2014. június 18.
Károlyi pályázat reál I. helyezettek 2013/2014


Fizika

///Hajba Bianka és Horváth Patrícia 10.a

//////
Newton I. törvényének igazolása a hétköznapjainkban

////////////Bianka és Patrícia a fizika leghétköznapibb jelenségének, a tehetetlenségnek
////////////jártak utána videójukban. Vizsgálatuk helyszínéül a tömegközlekedés eszközeit
////////////választották. Munkájukból látható, hogy igen jártasak a fizika és a multimédia
////////////világban.

/////////Tanára: Horváth Gabriella


Kémia

///9. évfolyam

///Szele Zoltán 9.b

//////
Atomenergia felhasználási területei

////////////Zoltán mintegy 31 diából készített átfogó betekintést az atomenergia
////////////felhasználási területeiről. Jól meggondolt, lényegre törő munka. Az olvasott
////////////irodalmaiból egy nagyszerű, széleskörű, átfogó áttekintést készített. Külön
////////////kitért a történeti áttekintésben a magyar tudósokra és vonatkozásokra, a
////////////környezeti problémákra, és összehasonlította az egyes országok atomenergia
////////////felhasználását. Prezentációját külön feldobja a témához kapcsolódó
////////////érdekességek megjelenése.

/////////Tanára: Bálintné Kapitor Anita


///10. évfolyam

Három kategóriában érkeztek be pályaművek

///Kecskés Máté 10.b

//////
A műanyagok csodálatos világa

////////////Máté műanyagok csodálatos sokszínű és érdekes világáról készített
////////////interaktív prezentációt. Pályázata nemcsak tartalmas, hanem technikailag is
////////////jól kivitelezett. Két fiatal Carol és Charli segítségével járja körül a témát.
////////////Sok hasznos információhoz juthatunk a segítségükkel. Látszik, hogy Máté
////////////azok közé a fiatalok közé tartozik, akik gondolnak a jövőre, fontosnak tarják
////////////a környezetünk megóvását.

/////////Tanára: Farkasné Balogh Éva


///Kőhalmi Luca 10.a

//////
Keresztrejtvény a szénhidrogének témaköréből

////////////A keresztrejtvény kategóriában Kőhalmi Luca 10.a osztályos tanuló készítette el
////////////a legfigyelemreméltóbb feladványt. Kérdéseit a szénhidrogének témaköréből
////////////választotta. Munkája precíz, kreatív, igényes és alapos. A megfejtés fősora egy
////////////Huxley idézet „A tudás börtön, de ezt a börtönt mindig hajlandó vagyok vállalni”
////////////Azt gondolom, hogy ez Luca hitvallása is.

/////////Tanára: Farkasné Balogh Éva


///Fehér Boglárka 10.a

//////
Az alkohol varázsa

////////////Bogi a szerves kémia egy másik témaköréből választott egy igen érdekes témát,
////////////amely különösen foglalkoztatja a fiatalokat ebben a korban. Főleg az alkohol
////////////szervezetre gyakorolt hatását tanulmányozta. Kérdőívet készített, melyet
////////////osztálytársai és ismerősei töltöttek ki a kérdésekre adott válaszokat kiértékelte,
////////////ez is megtalálható a dolgozatában. Összességében nagyon érdekes írás.

/////////Tanára: Farkasné Balogh Éva



Biológia

///Balla Barbara 11.b

//////
Genetika és történelem

////////////Barbara a dolgozatában gazdag szakirodalomra támaszkodva egy színes,
////////////olvasmányos, szinte szórakoztató, ugyanakkor biológiai szempontból korrekt
////////////áttekintést ad a mendelező öröklődésekről. A pályázat legértékesebb része
////////////azonban a történelem és a genetika kapcsolatának a szemléltetése.
////////////Bepillantást nyerhetünk az egyiptomi fáraók vagy a Viktória királynő
////////////családfájába is.
////////////A pályázat kivitelében is igényes alkotás.

/////////Tanára: Katona András