Biológia:
7. évfolyam:
1. Gerald Durrell :Családom és egyéb állatfajták
///Olvasd el a művet! Készíts fajlistát a regényben szereplő állatokról. Mutasd be a regény helyszínét,
///Korfut földrajzi (fekvés, éghajlat), és állatrendszertani szempontból. Mutass be részletesen néhány
///-szívednek kedves- állatfajt a regény fajlistájáról! Jó szórakozást!
2. Emberszabásúak védőangyalai – akik értettek a majmok nyelvén ...
///Az emberszabású majmok életének kutatásában három nő úttörő szerepet játszott. Jane Goodall a
///csimpánzokkal foglalkozott, Dian Fossey a gorillák, Birute Galdikas pedig az orángutánok életét kutatta.
///Mutasd be diasorozattal életútjukat, eredményeiket, törekvéseiket!
3. Egy globális környezeti probléma bemutatása és annak megoldására tett javaslatok gyakorlati példákon
///keresztül. pl. élet műanyagok nélkül, élelmiszer pazarlás, vízpazarlás a túlfogyasztás mérséklése stb.
8. évfolyam:
///1. Egészséges táplálkozás—Jegyezd fel egy hétig, hogy mit és mennyit eszel. Elemezd az étrendedet az
///egészséges táplálkozás szempontjából!
///2. Kísérletezz!- Végezd el a Tk. 36. oldalán ismertetett kísérletet! készíts róla filmet, vagy képes beszámolót
///ppt vagy word-ben! A kísérlet elvégzését a szaktanárral egyeztetett időpontban, laborban lehet megcsinálni.
///Vegyszereket biztosítunk.
///3. Hasonlítsd össze a futást, a kerékpározást és az úszást, mint szabadidősportokat!
///4. A káros szenvedélyek és azok káros hatásai
Fizika:
1. feladat:
///James Watt halálának 200. évfordulója alkalmából készíts tablót, mely összefoglalja életét és munkásságát!
2. feladat:
///Fizikatörténet dióhéjban!
///Készíts 2 perces bemutatót a fizika tudományának legfontosabb mérföldköveiről!
3. feladat:
///Olvasd el Lackfi János alábbi írását! A történetben találd meg a magyar származású feltalálókat és találmányaikat!
a) Készíts keresztrejtvényt a feltalálók és találmányaik felhasználásával!
b) Készíts prezentációt vagy plakátot, mellyel egy író-olvasó találkozón bemutatnád a történetet!
Találékonyság:
A magyar ember látott egy reklámfilmet hazájáról, és azon fellelkesülve eltökélte magában, hogy a mai napon
csupa olyan dolgot vesz majd igénybe, amit magyar feltalálók ötleteinek köszönhet az emberiség.
