2019. március 07.
Károlyi pályázat I. helyezettek

 

 

Károlyi pályázat 2019

 

Vekerdi Anna 6.c osztályos tanulónak

///Informatika és technika pályázata első, természetismeretből készített plakátja külön díjas lett

//////Informatikából a 6. évfolyamon álmaink iskolájával lehetett pályázni. Anna ehhez a Paint 3D programot

//////választotta, mellyel apró részletekig kidolgozta az általa elképzelt iskolát. Kreatívan színesítette

//////pályázatát, alkotásában jó térérzékeléséről is tanúbizonyságot ad.  

///informatikatanára: Virga Mariann

 

///Technika tantárgyból osztálytársával, a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették

///el. Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait.

///A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.

///Technikatanára: Gut Mihály

///Természetismeret tanára: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Dercze Péter 7.c osztályos tanulónak fizika és német pályázata lett első

//////Fizikából Peti egy kisfilmet készített, a fizika történetéről dióhéjban, a tőle megszokott, egyedi stílusban.

//////A filmnek ő maga a narrátora. Rávilágít, hogy ez a tudományterület mennyi ismeretet halmozott már fel

//////a világról, ezért csak néhány híres tudóst és mérföldkőnek számító felfedezést emel ki.

//////Sajátos humorával fűszerezte a látottakat.

///Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde 

///Némettanára: Gut Eszter

 

 

Szellák Daniella 7.b    osztályos tanulónak

///Kémia és informatika pályázata lett első

//////Kémiából az adventi naptár ihlette periódusos rendszer új életet adott azoknak a gyufásdobozoknak,

//////amelyekből készült. Ebben az egyedi köntösben minden kémiai elem jelölése megtalálható. A mellékelt

//////kis borítékok –mint adventi ajándékok -  a kémiai jelek kezdő betűjével kezdődő, a szeretet ünnepét

//////idéző szavakat rejtenek. A pályamű igényes megjelenése elismerésre ad okot.

///Kémiatanára: Simonné Svéda Enikő

 

//////Informatikából, iskolánk bemutatása volt a feladat, Powerpoint bemutató segítségével.

//////Daniella a célnak megfelelően használta az informatikai eszközök széles tárházát, és munkáját

//////saját készítésű rajzzal díszítette. Az iskola által képviselt fontos értékeket több oldalról is

//////sikeresen mutatja be, ezzel egyediségünket is jól hangsúlyozva.

///informatikatanára: Milán Szabolcs

 

 

Kiss Kiara 5.b osztályos tanulónak angol és történelem pályázata lett első

///„Your Dream City”- „Álmaid városa

//////címmel meghirdetett angol nyelvi pályázat keretében egy képzeletbeli város térképét és rövid leírását

//////kellett elkészíteni. Kiara munkája több szempontból kiemelkedő. Saját kezűleg gondosan megrajzolt

//////térképet készített, benne minden hely és látnivaló angol megnevezésével, amelybe sok kreativitást

//////vitt bele.  A várost bemutató szövegében mondatait gazdag szókincs és pontos nyelvhelyesség jellemzi.

//////Munkáját szemmel láthatóan nagyon gondos és hosszú tervezés előzte meg, tükröződik belőle a

//////precizitás és a maximumra való törekvés.

///Angoltanára: Raska Mónika

 

//////Történelem témában Kiara fantáziáját az ókori világ 7 csodája mozgatta meg. Alaposan és körültekintően

//////közelítette meg a témát. Képekkel, jegyzetekkel mutatta be többek között a rodoszi Kolosszust, az

//////olümpiai Zeusz szobrot vagy Szemiramisz függőkertjét. Képzeletbeli idegenvezetést tartott számunkra

//////az ókori keleten.

