Fizika
///7. évfolyam
//////Ősz-Varga Lilla 7.a
//////Lilla a meghirdetett témák közül a történelmi és természettudományi idővonal feltérképezését választotta.
//////Munkája időben a 18. század második felétől a 19. század első feléig tartó időszakot ölelte át.
//////Ez egy hosszú, kutatásokban, találmányokban gazdag kor. Lilla időszalagjának már a megjelenése
//////is sokat sejtetető. Igényesen, kézzel írott, képekkel illusztrált - kb. 4,5 m hosszú papírtekercsen készült el.
//////A precíz, pontos, sok utánajárást igénylő feladatot nagy találékonysággal oldotta meg. Láthatóvá tette
//////az összefüggéseket a különböző történelmi események és természettudományos felfedezések között.
///Tanára: Szegedi – Vargháné Bednay Györgyi
///8. évfolyam
//////Tüske Annamária 8.c
//////Rohanó világunkban a 20-30 évvel ezelőtti technika már elavultnak számít. Különösen igaz ez a
//////távközlési eszközökre. A mobiltelefonok megjelenése előtt az utcai telefonfülkék sokkal nagyobb
//////szerepet játszottak a kommunikációban.
//////Az érmével működő készülékekhez képest már modernebb eszköznek számított a telefonkártyás
//////rendszer. Az alatt a néhány évtized alatt, amíg forgalomban volt, jelentős fejlődésen ment át.
//////A telefonkártyák használatáról, fajtáiról készített Annamária egy történeti áttekintést.
//////Kapóra jött neki szülei telefonkártya- gyűjteménye, amivel munkáját illusztrálta.
//////Személyes tapasztalatukat is beépítette pályázatába. Újabb 20-30 év múlva talán a mai
//////mobiltelefonok is már muzeális darabok lesznek, és akkor azokról olvashatunk ilyen színvonalas pályázatot.
///Tanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
Földrajz
///7. évfolyam
//////Ipacs Donát 7.b
//////Donát egy világváros, Isztambul hétköznapjainak bemutatására vállalkozott. A téli szünetben
//////ismerkedett meg a Márvány-tenger partján elterülő város nyüzsgő életével. Saját élményeit
//////ügyesen ötvözte földrajzi ismereteivel. A praktikus ötletek mellett látványos turisztikai élményeiről
//////is beszámolt. Fontosnak tartotta a szakkifejezések pontos használatát.
///8. évfolyam
//////Tüske Fruzsina 8.c
//////Fruzsina pályázatában az utóvulkáni tevékenységek gazdasági hasznáról, jövedelmezőségéről ír.
//////Értelmezi az alapfogalmakat, bemutatja, hogy hazánk területén hol fedezhetők fel posztvulkáni
//////tevékenységek. A gyógyvizek, termálvizek bemutatása mellett egy–egy híres termálfürdő
//////jellegzetességeire is kitér.
///Tanáruk: Csatlósné Miklós Anna
Informatika
///Word kategória
//////Németh Kyra 5.a
//////Kyra egy több fejezetből álló folytatásos mesét írt, aminek kíváncsian várjuk a következő részét.
//////Kyra a meseírás folyamán maximálisan eleget tett a pályázat feltételeinek, nemcsak képeket
//////illesztett a szövegbe, hanem saját készítésű rajzként a paint program segítségével megtervezte
//////a könyv borítóját (a hátoldalán rövid tartalommal együtt), valamint különböző betűtípust és betűszínt
//////alkalmazott.
///Paint kategória:
//////Horváth Fanni 5.c
//////Fanni „A karácsonyi manó” címmel készített Paint program segítségével egy könyvborítót.
//////Az előírásnak megfelelően, szerzőként a nevét is feltüntette. A borító nagyon ötletes,
//////kedves és már első ránézésre felkelti az érdeklődést. Az elkészítéséhez Fanni igyekezett
//////minél több lehetőséget felhasználni a Paint program eszköztárából.
///PowerPoint kategória:
//////Martinák Emese 6.a
//////A Powerpoint kategóriában egy kedvenc könyvet kellett bemutatni. Emese nemcsak izgalmas
//////történetet alkotott, hanem pályamunkája során felhasználta a program adta lehetőségeket is.
//////Két saját készítésű rajz is szerepel benne a képeken kívül, valamint a kötelező kiíráson kívül
//////táblázatot, és linkeket is használt, amelyekre kattintva a megnézni kívánt helyre jut az érdeklődő.
//////Érdekes és egyben igényes is Emese pályamunkája.
///Tanáruk: Virga Mariann
//////Sárkány Dénes 7.c
//////Az informatika jövője
//////Dénes pályázatában részletesen ismertette az informatika kapcsolatát más tudományágakkal,
//////hatását ezek fejlődésére. Példákkal illusztrálta az építészetben, a közlekedésben illetve a
//////meteorológia területén való felhasználását. A jövőt illetően a saját elképzeléseivel is megismerkedhettünk.
///Tanára: Ollé Tamás
Kémia
///8. évfolyam
//////Bognár Borbála 8.b
//////Pályázatának címe: Fertőtlenítőszerek a háztartásban
//////Borbála módszeresen és nagy alapossággal, de ugyanakkor közérthetően tekintette át a háztartásban
//////található tisztító- és fertőtlenítőszereket. A sokféle veszélyes anyagról a dolgozatában fontos és
//////hasznos információkat tudhatunk meg. Értékes munkája látványos, kifejezetten szép
//////kivitelű és szakszerűen megszerkesztett.
//////Tüske Annamari 8.c
//////Pályázatának címe: Szenvedélybetegségek és a kémia.
//////A dizájnerdrogok
//////Meglepően sok 8. osztályos tanulót foglalkoztatnak a drogokkal és a szenvedélybetegségekkel
//////kapcsolatos kérdések. A legtöbb pályázót persze az egészséges kíváncsiság motiválta.
//////Annamari pályázatában azonban megjelent a felelősségérzet is. A pályázatban áttekinthetően,
//////szakszerűségre törekedve és jól szerkesztve jelennek meg az életkorához képest nehéz ismeretek
//////és mély gondolatok.
///Tanáruk: Katona András
Természetismeret
///5. évfolyam
//////Kőhalmi Réka 5. b
//////Biokertész leszek
//////Réka a biokertészetet választotta pályázata témájául.
//////Munkájának erénye, hogy a szakirodalomban használatos szakkifejezéseket csak indokolt
//////esetben használta.
//////Személyes hangvételű dolgozatában saját véleményét, tapasztalatait is megosztja az olvasóval.
//////A pályázatához igen mutatós, kézzel rajzolt mellékletet csatolt.
//////A nyomtatott formában benyújtott dolgozathoz egy dekoratív makett is tartozik.
///Tanára: Nargang Lajos
///6. évfolyam
//////Kasza Sára 6. a
//////Sára a Bükki Nemzeti Parkról készített power point bemutatót.
//////Prezentációját kortársainak készítette, figyelembe véve életkori sajátosságaikat.
//////Munkáját vidám színek, változatos formák, animációk és lényegre törő, érdekes
//////szövegrészletek teszik még élvezetesebbé, látványosabbá.
//////Bemutatója nem a „digitális íróasztalfióknak” készült, természetismeret órán is levetítette,
//////a 6.a osztály örömére.
///Tanára: Sárkány Anna