A finnországi Turku város egyetemének négytagú delegációja volt a vendégünk január 18-án. Az egyetem egyik oktatója, két finn diákja és Szép Georgina, magyar egyetemista, az ottani iskola diákja voltak vendégeink.
A delegáció az újpesti Lions Klub és annak vezetője, Saly Péter úr révén jutott el hozzánk. A vendégek tájékoztatták gimnazistáinkat az egyetem távoktatási lehetőségeiről, majd kötetlen beszélgetés formájában megismerték iskolánkat.
Cikk megtekintése (9. oldal):
http://ujpest.hu/feltolt/ujpesti_naplo_2017-2.pdf
A képmelléklet fotóit Kerekes György készítette.
Kele Nóra 10.a osztályos tanuló beszámolója a finn vendégek fogadásáról
Múlt héten az iskola vendége volt egy, a finnországi Turku városából érkező négytagú delegáció. Az egyetem egy oktatója, és az egyetemi projektmunkán belül csoportot alkotó három diák tartottak előadást a gimnazistáknak a távoktatásról, mely a világ bármely részéről érkező diákoknak lehetőséget nyújt a továbbtanulásra. Az egyetem alkalmazott tudományokkal foglalkozik, de a csoport magyar tagja, Szép Georgina elmondása szerint a más területek iránt érdeklődő diákoknak is van lehetőségük ilyen módszerrel elvégezni tanulmányaikat. Az angol nyelvű előadás majdnem egy egész tanítási órán keresztül tartott, a végén pedig kérdéseket tehettünk fel a diákoknak. Maga a távoktatás (e-learning) lehetősége sokakat érdekelt, így sok kérdés érkezett, főleg a csapat már említett magyar tagjához. Elhangzott például az is, hogy az egyetemen tanuló diákoknak inkább a gyakorlatban kell helytállniuk, mint az iskolapadban, így aktívan, gyakorlatban szerzik meg a munkájukhoz szükséges tudást. Az egyetem tandíjmentes, és a tanulók leginkább csoportokban dolgoznak és különböző, tanulmányaikhoz szorosan kapcsolódó feladatokat, ötleteket kell kidolgozniuk együtt. Ez az ötlet nekem tetszik, szerintem sok lehetőség van benne. Teljesen más szisztéma szerint oktatják a diákokat, mint itthon. Az előadás során megtudtuk, hogy a jelentkezés és a tanulmányok legnagyobb része is elvégezhető a világ bármely pontján, nem szükséges hozzá Finnország területén tartózkodni, hiszen ez a távoktatás lényege. Elmondásuk alapján rugalmas órarendjük van, a vizsgák közé pedig befér a városnézés és a barátkozás is. Miután az előadásnak vége lett, néhány diák és tanár, a finn diákokkal együtt iskolánk könyvtárába mentek, hogy egy beszélgetés keretében megismerjék a két ország oktatásának és szokásainak sajátosságait. A beszélgetés során beszámoltunk iskolánk tradícióiról, és a magyar iskolák általános jellemzőiről is, melyet a külföldi csapat szívesen hallgatott, majd ők is beszámoltak eddigi élményeikről és további terveikről az országban. Ezután körülvezettük őket az iskolában; a tornacsarnokban, az alsósok épületében, és az aulában is, ahol éppen képzőművészeti kiállítás zajlik. A körbevezetést követően visszamentünk a könyvtárba, ahol búcsúznunk kellett tőlük. Még aznap délután egy másik iskolát is meg kellett látogatniuk. Nyelvtudásuk kiváló volt, és nagyon barátságosak és udvariasak voltak. Látszott, hogy intelligens fiatalokról van szó, és később kiderült, hogy az itt tartott előadásaikra osztályzatot kapnak majd az egyetemen, hiszen maga a program is egy iskolai project volt. Szegeden, és Pilisvörösváron is látogattak meg iskolákat, majd még azon a héten, pénteken visszarepültek Finnországba, a hosszú előadássorozat után. Nekem összességében nagyon tetszett a viselkedésük, az előadásuk, és az általuk felvázolt egyetemista élet is, és szerintem ezzel még sok diáktársam így volt. A látogatás szerintem hasznos volt, és lehetőségünk nyílt betekintést nyerni egy másfajta ország felsőoktatási rendszerébe, amely szerintem minden diáknak jól jön, hiszen az érettségi és a továbbtanulás előtt állunk. Az előadás tartalmas volt, és tetszett, hogy sok dologra kitértek, amire én személy szerint talán nem is gondoltam volna. Meglehetősen udvarias, tájékozott tanulók voltak, és fiatalos egyetemi oktatójukkal igazán jó csapatot alkottak. Én örültem a látogatásuknak, és remélem lesz még alkalmunk hasonló tapasztalatokat szerezni a jövőben is.