///Történelmtanára: Antos Gábor

 

 

Tóth Marcell 5.c osztályos tanulónak történelem és magyar pályázata lett első

//////Marci a világ 7 csodáiról régies hatású tablót készített képekkel, feliratokkal, amelyen keresztül

//////megszemlélhetjük a legfontosabb tudnivalókat és érdekességeket.

//////Magyar pályázatában Marcell egy közismert népmesét, A deákból lett királyt, dolgozta fel, képregény

//////formában. Munkája nemcsak ötletes, hanem rendkívül igényesen kidolgozott. A rajzok jól átgondoltak,

//////színesek. Ahol a mese jellegéből adódott, csipetnyi humorral fűszerezte a képi megjelenítést. 

//////Pályaműve a kidolgozottsága mellett igen látványosra és tetszetősre sikerült.

///Történelem és magyartanára: Deák Krisztina

 

 

Technika

///Fontányi Alexandra 6.c

//////Alexandra osztálytársával a világörökségek közé tartozó pisai ferde torony makettjét készítették el.

//////Hűen követték az 1371-ben elkészült, közel 200 évig épült román stílusú torony arányait.

//////A makett agyagból készült, melyet pontos illesztés, precíz, aprólékos munka jellemez.

 

///Fábián Eszter 5.c 

///Vízimalom makett

//////Eszter egy vízimalom makettjét készítette el, amely a vízi molnárok munkájának egy pillanatát örökíti

//////meg. A méretarányos, élethű épület agyag és fa felhasználásával készült. Aprólékos, pontos, időigényes

//////munka eredménye ez szép a makett.

///Technikatanáruk: Gut Mihály

 

 

Biológia

///Vass Viktória Boglárka 7.a

///Fogyasztói társadalom és a globális túlfogyasztás

//////Boglárka prezentációjában Földünk egyik égető problémáját, a globális túlfogyasztást és a káros

//////fogyasztási szokásokat mutatja be. A téma részletes ismertetése mellett személyes példákon keresztül

//////hívja fel a figyelmet a mindennapokban alkalmazható módszerekre, melyeket bárki kipróbálhat

//////környezetünk védelmében. A téma kiválasztása és a munka kivitelezésének minősége

//////egyaránt figyelemreméltó, környezettudatos szemlélete példaértékű.

 

 

///Pál Viktória Anikó 7. b

///Gerald Durrell : Családom és egyéb állatfajták

//////A regény környezetéül szolgáló görög sziget, Korfu részletes bemutatása mellett Viki jellemez egy,

//////a regényben is szereplő, és általa különösen kedvelt élőlényt, melyhez személyes tapasztalatok is fűzik.

//////A pályázat egyik erőssége a szereplő állatok saját készítésű rajzokkal történő ábrázolása.

///Biológiaanáruk: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Fizika

///Cseke Jácint 7.b

//////2019 James Watt halálának 200. évfordulója, ez alkalomból készített Jácint egy tablót, mely

//////bemutatja életét és munkásságát. Igényes, szerkezetileg és tartalmilag is jól tagolt munka,

//////ötletes, mozgatható résszel. Jácint a jól érthető szöveget korabeli rajzokkal, portrékkal,

//////Watt életének helyszíneit bemutató mai fotókkal illusztrálta.

///Fizikatanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde

 

 

Földrajz

///Simon Bertalan 7. c

///Kenya

//////Bertalan a prezentáció diáin teljes körűen mutatja be Kenya földrajzi jellemzőit, lakosságát,

//////gazdaságát. A képek szorosan kapcsolódnak a szöveghez. Megemlíti a nagyobb természeti

//////problémákat: az erdők pusztítását, a vízhiányt, az orvvadászatot és a vízszennyezést.

///Tanára: Tóth Marianna

 

 

///Balázs Eliza 7.b

///Nemzetközi segélyszervezetek

//////Eliza az igényesen elkészített, saját rajzokkal is illusztrált poszterén a nemzetközi segélyszervezeteket

//////mutatja be. Megismerhetjük logójukat, illetve azok jelentését. A plakát mellé készített albumban

//////képekkel és leírásokkal részletezi az egyes országokban végzett munkájukat, melyekkel az éhínségek,

//////járványok, környezeti katasztrófák sújtotta területeken élőkön próbálnak segíteni.

