2017. április 02.
Károlyi pályázat Reál I. helyezettek gimi 2016/2017

 

Biológia:

///Huzina Hunor 10.a

///Híres természettudós: Szentgyörgyi Albert naplója

///Hunor megismerkedett Szentgyörgyi Albert életútjával, munkásságával. Elképzelte, hogy a Nobel díjas tudós

///miként végezte tudományos kísérleteit, hogyan dolgozott a P vitamin hatásának kimutatásán.

///Természetesen a C-vitamin kimutatását is feldolgozta.

///Érdekes önéletrajzi dokumentumot alkotott, ahol egyes szám első személyben meséli el a híres természettudós

///életpályáját.

 

///Tanára: Csatlósné Miklós Anna

 

Földrajz:

///Rubik Emese 10.a                       

///Emese „Gazdasági migráció a világban” címmel írt pályázatot. Munkájában napjaink egyik legfontosabb

///gazdasági és politikai problémáját tanulmányozta a migrációt. Ügyesen használta az internetet források

///felkutatására.

///ENSZ adatokra hivatkozva mutatta be, hol a legjellemzőbb a gazdasági migránsok foglalkoztatása.

///Tanulmányozta a gazdasági migráció előnyös és hátrányos következményeit is. Pályamunkájának különös

///érdekessége, hogy azoknak a gyerekeknek a szemszögéből is értékelte a migrációt, akiknek a szülei tartósan,

///vagy csak rövid ideig, de rákényszerültek a külföldi munkavállalásra. Munkája egy kellemes olvasmány,

///egy rendkívül fontos és sok feszültséget rejtő problémáról.

 

///Tanára: Csatlósné Miklós Anna

 

Fizika:

///Ősz-Varga Lilla 9.b

///Energiatermelés Magyarországon

///Lilla egy plakátot készített, amelyen szemléltette, hogy Magyarországon hol és milyen arányban termelnek

///energiát.Az aprólékos gonddal készített Magyarország térképen feltüntette, milyen erőművek találhatók.

///Remekül szemléltette, hogy az egyes erőművek milyen százalékban veszik ki részüket az elektromos

///áram termelésében. Plakátját képekkel, grafikonnal illusztrálta. Az elkészített pályamű azért is kiemelkedő,

///mert nem csak a fizikai tudásának bemutatását célozta meg, hanem földrajz, rajz és matematika

///ismereteit is megjelenítette.

 

///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

///Tóth Vanessza 10.b

///Fizika az otthonunkban

///Vanessza egy ppt segítségével mutatja be, hogyan jelenik meg a fizika az otthonunkban.

///Egy kuglófot készített, amelynek sütési lépéseit fotókkal dokumentálta és aprólékosan részletezte,

///milyen fizikai folyamatokat figyelt meg közben.

 

///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

 

Kémia:

///Jánosi Henrietta 9.a       

///Az atomenergia felhasználási területei     

///Henrietta powerpointos prezentációban mutatja be az atomerőművek által termelt energia lehetséges

///felhasználási területeit. Kitér az atomenergiához köthető tudósokra és azok munkásságára, valamint az

///emberi felelősségvállalásra. Ismerteti a nagy atomerőmű baleseteket. Diáit színes képekkel, ábrákkal

///illusztrálta.

 

 

///Huzina Hunor 10.a 

///Energiaforrások napjainkban és új lehetőségek

///Hunor a tőle megszokott magas színvonalú, élvezetes, sok-sok érdekességgel tűzdelt prezentációban

///mutatja be a ma fellelhető energiaforrásokat. Kutakodása során pénzügyi táblázatot is készített egy napelem

///beszereléséről, ezzel is felhívva társai figyelmét napelemek előnyeire.

///Dolgozata zárásaként a kőolaj védelmében a hibrid autókra hívta fel a figyelmet. 

 

///Tanára: Bálintné Kapitor Anita

 

///Hódi Nikolett 10.b                     

///Tudatmódosító szerek kémiája         

///Nikolett dolgozatában a legismertebb és legfelkapottabb tudatmódosító szereket, a drogokat mutatja be,

///hangsúlyozva hátrányaikat és egészségkárosító hatásaikat. A drogok jó felhasználási alternatívái mellett

///az emberek figyelmét az okokra irányítja. 

 

///Tanára: Bálintné Kapitor Anita