György Nina 5.c négy pályázata kapott elismerést
Történelem, Természetismeret, Irodalom 1. hely
Technika: dicsérő oklevél
Nina történelemből Tutanhamon fáraó sírkamrájával kapcsolatos pályázatot adott le. A makett a legbelső
kamrát ábrázolja. A felülről nyitott elrendezés lehetőséget ad a sírkamra kényelmes szemrevételezéséhez.
Munkája aprólékos, szépen kivitelezett, tetszetős, ötletes.
szaktanára: Laczkó Andrea Veronika
Természetismeretből olyan ismeretterjesztő társasjátékot készített, amely segítségével széleskörű
ismereteket szerezhetünk a vadon és haszonállatok testfelépítéséről, életmódjáról. A játék menete tele
van szórakoztató fordulatokkal, amely a hasznos tudnivalók elsajátítása mellett önfeledt szórakozást ígér.
szaktanára: Simonné Svéda Enikő
Tündérfalva címmel, egy saját készítésű mesekönyvet írt. A könyv egyetlen meséjében ügyesen ötvözte
az ismert tündérmesei elemeket saját ötleteivel. A mesekönyv egyedi illusztrációit és a könyv borítóját is ő
tervezte. A pályamunka megmutatja Nina sokirányú érdeklődését és tehetségét.
szaktanára: Zsótér-Nagy Szilvia
Kormány Nina 7.a négy pályázata kapott elismerést
Földrajz, Informatika 1. hely
Elismerő oklevél “Életmese” kategóriában és technika tantárgyból
Nina a Föld naplója című pályamunkájában a Föld fejlődéstörténetét mutatja be, az egyes földtörténeti korok
főbb eseményeinek felsorolásával és jellemzésével. A kinyitható, papír alapú időszalag, képekkel és ábrákkal
megfelelően illusztrált. Megfelelő képet ad arról az ismeretanyagról, melyet a tanórán és a szakkörön
sikerült a tanulónak megszereznie.
szaktanára: Szabó Kristóf
A Kahoot program segítségével a földrajz tantárgyhoz készített egy 20 kérdésből álló kvízt a „Kőzetburok
titkai” címmel. A kérdésekhez a témájukhoz kapcsolódó képeket is illesztett. Munkája igényes, szépen
kivitelezett, sokat segíthet a tananyag megértésének ellenőrzésében.
szaktanára: Virga Mariann
Kiss Kiara 8.b három dobogós pályázat
Történelem, földrajz: 1. hely
Kémia: 2.hely
Kiara történelem pályázatában Sztálin életrajzát mutatta be. Az általa készített plakát képekkel és történelmi
adatokkal gazdagon ellátott, ezáltal egy hiteles portrét olvashatunk az egykori Szovjetunió vezetőjéről. A
munkája világosan tükrözi, hogy számos történelmi forrást és szakirodalmat használt fel.
szaktanára: Szabó Kristóf
„Hazánk megújuló energiaforrásai” című pályázatában egy poszteren mutatja be a megújuló
energiaforrásokat, rövid leírással és fényképekkel. Jól tagoltan, röviden részletezi az egyes energiaforrások
előnyeit és hátrányait, így össze lehet hasonlítani őket.
szaktanára: Tóth Marianna
Papp Laura 7.c négy dobogós pályázat
Történelem: 1. hely és 2. hely
Biológia: 2. hely
Irodalom: 3. hely
Történelem pályázatában Laura az 1848-as pesti forradalom helyszíneit járja be. Az általa készített plakát az
összes forradalmi helyszínt bemutatja, ahol szelfiket készített. A képeket tematikusan használta fel, munkáját
megfelelő színekkel (piros-fehér-zöld) látta el, ezzel is utalva a forradalmi témára.
szaktanára: Szabó Kristóf
Deák Vivien 8.a három dobogós pályázat
Történelem: 1. hely
Kémia: 2.hely
Biológia: 3. hely
Történelem pályázatának címe: Beléptünk a háborúba!
Vivien a II. világháború eseményei iránt nagy érdeklődést mutatott, szabad idejében önálló kutatásokat is
végzett, hogy bővítse ismereteit. Munkája szerteágazó ismeretekről tesz tanúbizonyságot. Pályázata jól
átgondolt, kiválóan szerkesztett, részletgazdag. A képanyag jól illeszkedik a szöveghez, nagyszerűen
szemlélteti a bemutatni kívánt eseményeket.
szaktanára: Laczkó Andrea Veronika
Márkus Gergely 7.a két dobogós pályázat
Német nyelv: 1. hely
Történelem: 2. hely
Gergő a Mercedes cégről készített színvonalas plakátot. Röviden összefoglalva a gyár életének főbb
állomásait, és bemutatva a helyszíneket, ahol az autógyártás folyik. Színes képekkel illusztrálta plakátját,
amelyre saját kezűleg rajzolta fel a Mercedes- jelet és felírta a cég jelmondatát: „A legjobb, vagy semmi.”
szaktanára: Kisné Zámbó Éva
Fábián Eszter 8.c két dobogós pályázat
Kémia: 1.hely
Földrajz: 3. hely
Eszter kémiából egy igényes társast készített, amely a körülöttünk leggyakrabban előforduló fémek
tulajdonságait, felhasználását, biológiai jelentőségét mutatja be. A játék alkalmas arra, hogy játékos
formában tanuljuk meg azokat az ismereteket, amelyek segítségével a fémeket felismerhetjük.
szaktanára: Simonné Svéda Enikő
Harkai András: 8.a két dobogós pályázat
Angol: 1. hely
Biológia: 2.hely
András J. K. Rowling szerzőtől a Harry Potter és a bölcsek köve című könyvét mutatta be. Fogalmazásában
törekedett az igényes és olvasóbarát stílusra. Írását helyes mondatszerkezetek és gazdag szókincs jellemzi.
