Károlyi-pályázat 2005
A Károlyi Pályázat kiemelt díjazottjai 2005-ben
Az idei Károlyi Fesztivál második napján, 2005. február 26-án hagyományankhoz híven kihirdettük az éves Károlyi Pályázat eredményeit. Egy statisztikai adatunk is van: az alsó tagozaton összesen 171 db munka érkezett be. Az alábbi méltató szövegek a díjak átadásakor hangzottak el. A kategóriák, pályamunkák és díjazottak a következők:
ALSÓ TAGOZAT – díjazottak és különdíjasok
Természettudományos ismeretterjesztő szöveg
HUDÁK BENCE 2.a: Ikarus viaszos szárnyaitól a mai modern űrrepülőkig
Kedvenc tudományos témáját, a repülés fejlődését mutatta be. Olvasmányos, sok-sok színes illusztrációval segíti a könnyebb megértést.
Pályázati munkáját segítette: Vuleta Zsuzsanna (szülő)
GOMBOS BONIFÁC 3.b: „Summáját írom Eger várának”
Bonifácot a történelem, különösen a középkor érdekli. Pályázatában, melynek a „Summáját írom Eger várának” címet adta, saját rajzai segítségével mutatja be az egri várat, az itt használt fegyvereket, harci eszközöket és a várvédőket.
Pályázati munkáját segítette: Gombos Tünde, Gombos Lajos (szülők)
SZEGEDI ANDRÁS 4.c: A hullámos papagáj
Közvetlen megfigyeléseken alapuló pályázata kedvet ad az állatok gondozásához, a velük való törődéshez.
Pályázati munkáját segítette: Kárpáti Beatrix
Meseírás
ZELEI EDINA 2.a: A szomorú királynő és a zongora
Több érdekes országba pillanthatunk be a vándorló zongoristával, aki egy jó cselekedetet is végrehajt. Mindezt egy álom keretébe ágyazva meséli el Edina.
Pályázati munkáját segítette: Zelei Csabáné (szülő)
KÖRNYEI BENCE 3.b: Gyümölcskaland
Eredeti ötlet volt a gyümölcsök kalandja. Furfanggal veszik fel a harcot a gonosz Lekvárfőző ellen.
Pályázati munkáját segítette: Kovács Erzsébet (szülő)
MOLITORISZ GERGELY 4.b: A farkasok földjén
Gergő a jó és a rossz harcát mutatja be az állatok és emberek szemszögéből. Ha jól összefognak, legyőzhetik a rosszat. - ezt üzeni a mese számunkra.
Pályázati munkáját segítette: Szendreiné Solymos Andrea
Meseírás – különdíj
NAGY HAJNALKA 1.c: Az én madaraim .
Nagy örömünkre az 1. osztályosok is megpróbálkoztak a meseírással. Hajnalka pályázata igen igényes kivitelezésű. A történet kedves, igaz történet Hajnalka madarairól.
Pályázati munkáját segítette: Nagy Hajnal tanító, és a szülők
A legjobb iskolai fogalmazásom – különdíj
GYÖRKE BARBARA 4.a: Az értékes makkok
Elkezdett történetet alakított fantázia segítségével tovább. Jól felépített sok mesei elemmel átszőtt alkotás.
Pályázati munkáját segítette: Györke Erzsébet (szülő)
Versírás
TOLDI ÁKOS 1.c: Több vers
Ákos - saját elmondása szerint - könnyedén írja a verseket. Csak úgy eszébe jutnak a sorok, amiket aztán egymás után rendez. Ilyen egyszerű. Különös érzékkel teremti meg a versérzetet, képekből, rím nélkül. A sajátos ritmust a sorok és mondatok váltakozó hosszúsága adja meg. Négy beadott munkája egyéni stílus kialakulását ígéri az olvasónak.
Pályázati munkáját segítette: Nagy Hajnal tanító, és a szülők
HEGEDŰS MÁTÉ 2.b: A mackó
Három, négysoros, félrímes versforma, tipikus gyermekvers. Kedves, bájos, világos szerkezetű, igényesen kidolgozott illusztrációval.
Pályázati munkáját segítette: Antal Gáborné Géczi Beáta
GYENIS HENRIETTA 3.c: A Tintapaca
Szabályos szerkesztésű, szinte hibátlan ritmusú játékos forma. Heni versei Varró Dániel stílusára emlékeztetnek, talán nem véletlenül.
Pályázati munkáját segítette: Kollár Tiborné (szülő)
SZFÁRLI ZSÓFIA 4.a: Két vers
Zsófi mindkét beadott verse képekből építkezik. Nem szabályos, nem kötött formájú. Egyedi ritmusát a sorok, mondatok hosszának váltakozása adja. A beszélt nyelvtől eltérő tömörsége pedig egyértelműen teszi lírává ezeket az alkotásokat.
Pályázati munkáját segítette: Györkös Bernadett
SOMOGYI BARBARA 4.a: Több vers
Barbara nem először lep meg minket nyelvi, irodalmi, stilisztikai érzékével. Alkotásaival már találkozhattunk kiadványainkban és honlapon is. Most finom humorú névnapi köszöntőjével nyerte el a bírálók tetszését.
Pályázati munkáját segítette: Györkös Bernadett
Rajz
HORVÁTH SZABINA 1.c osztályos tanuló képkiegészítése élénk fantáziáról tanúskodik. Rajza nagyon vidám, érzelemgazdag.
Pályázati munkáját segítette: Bódiné Rémiás Tünde
ZSINKA BERNADETT 2.b osztályos tanuló pontosan kidolgozott festményt készített. Színei élénkek, figurái kedvesek, vidámak.
Pályázati munkáját segítette: Szigeti Zsuzsanna
KALÁSZ TÜNDE 3.b osztályos tanuló rajzain a formákat igen változatos mozgással és élénk színekkel tette érdekessé.
Pályázati munkáját segítette: Dévai Anikó
KRAJCSOVITS ZSANETT 4.b osztályos tanuló képét nagyon érdekesen helyezte el. Figurája kidolgozott, témájában rendkívül ötletes.
Pályázati munkáját segítette: Szendreiné Solymos Andrea