2019. március 07.
Károlyi pályázat eredmények

 

Több tantárgyból díjazott tanulóink:

///Huzina Hunor (12.a):

//////Haladó német nyelv: 1. hely       

//////Biológia: 1. hely          

//////Próza: 3. hely

 

///Haladó német nyelv: Hunor Thomas Mann életéről írt és a Buddenbrook-ház hanyatlása c. regényről

///szóló leírást fordította le magyarra. Kreatív, találó alcímekkel látta el a szöveget. Fordítása élvezetes,

///gördülékeny stílusú. A képekkel illusztrált pályamű Hunor igényességét tükrözi.

///Szaktanára: Friczné Rausch Katalin

 

///Biológia  Géntechnológia:

///Hunor átgondolt, logikus felépítésű prezentációt készített a géntechnológia alkalmazási lehetőségeiről.

///Kitért a felhasználás veszélyeire, jótékony hatásaira, etikai aspektusaira egyaránt. Pályázata igényesen

///szerkesztett, gazdagon illusztrált és érdekes, melyből saját véleményét is megismerhettük.

///Szaktanára: Sárkány Anna

 

 

///Regős Fanni  (9.a):

//////Angol: Ihely          

//////Földrajz: I. hely

 

///Angol: Luc Besson – „Lucy” című akció sci-fi filmjének bemutatása.

///Fanni szép, igényes dolgozata három oldalon keresztül taglalja a rendező, Luc Besson munkásságát,

///melyet tovább színesít egy képsorozat.  Fanni röviden bemutatja nekünk a történet cselekményét

///melytől mi, a pályázat olvasói szinte azonnal kedvet érzünk a film megtekintéséhez.

///Habár a nyelvezet, melyet használ még kissé kiforratlan, az egyértelműen kitűnik, hogy ezen

///pályamunka egy, az angol nyelvet kedvelő, elhivatott diák kezei közül került ki.

///Angoltanára: Dora István

 

///Földrajz: Utazás a Barents-tengeren prezentációja

///Fanni prezentációja az észak-európai Barents-tenger kutatásával ismertet meg minket.

///Részletesen bemutatja a tengerek felfedezésének mai eszközeit, a búvárkodás felszerelését.

///Expedíciója 7 napos, az utolsó napokon a kifogott tengeri élőlények jellemzőit vizsgálják.

///A képek elrendezése felkelti az érdeklődésünket, a mélységek furcsa, néhol ijesztő lakóit

///szeretnénk jobban megismerni a prezentáció megtekintése után.        

///Szaktanár:  Tóth Marianna

 

 

///Kiesswetter Ágoston (9.a):      

//////Földrajz, kémia: I. hely          

//////Fizika: III. hely

 

///Földrajz: Európa működő vulkánjai

///Ágoston jól szerkesztett dolgozatának bevezetésében leírja, hogy a vulkánokról azt gondolnánk,

///messze vannak tőlünk, és nem kell foglalkoznunk jelenségeikkel. Dolgozatában röviden, lényegre

///törően végig vezet a vulkáni működés hatásain, típusain. Megemlíti Európa legveszélyesebb alvó

///vulkánját is Németországból, felsorolja a működő vulkánok főbb jellemzőit. A zárszóban

///összefoglalva rögzíti, hogy a Föld felszíne folyamatosan változik, a vulkánokkal együtt kell élnünk.

///Szaktanár:  Tóth Marianna

 

///Kémia :Marie Curie munkájának jelentősége a kémiában

///Ágoston egy rendkívül alapos, nagyon átgondolt és jól felépített prezentációt készített Marie Curie

///munkásságáról. Diasorozata változatos, érdekes, képekkel illusztrált, időnként humoros, figyelemfelkeltő.

///Munkájában nemcsak Marie Curie kutatási eredményeit, sikereit törekedett bemutatni, hanem azok

///hatásairól és alkalmazásaikról sem feledkezett meg a tudományos világban, fizikai és kémiai felfedezések

///előresegítésében, orvostudományban, iparban.

///Szaktanára: Bálintné Kapitor Anita

 

 

///Kajtor Enikő (10.a):       

//////Kémia, fizika 1. hely

 

///Kémia: Műanyagok

///Enikő a műanyagok nagy témakörét dolgozta fel. Nem hagyományos ppt-t készítve, hanem egy

///5 perces videoporamát saját hangalámondással. Modern világunkat benépesíti ez a különleges anyag,

///melynek előállítása és felhasználása is igen változatos. A műanyagok történetével kezdte, majd

///többféle szempont szerint csoportosította, rendszerezte őket. Ismertetett néhány feldolgozási módot,

///kitért a felhasználási területekre és arra a problémára, melyet a mérhetetlen mennyiségű hulladék

///keletkezése okoz. Végül feltette azt a kérdést: Megvalósítható-e a műanyagmentes élet?

///Valószínűleg nem, de érdemes dolgozni rajta.

///Szaktanára: Farkasné Balogh Éva

 

///Fizika: James Watt halálának 200. évfordulójára készített plakát

///Enikő Károlyi pályázatként a plakátkészítést választotta, James Watt halálának 200. évfordulója alkalmából.

///Plakátja nagyon eredeti és kreatív munka, amely vonzza a tekinteteket. Saját kézzel készített kiegészítők

///mellett interaktív lehetőségeket takar. A képek alatt kisablakok kinyitásával olvashatjuk el az

///érdekesen megfogalmazott tényeket.

