2020. április 01.
Károlyi pályázat helyezettek

 

Első helyezett pályamunkák

 

Magyar nyelv és irodalom:

///Vers kategória:

//////Szabó Noémi 9.a

//////Noémi versében kamaszos érzelmek szólalnak meg változó lüktetésben. Az ifjú poéta jelölt komoly

//////témákkal foglalkozik írásában. A vers szerkezete tökéletesen megfelel a mély mondanivaló kifejezésére.

///szaktanára : Kallai Klára

 

 

///Próza kategória:

//////Jakab Ádám 9.a

//////Ádám krimi novellája a klasszikus angol mesterek műveinek a hangulatát idézi. Az írás atmoszférája és

//////a jellegzetes brit karakterek hatásossá teszik a művet. Olvasása leköti mindannyiunk figyelmét,

//////izgatottan várjuk a folytatást.

///szaktanára : Kallai Klára

 

 

///Riport kategória:

//////Kereki Albert 9.a

//////Albert riportja izgalmas világba kalauzolja az olvasót. A kérdezett két séf megismertet a magas szintű

//////főzéstudomány műhelytitkaival. Az olvasó számára nemcsak érdekes, hanem hasznos ismeretekkel is

//////szolgál ez az írás. Betekintést nyerhetünk egy gasztronómiai műhely mindennapjaiba és életébe,

//////ezáltal közelebb hozza számunkra a főzés világát.

///szaktanára : Kallai Klára

 

 

Történelem:

///Trianon 100.

//////Csiki Mónika 9.a

//////Mónika prezentációjában Székelyudvarhely városának történetét mutatta be. jól érzékeltette, mennyire

//////fontos szerepet töltött be a település az egykori Magyar Királyságban és kulturálisan ezer szállal kötődik

//////ma is Magyarországhoz.

///Szaktanára: Antos Gábor

 

 

///Holdraszállás:

//////Regős Fanni 10.a

//////Fanni prezentációjában a holdraszállás történetét és az űrkutatás fejlődését mutatja be. Külön erőssége,

//////hogy párhuzamba állítja a hidegháború során a szovjet és az amerikai kutatásokat, eredményeket.

///Szaktanára: Hirmann László

 

 

///Különdíj:

//////Orosi Kinga 9.a

//////Kinga nagyapjával készített interjút a diákkoráról, a korszak iskolai szokásairól és iskolarendszeréről.

//////Dolgozatát számos képpel illusztrálta. Személyes hangvétele, jó stílusa élvezetes olvasmánnyá teszi

//////bárki számára.

///Szaktanára: Antos Gábor

 

 

Kémia:

///Tóth Dóra 9.a

////// „Egy családban 3 Nobel-díj…”                                          

//////Dóri különösen érdeklődik a kémia iránt, szabadidejében képzi magát, versenyeken vesz részt.

//////Mari Curie életéről, munkásságáról és családjáról készített egy igényes, tartalmas és figyelemre

//////méltó prezentációt. Témaválasztása jól sikerült, szívesen merült el a család történetében.

//////Munkájából végül kiderült, hogy ez a család nem csak a természettudományok terén alkotott

//////maradandót, hanem más területeken is jeleskedett, így nem három hanem összesen öt Nobel-díjjal

//////büszkélkedhet.

///Tanára: Farkasné Balogh Éva

 

 

///A fehérjék:

//////Sarkadi Kitti 10. a

//////Kitti kémia Károlyi Pályázatát a fehérjékről készítette. Prezentációja átgondolt, alapos, szépen

//////felépített munka, melyet ábrákkal, képekkel és animációval színesített. A fehérjék szerkezete,

//////felfedezése, csoportosítása mellett kitért a biológiai jelentőségükre, fontosságukra.

//////Utánanézett a napi fehérjebevitel mennyiségének, illetve élelmiszereink fehérjetartalmának.

//////Forrásai, hivatkozásai precízek.

///Tanára: Bálintné Kapitor Anita

 

 

Német nyelv kezdő:

///Kurai Karina 10.b                                                                

//////Karina szöveghűen és gördülékenyen fordította le a pumáról szóló ismeretterjesztő szöveget.

//////A 13 pályázó közül az egyedüli volt, aki a különleges szakkifejezéseket helyesen fordította le.

//////Munkájához egy rendkívül részletes szójegyzéket mellékelt. Végül kedvenc állatát, a hódot

//////mutatta be német nyelven.

///Tanára: Friczné Rausch Katalin

 

 

Német nyelv haladó:

///Rácz Anna 9. a

//////Salzburgról készített egy látványos prezentációt,melyet elő is adott. Panka nem csak saját

//////élményeiről mesélt, hanem látszott, hogy egy kis kutatómunkát is végzett. Gördülékeny,

//////érdekes, színes előadást hallhattunk!

///Tanára: Friczné Rausch Katalin

 

 

Angol nyelv kezdő:

///Szűcs András 9. a

//////András igényesen és precízen oldotta meg a feladatot. Néhány képkockából álló rövid történetet

//////írt a célnyelven. A képsorból kialakuló meglepő-humoros történet minden részletére kiterjed.

//////Az apró hibák az értést nem zavarják, az igényes megfogalmazás és a történet pontos leírása

//////ellensúlyozza a nyelvi pontatlanságot. András a fogalmazásba szépen vezeti az olvasó figyelmét,

//////ügyel az igeidők helyes és változatos használatára. A pályázat küllemében is igényes.

