Biológia:
///7. osztály:
//////Téma: Plakát a szelektív hulladékgyűjtő falára
//////Olyan plakátokat várunk, amely segítséget nyújt a szelektív hulladékgyűjtés alapvető szabályaiban.
///8. osztály:
//////Téma: Káros szenvedélyek
//////Pályamunkáitokban mutassátok be a társadalmunkat érintő káros szenvedélyek következményeit.
//////Készíthetsz ppt-t, plakátot, festményt, egyéb művészeti alkotást is.
///Beadási határidő: január 18.
Fizika:
///- ///Kiírás megtekinthető
Földrajz:
///7. évfolyam:
//////1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban
///- ///Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!
///- ///Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?
///- ///Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!
///- ///Melyikben vállalnál munkát? Indokold!
//////2. Kattanj rá a világra!
///- ///Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?
///- ///Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?
///- ///Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!
///- ///Google Map alkalmazását ne felejtsd el!
///- ///Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!
///- ///Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!
//////3. Ismerd meg a világot!
//////Egy afrikai, amerikai vagy ázsiai ország természet-, társadalom és gazdaságföldrajzi bemutatása,
//////különös tekintettel a globális természeti problémákra.
//////A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat.
//////Házi dolgozat, ppt, prezi, kisfilm, stb.
///8. évfolyam:
//////1. Az egység mozaikja
///- ///Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!
///- ///Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!
//////2. Két évezred a Duna partján!
///- ///Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!
///- ///Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében
//////Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland 3 gyermekes
//////családnak hazánkban
/// Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai (ppt)
/// A megújuló energiahordozók hasznosítása Magyarországon (ppt)
/// A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.
/// Budapest (tömeg)közlekedési hálózata és fejlesztésének lehetőségei (saját készítésű film)
//////3. Látogatás a Balaton-felvidéken (a Balaton-felvidék természeti értékei)
//////poszter, prezentáció
Informatika:
5 - 8. évfolyamon:
///1, Számítógépes grafika:
///Bármilyen szabadon választott programban egy részletes rajz kidolgozása, valamint az elkészítésének a
///leírása, hogyan valósítottad meg.
///2, Mozgósítsd magad! (animáció, interaktivitás)
///Mozgalmas, interaktív tartalom bemutatókészítő, vagy programozó eszközök segítségével. Készíts részletes
///leírást is arról, hogyan valósítottad meg.
///3, Építsd meg!
///Elektorinka vagy robotépítés témakörben készíts valamit, amit videó segítségével mutass is be!
///4, Álmaid digitális tananyaga:
///pl. weboldal, quizizz, kahoot, geogebra,…….
///Készíts részletes leírást is, hogy miben segíthet másoknak egy adott tananyagon belül, valamint, a
///megvalósítás folyamatáról is.
///5, Károlyi 20 éves jubileum:
///PPT vagy Word segítségével mutasd be iskolánkat fennállásnak 20 évfordulója alkalmából.
///Mind a két program esetén minél jobban használd ki a program adta lehetőségeket.
///Határidő: 2020. december 18.
///e-mail cím: milanszabolcs@kig.hu vagy virga.mariann@kig.hu
Kémia:
///7. osztály:
//////1. Az elemek felfedezésének története:
//////Az emberi történelem során számos híres, vakmerő természettudós élt, akik igyekeztek felfedezni
//////a körülöttünk lévő világot alkotó elemeket, anyagokat.
//////Pályázatodban a számodra legmegfelelőbb formában (plakát, ppt, esszé) mutass be egy-egy olyan
//////személyt és a személyhez kapcsolódó felfedezést, akinek a munkássága számodra a legérdekesebb.
//////2. Készíts keresztrejtvényt, rejtvényt, esetleg társasjátékot kémiával kapcsolatos fogalmak
//////felhasználásával.
///Beadási határidő: 2020. december 18.
///8. osztály:
//////1. A kémia jelentősége a mindennapjainkban
//////Mutassa be egy általa kedvelt formában a kémiai ismeretek felhasználási területeit a mindennapokban.
//////(Egészségügy, élelmiszeripar, építőipar, gyógyszeripar, szépségápolás….)
//////2. A víz kémiája
//////Mutassa be egy általa kedvelt formában a víz sokszínű kémiai tulajdonságait és azok felhasználását.
//////(Oldószer, polaritás, tűzoltás, kémiai reakciókban való szerepe: sav-bázis és redoxi tulajdonság, ….)
///Beadási határidő: 2020. december 18.
Technika:
///5. évfolyam:
//////1. Egy épület makettjének elkészítése, amely megújuló energiaforrást használ fel valamilyen
//////formában. / szél, víz, napenergia /
///6. évfolyam:
//////1. Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.
//////2. Egy közismert épület makettjének elkészítése.
///7. évfolyam:
//////1. A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre
//////2. Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.
//////3. Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.
///Beadási határidő: január 18.
Természetismeret:
///5. osztály:
//////A tájékozódás története
//////Poszter, vagy kreatív modell
///6. osztály:
//////Témák:
//////Hegységképződés
//////Vulkáni tevékenység
/////////A pályázatra kreatív módon elkészített modelleket várunk.
//////A gombák világa
/////////Poszter, vagy kreatív modell
///Beadási határidő: január 18