Biológia
10. évfolyamon
///I. Változatos élővilág
//////1. Egy szabadon választott rendszertani csoport hazai képviselőinek a bemutatása
//////2. Egy természetvédelmi terület digitális prezentációja
//////3. Változó élővilág: Bevándorló és kipusztuló fajok
//////4. Klímaváltozás hatása hazánk élővilágára
///II. Ember és a növényvilág kapcsolata
//////1. Italkultúra és a növények
//////2. Táplálkozás és élővilág pl. mikróbák és a tejipar
//////3. Misztikus, legendás növények pl. költészet, szerelem és a növények
//////4. Öltözködés és élővilág pl. pamut, bőr
//////5. Növények a gimnáziumunk környezetében
///III. Egy dokumentum tanulmányozása, elemzése
//////1. Mi a Nemzeti Erdőstratégia Program (NEP)
//////2. A nemzeti Vörös könyv jelentősége
///IV. Vélemények ütközése, nézőpontok bemutatása, sajtóvisszhang, önálló vélemény kifejtése
//////1. Atomerőmű kontra megújuló energiaforrások.
//////2. Szabadon választott konfliktus a környezetvédelmi és az ipari szempontok ütközésére.
11. évfolyamon
///1. A szervezetünk csodálatos világa
////// 1. A DNS felfedezése és szerkezete. Funkciója mai szemmel.
////// 2. Izmaink felépítése és működése.
//////3. Energia termelés és hasznosítás a szervezetünkben.
//////4. Korszerű képalkotó diagnosztikai eljárások
///II. Egészség és életmód
//////1. A „füvezés” veszélyei és általában a drogokkal kapcsolatos problémák.
//////2. Edzett vagyok-e? Mérés, vizsgálat és annak elemzése.
//////3. Túlsúlyos vagyok-e? Az elhízás kialakulása és szövődményei.
//////4. Evolúciós versenyben a kórokozókkal
//////5. Egy-egy fertőző betegség leírása és járványtana.
///III. Tudomány és társadalom: egy dokumentum tanulmányozása, elemzése
//////Az élelmiszerekről szóló 1995. évi XC. törvény célja, alapelvei, főbb egységei
//////Jelentősége a hétköznapokban. Mik azok az E-számok? Miről kell tájékoztatni a vásárlót?
//////A pályázat készítője felfedez-e olyan terméket boltok polcain, amely nem felel meg az előírásoknak?
///IV. Vélemények ütközése, nézőpontok bemutatása, sajtóvisszhang, önálló vélemény kifejtése
//////Az abortusszal kapcsolatos jogi és erkölcsi kérdések elemzése. Mikor kérheti valaki a terhesség
//////megszakítását a Magzat védelméről szóló 1992. évi LXXIX törvény szerint? Az Alkotmánybíróság
//////48/1998. (XI. 23.) AB határozata miért nyilvánította alkotmányellenesnek az előbbi törvény
//////egyes paragrafusait?
//////Magyarországi abortusz helyzetkép nemzetközi összehasonlításban. Vélemények. Megelőzés lehetőségei.
Határidő december 20.
Fizika
///1. Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben
//////„Tudomány művészet gyökere egy.
//////Mindegyik a világot tükrözi a maga módján.
//////S a tudományos és művészi nagyság alapja is
//////ugyanaz: az igaz ember, a vir justis.”
//////////// Kodály Zoltán
//////Mutasd be tudományos szemmel a tükröket és a lencséket. Pályázatban térj ki arra, hogyan
//////használjuk őket mindennapjainkban. Keress olyan művészeti alkotásokat, amelyeken megjelennek
//////ilyen eszközök és mutasd be őket!
///2. Radioaktivitás az életünkben
//////Mutasd be Marie Curie életén és munkásságán keresztül milyen radioaktív sugárzásokkal találkozhatunk,
//////és milyen hatásai vannak ránk és jövőnkre!
///3. Látványos fizika
//////Ha szeretsz kísérletezni, megfigyelni a környezetedben lejátszódó jelenségeket, akkor videózd vagy
//////fényképezd le az általad kiválasztott kísérletet a testek mozgása vagy dinamika témaköréből.
//////Fűzz hozzá magyarázatot szóban vagy írásban!
Tanárok: Schmerczné Kormos Nóra, Harmatiné Kamocsai Anikó
Kémia
9. osztály:
///· Marie Curie munkájának jelentősége a kémiában
///· Atomenergia felhasználási területei
///· Gázok előállítási módszerei
///· Klór-áldás vagy átok
///· Projekt munka (Előre egyeztetett videó készítése egy témában vagy kísérletek bemutatása-és magyarázata)
10. osztály:
///· Műanyagok szerepe napjainkban, Élhettünk nélkülük?
///· Fémgyártási technológiák bemutatása, szerepük napjainkban
///· Energiaforrások napjainkban és új lehetőségek
///· Tudatmódosító szerek kémiája
///· Projekt munka (Előre egyeztetett videó készítése egy témában vagy kísérletek bemutatása-és magyarázata)
Beadási határidő: 2015. december 31.
Informatika
· Védekezés a számítógépes vírusok ellen
· Tömörítés, avagy hogy fér el sok adat kis helyen
· Internetes keresési technikák
· Kommunikáció a XXI. században, avagy hogyan kommunikál egy mai fiatal
E-mail cím: tamas_olle@yahoo.com