2016. február 15.
Károlyi pályázat első reál 2015/2016

 

Bálint Virág 8.c

3 pályamunkája nyertes: angol, biológia, technika

 

///Biológia

//////A kenyér

/////////Virág egy igazi projekt munkával rukkolt elő. Több tantárgy ismereteiből merítve változatos és érdekes

/////////dolgozatot készített. A pályázatának tartalmi igényessége mellett, a külcsínre is sokat adott.

/////////Virág tapasztalt és sikeres pályázatírói múltja tetten érhető ebben a munkájában is!

///Szaktanár: Nargang Lajos

 

///Technika

//////Megújuló energiák a XXI. században.

/////////A XXI. század egyik legjelentősebb stratégiai kihívása a fenntartható energiaellátás biztosítása.

/////////A saját jövőnk és a következő nemzedék érdekében, az élhető környezet megőrzéséhez halaszthatatlan

/////////a mielőbbi szemléletváltás az energetika terén.

/////////Virág a dolgozatában a megújuló energiaforrások előnyeit és hátrányait veszi sorra. Kiemelten foglalkozik

/////////az egyén és civil közösségek szerepével.

/////////Munkája igényes és átfogó. A szöveget színes képekkel és ábrákkal tette még érthetőbbé.

///Szaktanár: Gut Mihály

 

Biológia

///Varju Kamilla 7.c

//////Atacama-sivatag

/////////Kamilla pályázatában a világ egyik „leglegebb” táját mutatja be. Az Atacama a legszárazabb,

/////////legmagasabban fekvő, legbizarabb sivataga a Földnek. Nem csak a földrajzi és biológiai tényeket

/////////mutatja be, hanem nagy hangsúlyt fektet az érdekességekre is.

/////////Az adatokat lenyűgöző képekkel illusztrálta.

///Szaktanára: Sárkány Anna

 

Fizika

///Ipacs Donát 8.b

//////Tükrök és lencsék a tudományban és a művészetben

/////////Donát Kodály Zoltántól idéz pályázatában „Tudomány művészet gyökere egy.  Mindegyik a világot

/////////tükrözi a maga módján.  S a tudományos és művészi nagyság alapja is ugyanaz:

/////////az igaz ember, a vir justis.”

/////////Jól megszerkesztett ppt-ben sikerült bemutatnia azokat az eszközöket, melyek a tükrök és lencsék

/////////felhasználásával működnek. Az irodalom, festészet, szobrászat területéről választott alkotásokat.

///Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra

 

Földrajz

///Horváth Zsolt 8. a

//////Gyógyfürdő „nagyhatalom” vagyunk!

/////////Zsolt átfogó leírást adott a gyógyvizek geológiájáról, és a gyógyászatban való felhasználásuk

/////////történelméről. A Magyarországi fürdőkultúra mellett a hazai, kiemelkedő múltú fürdőink részletes

/////////bemutatásának is tág teret szentelt.

/////////Pályázata jó érzékkel összeállított, szakkifejezéseket megfelelően alkalmazó, igényes munka.

///Szaktanár: Csatlósné Miklós Anna

 

Kémia

///7. évfolyam:       

///Fedorov Eszter 7.b

//////A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái

/////////Eszter az Országos Légszennyezettség Mérőhálózat automata mérőállomásainak az adataira támaszkodva

/////////értékelte Budapest levegőjét. A levegőben két káros összetevő változását vizsgálta egy héten át.

/////////Pályázata úttörő alkotás, hiszen hetedikes létére konkrét mérési eredményekre alapozott munkát

/////////készített.

///Szaktanár: Katona András

 

///8. évfolyam:        

///Garamszegi Laura 8.b

//////Szenvedélybetegségek és a kémia

/////////Laura a kábítószereket választotta témául. Korosztálya számára készített egy komplett, átfogó

/////////ismereteket tartalmazó prezentációt. Kitér a függőség kialakulásának okaira, fokozataira a szerek

/////////fajtáira és azok hatásaira.

/////////Végül tanácsokat fogalmaz meg és felhívja a figyelmet a segítségkérés fontosságára.

/////////Mondanivalóját látványos és kifejező képekkel illusztrálta.

///Felkészítő tanár: Farkasné Balogh Éva

 

Informatika

///5. évfolyam:
///Paint kategória:

//////Karászi Dorina 5.a

/////////A paint kategórián belül egy képregényt kellett készíteni a program adta lehetőségeket felhasználva.

/////////Dorina egy iskolával kapcsolatos képregényt készített és a tanulsághoz illő idézettel zárta a munkáját.

/////////A rajzai nagyon részletesek és szépen kidolgozottak. Az előírt feltételeknek maximálisan eleget tett.

 

///word kategória

//////Vályi – Nagy Dóra 5.b

/////////A word kategóriában egy mesét kellett írni a program lehetőségeit kihasználva. Dóri meséjének a címe

/////////„A számítógép és a monitor napja a szabadban”.

/////////Ehhez egy nagyon ötletes mutatós fedőlapot készített a számítógépes környezetről.

/////////Egy nagyon kedves és tanulságos mesét írt a barátságról.

 

///6. évfolyam:

///PowerPoint kategória:

//////Németh Kyra 6.a

/////////A kategóriában egy kedvenc könyvet vagy filmet kellett bemutatni. Kyra a történetét saját szemszögéből

/////////meséli el.Olyan formában, hogy kedvet kapunk a könyv elolvasására, vagy a film megnézésére.

/////////Munkáját animációkkal és képekkel teszi szemléletesebbé.

 

///7. évfolyam:

///PowerPoint kategória:

//////Kasza Sára 7.a:

/////////PowerPoint kategóriában a számítógép veszélyeit kellett bemutatni. Sára mind tartalmilag, mind

/////////informatikailag hasznos munkát készített. Pályamunkájában kitér a fizikai és a szellemi veszélyekre is.

/////////Taglal egy nagyon fontos kérdést, az internetes zaklatást. Részletezi hogyan ismerhetjük fel.

/////////Videók segítségével mutatja be, hogy mit tehetünk, és hova fordulhatunk zaklatás esetén.

///Szaktanáruk: Virga Mariann

 

Természetismeret

///5. évfolyam:

///Kiss Dorina Anna 5.b           

 //////Biokertész leszek

/////////Dorina a rá jellemző gondossággal és körültekintéssel alakította ki virtuális biokertészetét.

/////////Tanulmányozta a szakirodalmat, kiválasztotta a kert adottságainak megfelelő növényeket.

/////////Vetésforgót állított fel, majd bemutatta a kert gondozását, a kártevők elleni védekezést. 

/////////Pályázata esztétikus, igényesen szerkesztett.

///Szaktanár: Sárkány Anna

 

///6. évfolyam:

///Kőhalmi Réka 6. b

//////Kalandozások a Naprendszerben

/////////Réka csillagászati témát választva ügyesen ötvözte a tényszerű leírást a diák humorral.

/////////Képzeletbeli utazásra invitál bennünket, amely utazást kedvenc kutyájával „beszélgetve”

/////////tehetünk meg. A dolgozatának formai és tartalmi megoldásaiért is dicséret illeti.

///Szaktanár: Nargang Lajos