2012. október 22.
I. helyezettek 2006/2007

Károlyi Pályázat eredményei a 2006/2007. tanévben


I.helyezettek

Történelem

5. évfolyam:

I. helyezett:

Szalanics Kitti 5.b – Az ókori olimpiai játékok

Kitti nagyszerűen dolgozta fel a játékok mitológikus eredetét, a versenyek menetét. Különös hangsúlyt kaptak a dolgozatban a játékok kulturális emlékei is. A dolgozatból kitűnik, hogy komoly történelmi kutatómunka áll mögötte.

Felkészítő tanár: Antos Gábor

6. évfolyam:

I. helyezett:

Hosták Katalin 6.b – Egy középkori vár bemutatása

Pályázatában Szigetvárt mutatja be, mint egy igazi idegenvezető. Egyetlen pillanatra sem esik ki szerepéből, közbevetett mondataival kellemes hangulatot teremt. Nemcsak a vár építésének történetével, hanem a benne élők sorsával, a várvédők mindennapjaival, életmódjával is megismertet. A bemutatást jól válogatott illusztrációkkal teszi teljessé.

Felkészítő tanár: Molnárné Mészáros Judit

7. évfolyam:

I. helyezett:

Illésy Lilla 7.b – Széchenyi István élete és munkássága

A pályamunka a „legnagyobb magyart” sokoldalúan mutatja be. Nem csupán a politikai, történelmi szerepre fókuszál, hanem megismerteti gyermekkorát, magánéletét, betegségének történetét is. A dolgozat gazdagon és igényesen illusztrált.

Felkészítő tanár: Deák Krisztina

8. évfolyam:

I. helyezett:

Nagy Tibor 8.a – A sztálini diktatúra

Dolgozata jól felépített. Bevezetőjében a diktatúra fogalmát értelmezi. Sztálin személyiségét és a sztálini rendszer kiépülését részletesen, pontosan mutatja be. Pályázatának záró soraiban utal az „olvadás” folyamatára is. Munkáját a szöveghez illő illusztrációkkal teszi teljessé.

Felkészítő tanár: Molnárné Mészáros Judit

Fizika

7. évfolyam:

I. helyezett:

Trepák Szilvia 7.b – Halmazállapot-változások világunkban

Pályázata mind formailag, mind tartalmilag precízen kidolgozott. Ügyelt arra, hogy szépen tagolja, képekkel és ábrákkal bővítse a dolgozatát. Saját szavaival, érdekességekkel teljes képet adott a témáról.

Felkészítő tanár: Schmerczné Kormos Nóra

8. évfolyam:

I. helyezett:

Saly Zsófia 8.d – Képzelt interjú Benjamin Franklinnal

Zsófi egy időutazás keretében visszarepít minket a XVIII. századi újvilágba, hogy kifaggassa a kor egyik híres fizikusát életéről, munkásságáról. Az interjúból egy rendkívül sokoldalú férfit ismerhetünk meg, akit legtöbben csak a villámhárító feltalálójaként ismernek, de legalább olyan jeles államférfi és író volt, mint természettudós.

Felkészítő tanár: Csernyánszkyné Nagy Tünde

Földrajz

7. évfolyam:

I. helyezett:

Illésy Lilla 7.b – A zsidó vallás bemutatása és elterjedése

Lilla a vallás története mellett bemutatja azt is, hogy milyen szerepet játszik a vallás az emberek mindennapi életében kezdve a táplálkozástól a legfontosabb ünnepekig. A dolgozatot jellemző képekkel illusztrálta.

Felkészítő tanár: Antos Gábor

Biológia

7. évfolyam:

I. helyezett:

Illésy Lilla 7.b – A kolibri

Lilla a parányi madárkák világát mutatja be. Munkájának külön érdem, hogy elsősorban a formagazdagság bemutatására törekedett. A pályázat szépen kivitelezett, szórakoztató és olvasmányos.

Felkészítő tanár: Katona András

8. évfolyam:

I. helyezett:

Kerekes Krisztina 8.d – A természet patikája

Krisztina pályázata gondos, jól szerkesztett munka. Tartalmát több forrásból merítette. Mondanivalóját logikusan tagolta. A történeti áttekintéstől kezdve az általános tudnivalókon keresztül jutott el a konkrét fajismertetésig, gyakorlati tudnivalókig. A dolgozat képanyaga is igényes, esztétikus.

Felkészítő tanár: Sárkány Anna

Angol nyelv

7. évfolyam:

I. helyezett:

Szim Dávid 7.a – Sir Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes

Nagyon olvasmányos a munkája, bátran elrugaszkodik a szó szerinti fordítástól, szinte kivétel nélkül megtalálja a szövegbe leginkább illő szófordulatokat. Ügyel a tagolásra, a párbeszédes részek jól elkülönülnek. Az igeidőket is remekül felismeri és alkalmazza, helyesírási hibákat sem vét. Dávid korát meghazudtolóan remek pályázatot készített.

Felkészítő tanár: Toldi Judit

8. évfolyam:

I. helyezett:

Saly Zsófia 8.d – Arthur király és a kerekasztal lovagjai

Zsófia pályázata igényes kivitelű, fordítása jó stílusú, hűen tükrözi az eredeti szöveget. Az ismeretlen szavak szójegyzéke megtalálható a fordítás mellékleteként. A pályamű megfelel a kiírás tartalmi és formai követelményeinek.

