2013. február 28.
Károlyi pályázat humán I. helyezettek 2010/2011

Magyar nyelv

///Vers:

//////7. évfolyamon:

/////////Toldi Ákos 7.c

///////////////Mese a három barátról címmel változatos témájú és ritmikájú, szépen illusztált
///////////////versgyűjteményt állított össze Ákos. Művei érzelemgazdagok, színesek, egy kamasz
///////////////látásmódját tükrözik.

///
Tanára: Gombos Tünde

///Mese:

//////7. évfolyamon:

/////////Kurmai Kitty 7.b

///////////////Kitty gyönyörűsége mesekönyvet készített testvérének: változatos témájú mesékkel, tündéri
///////////////illusztrációkkal. Meséit mindenki élvezettel olvashatja. Reméljük, mások is kedvet kapnak
///////////////hasonló – „Én írtam Neked” – gyűjtemények összeállításához.

///
Tanára: Várhalmi Márta

///Elbeszélő történet:

//////6. évfolyamon:

/////////Üveges Anna 6.b

///////////////Anna a Diana, az egyetemista lány New Yorkban című írása egy igazi kis bűnügyi történetet.
///////////////Anna ügyesen szövi a történet szálait, remek párbeszédeket ír. Műve élvezetes olvasmány.

///
Tanára: Várhalmi Márta

///Tabló:

//////6. évfolyamon:

/////////Zakó Rubina 6.a

///////////////Rubina régi magyar mondákat dolgozott fel esztétikus tabló formájában.
///////////////Ügyesen válogatott a szöveget illusztráló képek között. Reméljük, mások is kedvet kapnak
///////////////ilyen pályamunka elkészítéséhez.

///
Tanára: Molnárné M. Judit


Történelem

//////5. évfolyamon:

/////////Véber Bianka 5.b

///////////////Bianka az ókori olimpiai játékok történetét mutatta be képekkel illusztrált pályázatában.

///
Tanára: Deák Krisztina


//////6. évfolyamon:

/////////Farkas Benedek 6.c

///////////////Benedek dolgozata a szerzetesi életbe, a szerzetesrendek működésébe enged bepillantást.
///////////////Megismerhetjük általa a Magyarországon működő rendeket, azoknak szabályait, kialakulásuk
///////////////történetét. A dolgozatot Benedek saját kezűleg illusztrálta.

///Tanára: Molnárné Mészáros Judit


//////7. évfolyamon:

/////////Fedorov Péter 7.a

///////////////Az 1848-as forradalom és szabadságharc újpesti hőseiről írt
Fedorov Péter 7. a
///////////////osztályos tanuló. Újpest , mint település nem játszott jelentős szerepet a forradalom és
///////////////szabadságharc eseményeinek sodrában, de a forradalom „nagyjai” és elfeledett hősei közül
///////////////sokan éltek vagy kötődtek Újpesthez.

///
Tanára: Antos Gábor


//////8. évfolyamon:

/////////Balla Barbara 8.b

///////////////A XX. századi történelem legsötétebb korszakának a hiteleri diktatúrának bemuatatására
///////////////vállalkozott a
8. b osztályos Balla Barbara. Pályázának középpontjában a holokauszt
///////////////áll. Emberi sorsokat mutat be, túlélők visszaemlékezései alapján. Szomorú és szívszorító
///////////////történetek által elevenedik meg előttünk a koncentrációs táborok, a kínzások és
///////////////emberkísérletek kegyetlensége.

///
Tanára: Deák Krisztina

/////////Isza Máté 8.b

///////////////A 8. évfolyamról még egy kimagasló pályamunka készült.
Isza Máté 8. b osztályos tanuló
///////////////egy, a mai napig fennálló diktatúrának az átfogó bemutatására vállalkozott.. Észak-Koreáról, a
/////////////// világ legzártabb államáról szól írása. Dolgozatának címe: a Kim dinasztia uralma a sötétség
///////////////birodalmában.

///
Tanára: Deák Krisztina