2014. március 11.
Károlyi pályázat reál I. helyezettek 2013/2014


Természetismeret

///5. évfolyamon:

//////Csikós Botond 5.b

///////////////Boti „Kedvenceim és tartásuk” címmel írt szakszerű, tanulságos
///////////////és mégis kedves, szórakoztató pályamunkát. Olvasás közben az
///////////////ifjú Gerald Durrell világa elevenedik meg, rágcsálókkal, rovarokkal,
///////////////kígyóval, gekkóval. Az egész íráson átérzik az állatok iránti
///////////////gondoskodó szeretet, a tudás és tapasztalat. Dolgozatát kedvenceivel
///////////////készült portréi színesítik. Munkájában szülei és nagymamája segítették,
///////////////tanácsaikkal és türelmükkel, mellyel ezt a kis állatkertet elviselik.

/////////Tanára: Sárkány Anna


///6. évfolyamon:

//////Selyem Ágnes 6.b

///////////////Ági a magyarországi nemzeti parkokról készítette pályázatát.
///////////////Dolgozata az ismeretterjesztő írások érthető, hétköznapi nyelvezettel íródott
///////////////változata. Kerülte a tudományoskodó leírást, és az érdekesebb részleteket
///////////////bemutató képekre helyezte a hangsúlyt. Munkája kitűnően szerkesztett,
///////////////áttekinthető és igényes, egyszerre érdekes és kedvcsináló.

/////////Tanára: Nargang Lajos


Biológia

///7. évfolyamon:

//////Schubert Márton 7.c

///////////////Marci a dél-amerikai Titicaca Nemzeti Parkot mutatja be prezentáció
///////////////formájában. Prezentációja akár egy fiatalokat megcélzó utazási iroda
///////////////reklámja is lehetne. Gyönyörű képekkel, lényegre törő ismertetőkkel
///////////////mutatja be a tájat, élővilágát, az ott élő emberek életét és kultúráját.
///////////////Munkáját átszövi a humor, ami élménnyé teszi a bemutató megtekintését.
///////////////A bemutató kivitelezése biológiai és informatikai szempontból is logikus
///////////////és igényes.

/////////Tanára: Sárkány Anna


Kémia

///8. évfolyamon:

//////Al Raheem Veronika és Balczer Veronika 8.b

///////////////A pályázat kiírása keresztrejtvény vagy társasjáték készítéséről szólt,
///////////////melynek célja a kémiai fogalmak begyakorlása. A győztesek a
///////////////társasjátékot választották és igényes kivitelben készítették el a
///////////////„Gazdálkodj okosan!” klasszikus társas mintájára. A játék célja a
///////////////periódusos rendszer elemeinek összegyűjtése és kirakása.
///////////////Kiválóan alkalmas a periódusos rendszer, a kémiában kiemelkedő
///////////////eredményeket elért tudósok megismerésére és a fogalmak elmélyítésére.
///////////////Közös munkájuknak az volt a célja, hogy megmutassák, ezt a nehéz
///////////////tantárgyat is lehet játszva tanulni.

/////////Tanára: Farkasné Balogh Éva



Földrajz

A földrajzi pályázat témája a védett és különleges geológiai értékek a Földön címet kapta.

///7. évfolyamon:

//////Tüske Fruzsina 7.c

///////////////Fruzsina pályamunkájában Ausztrália legnagyobb geológiai nevezetességét,
///////////////Ayers Rock-ot, vagy az őslakók nyelvén Uluru –t mutatja be. Földrajzi
///////////////sajátosságai mellett kitért a néprajzi érdekességek ismertetésére is.
///////////////Munkájának érdekessége, hogy egy kisfilmben is bemutatja, a különböző
///////////////időszakokban milyen a szikla különleges fényjátéka.