Felkészítő tanár: Lascsik László

Magyar Irodalom

5. évfolyam:

Mese kategória:

I. helyezett:

Lukács Levente 5.b - Csalimesék

Levente csalimeséket írt. Az állatmesékben már megismert hősöket helyezte mai környezetbe, s írt lebilincselő humorú, újszerű meséket. Újjávarázsolta a régről ismert kiskakas, szegény ember és a buta ökör történeteit. Levente gazdag képzelőereje, fantáziája jelenik meg a csalimesékben.

Felkészítő tanár: Gombos Tünde

6. évfolyam:

Vers Kategória:

I. helyezett:

Kulcsár Bálint 6.a – A tűz

Jól megszerkesztett, igényesen kimunkált versében a tüzet, mint őserőt, a jó és a rossz forrását mutatja be. Stílusa világos, egyszerű. A keretes szerkezet és az ellentétek alkalmazása különösen hatásossá teszik a verset.

Felkészítő tanár: Molnárné Mészáros Judit

7. évfolyam:

Vers kategória:

I. helyezett:

Illésy Lilla 7.b – Veled

A vers a bosszúról szól. Ezt a negatív emberi érzést Lilla sokoldalúan mutatja be a versében. Rávilágít arra, hogy ez egyformán rossz mindkét félnek; megmérgezi, meggyötri, megbetegíti az ember lelkét.

Felkészítő tanár: Deák Krisztina

Különdíj:

Lozsek Tímea 7.a – Durcos, a díjugrató bajnok

Művéből sugárzik a lovak nagy-nagy szeretete, a téma sokrétű ismerete. Kisregényének cselekménye érdekes, izgalmas. Stílusa élvezetes, érthető, világos. Nagyon igényesen elkészített munka. Csak így tovább!

Felkészítő tanár: Baráth Ildikó

Szim Dávid 7.a – A históriás énekek

Dávid munkájából kitűnik a kor és a műfaj alapos ismerete, szeretete. Pályázatának legszebben kidolgozott része, melyben Tinódi Lantos Sebestyénről szól. Stílusa egyszerű, érthető, világos. Dicséretes a szakirodalom alapos ismerete.

Felkészítő tanár: Baráth Ildikó

8. évfolyam:

Próza kategória:

I. helyezett:

Lányi Endre 8.b – Pötyi csodálatos pályafutása

Egy kidobott, megunt labdáról szól az elbeszélés. Érdekessége, hogy nem az emberek, hanem a labda szemszögéből ismerjük meg az eseményeket. A kedves, vicces, de ugyanakkor tanulságos írás arról szól, hogy ami az egyik embernek felesleges, az a másiknak érték lehet. Nem csupán a drága dolgok okozhatnak örömöt, vidámságot, hanem egy ócska, befoltozott labda is.

Felkészítő tanár: Deák Krisztina

Technika

Különdíj:

Cseri Zoltán 8.b

Zoltán évek óta rendszeresen készít modelleket saját maga és az iskola diákságának és tanárainak örömére. Az osztálytermet mindig díszítette valamilyen munkája, egy hajó- vagy egy repülőgépmodell. Mostani pályázati munkája – a Vajdahunyad vára – nagyságát és részletgazdagságát tekintve is figyelemre méltó.

Felkészítő tanár: Nargang Lajos

Kémia

7. évfolyam:

I. helyezett:

Szim Dávid 7.a – Elönt bennünket a méreg

Dávid pályázatának már a címe is figyelemfelkeltő a kettős jelentésével. Monológszerű írásában rávilágít az embert és a környezetét nap mint nap érő agresszív támadásokra. Dolgozata igényes, fordulatos. Üzenete az, hogy bár a környezetszennyezés egyidős az emberiséggel, tovább élni csak akkor tudunk, ha kényelmünkért nem áldozzuk fel az egészségünket.

Felkészítő tanár: Farkasné Balogh Éva

Bakró-Nagy Gergő 7.a – Csak annyit vegyünk el a környezetünkből, amennyit az újra tud termelni

Gergő dolgozatában rávilágít arra, hogy hányféle veszély fenyegeti Földünket, de megmutatja azt is, hogy van más választásunk is, mint egy új bolygó keresése.

Felkészítő tanár: Farkasné Balogh Éva

8. évfolyam:

I. helyezett:

Nagy Tibor 8.a – Szén-dioxidot tartalmazó természetes és mesterséges vizek

A pályázatával rámutat arra, hogy milyen szoros kapcsolat van a mindennapi élet és a kémia tudománya között. A dolgozatot külön gazdagítja az összegyűjtött képanyag, amely szorosan kapcsolódik a tudományos magyarázatokhoz.

Felkészítő tanár: Farkasné Balogh Éva

Informatika – Szövegszerkesztés

8. évfolyam:

I. helyezett:

Borossay Fanni 8.a – Így emlékeznek szüleim, nagyszüleim 1956-ra

Fanni munkájában megtalálhatók a tudatos szövegszerkesztés elemei. A felhasznált képanyagot precízen, igényesen illeszti a szövegbe, így teremt egyensúlyt a riport szöveg és képanyaga között.

Felkészítő tanár: Kanyuk Ferenc