2017. október 18.
Károlyi pályázat reál 2017/2018

 

Biológia:

///7. évfolyam:

//////1. Családom és egyéb állatfajták · Gerald Durrell

//////- Olvasd el a művet! Készíts fajlistát a regényben szereplő állatokról. Mutasd be a regény helyszínét,

//////Korfut földrajzi ( fekvés, éghajlat), és állatrendszertani szempontból. Mutass be részletesen néhány

//////szívednek kedves- állatfajt a regény fajlistájáról! Jó szórakozást!

 

//////2. Emberszabásúak védőangyalai – akik értettek a majmok nyelvén ...

//////Az emberszabású majmok életének kutatásában három nő úttörő szerepet játszott. Jane Goodall a

//////csimpánzokkal foglalkozott, Dian Fossey a gorillák, Birute Galdikas pedig az orángutánok életét kutatta.

//////Mutasd be diasorozattal egyikük életútjukat, eredményeiket, törekvéseiket!

 

///8. évfolyam:

//////1.Egészséges táplálkozás—Jegyezd fel egy hétig, hogy mit és mennyit eszel. Elemezd az étrendedet

//////az egészséges táplálkozás szempontjából!

 

//////2.Kísérletezz!- Végezd el a Tk. 36. oldalán ismertetett kísérletet! készíts róla filmet, vagy képes

//////beszámolót ppt vagy word-ben! A kísérlet elvégzését a szaktanárral egyeztetett időpontban, laborban

//////lehet megcsinálni. Vegyszereket biztosítunk.

 

//////3.Hasonlítsd össze a futást, a kerékpározást és az úszást, mint szabadidősportokat!

//////(Szempontokat a Tk. 62. oldalán találsz! )

 

Fizika:

///7-8. évfolyam:

//////1. Érdekel a fizika? Szereted a rejtvényeket? Ötvözd a kettőt! Készíts rejtvényt, ahol a

//////meghatározások a fizikával kapcsolatosak, de a rejtvény megfejtése más témájú is lehet !

 

//////2. Ha szereted az irodalmat és elég kreatív vagy ahhoz, hogy verset írj, akkor készíts egy általad

//////választott fizikai fogalomról vagy jelenségről egy „remekművet”! A vers lehet humoros, tudományos,

//////de ne feledkezz meg arról, hogy a versírásnak is vannak szabályai! Munkádat saját készítésű rajzzal

//////vagy fényképpel is színesítheted.

 

 

Földrajz:

///7. évfolyam:

//////1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban

/////////- Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!

/////////- Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?

/////////- Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!

/////////- Melyikben vállalnál munkát? Indokold!

 

//////2. Kattanj rá a világra!

/////////- Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?

/////////- Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?

/////////- Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!

/////////- Google Map alkalmazását ne felejtsd el!

/////////- Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!

/////////- Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!

 

///8. évfolyam:

//////1.Az egység mozaikja

/////////- Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!

/////////- Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!

 

///2.Két évezred a Duna partján!

/////////- Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!

/////////- Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében

 

 

Informatika:

///5. évfolyam:

//////Paint kategória:  

//////A Paint program segítségével készíts legalább 8 képből állóképregényt! Használd a kicsinyítés, nagyítás,

//////tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat is. Valamint használd fel a Paint program eszköztárában

//////található lehetőségeket.

 

//////Word kategória: Írj mesét!

//////Követelmények:

                        a) A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is

                        feltünteted

                        b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

                         c) Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit

///6. évfolyam:

//////Word kategória: 

//////A Paint program segítségével készíts el egy általad meghirdetett rendezvény, tanfolyam, verseny,

//////tehetségkutató, stb.  plakátját. Használd a kicsinyítés, nagyítás, tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat,

//////valamint a program adta lehetőségeket is.
       
 //////PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!

                        Követelmények: 

                        a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és

                        nevedet is feltünteted

                        b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

                        c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit

 

///7. évfolyam:

//////PowerPoint kategória "Iskolánk hagyományainak bemutatása":

                        a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és

                        nevedet is feltünteted

                       b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz

                       c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit

//////Word kategória: 

                         Követelmények: 

                        a)4 – 5 oldalban mutasd be a jövő legújabb elektronikai eszközeit illetve fejlődésüket, mi az

                        amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket. Illetve Te hogyan tudnád elképzelni a

                        fejlődésüket. Legyen benne táblázat, képek, és saját készítésű rajz is. Használ fel a  word

                       formázási lehetőségeit is!
                        

///Beadási határidő: november 10.

 

///8. évfolyam:

//////Készíts 10-15 diából álló prezentációt! A bemutató tartalmazzon képet, összehasonlító táblázatot, esetleg

//////grafikont.

