Több tantárgyból díjazott tanulóink:
///Huzina Hunor (12.a):
//////Haladó német nyelv: 1. hely
//////Biológia: 1. hely
//////Próza: 3. hely
///Haladó német nyelv: Hunor Thomas Mann életéről írt és a Buddenbrook-ház hanyatlása c. regényről
///szóló leírást fordította le magyarra. Kreatív, találó alcímekkel látta el a szöveget. Fordítása élvezetes,
///gördülékeny stílusú. A képekkel illusztrált pályamű Hunor igényességét tükrözi.
///Szaktanára: Friczné Rausch Katalin
///Biológia Géntechnológia:
///Hunor átgondolt, logikus felépítésű prezentációt készített a géntechnológia alkalmazási lehetőségeiről.
///Kitért a felhasználás veszélyeire, jótékony hatásaira, etikai aspektusaira egyaránt. Pályázata igényesen
///szerkesztett, gazdagon illusztrált és érdekes, melyből saját véleményét is megismerhettük.
///Szaktanára: Sárkány Anna
///Regős Fanni (9.a):
//////Angol: I. hely
//////Földrajz: I. hely
///Angol: Luc Besson – „Lucy” című akció sci-fi filmjének bemutatása.
///Fanni szép, igényes dolgozata három oldalon keresztül taglalja a rendező, Luc Besson munkásságát,
///melyet tovább színesít egy képsorozat. Fanni röviden bemutatja nekünk a történet cselekményét
///melytől mi, a pályázat olvasói szinte azonnal kedvet érzünk a film megtekintéséhez.
///Habár a nyelvezet, melyet használ még kissé kiforratlan, az egyértelműen kitűnik, hogy ezen
///pályamunka egy, az angol nyelvet kedvelő, elhivatott diák kezei közül került ki.
///Angoltanára: Dora István
///Földrajz: Utazás a Barents-tengeren prezentációja
///Fanni prezentációja az észak-európai Barents-tenger kutatásával ismertet meg minket.
///Részletesen bemutatja a tengerek felfedezésének mai eszközeit, a búvárkodás felszerelését.
///Expedíciója 7 napos, az utolsó napokon a kifogott tengeri élőlények jellemzőit vizsgálják.
///A képek elrendezése felkelti az érdeklődésünket, a mélységek furcsa, néhol ijesztő lakóit
///szeretnénk jobban megismerni a prezentáció megtekintése után.
///Szaktanár: Tóth Marianna
///Kiesswetter Ágoston (9.a):
//////Földrajz, kémia: I. hely
//////Fizika: III. hely
///Földrajz: Európa működő vulkánjai
///Ágoston jól szerkesztett dolgozatának bevezetésében leírja, hogy a vulkánokról azt gondolnánk,
///messze vannak tőlünk, és nem kell foglalkoznunk jelenségeikkel. Dolgozatában röviden, lényegre
///törően végig vezet a vulkáni működés hatásain, típusain. Megemlíti Európa legveszélyesebb alvó
///vulkánját is Németországból, felsorolja a működő vulkánok főbb jellemzőit. A zárszóban
///összefoglalva rögzíti, hogy a Föld felszíne folyamatosan változik, a vulkánokkal együtt kell élnünk.
///Szaktanár: Tóth Marianna
///Kémia :Marie Curie munkájának jelentősége a kémiában
///Ágoston egy rendkívül alapos, nagyon átgondolt és jól felépített prezentációt készített Marie Curie
///munkásságáról. Diasorozata változatos, érdekes, képekkel illusztrált, időnként humoros, figyelemfelkeltő.
///Munkájában nemcsak Marie Curie kutatási eredményeit, sikereit törekedett bemutatni, hanem azok
///hatásairól és alkalmazásaikról sem feledkezett meg a tudományos világban, fizikai és kémiai felfedezések
///előresegítésében, orvostudományban, iparban.
///Szaktanára: Bálintné Kapitor Anita
///Kajtor Enikő (10.a):
//////Kémia, fizika 1. hely
///Kémia: Műanyagok
///Enikő a műanyagok nagy témakörét dolgozta fel. Nem hagyományos ppt-t készítve, hanem egy
///5 perces videoporamát saját hangalámondással. Modern világunkat benépesíti ez a különleges anyag,
///melynek előállítása és felhasználása is igen változatos. A műanyagok történetével kezdte, majd
///többféle szempont szerint csoportosította, rendszerezte őket. Ismertetett néhány feldolgozási módot,
///kitért a felhasználási területekre és arra a problémára, melyet a mérhetetlen mennyiségű hulladék
///keletkezése okoz. Végül feltette azt a kérdést: Megvalósítható-e a műanyagmentes élet?
///Valószínűleg nem, de érdemes dolgozni rajta.
///Szaktanára: Farkasné Balogh Éva
///Fizika: James Watt halálának 200. évfordulójára készített plakát
///Enikő Károlyi pályázatként a plakátkészítést választotta, James Watt halálának 200. évfordulója alkalmából.
///Plakátja nagyon eredeti és kreatív munka, amely vonzza a tekinteteket. Saját kézzel készített kiegészítők
///mellett interaktív lehetőségeket takar. A képek alatt kisablakok kinyitásával olvashatjuk el az
///érdekesen megfogalmazott tényeket.
///Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra
///Rácz András (12.a):
//////magyar irodalom próza, vers II. hely
///felkészítő tanár: Kallai Klára
Tantárgyi helyezések:
///Kezdő német:
///I. hely: Törőcsik Máté (12.a):
//////Máté a „Ha Mária eljön” c. rövid elbeszéléssel kapcsolatos szövegértési feladatokat hibátlanul oldotta meg.
//////A fordítási feladatnál nagy figyelmet fordított a szöveg magyar nyelvű megfogalmazására. A mellékelt kép
//////kiválasztásánál a forrásmegjelölésről sem feledkezett meg.
//////Szaktanára: Friczné Rausch Katalin
///II. hely: Szávity Blanka 11.b
///III. hely: Paál Eszter 10.b
Földrajz:
///9. évfolyam:
//////I. hely: Kárpáti Bernadett 9. a
//////Európa működő vulkánjai posztere
//////Bernadett poszterén a lényeget kiemelő, saját kezű, színes rajzokkal mutatja be a vulkánok felépítését
//////és keletkezését. A leírások röviden összefoglalják Európa 6 vulkánjának jellemzőit és csoportosításukat,
//////érzékeltetik a vulkánok jelentőségét.
//////II.helyezett holtversenyben
/////////Czimmermann Eszter Dorka 9. a és Hladony Kristóf Márk 9. a
//////III. helyezett holtversenyben
/////////Kondor Balázs Zoltán 9. a és Sarkadi Kitti 9.a
//////Szaktanáruk: Tóth Marianna
///10. évfolyam:
//////I. hely: Gyurik Ramóna 10. b
//////Krakkó nevezetességei és magyar vonatkozásai
//////Ramóna abban a tudatban készítette przentációját, hogy a készítés közben megszerzett tudását
//////a gyakorlatban is hasznosítani tudja, hiszen a 10. évfolyam tanulói egy dél-lengyelországi utazáson
//////vesznek részt februárban. A pályázat készítője – mintegy idegenvezető – sorra vette Krakkó minden
//////fontosabb épületét, amely magyar vonatkozásokkal rendelkezik. A képek mellett éppen annyi szöveget
//////helyezett el, amennyi megfelelő információkkal szolgál az utazó számára és ezzel választ is ad az
//////első dián olvasható kérdésre: Miért érdemes Krakkóba menni?
//////II. hely: Kocsis Flóra 10.b
//////III. hely: Schneider Ádám 10.b
//////Szaktanáruk: Antos Gábor
Magyar irodalom:
///Próza:
//////I. hely: Kele Nóra 12.a
//////Nóra pályázata főként a slam poetry jelenségét járja körbe. Érzékeny kérdésfelvetéseit (Miért nem
//////kapnak nagyobb szerepet a slam, a női írók alkotásai a magyarórákon?), logikus gondolatait egy találó
//////Virginia Wolf-idézettel zárja.
//////Felkészítő tanár: Kallai Klára
///Vers:
//////I.hely: Polcz Péter 11.A
//////Péter két verse közül (Betűk forradalma és Év címmel) a rövidebb alkotás az infinitivus ismétlésével
//////folytat, a magyar költészetből jól ismert játékot. Hosszabb szövege az idő problémáját állítja a
//////középpontba. Mindkettőt összeköti a gondolatgazdagság.
///III. helyezett: Dóczi Norbert 11.A
//////Felkészítő tanár: Kallai Klára
Történelem:
///I. hely: Híres hadvezérek témakör: Fedorov Eszter 10.a
//////Eszter Hannibált, a carthagói hadvezért mutatta be nekünk prezentációjában, szemléletesen láttatva
//////életútját, sikereit és harcát a rómaiak ellen. Kiemelte mindazokat a képességeket és hadi tudást, mely
//////Hannibált sikeressé tette és érdekességekkel kiegészítve ismertette hadjáratait, csatáit.
//////Szaktanára: Antos Gábor
///I. hely: Lengyel-magyar barátság témakör: Gábris Mirtill 10.b
////// Mirtill a két nép közös történetének egy nagyon nehéz időszakát választotta prezentációja témájául,
//////amikor az Auschwitz- birkenaui haláltábor mindennapjait szemléltette . Egyszere megdöbbentő és
//////érdekfeszítő a téma, melyet jó arányérzékkel és lényegretörő magyarázatokkal látott el. A 10. évfolyam
//////tanulónak volt alkalma a prezentációt meghallgatni, majd személyesen is ellátogatni a bemutatott
//////helyszínre.
///II. hely: Csavajda Lilla 10.b
///Szaktanáruk: Antos Gábor
Angol nyelv:
///II. hely: Jeviczky Botond 9.a
///III. hely: Fehér Barnabás (11.b)
Haladó német nyelv:
///II. hely: Müller Regina 11.a
///III.hely: Mayer Eszter 10.a
Biológia:
///II. hely: Sinkó Orsolya 10.a
///III. hely: Orosi Kristóf 12.a
Kémia:
///9. évfolyam:
////// II. hely: Barna Dániel 9.b Medveczky Tamás 9.b
//////III. hely: Farkas Sára 9.a
///Szaktanáruk: Bálintné Kapitor Anita
///10. évfolyam:
//////II. hely: Nagy Maja 10.a
//////III. hely: Ács Vivien 10.b
Fizika:
//////II. hely: Zsuga Réka 11.b