2016. február 15.
Károlyi pályázat első humán 2015/2016

 

Somogyi Lili 6.a

2 pályamunkája nyertes: irodalom, történelem

 

Kreatív írás– Könyvajánlás

///Sven Nordqvisttól a Findusz-sorozatot ajánlotta

//////Pettson és a kandúrja, Findusz békésen éldegélnek vidéki házukban.  Az ő hétköznapi, időnként izgalmas,

//////kalandos történeteikbe nyújt betekintést Lili könyvajánlásával. Munkája merőben eltér a megszokottól,

//////miközben megismertet a Findusz-könyvekkel, ő maga is remek képes albumot, egy „könyvet” készített.

//////Kreatív kép és szövegalkotásával igazán kíváncsivá tesz a művekre, megteremti a hangulatot az

//////elolvasásukhoz.

Szaktanára: Molnárné Mészáros Judit

 

Történelem

///„VIII. Henrik apródja voltam”

//////Lili alapos és részletgazdag pályázatot nyújtott be VIII. Henrik angol király egy híres kastélyáról.

//////A munka nagyon átgondolt, felépítése érdekes. Munkáját sok saját fotóval illusztrálta, hozzáfűzve személyes

//////élményeit is. A napló megvalósításában és terjedelmével is kiemelkedő munka.

Szaktanára: Szabadszállási Nagy Hajnalka

 

Magyar nyelv és irodalom

///Vers kategória  

//////5-6. évfolyam:

//////Szántó Zalán 5.b

//////„Pitypang” című verse                 

/////////Zalán versében a szélben tovaszálló pitypang virágmagjainak kalandos útját mutatja be. Elmondása

/////////szerint csupán elképzelte a pitypangot, és a fantáziájában megjelenő képet vetette papírra.

/////////Ha figyelmesen olvassuk a verset, mi is bejárhatjuk a virág képzeletbeli útját. Mindezt a szép formai

/////////kivitelezés még élvezhetőbbé teszi számunkra.

///Szaktanára: Várhalmi Márta

 

//////7-8. évfolyam:

//////Cseke Kamilla 8.b

//////„Sárkányisten” című verse 

/////////„Szabad voltam, mint a szél” – írja Kamilla versének első soraiban. Szárnyalnak gondolatai a mélység

/////////és a magasság között. Egyszerre ragadja meg az élet örömteli és szomorú pillanatait. Az egyszerű,

/////////hétköznapi papírsárkány színes Papír-Messiássá válásának történetét választékosan, pillekönnyű

/////////nyelvezettel fogalmazza meg. Vágyat érzünk, hogy együtt szálljunk vele – „Míg a szél nem visz tovább”.

///Szaktanára: Molnárné Mészáros Judit

 

Történelem

//////7. évfolyam:

//////Paál Eszter 7.a

//////„Reformkori séta” – tabló

/////////Eszter egy interaktív tablót készített a reformkori Pest-Buda témához. A tőle megszokott igényességgel

/////////mutatja be a korabeli várost. Képekkel, leírásokkal, mozgatható részletekkel szemlélteti, hogyan

/////////éltek akkoriban, milyen épületeket láthattak a korabeli járókelők Pest-Budán. Munkáját alaposság,

/////////precizitás és rendezettség jellemzi.

///Szaktanára: Deák Krisztina

 

//////8. évfolyam:

//////Ősz-Varga Lilla 8.a                        

//////„Újság  1965-ből”

/////////Lilla igazi, kézbe vehető újságot készített. Az egyes rovatokat úgy töltötte meg tartalommal,

/////////hogy abból képet kaphatunk az 1965-ös év egy-egy eseményéről, érdekességéről, a kor hírességeiről.

///Szaktanára: Antos Gábor

 

Könyvtár

//////Iskolánk az idei tanévben harmadszor hirdetett könyvtári pályázatot.

//////Az idei év feladata: A pályázó kedvenc regényébe csöppenve éljen át új kalandokat,

//////írja át a történetet kedve szerint.

 

//////Tatárka Angelina 7. b

/////////Angi Jókai Mór: A kőszívű ember fiai c. regényébe csöppent bele. Roppant cselesen és nőiesen

/////////hajtotta végre, a korszak etikettjének megfelelően, a „Baradlay Jenő-mentőakciót”. Plankenhorsték

/////////bálján Jenő fejét nem Alfonsine, hanem egy titokzatos hajadon, Szigeti Angelina Erzsébet

/////////csavarta el. Tökéletes időzítés, tökéletes ötlet és kidolgozás.

/////////A szereplők külső és belső jellemzése, a logikus és egyben meglepő cselekménybonyolítás, a

/////////szöveg stílusa, lendülete dicséretes. Angelina tökéletesen ötvözi az inspiráló regény hangulatát mai,

/////////sokszínű világunk öntudatos szereplőivel.