Károlyi pályázat 2019
Vekerdi Anna 6.c osztályos tanulónak
///Informatika és technika pályázata első, természetismeretből készített plakátja külön díjas lett
//////Informatikából a 6. évfolyamon álmaink iskolájával lehetett pályázni. Anna ehhez a Paint 3D programot
//////választotta, mellyel apró részletekig kidolgozta az általa elképzelt iskolát. Kreatívan színesítette
//////pályázatát, alkotásában jó térérzékeléséről is tanúbizonyságot ad.
///informatikatanára: Virga Mariann
///Technika tantárgyból osztálytársával, a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették
///el. Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait.
///A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.
///Technikatanára: Gut Mihály
///Természetismeret tanára: Maierné Debreczeni Kinga
Dercze Péter 7.c osztályos tanulónak fizika és német pályázata lett első
//////Fizikából Peti egy kisfilmet készített, a fizika történetéről dióhéjban, a tőle megszokott, egyedi stílusban.
//////A filmnek ő maga a narrátora. Rávilágít, hogy ez a tudományterület mennyi ismeretet halmozott már fel
//////a világról, ezért csak néhány híres tudóst és mérföldkőnek számító felfedezést emel ki.
//////Sajátos humorával fűszerezte a látottakat.
///Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
///Némettanára: Gut Eszter
Szellák Daniella 7.b osztályos tanulónak ///Kémia és informatika pályázata lett első //////Kémiából az adventi naptár ihlette periódusos rendszer új életet adott azoknak a gyufásdobozoknak, //////amelyekből készült. Ebben az egyedi köntösben minden kémiai elem jelölése megtalálható. A mellékelt //////kis borítékok –mint adventi ajándékok - a kémiai jelek kezdő betűjével kezdődő, a szeretet ünnepét //////idéző szavakat rejtenek. A pályamű igényes megjelenése elismerésre ad okot. ///Kémiatanára: Simonné Svéda Enikő
//////Informatikából, iskolánk bemutatása volt a feladat, Powerpoint bemutató segítségével. //////Daniella a célnak megfelelően használta az informatikai eszközök széles tárházát, és munkáját //////saját készítésű rajzzal díszítette. Az iskola által képviselt fontos értékeket több oldalról is //////sikeresen mutatja be, ezzel egyediségünket is jól hangsúlyozva. ///informatikatanára: Milán Szabolcs
Kiss Kiara 5.b osztályos tanulónak angol és történelem pályázata lett első ///„Your Dream City”- „Álmaid városa //////címmel meghirdetett angol nyelvi pályázat keretében egy képzeletbeli város térképét és rövid leírását //////kellett elkészíteni. Kiara munkája több szempontból kiemelkedő. Saját kezűleg gondosan megrajzolt //////térképet készített, benne minden hely és látnivaló angol megnevezésével, amelybe sok kreativitást //////vitt bele. A várost bemutató szövegében mondatait gazdag szókincs és pontos nyelvhelyesség jellemzi. //////Munkáját szemmel láthatóan nagyon gondos és hosszú tervezés előzte meg, tükröződik belőle a //////precizitás és a maximumra való törekvés. ///Angoltanára: Raska Mónika
//////Történelem témában Kiara fantáziáját az ókori világ 7 csodája mozgatta meg. Alaposan és körültekintően //////közelítette meg a témát. Képekkel, jegyzetekkel mutatta be többek között a rodoszi Kolosszust, az //////olümpiai Zeusz szobrot vagy Szemiramisz függőkertjét. Képzeletbeli idegenvezetést tartott számunkra //////az ókori keleten. ///Történelmtanára: Antos Gábor
Tóth Marcell 5.c osztályos tanulónak történelem és magyar pályázata lett első //////Marci a világ 7 csodáiról régies hatású tablót készített képekkel, feliratokkal, amelyen keresztül //////megszemlélhetjük a legfontosabb tudnivalókat és érdekességeket. //////Magyar pályázatában Marcell egy közismert népmesét, A deákból lett királyt, dolgozta fel, képregény //////formában. Munkája nemcsak ötletes, hanem rendkívül igényesen kidolgozott. A rajzok jól átgondoltak, //////színesek. Ahol a mese jellegéből adódott, csipetnyi humorral fűszerezte a képi megjelenítést. //////Pályaműve a kidolgozottsága mellett igen látványosra és tetszetősre sikerült. ///Történelem és magyartanára: Deák Krisztina
Technika ///Fontányi Alexandra 6.c //////Alexandra osztálytársával a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették el. //////Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait. //////A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.
