese
Molnár Milos 6.c történelem, technika
Milos történelem tablójának témája a nagy földrajzi felfedezések, azon belül Kolombusz Kristóf legendás első útja. Megtudhatjuk Kolombusz élettörténetét, elképzeléseit, és elindulásának küzdelmes kezdetét. A 3 dimenziós színes fali térképen, látványosan jeleníti meg a földrészeket és a vezérhajót, a Santa Mariat is.
Tanára: Lengyel Emese
Milos Betlehem témájú alkotásában a három király látogatja meg a szent családot. Ajándékot visznek a kis Jézusnak, aranyat, tömjént és mirhát. A kompozícióban jelentős szerepet kapnak az ajándékok. Milos figyelt az apró részletekre, a figurák arcára, tradicionális ruhájukra és díszítésére, a környezet megjelenítésére.
Tanára: Gut Mihály
Gorbai-Nagy Tamás 7. b biológia, földrajz
Tamás a gombákról készített egy plakátot, akár oktatási célokra is alkalmas minőségben és méretben. Munkájából új dolgokat tanulhatunk meg a gombák táplálkozásáról és az ember általi fogyaszthatóságukról. A fényképek mellett saját rajzokat is elhelyezett a plakáton, a QR-kódokon keresztül pedig további érdekességekhez kalauzol el bennünket.
Tanára: dr. Erdei Norbert
Tamás földrajz pályázatában a megújuló energiahordozókat jelenítette meg. Az alkotás erőssége, hogy szinte az összes megújuló energiaforrás látható rajta és az egyes erőművek szerkezetét, működési egységeit is láthatjuk. A modell minden részletén tájékoztató feliratok vannak, így a külső szemlélő számára könnyen átlátható. Külön említést érdemel a megtermelt energia szállítását is megjelenítő villamos hálózat.
Tanára: Maierné Debreczeni Kinga
Nyertes pályázatok tantárgyanként
Angol nyelv
Tóth Bendegúz 7. c
Bendegúz egy olaszországi családi utazás történetébe enged betekintést. Az idegen nyelvi napok keretében erről egy kiselőadást is tartott, melyet nagyon gondosan készített elő. Szóbeli produkcióját a gördülékenység és a nagy lelkesedés jellemezte, teljesítményével lenyűgözte a hallgatóságot.
Tanára: Baranyai Orsolya
Természettudomány
Sós Kristóf 5. c
Napjainkban nagy szerepet kap a környezetvédelem, ami meg kell, hogy jelenjen a mezőgazdaságban éppúgy, mint a kiskertekben. Kristóf pályázatát nagyméretű plakát formájában készítette el, melyen színes ábrák, magyarázó rajzok segítik a téma mélyebb megértését. A pályamunka nagy figyelmet szentel a komposztálásnak. Az alkotás érdekessége, hogy egy játékot, keresztrejtvényt is tartalmaz, amivel tesztelhetjük a témáról megszerzett tudásunkat.
Tanára: Maierné Debreczeni Kinga
földrajz
Tóth-Makkó Vencel 7. b
A hazai energiaellátás nagymértékben támaszkodik a nem megújuló energiaforrásokra, ennek egyik meghatározó szereplőjéről, az atomenergiáról készítette pályázatát Vencel. A Paksi atomerőmű működéséről, jellemzőiről készült igényes plakát egyik oldalán megjelenik az erőmű rövid története, felépítése, működése. A plakát másik fele gyakran feltett kérdésekre keresi a választ interaktív módon. A plakát tartogat még egy izgalmas utazást az atomerőműbe, az erről szóló videó egy QR-kód segítségével érhető el, így a plakáton szereplő érdekességek hasznos kiegészítője.
Tanára: Maierné Debreczeni Kinga
György Nina 8. c
György Nina az üstökösök világát mutatja be pályázatában. Az általa kézzel készített plakát részletesen ismerteti az üstökösök földrajzi és fizikai jellemzőit, továbbá bemutatja a leghíresebb üstökösöket is. Képek tematikus felhasználásával készítette el munkáját, melyet megfelelő színekkel (fekete, arany, ezüst) látott el, ezzel is utalva a csillagászati témára.
