károlyi pályázat reál I. helyezettek 2010/2011
Biológia
///8. évfolyamon:
//////Jancsovics Réka 8.c
/////////Tetoválás és a testékszerek
/////////Réka pályázata bizonyítja, hogy a biológiai ismeretek milyen széles körben hasznosíthatók az
/////////életben.Látványos, izgalmas dolgozata történelmi, művészeti, sőt egészségügyi szempontból is
/////////vizsgálja napjaink e furcsa, de korántsem veszélytelen divatáramlatát.
///Tanára: Nargang Lajos
Fizika
///7. évfolyamon:
//////Kőhalmi Luca 7.c
/////////Luca dolgozata megalkotásánál egy nagyon jó ötlettel állt elő: tudós sztárválasztást rendezett a kor
/////////tudósainak és a döntő eseményeit írja le. Mindenre odafigyelve részletesen adja elő az öt
/////////résztvevő (Puskás Tivadar, Semmelweis Ignác, Petzval József, Jedlik Ányos és Irinyi János) életét,
/////////munkásságát és felfedezéseit. Alkotása formailag is kiváló munka.
///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra
///8. évfolyamon:
//////Jancsovics Réka 8.c
/////////Réka gazdagon illusztrált munkájában mindenre kiterjedően írt Jedlik Ányos életéről és
/////////munkásságáról. A pályázatot szépen keretbe foglalta az életéről szóló idézetekkel, míg
/////////találmányait felsorolva és fényképekkel gazdagítva tárja elénk. A pályázat borítója is Réka egyedi
/////////stílusára utal.
///Tanára: Szegedi-Vargháné Bednay Györgyi
Földrajz
///7. évfolyamon:
//////Szalkai Patrik 7.c
/////////A hinudizmus bemutatása és elterjedése.
/////////A képekkel gazdagon illusztrált munka mélyrehatóan mutatja be a tőlünk távol álló vallás hitvilágát,
/////////szokásait, ünnepeit, jelképeit. Patik nagy hangsűlyt helyetett a vallás történetének és tanainak a
/////////bemutatására is.
///Tanára: Antos Gábor
///8. évfolyamon:
//////Isza Máté 8.b
/////////A Dél-Dunántúl komplex földrajzi bemutatása
/////////Máté dolgozatát egy személyes élményére, egy családi nyaralásra építette fel. Gondolatban és
/////////képekben újra végigjárta a már megismert helyeket, kiemlve azok földrajzi, történelmi és
/////////idegenforgalmi jelentőségét.
///Tanára: Antos Gábor
Informatika
///8. évfolyamon:
//////Dörmer Dorina 8.b
/////////Választékos szavakkal mutatja be Károlyi István életét Diáihoz megfelelő áttűnéseket és
/////////animálásokat használ. A tartalmat képekkel egészíti ki.
/////////Prezentációja időzített, amely a bemutatót dinamikussá teszi
/////////Zeneválasztása illik a kor személyiségéhez, amely végigfut az egész bemutatón.
///Tanára: Horváth Gyula
Kémia
///7. évfolyamon:
//////Kőhalmi Luca 7.c
/////////A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái
/////////Luca pályázatában a levegő összetételének alapos elemzésén túl egy héten át figyelemmel
/////////követte a z Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat adatait. A példaértékű adatrögzítés mellett
/////////rávilágít a környezetvédelmi problémák jogi hátterére is, és javaslatokat is megfogalmaz.
/////////Luca munkája digitális kivitelezésben hasznos szaktanári segédanyag is.
///Tanára: Katona András
///8. évfolyamon:
//////Balczer Márton 8.b
/////////Környezetszennyezés és környezetvédelem
/////////Marci dolgozatában napjaink legégetőbb környezei problémáira világít rá. Prezentációja színes,
/////////érdekes, figyelemfelkeltő. Tartalmában visszaadta a téma sokrétűségét, érzékelhető, hogy fontos
/////////számára a mindennapi életben is foglalkozni ezzel a kérdéssel.
///Tanára: Farkasné Balogh Éva
Technika
///8. évfolyamon:
//////Jánosi Lilla 8.c
/////////A természetfotózás
/////////Lilla logikusan felépített dolgozatában bemutatja a fényképezés történetét, valamint a mai korban
/////////használatos jelentősebb technikákat.Témaválasztásának indoklásából süt a természet iránti
/////////szeretet és elkötelezettség. Ugyanezek az érzések járnak át bennünket, amoikor a pályázatához
/////////mellékelt fényképalbumban lapozgatunk.
///Tanára: Nargang Lajos
Természetismeret
///5. évfolyamon:
//////Németh Gergő 5.b
/////////Az én tanyám című makettjével
/////////Gergő tanyamakettje igényesen elkészített, részletgazdag, szép kivitelezésű munka. A tanyasi élet
/////////hétköznapjainak minden kellékét felvonultatta, korszerű szemlélete figyelemre méltó.
///Tanára: Nargang Lajos
///6. évfolyamon:
//////Filetóth Fanni 6.b
/////////Fanni „ Az én vadasparkom” címmel készített eredeti pályaművet. Munkáját makettel szemléltette.
/////////A modell mellé írásos ismertetőt is mellékelt.Tanáraként nagy örömöt és büszkeséget éreztem,
/////////amikor kiérlelődött, emberséges látásmódját megtapasztalhattam írását olvasva. Kirajzolódott
/////////szemem előtt egy természet- és állatbarát vadaspark, és szeretett lakóinak képe.
///Tanára: Sárkány Anna