Biológia
7. évfolyam
///Ø Egyhangú, hatalmas forró tájak élővilága ppt készítése
///Ø Fűszernövények a világ minden tájáról bemutató
///Ø Az erdő projekt téma
///Ø Védett tájak
///Ø Szabadon választott Nemzeti Park átfogó bemutatása
///Ø Szabadon választott téma
Beadási határidő: 2016. JANUÁR ELSŐ HETE
8. évfolyam
///Ø A kenyér
///Ø Menzaminta-Készíts egy hetes egészséges étrendet diáktársaidnak!
///Egészséges étkezés- felmérés, elemzés osztálytársaid körében
///Ø Leonardo Anatómiai atlasza: Mit rejtenek a feliratok?
Beadási határidő: 2016. Január 1.hete
Fizika
7. évfolyam:
///1. Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben
//////„Tudomány művészet gyökere egy.
//////Mindegyik a világot tükrözi a maga módján.
//////S a tudományos és művészi nagyság alapja is
//////ugyanaz: az igaz ember, a vir justis.”
/////////////// Kodály Zoltán
Mutasd be tudományos szemmel a tükröket és a lencséket. Pályázatban térj ki arra, hogyan használjuk őket mindennapjainkban. Keress olyan művészeti alkotásokat, amelyeken megjelennek ilyen eszközök és mutasd be őket!
///2. Látványos fizika
//////Ha szeretsz kísérletezni, megfigyelni a környezetedben lejátszódó jelenségeket, akkor videózd vagy fényképezd le az általad kiválasztott kísérletet a testek mozgása vagy dinamika témaköréből. Fűzz hozzá magyarázatot szóban vagy írásban!
Tanárok: Csernyánszkyné Nagy Tünde, Szegedi Vargháné Bednay Györgyi
8. évfolyam:
///1. Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben
//////„Tudomány művészet gyökere egy.
//////Mindegyik a világot tükrözi a maga módján.
//////S a tudományos és művészi nagyság alapja is
//////ugyanaz: az igaz ember, a vir justis.”
//////////// Kodály Zoltán
Mutasd be tudományos szemmel a tükröket és a lencséket. Pályázatban térj ki arra, hogyan használjuk őket mindennapjainkban. Keress olyan művészeti alkotásokat, amelyeken megjelennek ilyen eszközök és mutasd be őket!
///2. Látványos fizika
//////Ha szeretsz kísérletezni, megfigyelni a környezetedben lejátszódó jelenségeket, akkor videózd vagy fényképezd le az általad kiválasztott kísérletet a testek mozgása vagy dinamika témaköréből. Fűzz hozzá magyarázatot szóban vagy írásban!
Tanárok: Szegedi Vargháné Bednay Györgyi, Schmerczné Kormos Nóra
Földrajz
7. évfolyam:
///Ø Egy világváros hétköznapjai (közlekedése, szerkezete, az itt élő emberek lehetőségei,
//////gazdasági tevékenysége)
///Ø „Kistigrisek” bemutatása ppt
///Ø Egy szabadon választott természetföldrajzi jelenség bemutatása
BEADÁSI HATÁRIDŐ: 2016. JANUÁR ELSŐ HETE
8. évfolyam:
///Ø Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland 3 gyermekes
//////családnak hazánkban
///Ø Utóvulkáni tevékenység gazdasági haszna napjainkban- termék bemutató készítése, ppt
///Ø „Gyógyfürdő nagyhatalommá” válhatunk. A hazai gyógyfürdők bemutatása.
///Ø A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.
BEADÁSI HATÁRIDŐ: 2016. JANUÁR ELSŐ HETE
Kémia
7. Évfolyamon
I. A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái
///A budapesti levegőszennyezettségi mutatók feljegyzése egy rövidebb időszakban, ábrázolása és magyarázata.
///Az adatokat 10 napon át kell rögzíteni táblázatosan és grafikusan. Az adatokat az Országos Légszennyezettségi
///Mérőhálózat Automata mérőhálózatáról lehet elérni. Ki kell választani a megfelelő mérőállomást.
///Az egyik legyen Káposztásmegyer, a másik pont lehet szabadon választott.
II. Egy kísérlet elemzése, vizsgálata és értelmezése
Egy előre egyeztetett kísérlet pontos előkészítése, elvégzése és értelmezése.
8. Évfolyamon
1. Fertőtlenítő szerek a háztartásban
///A fertőtlenítő szerek szükségességének az ismertetése. A leggyakoribb típusai és hatásuk,
///szakszerű felhasználásuk ismertetése. Sebfertőtlenítők pl. jódtinktúra, alkohol, kálium- permanganát
///stb. és szakszerű felhasználásuk. Tisztítószerek: pl Hypo összetétele és hatása, szakszerű felhasználása.
///Újabb tisztítók összetétele és termékismertetése.
2. A szén-monoxid veszélyei és keletkezésének lehetőségei a háztartásban.
///A szén-monoxid élettani, mérgező hatásának a bemutatása. Milyen égési folyamatokban keletkezhet,
///milyen tényezők idézhetik elő a keletkezését, nem csak kémiai, hanem technológiai szempontból.
///Egy-egy médiából ismert tragikus példán mutassa be a tragédia okát. Hogyan lehet a háztartásban
///megelőzni a hasonló eseteket?
3. Építő- és burkolóanyagok a lakás felújításakor.
///Legfontosabb kötőanyagok ismertetése: oltott mész, cement, gipsz ismertetése. Előállításuk és a
///hatásuk ismertetése. Felhasználásuk területei. A vakolatok típusai: vizes és száraz körülmények között,
///jól és rosszul szigetelő anyagok.
///Néhány csempe, padlólap típusának ismertetése és egy képzeletbeli fürdőszoba teljes csempézésének
///egészen konkrét költségeinek a kiszámítása. A munkadíjat is beszámítva.