Tanára: Szabó Kristóf
biológia
Ézsiás Petra 8. a
Petra pályázatával az emberi test rejtelmeibe, a légzés folyamatába kaphatunk betekintést. A nagyméretű modell hátterében az alsó és felső légutak részleteit is feltüntető plakát található. Ezen helyezkedik el a bordák és a tüdő modellje, melyben ötletesen egy felfújható léggömb foglal helyet. A belégzést jelképező folyamatot nagyméretű fecskendő biztosítja, melynek segítségével a légzőmozgások, a bordák mozgása modellezhető.
Tanára: Maierné Debreczeni Kinga
Történelem
Hegyi Bonifác 5. b
Őskort megidéző kreatívabbnál kreatívabb barlangrajzokat tekinthettünk meg a Károlyi-pályázatok között. Különösen kiemelkedő volt közülük Bonifác műve, aki a vadászatot – az ősember egyik legfontosabb tevékenységét – vetette vászonra. A rajzon jól látható, hogy a központban álló vadat miképp kerítik be a vadászó férfiak.
Tanára: Lengyel Emese
Berei Zsombor 5.b
Tutanhamon, Királyok Völgye, elátkozott sír – e szavak hallatán azonnal eszünkbe jut az ókori Egyiptom legendás fáraója és a sírjával kapcsolatos legendák. Zsombor makettje elkalauzol minket Tutanhamon sírkamrájába. Betekinthetünk a fáraó díszes nyughelyére, a mumifikált testét, szobrait és antik kincseit is megcsodálhatjuk.
Tanára: Lengyel Emese
Városi Zsolt (5.A)
Zsolt Tutanhamon sírkamráját mutatta be pályázatában. Az általa készített makett ábrákban és történelmi adatokban gazdag. A munkája világosan tükrözi, hogy számos történelmi forrást és szakirodalmat használt fel, alaposan nagyító alá véve az általa bemutatott témát.
Tanára: Szabó Kristóf
Ács Kiara 6. c
Szent korona, jogar, országalma – a magyar koronázási jelvények minden magyar számára ismertek. Kiara ezek közül a korona mását készítette el. A munkája precíz, a valóságot hűen követő, melyet sok odafigyeléssel, pontossággal készített el.
Tanára: Lengyel Emese
Székely-Kerekes Luca 6. c
Luca szintén a korona mását készítette el. Megoldása ötletes és részletgazdag, törekszik az arányok megtartására. A rekeszzománc képek, igazgyöngyök és drágakövek megalkotására is nagy figyelmet fordított. Az elkészült alkotásán látszik, hogy időt és energiát sem kímélve dolgozott, így méltán érdemes az első helyre.
Tanára: Lengyel Emese
Székely-Kerekes Bodza 6.c
Bodza tablójának témája Kolombusz Kristóf legendás élete és felfedezésének története. A térképháttérre kis szövegdobozokat helyezett el, melyeken a legfontosabb, lényegre törő összefoglalásokat találjuk. Munkája igényes, látványos, részletgazdag.
Tanára: Lengyel Emese
Orosz-Fejér Dóra 7. a
Dóri tablójának témája, a Monarchia császárnéjának, Sissinek az élete. Sissi számtalan szállal kötődik hozzánk, legendás volt vonzódása népünkhöz, kultúránkhoz. Szomorú életét filmek, könyvek dolgozták fel. Dóri ezek segítségével készítette el színes, képes tablóját.
Tanára: Deák Krisztina
Nagy Julianna Sára 8. C
Szabó Magda: Abigél című regényéhez készített társasjátékot
Sára olvasmányélménye alapján egy élvezetes, szórakoztató társasjátékot készített a regény eseményeiből. Pályamunkájával olyan tanórai eszköz készült, amellyel befogadhatóvá, élvezhetővé tette a közös feldolgozást, ezzel erősítve a csoportos játék pozitív hatásait.