//////A pályázat erőssége a téma alapos, minden részletre kiterjedő bemutatása. 

///Tanára: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Kémia

///Sándor Petra 7.a        

///Periódusos rendszer

//////Modern korunk egyik velejárója hogy egyre több helyen találkozunk QR kóddal. Mára már a QR kód

//////egy nyílt szabvány, amelyet bárki elérhet és használhat az okostelefonja segítségével. Petra QR kóddal

//////készített periódusos rendszerében minden információ elérhető. A plakát megvalósítása igényes, az oktató

//////munkába kiválóan beilleszthető.

 

///Tóth Dóra 8.b

///A Nobel-díj története

//////Dóra prezentációja széles körű ismereteket nyújt a Nobel család gyökereiről. Alfred Nobel

//////gyermekkoráról, iskoláiról és azokról az emberi kapcsolatairól, amelyek a tudományos életben

//////segítették. Nyomon követhetjük az élete különböző kihívásait, állomásait, és hogy a dinamit

//////feltalálójaként miként igyekezett létrehozni valami olyan értéket, amely az emberiség javát

//////szolgálja.

///Kémiatanáruk: Simonné Svéda Enikő

 

 

Természetismeret

///Budai-Balogh Ármin   5.a   

///Kedvenc háziállatom

//////Ármin pályázatában cicájáról készített egy részletes, személyes hangvételű beszámolót. A kiscica

//////megtalálásától egész kifejlett koráig nyomon követhetjük a kis állat névadásának körülményeit,

//////a családtagokhoz fűződő sajátos viszonyát, kedvenc időtöltéseit, próbálkozásait a vadászat terén.

//////Még egy szerencsésen végződő kalandját is megismerhetjük. A fényképekkel illusztrált, szépen

//////tagolt bemutatáson kívül pályázatában a macskák általános jellemzését is megtaláljuk, ami teljessé

//////teszi a beszámolót. 

 

///Karácsony Kornél 6.d 

///Naprendszer modell

//////Kornél igényesen elkészített Naprendszer modelljében közel méretarányosan ábrázolta a bolygók

//////nagyságát. Az égitestek színezése jól tükrözi a jellegzetességeket. A pályamű érdekessége, hogy

//////világítással látta el a Napot ábrázoló gömböt, az égitestek alá pedig feltüntette nevüket és Naptól

//////való átlagos távolságukat. Az egész munkára jellemző a gondosság, a részletek pontos

//////bemutatása, érezhető Kornél csillagászat iránti érdeklődése.

///Tanáruk: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

///Illyés Bianka 6.b

///Naprendszer, bolygók

//////Bianka egy élvezetes és vidám verset írt a Naprendszerünk bolygóiról, amelyet szépen

//////illusztrált plakát formájában láthatunk. A pályaművet egyedivé teszi, hogy a természettudományos

//////ismeretet művészeti köntösben valósította meg. A vers nagy képzelőerőre utal, a dekoráció színes

//////és fantáziadús. Az egész pályaműről elmondható hogy rendkívül kreatív módon használta fel a

//////természetismeret órán elsajátított ismereteket.

Tanára: Simonné Svéda Enikő

 

///Különdíj:

///Kaszab Nándor 6.c     Növénygyűjtemény

///Felkésztő tanár: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

Történelem

///Horváth Tőkés-Konrád 7. a

//////Konrád a legnagyobb magyarról, Széchenyi Istvánról készített tablót. Saját maga rajzolta meg

//////Széchenyi portréját és legfőbb alkotásait.  A rajzhoz kiegészítő jegyzeteket, érdekességeket

//////fűzött a politikus reformkori szerepvállalásáról, magánéletéről, utazásairól, elméleti és gyakorlati

//////alkotásairól.