///Fábián Eszter 5.c ///Vízimalom makett //////Eszter egy vízimalom makettjét készítette el, amely a vízi molnárok munkájának egy pillanatát örökíti //////meg. A méretarányos, élethű épület agyag és fa felhasználásával készült. Aprólékos, pontos, időigényes //////munka eredménye ez szép a makett. ///Technikatanáruk: Gut Mihály
Biológia ///Vass Viktória Boglárka 7.a ///Fogyasztói társadalom és a globális túlfogyasztás //////Boglárka prezentációjában Földünk egyik égető problémáját, a globális túlfogyasztást és a káros //////fogyasztási szokásokat mutatja be. A téma részletes ismertetése mellett személyes példákon keresztül //////hívja fel a figyelmet a mindennapokban alkalmazható módszerekre, melyeket bárki kipróbálhat //////környezetünk védelmében. A téma kiválasztása és a munka kivitelezésének minősége //////egyaránt figyelemreméltó, környezettudatos szemlélete példaértékű.
///Pál Viktória Anikó 7. b ///Gerald Durrell : Családom és egyéb állatfajták //////A regény környezetéül szolgáló görög sziget, Korfu részletes bemutatása mellett Viki jellemez egy, //////a regényben is szereplő, és általa különösen kedvelt élőlényt, melyhez személyes tapasztalatok is fűzik. //////A pályázat egyik erőssége a szereplő állatok saját készítésű rajzokkal történő ábrázolása. ///Biológiaanáruk: Maierné Debreczeni Kinga
Fizika ///Cseke Jácint 7.b //////2019 James Watt halálának 200. évfordulója, ez alkalomból készített Jácint egy tablót, mely //////bemutatja életét és munkásságát. Igényes, szerkezetileg és tartalmilag is jól tagolt munka, //////ötletes, mozgatható résszel. Jácint a jól érthető szöveget korabeli rajzokkal, portrékkal, //////Watt életének helyszíneit bemutató mai fotókkal illusztrálta. ///Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
Földrajz ///Simon Bertalan 7. c ///Kenya //////Bertalan a prezentáció diáin teljes körűen mutatja be Kenya földrajzi jellemzőit, lakosságát, //////gazdaságát. A képek szorosan kapcsolódnak a szöveghez. Megemlíti a nagyobb természeti //////problémákat: az erdők pusztítását, a vízhiányt, az orvvadászatot és a vízszennyezést. ///Tanára: Tóth Marianna
///Balázs Eliza 7.b ///Nemzetközi segélyszervezetek //////Eliza az igényesen elkészített, saját rajzokkal is illusztrált poszterén a nemzetközi segélyszervezeteket //////mutatja be. Megismerhetjük logójukat, illetve azok jelentését. A plakát mellé készített albumban //////képekkel és leírásokkal részletezi az egyes országokban végzett munkájukat, melyekkel az éhínségek, //////járványok, környezeti katasztrófák sújtotta területeken élőkön próbálnak segíteni. //////A pályázat erőssége a téma alapos, minden részletre kiterjedő bemutatása. ///Tanára: Maierné Debreczeni Kinga
Kémia ///Sándor Petra 7.a ///Periódusos rendszer //////Modern korunk egyik velejárója hogy egyre több helyen találkozunk QR kóddal. Mára már a QR kód //////egy nyílt szabvány, amelyet bárki elérhet és használhat az okostelefonja segítségével. Petra QR kóddal //////készített periódusos rendszerében minden információ elérhető. A plakát megvalósítása igényes, az oktató //////munkába kiválóan beilleszthető.
///Tóth Dóra 8.b ///A Nobel-díj története //////Dóra prezentációja széles körű ismereteket nyújt a Nobel család gyökereiről. Alfred Nobel //////gyermekkoráról, iskoláiról és azokról az emberi kapcsolatairól, amelyek a tudományos életben //////segítették. Nyomon követhetjük az élete különböző kihívásait, állomásait, és hogy a dinamit //////feltalálójaként miként igyekezett létrehozni valami olyan értéket, amely az emberiség javát //////szolgálja. ///Kémiatanáruk: Simonné Svéda Enikő
Természetismeret ///Budai-Balogh Ármin 5.a ///Kedvenc háziállatom //////Ármin pályázatában cicájáról készített egy részletes, személyes hangvételű beszámolót. A kiscica //////megtalálásától egész kifejlett koráig nyomon követhetjük a kis állat névadásának körülményeit, //////a családtagokhoz fűződő sajátos viszonyát, kedvenc időtöltéseit, próbálkozásait a vadászat terén. //////Még egy szerencsésen végződő kalandját is megismerhetjük. A fényképekkel illusztrált, szépen //////tagolt bemutatáson kívül pályázatában a macskák általános jellemzését is megtaláljuk, ami teljessé //////teszi a beszámolót.