Kezdetnek fogott egy golyóstollat, felrótta egy árkus papírosra csupa nagybetűvel, hogy TALÁLÉKONY
MAGYAROK!, majd egy mágnessel a hűtőgépre tapasztotta az emlékeztetőt. Ezek után az ablakhoz lépett, és
csupán azért, hogy elhatározásához hű maradjon, egy kétcsövű vadásztávcsővel átkukkolt a szomszédba,
ahol sajnos éppen nem öltözködött a szomszéd asszony. Amúgy is köztudomású, hogy a magyar nők a
legszebbek a világon, bár nem tudni, pontosan ki és mikor találta fel őket. Ekkor előszedett egy doboz gyufát,
melyet a cipőtalpán már nem tudott meggyújtani, mint a vadnyugati filmek sztárjai, ezért kapta a biztonsági
gyújtó nevezetet. Rágyújtott egy cigarettára, melyet ugyan nem a magyarok találtak fel, hanem egy japán
hiedelem szerint maga az ördög, de azért roppant jól esik a nap kezdetén, amikor a magyar ember, és az
ember úgy általában még frissen kapja a vérét felkorbácsoló nikotin-ingert. Nehéz huszonnégy óra állt előtte,
tudta jól. Kicsit nézegette a hologramos matricát egy nemrégen ajándékba kapott CD tokján, majd
bárminemű egészségkárosodás megelőzése céljából, és persze hazafias okokból beszedett egy bikadózisnyi
C-vitamint, abból baj nem lehet. Telefonált egyet a vezetékes telefonjáról, abban a jóleső tudatban, hogy a
telefonközpont ötletét is magyar agy szülte. Automata fényképezőgépével lekattintotta a szomszédasszonyt
ruhában, ez is több, mint a semmi. Betette lágy anyagú kontaktlencséjét, ami járt némi kellemetlenséggel,
hiszen nem volt szemüveges, és most is csak a hazája iránti tiszteletből helyezte szemgolyójára ezt a
zavaró műanyag hártyát, mely némiképpen elbizonytalanította látását és térérzékelését. Játszott egy
kicsit a computerén, mégpedig a hipermodern háromdimenziós szemüveg segítségével, melyet élete
kockáztatásával lopott el egy kutatóintézetből. Ki mondta, hogy könnyű lenne egy igazi hazafi élete?
Ezután kirakta a Rubik-kockát, ha nem is rekorderedménnyel, feltett egy bakelitlemezt hagyományos
lemezjátszójára, és belenézett a színes tévéje műsorába is, tudva tudván, hogy mindkét találmányt magyar
ember jegyeztette be, mégpedig ugyanabban az évben. Ezek után kinyomtatta excel-táblázatba rendezett
további tennivalóit, és elégedetten lépett ki az utcára. Anyagilag nem lévén túlságosan eleresztve, nem
látott más lehetőséget, minthogy ellopjon egy újabb évjáratú Ford T-modellt, és addig furikázzon vele
a városban, amíg egy félreeső helyen parkoló dízelmotoros BMW-re nem bukkan. Pár kör után ezt a járgányt
is az út szélén hagyta, és hosszan nézegetett be a különböző parkoló autók ablakán, míg egy olyan Chevrolet-t
nem talált, amely automata sebváltóval volt ellátva. Ezek után már gyerekjáték volt meglovasítani egy
riasztóval el nem látott, de amúgy remekül felújított VW-bogarat, melynek szimbolikussá növekedett dizájnja
magyar ember munkásságának része. Talán mérsékelten jó ötlet ezek után biciklin menekülni, ám az erős
délutáni fények ellenére így juszt is bekapcsolhatta a lámpát működtető dinamót. A rendőrök azonban
gyorsan elkapták, és legnagyobb szerencséjére egy helikopterbe tuszkolva szállították el. Miközben hátratekert
kézzel vergődött az imbolygó padlón, némi mélabúval arra gondolt, milyen kár, hogy a bilincset nem magyarok
találták fel. A listát fejben végigpörgetve azon is sajnálkozott, hogy a mai napon nem sikerült …-díjas
újságíróval kezet szorítania, és lemaradt a fényáteresztő üvegbeton látványáról. Aztán eszébe jutott,
hogy még nem egészen esélytelen, és a fedélzeten uralkodó hangzavarban elkezdett csengő hangon
szolmizálni, mégpedig a világszerte népszerű zenetanítási technika vívmányait felhasználva.
Földrajz:
7. évfolyam:
1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban
///- Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!
///- Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?
///- Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!
///- Melyikben vállalnál munkát? Indokold!
2. Kattanj rá a világra!
///- Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?
///- Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?
///- Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!
///- Google Map alkalmazását ne felejtsd el!
///- Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!
///- Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!
3. Ismerd meg a világot!
///Egy afrikai, amerikai vagy ázsiai ország természet-, társadalom és gazdaságföldrajzi bemutatása,
///különös tekintettel a globális természeti problémákra.
///A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat.(Házi dolgozat, ppt, prezi, kisfilm, stb.)
