2013. február 28.
károlyi pályázat reál I. helyezettek 2010/2011


Biológia


///8. évfolyamon:

//////Jancsovics Réka 8.c

/////////Tetoválás és a testékszerek

/////////Réka pályázata bizonyítja, hogy a biológiai ismeretek milyen széles körben hasznosíthatók az
/////////életben.Látványos, izgalmas dolgozata történelmi, művészeti, sőt egészségügyi szempontból is
/////////vizsgálja napjaink e furcsa, de korántsem veszélytelen divatáramlatát.

///
Tanára: Nargang Lajos



Fizika


///7. évfolyamon:

//////Kőhalmi Luca 7.c

/////////Luca dolgozata megalkotásánál egy nagyon jó ötlettel állt elő: tudós sztárválasztást rendezett a kor
/////////tudósainak és a döntő eseményeit írja le. Mindenre odafigyelve részletesen adja elő az öt
/////////résztvevő (Puskás Tivadar, Semmelweis Ignác, Petzval József, Jedlik Ányos és Irinyi János) életét,
/////////munkásságát és felfedezéseit. Alkotása formailag is kiváló munka.

///
Tanára: Schmerczné Kormos Nóra

///8. évfolyamon:

//////Jancsovics Réka 8.c

/////////Réka gazdagon illusztrált munkájában mindenre kiterjedően írt Jedlik Ányos életéről és
/////////munkásságáról. A pályázatot szépen keretbe foglalta az életéről szóló idézetekkel, míg
/////////találmányait felsorolva és fényképekkel gazdagítva tárja elénk. A pályázat borítója is Réka egyedi
/////////stílusára utal.

///
Tanára: Szegedi-Vargháné Bednay Györgyi


Földrajz

///7. évfolyamon:

//////Szalkai Patrik 7.c

/////////A hinudizmus bemutatása és elterjedése.

/////////A képekkel gazdagon illusztrált munka mélyrehatóan mutatja be a tőlünk távol álló vallás hitvilágát,
/////////szokásait, ünnepeit, jelképeit. Patik nagy hangsűlyt helyetett a vallás történetének és tanainak a
/////////bemutatására is.

///
Tanára: Antos Gábor


///8. évfolyamon:

//////Isza Máté 8.b

/////////A Dél-Dunántúl komplex földrajzi bemutatása

/////////Máté dolgozatát egy személyes élményére, egy családi nyaralásra építette fel. Gondolatban és
/////////képekben újra végigjárta a már megismert helyeket, kiemlve azok földrajzi, történelmi és
/////////idegenforgalmi jelentőségét.

///
Tanára: Antos Gábor


Informatika

///8. évfolyamon:

//////Dörmer Dorina 8.b

/////////Választékos szavakkal mutatja be Károlyi István életét Diáihoz megfelelő áttűnéseket és
/////////animálásokat használ. A tartalmat képekkel egészíti ki.
/////////Prezentációja időzített, amely a bemutatót dinamikussá teszi
/////////Zeneválasztása illik a kor személyiségéhez, amely végigfut az egész bemutatón.

///
Tanára: Horváth Gyula


Kémia

///7. évfolyamon:

//////Kőhalmi Luca 7.c

/////////A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái

/////////Luca pályázatában a levegő összetételének alapos elemzésén túl egy héten át figyelemmel
/////////követte a z Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat adatait. A példaértékű adatrögzítés mellett
/////////rávilágít a környezetvédelmi problémák jogi hátterére is, és javaslatokat is megfogalmaz.
/////////Luca munkája digitális kivitelezésben hasznos szaktanári segédanyag is.

///
Tanára: Katona András


///8. évfolyamon:

//////Balczer Márton 8.b

/////////Környezetszennyezés és környezetvédelem

/////////Marci dolgozatában napjaink legégetőbb környezei problémáira világít rá. Prezentációja színes,
/////////érdekes, figyelemfelkeltő. Tartalmában visszaadta a téma sokrétűségét, érzékelhető, hogy fontos
/////////számára a mindennapi életben is foglalkozni ezzel a kérdéssel.

///
Tanára: Farkasné Balogh Éva


Technika

///8. évfolyamon:

//////Jánosi Lilla 8.c

/////////A természetfotózás

/////////Lilla logikusan felépített dolgozatában bemutatja a fényképezés történetét, valamint a mai korban
/////////használatos jelentősebb technikákat.Témaválasztásának indoklásából süt a természet iránti
/////////szeretet és elkötelezettség. Ugyanezek az érzések járnak át bennünket, amoikor a pályázatához
/////////mellékelt fényképalbumban lapozgatunk.

///
Tanára: Nargang Lajos



Természetismeret

///5. évfolyamon:

//////Németh Gergő 5.b

/////////Az én tanyám című makettjével

/////////Gergő tanyamakettje igényesen elkészített, részletgazdag, szép kivitelezésű munka. A tanyasi élet
/////////hétköznapjainak minden kellékét felvonultatta, korszerű szemlélete figyelemre méltó.

///
Tanára: Nargang Lajos


///6. évfolyamon:

//////Filetóth Fanni 6.b

/////////Fanni „ Az én vadasparkom” címmel készített eredeti pályaművet. Munkáját makettel szemléltette.
/////////A modell mellé írásos ismertetőt is mellékelt.Tanáraként nagy örömöt és büszkeséget éreztem,
/////////amikor kiérlelődött, emberséges látásmódját megtapasztalhattam írását olvasva. Kirajzolódott
/////////szemem előtt egy természet- és állatbarát vadaspark, és szeretett lakóinak képe.

///
Tanára: Sárkány Anna