///Tanára: Kerekesné Pálmai Ágota

 

 

Angol nyelv haladó:

///Ferge Balázs 9.a

//////Balázs Ausztráliáról készített élvezetes diasorozatot, melyben részletesen bemutatja a kontinens

//////sokszínűségét. Kitér az ottani élővilág egyediségére, információval szolgál az ország földrajzáról

//////és történelméről. Emellett még néhány ausztrál híresség életútjának bemutatására is szakít időt.

//////Élvezetes, sziporkázó előadásmódja igazán felkelti a téma iránt érdeklődést mutató közönség figyelmét.

///Tanára: Dora István

 

 

Földrajz:

///Schmidt Bálint 9.a

///Geometrikus energia hasznosításai Magyarországon.

//////A választott téma nagyon aktuális, hiszen egyre nagyobb méreteket ölt a megújuló energiaforrások

//////használata. Bálint dolgozatából megtudhatjuk, hogy Magyarország kiemelkedő erőforrásokkal

//////rendelkezik a geotermikus energia hasznosításának terén. Megismerhetjük az energiafajta

//////természetföldrajzi hátterét, hasznosításának típusait és történetét. A munka legfontosabb eleme,

//////hogy Bálint bemutatja lakóhelyének, Veresegyház városának a geotermikus energia hasznosítását.

///anára: Antos Gábor

 

///Hegyi Péter 10.b

///A megújuló energiaforrások felhasználása Magyarországon, a geotermikus energia

//////Péter prezentációjában bemutatja a megújuló energiaforrások jelentőségét, típusait és hazai

//////részarányukat az energiafelhasználásban. A diái jól szerkesztettek, jól követhetők, kiemelik a fontos

//////tudnivalókat. A pályaművet keretbe foglalja a globális jelentőség és a környezeti hatások hangsúlyozása. 

//////Az összefoglalásában kiemeli, hogy a jó hazai adottságok a hátrányok mellett lehetővé teszik a

//////geotermikus energia sokoldalú felhasználását.

///Tanára: Tóth Mariann

 

 

Biológia:

///Fedorov Eszter 11.a

///Környezeti problémák

//////Eszter prezentációja igényes, látványos munka. Részletesen ismertette a jelen környezeti problémáit.

//////Mondanivalóját tényszerű állításokkal és érzelemre is ható illusztrációkkal ábrázolta.  Mind tartalmában,

//////mind kivitelezésében magas színvonalú pályázat.

///Tanára: Sárkány Anna

 

 

Fizika:

///Kajtor Enikő 11.a

///Méhek és a fizika

//////Enikő fizika Károlyi pályázatok közül a Méhek és fizika című plakátkészítést választotta. Igazán testhez

//////álló feladat volt ez számára, mert kreatívan oldotta meg. A plakát formája egy hatszög, amelyben a

//////méhek is az igazi nektárt gyűjtik. Kinyitható ablakával bővíti az információk tárolására való helyet.

//////Az általános ismeretek leírása után sorra veszi, hogyan kapcsolódik a méhek mozgása, látása a fizika

//////területéhez. Részletesen és lényegre törően tárja fel számunkra az érdekességeket, kitérve egy kis

//////biológiai felépítésre.

///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra

 

 

Két pályázata is dobogós lett:

///Medveczky Tamás 10.b              Földrajz 2.       kémia 2.

///Móczár Melinda 9.a                    Fizika 2.          földrajz 3.

///Kiesswetter Ágoston 10.a           Fizika 3.          kezdő német nyelv 3.

 

Földrajz:

///2. Tóth Fanni 9.a

///2. Kondor Balázs 10.a

///2. Medveczky Tamás 10.b

///3. Móczár Melinda 9.a

///3. Kárpáti Bernadett  10.a

 

Kémia:

///2. Kozma Alex 10.a

///2. Medveczky Tamás 10.b

///2. Kovács Dominik Ádám  9.a

///2. Karabacak Ebrar  9.b

 

///3. Szabó Tibor 10.b

///3. Csáky Konor  9.b

///3. Szabó Kartal Csaba   9.a

 

 

Biológia:

///2. Sinkó Orsolya 11.a

///3. Kerényi Lilla 10.b

 

 

Kezdő német nyelv:

///2. Leszkovszki Anna 10. b

///3. Kiesswetter Ágoston 10.a

 

 

Haladó német nyelv:

///2. Kajtor Enikő 11.a

///3. Orosi Kinga 9.a

 

 

Fizika:

///2. Móczár Melinda 9.a

///2. Jeviczky Botond 10.a

///3. Ézsiás Dorka 9.a

///3. Kiesswetter Ágoston 10.a

///3. Sarkadi Kitti 10. a

 

 

Történelem:

///Trianon 100.

///2.  Sarkadi Kitti (Kolozsvár)

///3.  Kárpáti Bernadett (Kassa)

 

///Holdraszállás:

///2.  Fedorov Eszter 11.a

///3.  Kereki Albert 9.a 

 

Magyar irodalom:

Vers kategória

///2. helyezett Gyurik Ramóna 11.b

 

Próza kategória

///2. helyezett Mátrai Barnabás 9.a

///3. helyezett Tóth Lívia 9.b

 

Riport kategória

///2. helyezett Csikós Fruzsina 9.a

///3. helyezett Szász Orsolya 9.a

///3. helyezett Izsó Dániel 9.a

 

Film kategória

///Kovács Dominik 9.a dicsérő oklevél