//////A tartalom mellett ügyelj rá, hogy munkád tetszetős, látványos legyen!

/////////1.       téma: Az operációs rendszerek fejlődése

/////////2.       téma: A napjainkban használt operációs rendszerek összehasonlítása

 

///Beadási határidő: november 30.

 

 

Kémia:

///7. Évfolyam: 

//////A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái

//////A budapesti levegőszennyezettségi mutatók feljegyzése egy rövidebb  időszakban, ábrázolása

//////és magyarázata.

 

 

///8. Évfolyamon: Hétköznapok kémiája a háztartásban

 

///1. Fertőtlenítő szerek a háztartásban

/////////A fertőtlenítő szerek szükségességének az ismertetése. A leggyakoribb típusai és hatásuk, szakszerű

/////////felhasználásuk ismertetése. Sebfertőtlenítők pl. jódtinktúra, alkohol, kálium- permanganát stb.

/////////és szakszerű felhasználásuk. Tisztítószerek: pl Hypo összetétele és hatása, szakszerű felhasználása.

/////////Újabb tisztítók összetétele és termékismertetése.

 

///2. A szén-monoxid veszélyei és keletkezésének lehetőségei a háztartásban.

/////////A szén-monoxid élettani, mérgező hatásának a bemutatása. Milyen égési folyamatokban keletkezhet,

/////////milyen tényezők idézhetik elő a keletkezését, nem csak kémiai, hanem technológiai szempontból.

/////////Egy-egy médiából ismert tragikus példán mutassa be a tragédia okát. Hogyan lehet a háztartásban

/////////megelőzni a hasonló eseteket?

 

///3. Építő- és burkolóanyagok a lakás felújításakor.

/////////Legfontosabb kötőanyagok ismertetése: oltott mész, cement, gipsz ismertetése. Előállításuk és a

/////////hatásuk ismertetése. Felhasználásuk területei. A vakolatok típusai: vizes és száraz körülmények között,

/////////jól és rosszul szigetelő anyagok.

/////////Néhány csempe, padlólap típusának ismertetése és egy képzeletbeli fürdőszoba teljes csempézésének

/////////egészen konkrét költségeinek a kiszámítása. A munkadíjat is beszámítva.

 

///4. Ékszerek és a kémia.

/////////Miből készülnek a különleges nemesacél fém ékszerek pl. titánium gyűrű, pandora ékszer, wolfram

/////////gyűrű, nemesacél karikagyűrűk stb.

/////////Arany és ezüst ékszerek típusai, a karát jelentése. 

/////////Egy kiválasztott –akár köves – gyűrű jellemzése és árának megadása. 

 

///5. A vízkő keletkezése és megszüntetése.

/////////A vízkeménység típusai, kialakulásának okai. Milyen vízlágyítási eljárásokat ismer? A vízkő keletkezés

/////////okai, előfordulása a háztartásban. Mit lehet tenni ellene? Milyen vízkőoldókat ismer?

/////////Egy kávéfőző szakszerű vízkőoldásának folyamatát le kell írni és a tapasztalatokról feljegyzést kell

/////////készíteni.

 

///7. Porcelánok titkai és nevezetes magyar termékek. Hogyan készülnek a porcelán tárgyak?

/////////Néhány világhírű hazai porcelán manufaktúra ismertetése. Mutassa be a jellegzetességeiket, különleges

/////////értéküket! Képzelet válogasson össze egy 12 személyes étkészletet a teljességre törekedve, nevezze

/////////meg és számítsa ki az árát is!

 

 

Technika:

///5. évfolyam:

//////1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.

//////2. Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése

 

///6. évfolyam:

//////1. A hasznosítható ásványi nyersanyagok kitermelése, a kitermelés környezetkárosító hatása.  

//////2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.

 

///7. évfolyam:

//////1. A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre

//////2. Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.

//////3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.

 

///Leadási határidő:  november 10.

 

 

Természetismeret:

///5. évfolyam:

//////1. Biokertész leszek

//////A pályázat kivitelezése:

/////////Word, PDF, Power Point formátumú dokumentumban, vagy kézzel írt, illusztrált formában

/////////A pályázati munka tartalmazza:

/////////·         a kert tervrajzát, talaj előkészületet, vetésforgót

/////////·         ültetési tervet (növénytársítás, fűszer- és gyógynövény sarok, díszvirágok)

/////////·         tennivalókat a kertben (évszakonként, hetente)

/////////·         öntözés, gyomlálás, komposztálás

/////////·         betegségek, kártevők elleni védekezés („biokertész” rovarok) természetes anyagok

//////////////////felhasználásával

/////////·         madarak a kertben, házi kedvencek a kertben

/////////·         a termesztett növények felhasználása (étkezés, befőzés, tárolás, stb.)