/////////Tanára: Csatlósné Miklós Anna



Fizika

///8. évfolyamon:

//////Szabó Gábor 8.a

///////////////A pályázat feladata egy házi víztisztító megépítése volt, mely modellezi a
///////////////nagyipari víztisztító működését. Gábor mérnöki körültekintéssel végezte el a
///////////////feladatot, nagy hangsúlyt fektetve az eszközök előkészítésére. A kísérletet
///////////////video formájában rögzítette, melyet szakszerű kommentárral látott el, helyesen
///////////////és érthetően bemutatva az egyes részek szerepét a tisztítás folyamatában.

/////////Tanára: Virágh Krisztián



Informatika

///5. évfolyamon:

//////Paint kategória:

/////////Kazsa Sára 5.a

///////////////A feladatban a Paint program segítségével kellett elkészíteni egy, a tanuló
///////////////által kitalált, megírt könyv könyvborítójának fedő és hátlapját. Sára a könyv
///////////////hátoldalára írt izgalmas tartalmat a Paint program segítségével a fedőlapra
///////////////megtervezett ötletes saját készítésű rajzaival tette még látványosabbá.


//////Szövegszerkesztő kategória:

/////////Keszte Panna 5.c

///////////////A feladatban a Word szövegszerkesztő program segítségével Magyarország
///////////////nemzeti parkjait kellett bemutatni. A Panna által készített érdekes olvasmányt
///////////////a Word program lehetőségeinek segítségével tette még látványosabbá.
///////////////A szövegformázás lehetőségeit maximálisan kihasználta. A kötelező 1 rajz
///////////////helyett összesen 8 - a Paint program segítségével készített, képaláírással
///////////////ellátott rajzzal tette szemléletesebbé munkáját. Panna igényes, az előírt
///////////////feltételeket magasan meghaladó pályaművet alkotott.


///6. évfolyamon:

//////Paint kategória:

/////////Ősz Varga Lilla 6.a

///////////////A feladatban a Paint program segítségével kellett elkészíteni egy, a tanuló
///////////////által kitalált, megírt könyv könyvborítójának fedő és hátlapját.
///////////////Lilla könyvének a címe „A robot invázió” lett, melynek a tartalmát a könyv
///////////////hátoldalán el is lehet olvasni. A tartalmat a Paint program eszköztárának
///////////////sok elemét felhasználva készült rajzokkal szemléltette. Lilla még arra is figyelt,
///////////////hogy a fedőlapon megnevezte a „képzeletbeli” kiadót, a hátlapon pedig
///////////////feltüntette a vonalkódot, illetve a könyv árát, ahogy az egy könyvborító
///////////////tervezőhöz illik.


//////Szövegszerkesztő kategória:

/////////Perosa Renáta 6.c és Ipacs Donát 6.b

///////////////A feladatban a Word szövegszerkesztő program segítségével Magyarország
///////////////nemzeti parkjait kellett bemutatni. Mindkét látványos pályamunka megérdemli
///////////////az első helyezést. Renáta oldalszámokkal és képaláírásokkal is kiegészítette
///////////////munkáját, Donát pedig nagy hangsúlyt fektetett a kiemelésre, felsorolásra,
///////////////illetve nagyon ötletesen oldotta meg a fedőlapot egy szalvéta
///////////////felhasználásával. Renáta és Donát egy -egy gyönyörű, saját kézzel készített
///////////////rajzzal dekorálta munkáját.


///7. évfolyamon:

//////PowerPoint kategória:

/////////Kenyeres Dóra 7.b

///////////////A PowerPoint program segítségével egy kedvenc könyvet kellett bemutatni a
///////////////program lehetőségeit felhasználva. Dóra „Leiner Laura: Bábel” című könyvét
///////////////választotta. Bemutatója a program animációs lehetőségeinek kihasználásával
///////////////igen látványos lett. A táblázat, valamint a saját készítésű rajz ötlete kiválóan
///////////////illett a pályamunkába.


/////////Tanáruk: Virga Mariann