Biológia:
10. osztály:
///I. téma: Mikróbák a hétköznapi életben
//////Mely területeken, hogyan befolyásolják életünket a baktériumok?
///II. téma: Gyógyító növények
///III. téma: Figyelemfelkeltő ppt/ videó készítése a környezeti problémákról
11. osztály:
///I. téma: Sejtvilág címmel magazin/ újság/bulvárlap készítése
///II. téma: Figyelemfelkeltő ppt/videó készítése a környezeti problémákról
///III. téma: Táplálkozási zavarok és hátterük
///IV. téma: Káros szenvedélyek biológiai háttere
12. osztály:
///I. téma: A DNS-titkai
- A DNS szerkezetének felfedezése
- Humán Genom Projekt története, jelentősége
- Géntechnológiai eljárások bemutatása, jelentősége
- Géntechnológiai eljárások szerepe a jövőben
///II. téma: Animációs film/videó készítése a sejtosztódásokról, vagy a fehérjeszintézisről
(pl.: gyurmafilm, rajzfilm)
///III. téma: Figyelemfelkeltő ppt/videó készítése a környezeti problémákról
Beadási határidő: január 6.
Fizika:
7-12.évfolyam:
1, Méhek és a fizika:
Készíts plakátot hogyan kapcsolható a méhek mindennapjaihoz a fizika!
(Gondolj arra hogyan mozognak és mennyit? Hogyan látnak? Érzékelik-e a színeket? stb.)
2, A tehetetlenség törvénye:
„A mozgó tárgy mozgásban marad a nem mozgó tárgy nyugalomban marad mindaddig míg egy másik test
ezt meg nem változtatja.”
A fizika egyik legfontosabb törvénye, de hol találkozunk ezzel napjainkban, hogyan tapasztaljuk ezt meg
a saját életünkbe? Készíts videót amely mindezt jól megmutatja!
Beadási határidő: 2020. január 7.
Földrajz:
10. évfolyam:
-Az Európai Unió idegenforgalma
- Megújuló energiaforrások felhasználása Magyarországon -a geotermikus energia
- Egy globális probléma földrajzi szempontú bemutatása, lokális hatásai
A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat.
Házi dolgozat, ppt, prezi, kisfilm
Beadási határidő: január 6.
Informatika:
1. Kvízmester:
///Egy szabadon választott, de a pályázó által pontosan meghatározott matematika vagy informatika
///témához tanórán felhasználható támogató anyagok készítése például Kahoot, Quizizz vagy Redmenta
///környezetben. (A választott témakör legalább 3 órájához készüljön feladatsor.)
2. GeoGebra:
///Tanórai vagy otthoni matematika- vagy fizikatanulást, -tanítást segítő interaktív anyag készítése GeoGebra
///rendszerben. A pályázat része legyen egy rövid leírás arról, hogy mit, miért és hogyan valósított meg a
///GeoGebra programban.
///Ehhez a témához az érdeklődőknek (előre egyeztetett időpontban, előreláthatólag november 2. felében)
///konzultációt tartunk a GeoGebra program ismertetésére.
Beadási határidő: január 6.
Kémia:
9. évfoyam:
///1. Egy családban három Nobel-díj
//////(Curie házaspár, a radioaktivitás, természetes és mesterséges radioaktív sugárforrások a
//////környezetünkben, lakásunkban)
///Formátum: esszé vagy ppt
///2. Mire használjuk a maghasadást?
//////(a radioaktivitás, atom- és hidrogénbomba, atomerőművek, gyógyászati célok, kutatások stb.
//////haszna és veszélyei)
///3. Veszélyes gázok a légkörben
//////(Milyen gázok jelentek meg a légkörben az utóbbi három évszázadban, milyen folyamatok
//////tevékenységek során, milyen hatásuk van, mit tehetünk?)
///Beadási határidő: 2019.január 10.
10. évfolyam:
///1. Fehérjék:
//////Mutassa be a fehérjék szerkezetét és szerepüket! Végezzen kutatást, elemzést a piacon található
//////fehérjék alkalmazásáról, fogyasztásukról!
///2. Háztartási kísérletek:
//////Mutasson be néhány kísérletet – prezentáció, videó formájában –, majd elemezze őket. Térjen ki a
//////háztartásban található vegyszerek nem megfelelő alkalmazásának veszélyeire, tárolásukra!
///Beadási határidő: 2019. december 31.