4. Ékszerek és a kémia.
///Miből készülnek a különleges nemesacél fém ékszerek pl. titánium gyűrű, pandora ékszer,
///wolfram gyűrű, nemesacél karikagyűrűk stb.
///Arany és ezüst ékszerek típusai, a karát jelentése.
///Egy kiválasztott –akár köves – gyűrű jellemzése és árának megadása.
5. A vízkő keletkezése és megszüntetése.
///A vízkeménység típusai, kialakulásának okai. Milyen vízlágyítási eljárásokat ismer?
///A vízkő keletkezés okai, előfordulása a háztartásban. Mit lehet tenni ellene? Milyen vízkőoldókat ismer?
///Egy kávéfőző szakszerű vízkőoldásának folyamatát le kell írni és a tapasztalatokról feljegyzést kell készíteni.
6. Szenvedélybetegségek és a kémia.
///Miből állnak, honnan származnak a füves cigik és az ún. dizájner drogok? Miért veszélyes a kipróbálásuk?
7. Porcelánok titkai és nevezetes magyar termékek.
///Hogyan készülnek a porcelán tárgyak? Néhány világhírű hazai porcelán manufaktúra ismertetése. Mutassa be a ///jellegzetességeiket, különleges értéküket!
///Képzeletben válogasson össze egy 12 személyes étkészletet a teljességre törekedve, nevezze meg és számítsa ki az árát is!
Informatika
5. évfolyam
///Ø Paint kategória:
///A Paint program segítségével készíts minimum 6 „képkockából” álló képregényt!
///Valamint használd fel a Paint program eszköztárában található lehetőségeket.
///Ø Word kategória: Írj mesét!
//////Követelmények:
///a) A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltüntete
///b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
///c) Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit
6. évfolyam:
///Ø Paint kategória:
//////Tervezd meg álmaid iskoláját amin tüntesd fel az általad készített iskolalogót is!
//////Valamint használd fel a másolás, kicsinyítés, nagyítás, tükrözés, forgatás transzformációkat is!
///Ø PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!
//////Követelmények:
//////a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltünteted
//////b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
//////c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
7. évfolyam:
///Ø word kategória: Erdei iskola szervezése
//////Követelmények:
//////a) minimum 2 oldalban mutasd be azt a helyet, vagy helyeket, ahova szívesen elvinnéd az osztálytársaidat egy 5 napos kirándulásra
//////b) A felmerülő költségeket is tüntesd fel!
//////c) Legyenek benne képek, illetve saját készítésű rajz valamint táblázat is.
//////d) Használd ki minél jobban a program lehetőségeit!
///Ø PowerPoint kategória: A számítógép veszélyei
//////Követelmények:
//////a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltünteted
//////b) a bemutató minél többfajta veszélyre terjedjen ki
//////c) Szerepeljenek benne képek, illetve két saját készítésű paint programmal készített rajz
/////d) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
8. évfolyam:
///Ø PowerPoint kategória:
//////Követelmények:
//////a) 10 –1 5 oldalban mutasd be a legújabb elektronikai eszközöket illetve fejlődésüket,
/////////mi az amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket.
//////b) Legyenek benne képek, illetve saját készítésű rajz valamint táblázat is.
//////c) Használd ki minél jobban a program lehetőségeit!
E-mail cím:virga.mariann@gmail.com
Beadási határidő: 2016. január 15.
· Védekezés a számítógépes vírusok ellen
· Tömörítés, avagy hogy fér el sok adat kis helyen
· Internetes keresési technikák
· Kommunikáció a XXI. században, avagy hogyan kommunikál egy mai fiatal
E-mail cím: tamas_olle@yahoo.com
Technika
6. ÉVFOLYAM
///1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.
///2. Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése
7. ÉVFOLYAM
///1. Egy magyar Nobel-díjas élete és munkássága
///2. A technika fejlődése a XX, században
///3. Egy közismert épület makettjének elkészítése.
8. ÉVFOLYAM
///1. A fosszilis energiahordozók felhasználása és hatásuk a környezetre
///2. Megújuló energiák a XXI. században.
///3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.
Leadási határidő:2015. január 10.
Természetismeret
5.évfolyam
///A pályázat témája: (Bio) Kertész leszek…
///A pályázat kivitelezése:
//////Word, PDF, Power Point formátumú dokumentumban.
//////8- 10 oldalon, Times New Roman betűtípus, 12 méretben, nyomtatva!
Leadási határidő:2016.január 1. hete.
A pályázati munka tartalmazza:
///· a kert tervrajzát, talaj előkészületet, vetésforgót
///· ültetési tervet (növénytársítás, fűszer- és gyógynövény sarok, díszvirágok)
///· tennivalókat a kertben (évszakonként, hetente)
///· öntözés, gyomlálás, komposztálás
///· betegségek, kártevők elleni védekezés („biokertész” rovarok) természetes anyagok felhasználásával
///· madarak a kertben, házi kedvencek a kertben
///· a termesztett növények felhasználása (étkezés, befőzés, tárolás, stb.)
6. évfolyamon
///A pályázat kivitelezése:
//////Word, PDF, Power Point formátumú dokumentumban.
//////8- 10 oldalon, Times New Roman betűtípus, 12 méretben, nyomtatva!
Leadási határidő:2016. december 20.
A pályázat választható témái:
///Ø „Élje át a magyarok ősi életét” A Hortobágyi Nemzeti Park bemutatása egy idegenforgalmi
//////menedzser szerepében!
///Ø Az erdők titokzatos világának bemutatása. Az évszakok varázsa.
///Ø Balaton projekt
///Ø Kalandozások a Naprendszeren belül
Leadási határidő:2016. december 20.