///Szaktanár: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

///Rácz András (12.a):

//////magyar irodalom próza, vers II. hely

///felkészítő tanár: Kallai Klára

 

 

Tantárgyi helyezések:

 

///Kezdő német:

///I. hely: Törőcsik Máté (12.a): 

//////Máté a „Ha Mária eljön” c. rövid elbeszéléssel kapcsolatos szövegértési feladatokat hibátlanul oldotta meg.

//////A fordítási feladatnál nagy figyelmet fordított a szöveg magyar nyelvű megfogalmazására. A mellékelt kép

//////kiválasztásánál a forrásmegjelölésről sem feledkezett meg.

//////Szaktanára: Friczné Rausch Katalin

 

///II. hely: Szávity Blanka 11.b

///III. hely: Paál Eszter 10.b

 

 

Földrajz:

///9. évfolyam:                 

//////I. hely: Kárpáti Bernadett  9. a                   

//////Európa működő vulkánjai posztere

//////Bernadett poszterén a lényeget kiemelő, saját kezű, színes rajzokkal mutatja be a vulkánok felépítését

//////és keletkezését. A leírások röviden összefoglalják Európa 6 vulkánjának jellemzőit és csoportosításukat,

//////érzékeltetik a vulkánok jelentőségét.

 

//////II.helyezett holtversenyben

/////////Czimmermann Eszter Dorka 9. a és Hladony Kristóf Márk 9. a

 

//////III. helyezett holtversenyben

/////////Kondor Balázs Zoltán 9. a  és Sarkadi Kitti 9.a

//////Szaktanáruk:  Tóth Marianna

 

 

///10. évfolyam:

//////I. hely: Gyurik Ramóna 10. b 

//////Krakkó nevezetességei és magyar vonatkozásai

//////Ramóna abban a tudatban készítette przentációját, hogy a készítés közben megszerzett tudását

//////a gyakorlatban is hasznosítani tudja, hiszen a 10. évfolyam tanulói egy dél-lengyelországi utazáson

//////vesznek részt februárban. A pályázat készítője – mintegy idegenvezető – sorra vette Krakkó minden

//////fontosabb épületét, amely magyar vonatkozásokkal rendelkezik. A képek mellett éppen annyi szöveget

//////helyezett el, amennyi megfelelő információkkal szolgál az utazó számára és ezzel választ is ad az

//////első dián olvasható kérdésre: Miért érdemes Krakkóba menni?

 

//////II. hely: Kocsis Flóra 10.b

//////III. hely:  Schneider Ádám 10.b

//////Szaktanáruk:  Antos Gábor

                                                                

 

 

Magyar irodalom:

///Próza:

//////I. hely: Kele Nóra 12.a

//////Nóra pályázata főként a slam poetry jelenségét járja körbe. Érzékeny kérdésfelvetéseit (Miért nem

//////kapnak nagyobb szerepet a slam, a női írók alkotásai a magyarórákon?), logikus gondolatait egy találó

//////Virginia Wolf-idézettel zárja.

//////Felkészítő tanár: Kallai Klára

 

///Vers:

//////I.hely: Polcz Péter 11.A

//////Péter két verse közül (Betűk forradalma és Év címmel) a rövidebb alkotás az infinitivus ismétlésével

//////folytat, a magyar költészetből jól ismert játékot. Hosszabb szövege az idő problémáját állítja a

//////középpontba. Mindkettőt összeköti a gondolatgazdagság.

 

///III. helyezett: Dóczi Norbert 11.A

//////Felkészítő tanár: Kallai Klára

 

 

 

Történelem:

///I. hely:  Híres hadvezérek témakör:   Fedorov Eszter 10.a

//////Eszter Hannibált, a carthagói hadvezért mutatta be nekünk prezentációjában, szemléletesen láttatva

//////életútját, sikereit és harcát a rómaiak ellen. Kiemelte mindazokat a képességeket és hadi tudást, mely

//////Hannibált sikeressé tette és érdekességekkel kiegészítve ismertette hadjáratait, csatáit.

//////Szaktanára: Antos Gábor

 

///I. hely:  Lengyel-magyar barátság témakör: Gábris Mirtill 10.b

////// Mirtill a két nép közös történetének egy nagyon nehéz időszakát választotta prezentációja témájául,

//////amikor az Auschwitz- birkenaui haláltábor mindennapjait szemléltette . Egyszere  megdöbbentő és

//////érdekfeszítő a téma, melyet jó arányérzékkel és lényegretörő magyarázatokkal látott el. A 10. évfolyam

//////tanulónak volt alkalma  a prezentációt  meghallgatni, majd személyesen is ellátogatni a bemutatott

//////helyszínre.

 

///II. hely:  Csavajda Lilla 10.b 

///Szaktanáruk: Antos Gábor

 

 

 

Angol nyelv:

///II. hely: Jeviczky Botond 9.a

 

///III. hely: Fehér Barnabás  (11.b)

 

 

 

Haladó német nyelv:

///II. hely: Müller Regina 11.a

///III.hely: Mayer Eszter 10.a

 

 

 

Biológia:

///II. hely: Sinkó Orsolya 10.a

///III. hely: Orosi Kristóf 12.a

 

 

 

Kémia:

///9. évfolyam:       

////// II. hely: Barna Dániel 9.b Medveczky Tamás 9.b

//////III. hely: Farkas Sára 9.a

///Szaktanáruk: Bálintné Kapitor Anita

 

///10. évfolyam:

//////II. hely: Nagy Maja  10.a

//////III. hely: Ács Vivien 10.b           

 

 

 

Fizika:

//////II. hely: Zsuga Réka 11.b