Károlyi pályázat I. helyzett Reál 2012/2013
Biológia
///8. évfolyamon:
//////Juhász Kata Anna 8.c
/////////Kamaszkori konfliktusok, ahogy én látom…
/////////Kata személyes hangvételű dolgozatában a kamaszkorral együtt járó
/////////nehézségekről ír meglepően őszintén. Pályázata a tinédzserek lelki világát tartja
/////////tükörbe. Fanyar humorral mutatja be saját családján belül kialakult konfliktusokat.
/////////Írásának további fő erénye, hogy nemcsak a felnőttek, hanem korosztályának
/////////ellentmondásos viselkedését is kritikus hangvétellel ábrázolja.
///Tanára: Nargang Lajos
///7. évfolyamon:
//////Drexler Márton 7.b
/////////Osztálykirándulás a Bükki Nemzeti Parkban
/////////Marci pályázatában egy rendkívül izgalmas osztálykirándulást tervezett a Bükki
/////////Nemzeti Park területére. A túra útvonala érinti a Szalajka völgyet, Lillafüredet.
/////////Említést tesz az erdőgazdálkodás fontosságáról és törekszik a karsztvidék növény
/////////és állatvilágának részletes bemutatására.
///Tanára: Csatlósné Miklós Anna
Fizika
///8. évfolyamon:
//////Stary Ádám 8.c
/////////Interjú Jedlik Ányossal
/////////Az interjú színes és érdekes olvasmány. Ádám bemutatja Jedlik életét, mintha saját
/////////szavaival mesélne találmányairól, felfedezéseiről.
/////////Nagy gondot fordított az interjú megírására, több forrást olvasott el. Nem csak a
/////////legkézenfekvőbb közhelyeket említi, hanem elmondja például, hogy "nem magát a
/////////dinamót fedezte fel, hanem csak a működési elvét". Emellett igényes szép előlapot
/////////készített.
///Tanára: Virágh Krisztián
Földrajz
///7. évfolyamon:
//////Szabó Zsolt 7.c
/////////Moszkva bemutatása
/////////Zsolt Európa egy igen ellentmondásos nagyvárosának a bemutatására vállalkozott.
/////////Moszkva nevezettességei, látványosságai mellett kitért a vallás, etnikai és a
/////////szórakozási lehetőségek bemutatására is. Prezentációja színes és érdekes
/////////települést mutat be.
///8. évfolyamon:
//////Farkas Benedek 8.C
/////////Magyarországi programajánlat egy francia előkelőségnek és egy holland
/////////háromgyermekes családnak
/////////Benedek aprólékosan megtervezte a külföldiek magyarországi tartózkodását az
/////////utazástól a szálláson át az étkezésig és külön programjavaslatot állított össze a
/////////gyermekek számára. Ha külföldről érkeznek vendégeik, akkor javaslom, hogy
/////////forduljanak Benedekhez ötletért, hogy mely látványosságokat érdemes megmutatni
/////////nekik, mert Benedek a dolgozatában az ország minden részébe elkalauzolta
/////////vendégeit
///Tanára:Antos Gábor
Kémia
///7. évfolyamon:
//////Balczer Veronika és Al Raheem Veronika 7.b
/////////Az esőerdők pusztulása
/////////Ezt az időszerű témát igényesen dolgozták fel logikusan szerkesztett
/////////prezentációjukban. Bemutatták az esőerdők növény és állatvilágát, az emberi
/////////tevékenység pusztító hatásait. Rávilágítottak arra, hogy globálisan milyen
/////////következményekkel járhat, ha a fakitermelést és a környezetszennyezést nem
/////////csökkentjük. Néhány megfontolásra érdemes megoldási javaslatot is felvázoltak.
/////////Közös munkájukhoz gratulálunk!
///Tanára: Farkasné Balogh Éva
///8. évfolyamon:
//////Nyikes Julianna 8.b
/////////Hétköznapok kémiája a háztartásban
/////////Az idei tanévben megújult pályázati tematika sok tanulónak hozta meg a
/////////munkakedvét. A pályázati szempontoknak a legmagasabb szinten felelt meg
/////////Julianna dolgozata. Munkájának központi témája az üveg- és porcelángyártás.
/////////A dolgozat értéke, hogy igényes, alapos, de ugyanakkor gyakorlatias és személyes
/////////színezetű is. Szívből kívánjuk, hogy egyszer legyen neki is egy Herendi porcelán
/////////étkészlete!
///Tanára:Katona András
Természetismeret
///5. évfolyamon:
//////Ősz - Varga Lilla 5.a
/////////Az én tanyám....
/////////Lilla a pályázatában remekül ötvözte a fantázia és a megvalósíthatóság nehezen
/////////összeegyeztethető lehetőségét. Pályázatának gyöngyszeme a saját kezűleg
/////////elkészített makett, amelyet jól kiegészített az írásos dolgozata. Munkája egyszerre
/////////érdekes, látványos és részleteiben is érdekes.
///Tanára: Nargang Lajos
///6. évfolyamon:
//////Schubert Márton 6.c
/////////Az Őrségi Nemzeti Park bemutatása
/////////Marci, nemcsak a természeti értékeket, hanem e táj páratlan építészeti és néprajzi
/////////kincseit is bemutatta. Power point formában készítette el pályázatát ügyesen elő is
/////////adta a természetismeret órán, nagy sikert aratva társai körében. Nem utolsó
/////////sorban más diákoknak is meghozta a kedvét prezentáció készítésre és kiselőadás
/////////tartására.
///Tanára:Sárkány Anna