///Karácsony Kornél 6.d ///Naprendszer modell //////Kornél igényesen elkészített Naprendszer modelljében közel méretarányosan ábrázolta a bolygók //////nagyságát. Az égitestek színezése jól tükrözi a jellegzetességeket. A pályamű érdekessége, hogy //////világítással látta el a Napot ábrázoló gömböt, az égitestek alá pedig feltüntette nevüket és Naptól //////való átlagos távolságukat. Az egész munkára jellemző a gondosság, a részletek pontos //////bemutatása, érezhető Kornél csillagászat iránti érdeklődése. ///Tanáruk: Maierné Debreczeni Kinga
///Illyés Bianka 6.b ///Naprendszer, bolygók //////Bianka egy élvezetes és vidám verset írt a Naprendszerünk bolygóiról, amelyet szépen //////illusztrált plakát formájában láthatunk. A pályaművet egyedivé teszi, hogy a természettudományos //////ismeretet művészeti köntösben valósította meg. A vers nagy képzelőerőre utal, a dekoráció színes //////és fantáziadús. Az egész pályaműről elmondható hogy rendkívül kreatív módon használta fel a //////természetismeret órán elsajátított ismereteket. Tanára: Simonné Svéda Enikő
///Különdíj: ///Kaszab Nándor 6.c Növénygyűjtemény ///Felkésztő tanár: Maierné Debreczeni Kinga
Történelem ///Horváth Tőkés-Konrád 7. a //////Konrád a legnagyobb magyarról, Széchenyi Istvánról készített tablót. Saját maga rajzolta meg //////Széchenyi portréját és legfőbb alkotásait. A rajzhoz kiegészítő jegyzeteket, érdekességeket //////fűzött a politikus reformkori szerepvállalásáról, magánéletéről, utazásairól, elméleti és gyakorlati //////alkotásairól. Történelemtanára: Deák Krisztina
Magyar ///Herczeg Kata Hanna 7.b //////Kata egy megindító novellát írt arról, ahogyan egy magányos festőnek megnyugvást hoz az alkotás //////folyamata. A témaválasztása érett gondolkodásról tesz tanúbizonyságot, az írása jól felépített, //////feszes vonalvezetésű, az olvasó érzelmeire hat. Jellemábrázolása pontos, átgondolt, lényegre törő. //////Munkáját A lány a mezőn című kép ihlette. ///Magyartanára: Gulyás Katalin
Különdíj: Budai Balogh Ervin 7.c //////Ervin két különböző témájú és formájú pályaművet is leadott, mindkettőt magas színvonalon //////készítette el. Az első munkája leírja, hogy milyennek képzeli el a világot 28 év múlva. Írását saját //////kezűleg illusztrálta, és egy tetszetős füzet formát adott neki. Emellett Ppt-t is készített a kedvenc //////könyvéről, a Harry Potterről.
///Paál Petra 8.c //////Petra írásában egy nehezen megragadható fogalmat, a szeretet erejét mutatja be. //////Írástechnikáját nem a feszes gondolatvezetés, hanem a csapongó képzelet lazán összefüggő //////gondolatfonalai jellemzi. A szeretet erejéről hideg fejjel írni nem lehet, ezt fejezi ki a kérdő mondatok //////halmozása. Idézet Petrától: //////„A szeretet fájdalmasabb, de ez az a fájdalom, amit szeret az ember, amit kíván. Ami nélkül az //////egész élet egy céltalan bolyongás lenne a kételyek erdejében.” magyartanára: Kallai Klára
Angol nyelv Az „On the catwalk”, azaz „A kifutón” címmel kiírt pályázat a divat világába kalauzolta el tanítványainkat, akik PowerPoint prezentációban mutatták be a megadott témát.
///Karászi Dorina 8.a //////Dorina pályaműve számos szempont alapján kiemelkedő. Témakifejtése ötletes, nagyon alapos és //////logikusan felépített. Nyelvi megfogalmazása igényes, szókincse változatos. A prezentációt kreatív //////ötletekkel tette izgalmassá. Pályaművének hangulata a divat világára jellemző kreativitást, //////lendületet és életvidámságot tükrözi. Érezhető, hogy a pályázó örömmel törekedett a tökéletességre.
//////7. évfolyamon a pályázóknak egy prezentációt vagy egy kisfilmet kellett készíteniük, egy jellegzetes brit //////vagy amerikai étel sajátkezű elkészítéséről angol nyelven. A hozzávalók bemutatását valamint az étel //////elkészítésének mozzanatait képpel és angol nyelvű szöveggel, videó esetében angol nyelvű narrációval //////vagy felirattal vártuk. Az értékelésnél fontos szempont volt az eredetiség, esztétikum és vizualitás mellett //////a szöveg stílusa, koherenciája valamint a nyelvhelyesség.
///Bors Bertold 7.a //////Berti a pályázata elkészítése során maximálisan figyelembe vette a pályázati követelményeket. //////Egy skót specialitás bemutatására vállalkozott, ezt saját kezűleg készítette el és az elkészítés folyamatát //////egy kisfilmmel dokumentálta, melyet ő maga narrált angol nyelven. Az étel elkészítésének lépései jól //////érhetőek, a recept bemutatása során törekedett a megfelelő kiejtésre és nyelvhelyességre. //////Pályamunkáján érezhető, hogy örömét lelte a feladatban.
///Angoltanáruk: Boér Boglárka
|