Károlyi pályázat reál I. helyezettek 2013/2014
Fizika
///Hajba Bianka és Horváth Patrícia 10.a
//////Newton I. törvényének igazolása a hétköznapjainkban
////////////Bianka és Patrícia a fizika leghétköznapibb jelenségének, a tehetetlenségnek
////////////jártak utána videójukban. Vizsgálatuk helyszínéül a tömegközlekedés eszközeit
////////////választották. Munkájukból látható, hogy igen jártasak a fizika és a multimédia
////////////világban.
/////////Tanára: Horváth Gabriella
Kémia
///9. évfolyam
///Szele Zoltán 9.b
//////Atomenergia felhasználási területei
////////////Zoltán mintegy 31 diából készített átfogó betekintést az atomenergia
////////////felhasználási területeiről. Jól meggondolt, lényegre törő munka. Az olvasott
////////////irodalmaiból egy nagyszerű, széleskörű, átfogó áttekintést készített. Külön
////////////kitért a történeti áttekintésben a magyar tudósokra és vonatkozásokra, a
////////////környezeti problémákra, és összehasonlította az egyes országok atomenergia
////////////felhasználását. Prezentációját külön feldobja a témához kapcsolódó
////////////érdekességek megjelenése.
/////////Tanára: Bálintné Kapitor Anita
///10. évfolyam
Három kategóriában érkeztek be pályaművek
///Kecskés Máté 10.b
//////A műanyagok csodálatos világa
////////////Máté műanyagok csodálatos sokszínű és érdekes világáról készített
////////////interaktív prezentációt. Pályázata nemcsak tartalmas, hanem technikailag is
////////////jól kivitelezett. Két fiatal Carol és Charli segítségével járja körül a témát.
////////////Sok hasznos információhoz juthatunk a segítségükkel. Látszik, hogy Máté
////////////azok közé a fiatalok közé tartozik, akik gondolnak a jövőre, fontosnak tarják
////////////a környezetünk megóvását.
/////////Tanára: Farkasné Balogh Éva
///Kőhalmi Luca 10.a
//////Keresztrejtvény a szénhidrogének témaköréből
////////////A keresztrejtvény kategóriában Kőhalmi Luca 10.a osztályos tanuló készítette el
////////////a legfigyelemreméltóbb feladványt. Kérdéseit a szénhidrogének témaköréből
////////////választotta. Munkája precíz, kreatív, igényes és alapos. A megfejtés fősora egy
////////////Huxley idézet „A tudás börtön, de ezt a börtönt mindig hajlandó vagyok vállalni”
////////////Azt gondolom, hogy ez Luca hitvallása is.
/////////Tanára: Farkasné Balogh Éva
///Fehér Boglárka 10.a
//////Az alkohol varázsa
////////////Bogi a szerves kémia egy másik témaköréből választott egy igen érdekes témát,
////////////amely különösen foglalkoztatja a fiatalokat ebben a korban. Főleg az alkohol
////////////szervezetre gyakorolt hatását tanulmányozta. Kérdőívet készített, melyet
////////////osztálytársai és ismerősei töltöttek ki a kérdésekre adott válaszokat kiértékelte,
////////////ez is megtalálható a dolgozatában. Összességében nagyon érdekes írás.
/////////Tanára: Farkasné Balogh Éva
Biológia
///Balla Barbara 11.b
//////Genetika és történelem
////////////Barbara a dolgozatában gazdag szakirodalomra támaszkodva egy színes,
////////////olvasmányos, szinte szórakoztató, ugyanakkor biológiai szempontból korrekt
////////////áttekintést ad a mendelező öröklődésekről. A pályázat legértékesebb része
////////////azonban a történelem és a genetika kapcsolatának a szemléltetése.
////////////Bepillantást nyerhetünk az egyiptomi fáraók vagy a Viktória királynő
////////////családfájába is.
////////////A pályázat kivitelében is igényes alkotás.
/////////Tanára: Katona András