Történelemtanára: Deák Krisztina

 

 

Magyar

///Herczeg Kata Hanna 7.b

//////Kata egy megindító novellát írt arról, ahogyan egy magányos festőnek megnyugvást hoz az alkotás

//////folyamata. A témaválasztása érett gondolkodásról tesz tanúbizonyságot, az írása jól felépített,

//////feszes vonalvezetésű, az olvasó érzelmeire hat. Jellemábrázolása pontos, átgondolt, lényegre törő.

//////Munkáját A lány a mezőn című kép ihlette.

///Magyartanára: Gulyás Katalin

 

Különdíj: Budai Balogh Ervin 7.c

//////Ervin két különböző témájú és formájú pályaművet is leadott, mindkettőt magas színvonalon

//////készítette el. Az első munkája leírja, hogy milyennek képzeli el a világot 28 év múlva. Írását saját

//////kezűleg illusztrálta, és egy tetszetős füzet formát adott neki. Emellett Ppt-t is készített a kedvenc

//////könyvéről, a Harry Potterről.

 

///Paál Petra 8.c

//////Petra írásában egy nehezen megragadható fogalmat, a szeretet erejét mutatja be.

//////Írástechnikáját nem a feszes gondolatvezetés, hanem a csapongó képzelet lazán összefüggő

//////gondolatfonalai jellemzi. A szeretet erejéről hideg fejjel írni nem lehet, ezt fejezi ki a kérdő mondatok

//////halmozása. Idézet Petrától:

//////„A szeretet fájdalmasabb, de ez az a fájdalom, amit szeret az ember, amit kíván. Ami nélkül az

//////egész élet egy céltalan bolyongás lenne a kételyek erdejében.”

magyartanára: Kallai Klára

 

 

Angol nyelv

Az „On the catwalk”, azaz „A kifutón” címmel kiírt pályázat a divat világába kalauzolta el tanítványainkat, akik PowerPoint prezentációban mutatták be a megadott témát.

 

///Karászi Dorina 8.a

//////Dorina pályaműve számos szempont alapján kiemelkedő. Témakifejtése ötletes, nagyon alapos és

//////logikusan felépített. Nyelvi megfogalmazása igényes, szókincse változatos. A prezentációt kreatív

//////ötletekkel tette izgalmassá. Pályaművének hangulata a divat világára jellemző kreativitást,

//////lendületet és életvidámságot tükrözi. Érezhető, hogy a pályázó örömmel törekedett a tökéletességre.

 

//////7. évfolyamon a pályázóknak egy prezentációt vagy egy kisfilmet kellett készíteniük, egy jellegzetes brit

//////vagy amerikai étel sajátkezű elkészítéséről angol nyelven. A hozzávalók bemutatását valamint az étel

//////elkészítésének mozzanatait képpel és angol nyelvű szöveggel, videó esetében angol nyelvű narrációval

//////vagy felirattal vártuk. Az értékelésnél fontos szempont volt az eredetiség, esztétikum és vizualitás mellett

//////a szöveg stílusa, koherenciája valamint a nyelvhelyesség.

 

///Bors Bertold 7.a

//////Berti a pályázata elkészítése során maximálisan figyelembe vette a pályázati követelményeket.

//////Egy skót specialitás bemutatására vállalkozott, ezt saját kezűleg készítette el és az elkészítés folyamatát

//////egy kisfilmmel dokumentálta, melyet ő maga narrált angol nyelven. Az étel elkészítésének lépései jól

//////érhetőek, a recept bemutatása során törekedett a megfelelő kiejtésre és nyelvhelyességre.

//////Pályamunkáján érezhető, hogy örömét lelte a feladatban.

 

///Videó megtekintése 

 

///Angoltanáruk: Boér Boglárka