Károlyi pályázat humán I. helyezettek 2010/2011
Magyar nyelv
///Vers:
//////7. évfolyamon:
/////////Toldi Ákos 7.c
///////////////Mese a három barátról címmel változatos témájú és ritmikájú, szépen illusztált
///////////////versgyűjteményt állított össze Ákos. Művei érzelemgazdagok, színesek, egy kamasz
///////////////látásmódját tükrözik.
///Tanára: Gombos Tünde
///Mese:
//////7. évfolyamon:
/////////Kurmai Kitty 7.b
///////////////Kitty gyönyörűsége mesekönyvet készített testvérének: változatos témájú mesékkel, tündéri
///////////////illusztrációkkal. Meséit mindenki élvezettel olvashatja. Reméljük, mások is kedvet kapnak
///////////////hasonló – „Én írtam Neked” – gyűjtemények összeállításához.
///Tanára: Várhalmi Márta
///Elbeszélő történet:
//////6. évfolyamon:
/////////Üveges Anna 6.b
///////////////Anna a Diana, az egyetemista lány New Yorkban című írása egy igazi kis bűnügyi történetet.
///////////////Anna ügyesen szövi a történet szálait, remek párbeszédeket ír. Műve élvezetes olvasmány.
///Tanára: Várhalmi Márta
///Tabló:
//////6. évfolyamon:
/////////Zakó Rubina 6.a
///////////////Rubina régi magyar mondákat dolgozott fel esztétikus tabló formájában.
///////////////Ügyesen válogatott a szöveget illusztráló képek között. Reméljük, mások is kedvet kapnak
///////////////ilyen pályamunka elkészítéséhez.
///Tanára: Molnárné M. Judit
Történelem
//////5. évfolyamon:
/////////Véber Bianka 5.b
///////////////Bianka az ókori olimpiai játékok történetét mutatta be képekkel illusztrált pályázatában.
///Tanára: Deák Krisztina
//////6. évfolyamon:
/////////Farkas Benedek 6.c
///////////////Benedek dolgozata a szerzetesi életbe, a szerzetesrendek működésébe enged bepillantást.
///////////////Megismerhetjük általa a Magyarországon működő rendeket, azoknak szabályait, kialakulásuk
///////////////történetét. A dolgozatot Benedek saját kezűleg illusztrálta.
///Tanára: Molnárné Mészáros Judit
//////7. évfolyamon:
/////////Fedorov Péter 7.a
///////////////Az 1848-as forradalom és szabadságharc újpesti hőseiről írt Fedorov Péter 7. a
///////////////osztályos tanuló. Újpest , mint település nem játszott jelentős szerepet a forradalom és
///////////////szabadságharc eseményeinek sodrában, de a forradalom „nagyjai” és elfeledett hősei közül
///////////////sokan éltek vagy kötődtek Újpesthez.
///Tanára: Antos Gábor
//////8. évfolyamon:
/////////Balla Barbara 8.b
///////////////A XX. századi történelem legsötétebb korszakának a hiteleri diktatúrának bemuatatására
///////////////vállalkozott a 8. b osztályos Balla Barbara. Pályázának középpontjában a holokauszt
///////////////áll. Emberi sorsokat mutat be, túlélők visszaemlékezései alapján. Szomorú és szívszorító
///////////////történetek által elevenedik meg előttünk a koncentrációs táborok, a kínzások és
///////////////emberkísérletek kegyetlensége.
///Tanára: Deák Krisztina
/////////Isza Máté 8.b
///////////////A 8. évfolyamról még egy kimagasló pályamunka készült. Isza Máté 8. b osztályos tanuló
///////////////egy, a mai napig fennálló diktatúrának az átfogó bemutatására vállalkozott.. Észak-Koreáról, a
/////////////// világ legzártabb államáról szól írása. Dolgozatának címe: a Kim dinasztia uralma a sötétség
///////////////birodalmában.
///Tanára: Deák Krisztina