Első helyezett pályamunkák
Magyar nyelv és irodalom:
///Vers kategória:
//////Szabó Noémi 9.a
//////Noémi versében kamaszos érzelmek szólalnak meg változó lüktetésben. Az ifjú poéta jelölt komoly
//////témákkal foglalkozik írásában. A vers szerkezete tökéletesen megfelel a mély mondanivaló kifejezésére.
///szaktanára : Kallai Klára
///Próza kategória:
//////Jakab Ádám 9.a
//////Ádám krimi novellája a klasszikus angol mesterek műveinek a hangulatát idézi. Az írás atmoszférája és
//////a jellegzetes brit karakterek hatásossá teszik a művet. Olvasása leköti mindannyiunk figyelmét,
//////izgatottan várjuk a folytatást.
///szaktanára : Kallai Klára
///Riport kategória:
//////Kereki Albert 9.a
//////Albert riportja izgalmas világba kalauzolja az olvasót. A kérdezett két séf megismertet a magas szintű
//////főzéstudomány műhelytitkaival. Az olvasó számára nemcsak érdekes, hanem hasznos ismeretekkel is
//////szolgál ez az írás. Betekintést nyerhetünk egy gasztronómiai műhely mindennapjaiba és életébe,
//////ezáltal közelebb hozza számunkra a főzés világát.
///szaktanára : Kallai Klára
Történelem:
///Trianon 100.
//////Csiki Mónika 9.a
//////Mónika prezentációjában Székelyudvarhely városának történetét mutatta be. jól érzékeltette, mennyire
//////fontos szerepet töltött be a település az egykori Magyar Királyságban és kulturálisan ezer szállal kötődik
//////ma is Magyarországhoz.
///Szaktanára: Antos Gábor
///Holdraszállás:
//////Regős Fanni 10.a
//////Fanni prezentációjában a holdraszállás történetét és az űrkutatás fejlődését mutatja be. Külön erőssége,
//////hogy párhuzamba állítja a hidegháború során a szovjet és az amerikai kutatásokat, eredményeket.
///Szaktanára: Hirmann László
///Különdíj:
//////Orosi Kinga 9.a
//////Kinga nagyapjával készített interjút a diákkoráról, a korszak iskolai szokásairól és iskolarendszeréről.
//////Dolgozatát számos képpel illusztrálta. Személyes hangvétele, jó stílusa élvezetes olvasmánnyá teszi
//////bárki számára.
///Szaktanára: Antos Gábor
Kémia:
///Tóth Dóra 9.a
////// „Egy családban 3 Nobel-díj…”
//////Dóri különösen érdeklődik a kémia iránt, szabadidejében képzi magát, versenyeken vesz részt.
//////Mari Curie életéről, munkásságáról és családjáról készített egy igényes, tartalmas és figyelemre
//////méltó prezentációt. Témaválasztása jól sikerült, szívesen merült el a család történetében.
//////Munkájából végül kiderült, hogy ez a család nem csak a természettudományok terén alkotott
//////maradandót, hanem más területeken is jeleskedett, így nem három hanem összesen öt Nobel-díjjal
//////büszkélkedhet.
///Tanára: Farkasné Balogh Éva
///A fehérjék:
//////Sarkadi Kitti 10. a
//////Kitti kémia Károlyi Pályázatát a fehérjékről készítette. Prezentációja átgondolt, alapos, szépen
//////felépített munka, melyet ábrákkal, képekkel és animációval színesített. A fehérjék szerkezete,
//////felfedezése, csoportosítása mellett kitért a biológiai jelentőségükre, fontosságukra.
//////Utánanézett a napi fehérjebevitel mennyiségének, illetve élelmiszereink fehérjetartalmának.
//////Forrásai, hivatkozásai precízek.
///Tanára: Bálintné Kapitor Anita
Német nyelv kezdő:
///Kurai Karina 10.b
//////Karina szöveghűen és gördülékenyen fordította le a pumáról szóló ismeretterjesztő szöveget.
//////A 13 pályázó közül az egyedüli volt, aki a különleges szakkifejezéseket helyesen fordította le.
//////Munkájához egy rendkívül részletes szójegyzéket mellékelt. Végül kedvenc állatát, a hódot
//////mutatta be német nyelven.
///Tanára: Friczné Rausch Katalin
Német nyelv haladó:
///Rácz Anna 9. a
//////Salzburgról készített egy látványos prezentációt,melyet elő is adott. Panka nem csak saját
//////élményeiről mesélt, hanem látszott, hogy egy kis kutatómunkát is végzett. Gördülékeny,
//////érdekes, színes előadást hallhattunk!
///Tanára: Friczné Rausch Katalin
Angol nyelv kezdő:
///Szűcs András 9. a
//////András igényesen és precízen oldotta meg a feladatot. Néhány képkockából álló rövid történetet
//////írt a célnyelven. A képsorból kialakuló meglepő-humoros történet minden részletére kiterjed.
//////Az apró hibák az értést nem zavarják, az igényes megfogalmazás és a történet pontos leírása
//////ellensúlyozza a nyelvi pontatlanságot. András a fogalmazásba szépen vezeti az olvasó figyelmét,
//////ügyel az igeidők helyes és változatos használatára. A pályázat küllemében is igényes.
