Biológia:
///7. évfolyam:
//////1. Családom és egyéb állatfajták · Gerald Durrell
//////- Olvasd el a művet! Készíts fajlistát a regényben szereplő állatokról. Mutasd be a regény helyszínét,
//////Korfut földrajzi ( fekvés, éghajlat), és állatrendszertani szempontból. Mutass be részletesen néhány
//////szívednek kedves- állatfajt a regény fajlistájáról! Jó szórakozást!
//////2. Emberszabásúak védőangyalai – akik értettek a majmok nyelvén ...
//////Az emberszabású majmok életének kutatásában három nő úttörő szerepet játszott. Jane Goodall a
//////csimpánzokkal foglalkozott, Dian Fossey a gorillák, Birute Galdikas pedig az orángutánok életét kutatta.
//////Mutasd be diasorozattal egyikük életútjukat, eredményeiket, törekvéseiket!
///8. évfolyam:
//////1.Egészséges táplálkozás—Jegyezd fel egy hétig, hogy mit és mennyit eszel. Elemezd az étrendedet
//////az egészséges táplálkozás szempontjából!
//////2.Kísérletezz!- Végezd el a Tk. 36. oldalán ismertetett kísérletet! készíts róla filmet, vagy képes
//////beszámolót ppt vagy word-ben! A kísérlet elvégzését a szaktanárral egyeztetett időpontban, laborban
//////lehet megcsinálni. Vegyszereket biztosítunk.
//////3.Hasonlítsd össze a futást, a kerékpározást és az úszást, mint szabadidősportokat!
//////(Szempontokat a Tk. 62. oldalán találsz! )
Fizika:
///7-8. évfolyam:
//////1. Érdekel a fizika? Szereted a rejtvényeket? Ötvözd a kettőt! Készíts rejtvényt, ahol a
//////meghatározások a fizikával kapcsolatosak, de a rejtvény megfejtése más témájú is lehet !
//////2. Ha szereted az irodalmat és elég kreatív vagy ahhoz, hogy verset írj, akkor készíts egy általad
//////választott fizikai fogalomról vagy jelenségről egy „remekművet”! A vers lehet humoros, tudományos,
//////de ne feledkezz meg arról, hogy a versírásnak is vannak szabályai! Munkádat saját készítésű rajzzal
//////vagy fényképpel is színesítheted.
Földrajz:
///7. évfolyam:
//////1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban
/////////- Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!
/////////- Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?
/////////- Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!
/////////- Melyikben vállalnál munkát? Indokold!
//////2. Kattanj rá a világra!
/////////- Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?
/////////- Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?
/////////- Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!
/////////- Google Map alkalmazását ne felejtsd el!
/////////- Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!
/////////- Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!
///8. évfolyam:
//////1.Az egység mozaikja
/////////- Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!
/////////- Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!
///2.Két évezred a Duna partján!
/////////- Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!
/////////- Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében
Informatika:
///5. évfolyam:
//////Paint kategória:
//////A Paint program segítségével készíts legalább 8 képből állóképregényt! Használd a kicsinyítés, nagyítás,
//////tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat is. Valamint használd fel a Paint program eszköztárában
//////található lehetőségeket.
//////Word kategória: Írj mesét!
//////Követelmények:
a) A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is
feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit
///6. évfolyam:
//////Word kategória:
//////A Paint program segítségével készíts el egy általad meghirdetett rendezvény, tanfolyam, verseny,
//////tehetségkutató, stb. plakátját. Használd a kicsinyítés, nagyítás, tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat,
//////valamint a program adta lehetőségeket is.
//////PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!
Követelmények:
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és
nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
///7. évfolyam:
//////PowerPoint kategória "Iskolánk hagyományainak bemutatása":
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és
nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
//////Word kategória:
Követelmények:
a)4 – 5 oldalban mutasd be a jövő legújabb elektronikai eszközeit illetve fejlődésüket, mi az
amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket. Illetve Te hogyan tudnád elképzelni a
fejlődésüket. Legyen benne táblázat, képek, és saját készítésű rajz is. Használ fel a word
formázási lehetőségeit is!
///Beadási határidő: november 10.
///8. évfolyam:
//////Készíts 10-15 diából álló prezentációt! A bemutató tartalmazzon képet, összehasonlító táblázatot, esetleg
//////grafikont.
//////A tartalom mellett ügyelj rá, hogy munkád tetszetős, látványos legyen!
/////////1. téma: Az operációs rendszerek fejlődése
/////////2. téma: A napjainkban használt operációs rendszerek összehasonlítása
///Beadási határidő: november 30.
