2015. március 01.
Károlyi pályázat Reál I. helyezettek 2014/2015

Fizika

///7. évfolyam

//////Ősz-Varga Lilla  7.a 

//////Lilla a meghirdetett témák közül a történelmi és természettudományi idővonal feltérképezését választotta.

//////Munkája időben a 18. század második felétől a 19. század első feléig tartó időszakot ölelte át.

//////Ez egy hosszú, kutatásokban, találmányokban gazdag kor. Lilla időszalagjának már a megjelenése

//////is sokat sejtetető. Igényesen, kézzel írott, képekkel illusztrált - kb. 4,5 m hosszú papírtekercsen készült el.

//////A precíz, pontos, sok utánajárást igénylő feladatot nagy találékonysággal oldotta meg.  Láthatóvá tette

//////az összefüggéseket a különböző történelmi események és természettudományos felfedezések között.

 

///Tanára: Szegedi – Vargháné Bednay Györgyi

 

///8. évfolyam

//////Tüske Annamária 8.c

//////Rohanó világunkban a 20-30 évvel ezelőtti technika már elavultnak számít. Különösen igaz ez a

//////távközlési eszközökre. A mobiltelefonok megjelenése előtt az utcai telefonfülkék sokkal nagyobb

//////szerepet játszottak a kommunikációban.

//////Az érmével működő készülékekhez képest már modernebb eszköznek számított a telefonkártyás

//////rendszer. Az alatt a néhány évtized alatt, amíg forgalomban volt, jelentős fejlődésen ment át.

//////A telefonkártyák használatáról, fajtáiról készített Annamária egy történeti áttekintést.

//////Kapóra jött neki szülei telefonkártya- gyűjteménye, amivel munkáját illusztrálta.

//////Személyes tapasztalatukat is beépítette pályázatába. Újabb 20-30 év múlva talán a mai

//////mobiltelefonok is már muzeális darabok lesznek, és akkor azokról olvashatunk ilyen színvonalas pályázatot.

 

///Tanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde

 

Földrajz

///7. évfolyam

//////Ipacs Donát   7.b                     

//////Donát egy világváros, Isztambul hétköznapjainak bemutatására vállalkozott. A téli szünetben

//////ismerkedett meg a Márvány-tenger partján elterülő város nyüzsgő életével. Saját élményeit

//////ügyesen ötvözte földrajzi ismereteivel. A praktikus ötletek mellett látványos turisztikai élményeiről

//////is beszámolt. Fontosnak tartotta a szakkifejezések pontos használatát.

 

///8. évfolyam

//////Tüske Fruzsina 8.c                    

//////Fruzsina pályázatában az utóvulkáni tevékenységek gazdasági hasznáról, jövedelmezőségéről ír.

//////Értelmezi az alapfogalmakat, bemutatja, hogy hazánk területén hol fedezhetők fel posztvulkáni

//////tevékenységek. A gyógyvizek, termálvizek bemutatása mellett egy–egy híres termálfürdő

//////jellegzetességeire is kitér.

 

///Tanáruk: Csatlósné Miklós Anna

 

Informatika

///Word kategória    

//////Németh Kyra 5.a

//////Kyra egy több fejezetből álló folytatásos mesét írt, aminek kíváncsian várjuk a következő részét. 

//////Kyra a meseírás folyamán maximálisan eleget tett a pályázat feltételeinek, nemcsak képeket

//////illesztett a szövegbe, hanem saját készítésű rajzként a paint program segítségével megtervezte

//////a könyv borítóját (a hátoldalán rövid tartalommal együtt), valamint különböző betűtípust és betűszínt

//////alkalmazott.

 

///Paint kategória:                       

//////Horváth Fanni 5.c

//////Fanni „A karácsonyi manó” címmel készített  Paint program segítségével egy könyvborítót.

//////Az előírásnak megfelelően, szerzőként a nevét is feltüntette. A borító nagyon ötletes,

//////kedves és már első ránézésre felkelti az érdeklődést.  Az elkészítéséhez Fanni igyekezett

//////minél több lehetőséget felhasználni a Paint program eszköztárából.

 

///PowerPoint kategória:         

//////Martinák Emese 6.a

//////A Powerpoint kategóriában egy kedvenc könyvet kellett bemutatni. Emese nemcsak izgalmas

//////történetet alkotott, hanem pályamunkája során felhasználta a program adta lehetőségeket is.

//////Két saját készítésű rajz is szerepel benne a képeken kívül, valamint a kötelező kiíráson kívül

//////táblázatot, és linkeket is használt, amelyekre kattintva a megnézni kívánt helyre jut az érdeklődő.

//////Érdekes és egyben igényes is Emese pályamunkája.

 

///Tanáruk: Virga Mariann

 

//////Sárkány Dénes 7.c

//////Az informatika jövője

//////Dénes pályázatában részletesen ismertette az informatika kapcsolatát más tudományágakkal,

//////hatását ezek fejlődésére. Példákkal illusztrálta az építészetben, a közlekedésben illetve a

//////meteorológia területén való felhasználását. A jövőt illetően a saját elképzeléseivel is megismerkedhettünk.

 

///Tanára: Ollé Tamás

 

Kémia

///8. évfolyam

//////Bognár Borbála 8.b

//////Pályázatának címe: Fertőtlenítőszerek a háztartásban

//////Borbála módszeresen és nagy alapossággal, de ugyanakkor közérthetően tekintette át a háztartásban

//////található tisztító- és fertőtlenítőszereket. A sokféle veszélyes anyagról a dolgozatában fontos és

//////hasznos információkat tudhatunk meg. Értékes munkája látványos, kifejezetten szép

//////kivitelű és szakszerűen megszerkesztett.

 

//////Tüske Annamari 8.c

//////Pályázatának címe: Szenvedélybetegségek és a kémia.  

//////A dizájnerdrogok

//////Meglepően sok 8. osztályos tanulót foglalkoztatnak a drogokkal és a szenvedélybetegségekkel

//////kapcsolatos kérdések. A legtöbb pályázót persze az egészséges kíváncsiság motiválta.

//////Annamari pályázatában azonban megjelent a felelősségérzet is. A pályázatban áttekinthetően,

//////szakszerűségre törekedve és jól szerkesztve jelennek meg az életkorához képest nehéz ismeretek

//////és mély gondolatok.

 

///Tanáruk: Katona András

 

Természetismeret

///5. évfolyam

//////Kőhalmi Réka 5. b      

//////Biokertész leszek

//////Réka a biokertészetet választotta pályázata témájául.

//////Munkájának erénye, hogy a szakirodalomban használatos szakkifejezéseket csak indokolt

//////esetben használta.

//////Személyes hangvételű dolgozatában saját véleményét, tapasztalatait is megosztja az olvasóval.

//////A pályázatához igen mutatós, kézzel rajzolt mellékletet csatolt.

//////A nyomtatott formában benyújtott dolgozathoz egy dekoratív makett is tartozik.

 

///Tanára: Nargang Lajos

 

///6. évfolyam

//////Kasza Sára 6. a

//////Sára a Bükki Nemzeti Parkról készített power point bemutatót.

//////Prezentációját kortársainak készítette, figyelembe véve életkori sajátosságaikat.

//////Munkáját vidám színek, változatos formák, animációk és lényegre törő, érdekes

//////szövegrészletek teszik még élvezetesebbé, látványosabbá.

//////Bemutatója  nem a „digitális íróasztalfióknak” készült, természetismeret órán is  levetítette,

//////a 6.a osztály örömére.

 

///Tanára: Sárkány Anna