Iskolánk sikere a Mentoráló Intézmények pályázaton
Sikeres pályázat a Károlyiban – iskolánk az ország 299 innovatív iskolájának egyike
Iskolánk sikerrel pályázott azon a TÁMOP-os tenderen, amely során jó gyakorlatokat lehet átadni más iskoláknak. Intézményünk a Károlyi galéria működésének módszertanát szeretné megismertetni partner oktatási intézményekkel. Jelentős siker, hogy a pályázat keretein belül az ország háromszáz innovatív iskolájának egyike lehetünk. A pályázati összegből – melynek összértéke 1.5 millió Ft – többek között új mobil székeket vásárolunk az iskolai aula ünnepségeinek lebonyolításához.
A sikeres pályázatról szóló tanúsítvány ünnepélyes átadására a Móricz Zsigmond Gimnázium aulájában került sor. A továbbiakban az erről szóló MTI hír olvasható.
2014.11.04 15:57MTI
Segíthetik a többieket
Mentoráló intézményi tanúsítványokat adtak át 299 iskolának Budapesten
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) által pályázati úton kiválasztott intézmények a jövőben módszertani központokként működve rendszeres segítséget nyújtanak a többi állami iskolának az eredményes gyakorlatok átvételében és alkalmazásában.
Pölöskei Gáborné, köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár az ünnepségen gratulált az érintett iskoláknak ahhoz, hogy mentoráló intézmények lettek.
Ezek az iskolák meg akarják mutatni, hogy többet tudnak, és egyfajta pluszt szeretnének adni a gyermekeknek és pedagógustársaiknak egyaránt - hangsúlyozta. Hozzátette: a különböző projektek közül talán ennek van a legnagyobb hasznosulása, általa át tudják adni azt a módszertant, ami sok gyermek nevelését, tanítását elősegítheti.
Azt szeretnék, hogy ne csak a mentoráló iskolák nyissák ki kapuikat, hanem az innovatív információk nagyon gyorsan eljussanak a pedagógusokhoz - jelezte, hangsúlyozva: azt is szeretnék, ha minél több iskola érdeklődne az új módszerek iránt.
"Tanár nélkül nem működik az iskola, innovatív tanár nélkül pedig különösen nem" - fogalmazott a helyettes államtitkár. Hanesz József a Klik megbízott elnöke arról beszélt, hogy számos kritika érte a központot, ezek között volt jogos, és megalapozatlan egyaránt.
Kiemelte: a 299 mentoráló iskola megmutatta, hogy mi az az út, amin az intézményeknek járniuk kell. Kitért arra is: az intézményfenntartónak is változtatni kell a mentalitáson, és az intézményeknek erre befogadónak kell lenniük. Arra biztatta azokat akik nem pályáztak, gyűjtsék a jó technikákat folyamatosan.
Kajdi Ákos, a Klik fejlesztési és projektigazgatója elmondta: a pályázatokat augusztus végéig kellett benyújtani; több mint 300 pályamunka érkezett be a Klikhez. Az volt a cél, hogy minél több intézményben próbáljanak meg fejlesztéseket megvalósítani - jelezte.
Az iskola nemcsak a pedagógusok, a diákok, hanem a szülők, önkormányzatok és civilek ügye is - állapította meg, kiemelve: közel 400 helyen közösségfejlesztési tevékenységek zajlanak.
A kiosztott háttéranyag szerint a mostani tanév során a 299 intézmény összesen 352 módszertani modelljéből választhatnak országszerte az iskolák. A modellek minden esetben valós pedagógiai problémákra nyújtanak megoldási javaslatokat.
A sikeres módszerek beépítése érdekében a mentoráló intézmények havi rendszerességgel óralátogatási lehetőséget nyújtanak és műhelymunkát szerveznek a környező iskolák pedagógusai számára. A programra az idei tanévben 450 millió forint áll rendelkezésre.