Kémia:
///7. Évfolyam:
//////A levegő összetétele és környezetvédelmi problémái
//////A budapesti levegőszennyezettségi mutatók feljegyzése egy rövidebb időszakban, ábrázolása
//////és magyarázata.
///8. Évfolyamon: Hétköznapok kémiája a háztartásban
///1. Fertőtlenítő szerek a háztartásban
/////////A fertőtlenítő szerek szükségességének az ismertetése. A leggyakoribb típusai és hatásuk, szakszerű
/////////felhasználásuk ismertetése. Sebfertőtlenítők pl. jódtinktúra, alkohol, kálium- permanganát stb.
/////////és szakszerű felhasználásuk. Tisztítószerek: pl Hypo összetétele és hatása, szakszerű felhasználása.
/////////Újabb tisztítók összetétele és termékismertetése.
///2. A szén-monoxid veszélyei és keletkezésének lehetőségei a háztartásban.
/////////A szén-monoxid élettani, mérgező hatásának a bemutatása. Milyen égési folyamatokban keletkezhet,
/////////milyen tényezők idézhetik elő a keletkezését, nem csak kémiai, hanem technológiai szempontból.
/////////Egy-egy médiából ismert tragikus példán mutassa be a tragédia okát. Hogyan lehet a háztartásban
/////////megelőzni a hasonló eseteket?
///3. Építő- és burkolóanyagok a lakás felújításakor.
/////////Legfontosabb kötőanyagok ismertetése: oltott mész, cement, gipsz ismertetése. Előállításuk és a
/////////hatásuk ismertetése. Felhasználásuk területei. A vakolatok típusai: vizes és száraz körülmények között,
/////////jól és rosszul szigetelő anyagok.
/////////Néhány csempe, padlólap típusának ismertetése és egy képzeletbeli fürdőszoba teljes csempézésének
/////////egészen konkrét költségeinek a kiszámítása. A munkadíjat is beszámítva.
///4. Ékszerek és a kémia.
/////////Miből készülnek a különleges nemesacél fém ékszerek pl. titánium gyűrű, pandora ékszer, wolfram
/////////gyűrű, nemesacél karikagyűrűk stb.
/////////Arany és ezüst ékszerek típusai, a karát jelentése.
/////////Egy kiválasztott –akár köves – gyűrű jellemzése és árának megadása.
///5. A vízkő keletkezése és megszüntetése.
/////////A vízkeménység típusai, kialakulásának okai. Milyen vízlágyítási eljárásokat ismer? A vízkő keletkezés
/////////okai, előfordulása a háztartásban. Mit lehet tenni ellene? Milyen vízkőoldókat ismer?
/////////Egy kávéfőző szakszerű vízkőoldásának folyamatát le kell írni és a tapasztalatokról feljegyzést kell
/////////készíteni.
///7. Porcelánok titkai és nevezetes magyar termékek. Hogyan készülnek a porcelán tárgyak?
/////////Néhány világhírű hazai porcelán manufaktúra ismertetése. Mutassa be a jellegzetességeiket, különleges
/////////értéküket! Képzelet válogasson össze egy 12 személyes étkészletet a teljességre törekedve, nevezze
/////////meg és számítsa ki az árát is!
Technika:
///5. évfolyam:
//////1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.
//////2. Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése
///6. évfolyam:
//////1. A hasznosítható ásványi nyersanyagok kitermelése, a kitermelés környezetkárosító hatása.
//////2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.
///7. évfolyam:
//////1. A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre
//////2. Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.
//////3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.
///Leadási határidő: november 10.
Természetismeret:
///5. évfolyam:
//////1. Biokertész leszek
//////A pályázat kivitelezése:
/////////Word, PDF, Power Point formátumú dokumentumban, vagy kézzel írt, illusztrált formában
/////////A pályázati munka tartalmazza:
/////////· a kert tervrajzát, talaj előkészületet, vetésforgót
/////////· ültetési tervet (növénytársítás, fűszer- és gyógynövény sarok, díszvirágok)
/////////· tennivalókat a kertben (évszakonként, hetente)
/////////· öntözés, gyomlálás, komposztálás
/////////· betegségek, kártevők elleni védekezés („biokertész” rovarok) természetes anyagok
//////////////////felhasználásával
/////////· madarak a kertben, házi kedvencek a kertben
/////////· a termesztett növények felhasználása (étkezés, befőzés, tárolás, stb.)