8. évfolyam:
1.Az egység mozaikja
///- Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!
///- Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!
2.Két évezred a Duna partján!
///- Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!
///- Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében
Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland 3 gyermekes családnak hazánkban
///Ø Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai (ppt)
///Ø A megújuló energiahordozók hasznosítása Magyarországon (ppt)
///Ø A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.
///Ø Budapest (tömeg)közlekedési hálózata és fejlesztésének lehetőségei (saját készítésű film)
8. évfolyam:
///Ø Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland 3 gyermekes családnak hazánkban
///Ø Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai (ppt)
///Ø A megújuló energiahordozók hasznosítása Magyarországon (ppt)
///Ø A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.
///Ø Budapest (tömeg)közlekedési hálózata és fejlesztésének lehetőségei (saját készítésű film)
Informatika:
5. évfolyam:
Ø Paint kategória:
A Paint program segítségével készíts legalább 8 képből álló képregényt! Használd a kicsinyítés, nagyítás,
tükrözés, forgatás szöveg eszköztárakat is. Valamint használd fel a Paint program eszköztárában
található lehetőségeket.
Ø Word kategória: Írj mesét!
Követelmények:
a) A terjedelme 2 oldal legyen, amin a pályázatod címét és nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a szöveg formázási lehetőségeit
6. évfolyam:
Ø paint kategória:
Rajzold meg álmaid iskoláját, amihez a 3D paintet is lehet használni. Használj fel hozzá minél több
lehetőséget.
Ø PowerPoint kategória: Mutasd be a kedvenc könyvedet, vagy filmed!
Követelmények:
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és
nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
7. évfolyam:
Ø PowerPoint kategória "Iskolánk hagyományainak bemutatása":
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és
nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
Ø Word kategória:
Követelmények:
a)4 – 5 oldalban mutasd be a jövő legújabb elektronikai eszközeit illetve
fejlődésüket, mi az amiben megváltoztatták/megkönnyítették az életünket.
Illetve Te hogyan tudnád elképzelni a fejlődésüket. Legyen benne táblázat, képek, és
saját készítésű rajz is. Használ fel a word formázási lehetőségeit is!
8. évfolyam:
Ø PowerPoint kategória: Készíts egy bemutatót/élménybeszámolót az iskolában eltöltött
általános iskolai éveidről. Mik tetszettek neked a legjobban.
a) A terjedelme minimum 10 dia legyen, amin a pályázatod címét és
nevedet is feltünteted
b) Szerepeljenek benne képek, illetve egy saját készítésű rajz
c) Munkád során alkalmazd a program lehetőségeit
Ø Word kategória: Mutasd be mi leszel, ha nagy leszel, milyen foglalkozást választanál szívesen,
és miért.
Követelmények:
a, legyen legalább 2-3 oldal
b, legyenek benne képek, és saját készítésű rajz is
c, Használd ki a program adta lehetőségeket
Kémia:
7. évfolyam:
Periódusos rendszer: Kialakulásának története, saját makett megalkotása
8. évfolyam:
Nobel-díj története.
A hidrogén csodái: A Napban folyó kémiai változások hatása, hidrogén hasznosítása üzemanyagként.
A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat.
Házi dolgozat, ppt, prezi, 3D modell, kisfilm, stb.
Beadási határidő: 2019. január 14.
Technika:
5. évfolyam:
///1. Egy szabadon választott épület makettjének elkészítése
6. évfolyam:
///1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.
///2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.
7. évfolyam:
///1. A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre
///2. Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.
///3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.
Leadási határidő: január 18.
Természetismeret:
5. évfolyam:
///1. Kedvenc háziállatom bemutatása
6. évfolyam:
///1. Naprendszer, bolygók, csillagászat
///2. Téli madáretetés
A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat.
Házi dolgozat, ppt, prezi, 3D modell, kisfilm
Beadási határidő: 2019. január 14.