2020. október 25.
Reál károlyi pályázat témakörök

 

Biológia:

///7. osztály:

//////Téma: Plakát a szelektív hulladékgyűjtő falára

//////Olyan plakátokat várunk, amely segítséget nyújt a szelektív hulladékgyűjtés alapvető szabályaiban.

 

///8. osztály: 

//////Téma:  Káros  szenvedélyek

//////Pályamunkáitokban mutassátok be a társadalmunkat érintő káros szenvedélyek következményeit.

//////Készíthetsz ppt-t, plakátot, festményt, egyéb művészeti alkotást is.

                           

///Beadási határidő: január 18.   

 

 

 Fizika:

///- ///Kiírás megtekinthető

 

 

Földrajz:

///7. évfolyam:

//////1. Együtt könnyebb! Segélyszervezetek a világban

///- ///Ismerkedj meg 5 nemzetközi szervezettel, és mutasd be a tevékenységüket!

///- ///Mutasd be a logójukat! Vajon mit jelképeznek?

///- ///Példákkal támaszd alá az ez évi tevékenységüket!

///- ///Melyikben vállalnál munkát? Indokold!

 

//////2. Kattanj rá a világra!

///- ///Keresd meg a Google Földprogramon a Kárpát-medencét! Milyen a terület ábrázolása?

///- ///Töltsd meg tartalommal: építs utakat. Indokold miért oda?

///- ///Tervezz kalandtúrát az osztálytársaidnak! Jelöld az útvonalat! Indokold meg a választásodat!

///- ///Google Map alkalmazását ne felejtsd el!

///- ///Tervezz családodnak 1 hetes programot! Tervezd meg az utazás költségeit!

///- ///Mit csomagoljanak a bőröndbe? Milyen időre számíthatnak? Indoklásról ne feledkezz meg!

 

//////3. Ismerd meg a világot!

//////Egy afrikai, amerikai vagy ázsiai ország természet-, társadalom és gazdaságföldrajzi bemutatása,

//////különös tekintettel a globális természeti problémákra.

//////A pályázat kivitelezése bármilyen formában megvalósulhat. 

//////Házi dolgozat, ppt, prezi, kisfilm, stb.

 

///8. évfolyam:

//////1. Az egység mozaikja

///- ///Mutasd be, kik lakják a Kárpát-medencét!

///- ///Mutasd be a Kárpát-medence néprajzi tájait, azok szokásait, kultúráját!

 

//////2. Két évezred a Duna partján!

///- ///Mutasd be a nagyvárosi övezetességet!

///- ///Milyen szerepe van az egyes övezeteknek a város életében

//////Idegenforgalmi programfelelős túrakínálata egy francia előkelőségnek és egy holland 3 gyermekes

//////családnak hazánkban

///         Az Északi-középhegység kialakulása és természeti adottságai (ppt)

///         A megújuló energiahordozók hasznosítása Magyarországon (ppt)

///         A bevásárló központok terjeszkedésének az okai.

///         Budapest (tömeg)közlekedési hálózata és fejlesztésének lehetőségei (saját készítésű film)

 

//////3.  Látogatás a Balaton-felvidéken (a Balaton-felvidék természeti értékei)

//////poszter, prezentáció

 

 

Informatika:

5 - 8. évfolyamon:

///1, Számítógépes grafika:

///Bármilyen szabadon választott programban egy részletes rajz kidolgozása, valamint az elkészítésének a

///leírása, hogyan valósítottad meg.

 

///2, Mozgósítsd magad! (animáció, interaktivitás)

///Mozgalmas, interaktív tartalom bemutatókészítő, vagy programozó eszközök segítségével. Készíts részletes

///leírást is arról, hogyan valósítottad meg.

 

///3, Építsd meg!

///Elektorinka vagy robotépítés témakörben készíts valamit, amit videó segítségével mutass is be!

 

///4, Álmaid digitális tananyaga:

///pl. weboldal, quizizz, kahoot, geogebra,…….

///Készíts részletes leírást is, hogy miben segíthet másoknak egy adott tananyagon belül, valamint, a

///megvalósítás folyamatáról is.

 

///5, Károlyi 20 éves jubileum:

///PPT vagy Word segítségével mutasd be iskolánkat fennállásnak 20 évfordulója alkalmából.

///Mind a két program esetén minél jobban használd ki a program adta lehetőségeket.

 

///Határidő: 2020. december 18.

 

///e-mail cím: milanszabolcs@kig.hu  vagy virga.mariann@kig.hu

 

 

Kémia:

///7. osztály:

//////1. Az elemek felfedezésének története:

//////Az emberi történelem során számos híres, vakmerő természettudós élt, akik igyekeztek felfedezni

//////a körülöttünk lévő világot alkotó elemeket, anyagokat.

//////Pályázatodban a számodra legmegfelelőbb formában (plakát, ppt, esszé) mutass be egy-egy olyan

//////személyt és a személyhez kapcsolódó felfedezést, akinek a munkássága számodra a legérdekesebb. 

 

//////2. Készíts keresztrejtvényt, rejtvényt, esetleg társasjátékot kémiával kapcsolatos fogalmak

//////felhasználásával.

 

 ///Beadási határidő: 2020. december 18.

 

///8. osztály:

//////1. A kémia jelentősége a mindennapjainkban

//////Mutassa be egy általa kedvelt formában a kémiai ismeretek felhasználási területeit a mindennapokban.

//////(Egészségügy, élelmiszeripar, építőipar, gyógyszeripar, szépségápolás….)

 

//////2.  A víz kémiája

//////Mutassa be egy általa kedvelt formában a víz sokszínű kémiai tulajdonságait és azok felhasználását.

//////(Oldószer, polaritás, tűzoltás, kémiai reakciókban való szerepe: sav-bázis és redoxi tulajdonság, ….)

 

///Beadási határidő: 2020. december 18.

 

 

Technika:

///5. évfolyam:

//////1. Egy épület makettjének elkészítése, amely megújuló energiaforrást használ fel valamilyen

//////formában.  / szél, víz, napenergia /

 

///6. évfolyam:

//////1.     Az erdők pusztulásának következménye, hatása a környezetre.

//////2.    Egy közismert épület makettjének elkészítése.

 

///7. évfolyam:

//////1.    A fosszilis energiaforrások hatása a környezetre

//////2.    Megújuló energiaforrások felhasználása a XXI. században.

//////3.    Egy magyarországi vár vagy kastély makettjének elkészítése.

 

///Beadási határidő:  január 18.

 

 

Természetismeret:

///5. osztály:

//////A tájékozódás története

//////Poszter, vagy kreatív modell

  

///6. osztály:

//////Témák:                

//////Hegységképződés

//////Vulkáni tevékenység

/////////A pályázatra kreatív módon elkészített modelleket várunk.

//////A gombák világa

/////////Poszter, vagy kreatív modell

               

///Beadási határidő: január 18