///Tanára: Kerekesné Pálmai Ágota
Angol nyelv haladó:
///Ferge Balázs 9.a
//////Balázs Ausztráliáról készített élvezetes diasorozatot, melyben részletesen bemutatja a kontinens
//////sokszínűségét. Kitér az ottani élővilág egyediségére, információval szolgál az ország földrajzáról
//////és történelméről. Emellett még néhány ausztrál híresség életútjának bemutatására is szakít időt.
//////Élvezetes, sziporkázó előadásmódja igazán felkelti a téma iránt érdeklődést mutató közönség figyelmét.
///Tanára: Dora István
Földrajz:
///Schmidt Bálint 9.a
///Geometrikus energia hasznosításai Magyarországon.
//////A választott téma nagyon aktuális, hiszen egyre nagyobb méreteket ölt a megújuló energiaforrások
//////használata. Bálint dolgozatából megtudhatjuk, hogy Magyarország kiemelkedő erőforrásokkal
//////rendelkezik a geotermikus energia hasznosításának terén. Megismerhetjük az energiafajta
//////természetföldrajzi hátterét, hasznosításának típusait és történetét. A munka legfontosabb eleme,
//////hogy Bálint bemutatja lakóhelyének, Veresegyház városának a geotermikus energia hasznosítását.
///anára: Antos Gábor
///Hegyi Péter 10.b
///A megújuló energiaforrások felhasználása Magyarországon, a geotermikus energia
//////Péter prezentációjában bemutatja a megújuló energiaforrások jelentőségét, típusait és hazai
//////részarányukat az energiafelhasználásban. A diái jól szerkesztettek, jól követhetők, kiemelik a fontos
//////tudnivalókat. A pályaművet keretbe foglalja a globális jelentőség és a környezeti hatások hangsúlyozása.
//////Az összefoglalásában kiemeli, hogy a jó hazai adottságok a hátrányok mellett lehetővé teszik a
//////geotermikus energia sokoldalú felhasználását.
///Tanára: Tóth Mariann
Biológia:
///Fedorov Eszter 11.a
///Környezeti problémák
//////Eszter prezentációja igényes, látványos munka. Részletesen ismertette a jelen környezeti problémáit.
//////Mondanivalóját tényszerű állításokkal és érzelemre is ható illusztrációkkal ábrázolta. Mind tartalmában,
//////mind kivitelezésében magas színvonalú pályázat.
///Tanára: Sárkány Anna
Fizika:
///Kajtor Enikő 11.a
///Méhek és a fizika
//////Enikő fizika Károlyi pályázatok közül a Méhek és fizika című plakátkészítést választotta. Igazán testhez
//////álló feladat volt ez számára, mert kreatívan oldotta meg. A plakát formája egy hatszög, amelyben a
//////méhek is az igazi nektárt gyűjtik. Kinyitható ablakával bővíti az információk tárolására való helyet.
//////Az általános ismeretek leírása után sorra veszi, hogyan kapcsolódik a méhek mozgása, látása a fizika
//////területéhez. Részletesen és lényegre törően tárja fel számunkra az érdekességeket, kitérve egy kis
//////biológiai felépítésre.
///Tanára: Schmerczné Kormos Nóra
Két pályázata is dobogós lett:
///Medveczky Tamás 10.b Földrajz 2. kémia 2.
///Móczár Melinda 9.a Fizika 2. földrajz 3.
///Kiesswetter Ágoston 10.a Fizika 3. kezdő német nyelv 3.
Földrajz:
///2. Tóth Fanni 9.a
///2. Kondor Balázs 10.a
///2. Medveczky Tamás 10.b
///3. Móczár Melinda 9.a
///3. Kárpáti Bernadett 10.a
Kémia:
///2. Kozma Alex 10.a
///2. Medveczky Tamás 10.b
///2. Kovács Dominik Ádám 9.a
///2. Karabacak Ebrar 9.b
///3. Szabó Tibor 10.b
///3. Csáky Konor 9.b
///3. Szabó Kartal Csaba 9.a
Biológia:
///2. Sinkó Orsolya 11.a
///3. Kerényi Lilla 10.b
Kezdő német nyelv:
///2. Leszkovszki Anna 10. b
///3. Kiesswetter Ágoston 10.a
Haladó német nyelv:
///2. Kajtor Enikő 11.a
///3. Orosi Kinga 9.a
Fizika:
///2. Móczár Melinda 9.a
///2. Jeviczky Botond 10.a
///3. Ézsiás Dorka 9.a
///3. Kiesswetter Ágoston 10.a
///3. Sarkadi Kitti 10. a
Történelem:
///Trianon 100.
///2. Sarkadi Kitti (Kolozsvár)
///3. Kárpáti Bernadett (Kassa)
///Holdraszállás:
///2. Fedorov Eszter 11.a
///3. Kereki Albert 9.a
Magyar irodalom:
Vers kategória
///2. helyezett Gyurik Ramóna 11.b
Próza kategória
///2. helyezett Mátrai Barnabás 9.a
///3. helyezett Tóth Lívia 9.b
Riport kategória
///2. helyezett Csikós Fruzsina 9.a
///3. helyezett Szász Orsolya 9.a
///3. helyezett Izsó Dániel 9.a
Film kategória
///Kovács Dominik 9.a dicsérő oklevél