Károlyi pályázatok reál I. helyezettek 2008/2009
Természetismeret
///5. évfolyamon:
//////Kőhalmi Luca 5.c
/////////Az alma
/////////Luca minden oldalról bemutatta ezt a közkedvelt gyümölcstermő növényt. Kitért az ember és
/////////az alma kapcsolatára. Szólt az almatermesztésről, almafajtákról. A gyümölcs kultúrtörténeti
/////////vonatkozásairól is említést tett. Munkája logikusan tagolt, gazdagon illusztrált.
///Tanára: Pintérné Dancs Zsuzsanna
///6. évfolyamon:
//////Isza Máté 6.b
/////////A Balatonfelvidéki Nemzeti Park bemutatása
/////////Máté átgondolt, logikus struktúrájú dolgozatot készített. Színes illusztrációk hozzák közelebb
/////////hozzánk, a páratlan természeti értékekkel rendelkező tájakat. A szerző megosztotta velünk
/////////a természetvédelemmel kapcsolatos gondolatait is.
///Tanára: Sárkány Anna
Földrajz
///7. évfolyamon:
//////Oláh Alexandra 7.a
/////////Az iszlám vallás bemutatása és földrajzi elterjedése
/////////Alexandra részletesen bemutatja az iszlám vallás kialakulását, irányzatait és legfőbb vallási
/////////szabályait. Térképen ábrázolta az elterjedési területét. Átgondolt, kulturált, gazdagon illusztrált
/////////munkát nyújtott be.
///Tanára: Antos Gábor
///8. évfolyamon:
//////Péli Anna 8.b
/////////A Mátra komplex földrajzi elemzése
/////////A sok képpel színesített dolgozat valóban komplex, hiszen a Mátra minden fontos vonását
/////////megismerteti az olvasóval, kialakulásától a védett élőlényeken át, egészen a borkészítésig.
///Tanára: Antos Gábor
Fizika
///7-8. évfolyamon:
//////Iszlai Nikolett 8.b
/////////Bánki Donát élete és munkássága
/////////Nikolett munkája szépen összeszedett, jól rendszerezett. A Bánki Donát életét és munkásságát
/////////bemutató, képekkel gazdagon illusztrált tabló, különböző technikákkal készült. Munkája átlátható,
/////////jól használható ismeretterjesztő és fizikatörténeti anyagként is a diákság számára.
///Tanára: Horváth Gabriella
Kémia
///7. évfolyamon:
//////Stermeczky Zsófia 7.b
/////////Napjaink problémája a környezetszeenyezés
/////////Zsófi átfogó képet mutatott a környezetszennyezésről. Dolgozatában megoldási javaslatokat mutat
/////////be arra, hogyan lehet javítani környezetünk védelmét, megmenteni erdeinket, tájainkat. Társainak
/////////tanácsokat ad arra, hogyan járulhatnak hozzá környezetük védelméhez.
/////////Gratulálunk szép munkájához.
///Tanára: Bálintné Kapitor Anita
///8. évfolyamon:
//////Hosták Katalin 8.b
/////////Savas esők keletkezése és hatásai
/////////Kata a savas esők hatásairól készített egy drámai diasorozatot, melyben szemléltette, hogy mi
/////////emberek, milyen károkat vagyunk képesek okozni környezetünkben. A figyelem felkeltésén kívül,
/////////megszólít bennünket, hogy tegyünk a környezetrombolás ellen, amíg még lehet.
///Tanára: Farkasné Balogh Éva