Tanára: Zsótér-Nagy Szilvia
technika – Betlehem makett
Varga Lilla 5.a
Lilla üvegbe helyezte a szent családot. Az üveg alján fehér kristályok jelképezik a telet. A háttérben található szőlővesszők sejtetik az istálló bejáratát, a csúcsán a betlehemi csillaggal. Előtte áll Mária és József egyszerű öltözetben, amely madzagból készült. Az egész kompozíció azt az egyszerűséget szimbolizálja melyben Jézus megszületett.
Tanára: Gut Mihály
Csörgő Milán 5. a
Milán alkotása meghitt hangulatot áraszt. Egy farönk szeletre építette fel műalkotását. Faágak felhasználásával készítette el az istállót, melyben a szereplők körbeállják a jászolt. Az istálló tetején a betlehemi csillag, amely a jászolhoz vezette a három királyokat. A figurák ruhája színes, a korhoz illő. Egységes, természetes hatású, szép munka.
Szarka Olivér 7.a
Olivér természetes anyagokból készítette el a pályázatát. Nádból készítette az istállót, a nádszálakat rafiával rögzítette egymáshoz. Csuhéból font figurák veszik körbe a jászolt, amely szintén csuhéból készült. Egy bárány is megjelenik, jelezve, hogy ez az ő otthona. Nagyon hangulatos, mozgalmas, és egységes mű.
Tanára: Gut Mihály
Fizika
Horváth Klementina 7.a
Klementina Fizika ABC c. pályamunkája olyan, mint egy mini lexikon egy kis modern csavarral. Betűrendbe szedve tartalmaz egy-egy olyan fizikai fogalmat, amellyel már ő maga is találkozott. A fogalmak jelentése viszont nem olvasható le közvetlenül a plakátról, hanem egy QR-kód segítségével férhetünk hozzá a bennünket érdeklő információkhoz.
Tanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
Kémia:
Nagy Emma 7.a
Emma nagyon jó prezentációs készségű, ambíciózus tanuló. Gördülékeny előadásmódja leköti a figyelmet. Diáiban a mindenki számára figyelemfelkeltő érdekességeket emelte ki a műanyagokkal kapcsolatban.
Cseresznyés Patrik 7.b
Patrik pályaművével szépen prezentálja a mai kor dilemmáját: Áldás vagy átok a műanyag. Eldönteni ezt a kérdést nem könnyű, ezért kiváló alapanyag ez a gondosan megtervezett és elkészített plakát a beszélgetésre, vitára.
Tanáruk: Selényi Györgyné
Digitális kultúra
Bódog Viktória 5.c
Viki a Programozás témakörben készítette el animációját „Megmentem a világot!” címmel. Az animáció központjában egy bájos, ám erőteljes maci áll, aki rendkívül találékony módon védelmezi a Földet egy közeledő, veszélyes bolygóval szemben. Viki ügyesen alkalmazza a program lehetőségeit, a hátterek változását, a karakterek animálását, és a hanghatásokat így a nézők számára egy igazán szórakoztató élményt kínál.
tanára: Harmatiné Kamocsai Anikó
Borbély Lili 8.c
Lili a Táblázatkezelés témakörben meghirdetett feladatként saját tánccsoportját elemezte. Az összegyűjtött adatokat feldolgozta, táblázatokat, grafikonokat készített, majd az elkészült munkát ízlésesen szerkesztett prezentáció formájában mutatta be.
Komár Boglárka 8.a
Bogi a Számítógépes grafika témakörben zászlót tervezett osztálya számára. A rajzolóprogram által kínált eszközöket zökkenőmentesen alkalmazta, a vonalak élesek és tiszták, a színek harmonikusan illeszkednek egymáshoz, így egy rendkívül dinamikus, mégis kiegyensúlyozott kompozíciót hozott létre.
tanáruk: Pogány Roland