Munkájában tükröződik a gondosság és az angol nyelv szeretete.
szaktanára: Szegheő Réka
Illés Írisz 8.c
Biológia: 1. hely
Fizika: 3. hely
Írisz egy lapbookot készített a védőoltások történetének bemutatására. A pályamű interaktív elemek
segítségével mutatja be az emberiség történetének első oltását és a legjelentősebb oltástípusokat. Kitér
a hazánkban kötelező gyermekkori oltásokra, részletezi a megelőző oltások működését, és bemutatja a
legújabban használt vakcinák hatásmechanizmusát is.
szaktanára: Maierné Debreczeni Kinga
Haba Laura 6.c két dobogós hely
Történelem: Makett kategória 2. hely
Irodalom: Képregény kategória 2. hely
Dávid Márton 8.a két dobogós hely
Fizika: Filmajánló 2. hely
Földrajz: Hazánk megújuló energiaforrásai 3. hely
versírás kategória elismerő oklevél
Papp Zsófia (7.b)
Plakát készítés: Fizika ABC 2. hely
Technika: dicsérő oklevél
Tóth Csenge 7.b
Plakát készítés: Fizika ABC 2. hely
Technika: dicsérő oklevél
Varga Dóra 8.b két dobogós hely
Történelem portré kategória 3. hely
Irodalom: Életmesekategória 3. hely
Tantárgyankénti díjazottak:
Történelem
Reformkori divat kategória:
1. hely: Kincses Lili Zorka 7.b
Zorka pályázatában bemutatja, hogyan öltözködött egy hölgy a reformkorban. A ruhaköltemények részletes
leírása után kitér a hajviseletekre is, sőt a kiegészítők – kesztyűk, kalapok, napernyők, legyezők –
ismertetése sem hiányzik a pályaműből. A PPT-t a kor divatlapjainak bemutatásával zárja.
A munkája igényes, jól szerkesztett, képanyagban gazdag. Látszik, hogy alapos, széleskörű kutatómunka
előzte meg az összeállítást.
szaktanára: Laczkó Andrea Veronika
1941 a fordulat éve – kategória:
2. Holósi Tamás 8.b
2. Kacsinkó Sára 8.a
3. Dénes Viktória 8.b
Reformkori szelfi kategória:
2. Kalmár Ákos 7.c
3. Majdanics Igor 7.c
Makett kategória:
3. Dancsecz Dóra 5.b
Oklevelet kap: Sándor Kincső 5.b és Szász Kristóf 5.c
Irodalom
Képregény kategória:
1. helyezett Krilek Regina 7.a
Regina gyönyörű képregényt készített Arany János: Fülemile c. műve alapján. Élénk színeket használt, a
karakterre jellemző ábrázolásmóddal. Művészi eszközök felhasználásával törekedet a mondanivaló
kiemelésére. Aprólékos gonddal dolgozott, így az összbenyomás is tökéletes.
szaktanára: Kallai Klára
3. hely Nagy Hanna Eszter 5.c
Oklevelet kap: Borbély Lili 5.c és Bankó Lili 5.c
Életmese kategória:
1. Kurucz Attila 5.a és Páncsity Panna 8.c
Attila a nagymamájával beszélgetett arról, milyen volt iskolásnak lenni, amikor fiatal volt. Kedves,
személyes történeteket olvashatunk pályamunkájában. Megelevenednek a régi diákcsínyek,
az építőtáborok, osztálykirándulások.
Panna a nagypapájával készített riportot, aki arról mesél, hogy milyen volt magyarul tanulni nem magyar
anyanyelvű, szerbhorvát származású diákként. Elmeséli, milyen volt a tanyáról bejáró diákok élete, milyen
tanszerei voltak az akkori diákoknak. Panna egy nagyon érdekes és informatív múltidéző beszélgetést
készített munkájában.
szaktanáruk: Deák Krisztina
2. Oravecz Anna 7.c és Mischinger Noémi 7.c
Mesekönyv kategória:
2. Pályi Adél 5. a
3. Nagy Enikő 5. b és Pap Márk Zoltán 5.c
“Versírás” kategóriában Elismerő oklevél: Puskás Bernadett 8.a
Természettudomány
Városi állatok segítése télen (társasjáték)
1.helyezett Kacsinkó Nóra 5.c és Kondrát Laura 5.c
Nóra igényes kivitelezésű társasjátékot készített, melynek témája a hazai városokban, vagy városaink
környezetében élő madarak. Az érdekes feladatok nagyon hasznos, érdekes információt rejtenek. A játék
segítségével észrevétlenül sajátíthatjuk el azokat a stratégiákat, amelyek segítségével hozzájárulhatunk,
hogy madaraink túléljék a téli hónapok nehézségeit.
Laura a városok parkjaiban, városközeli természetes élőhelyeken előforduló állatok legjellemzőbb
tulajdonságait összefoglaló táblajátékot készített. A játékfelület igényesen átgondolt kivitelezése örömteli
és hasznos elfoglaltságot, izgalmas fordulatokat ígér a vállalkozó kedvű játékosoknak.
szaktanára: Simonné Svéda Enikő
2. helyezett: Pirositz Benedek 5.c és Udvari-Solti Edvin 5.c
Ismeretterjesztő társasjáték kategória:
2.helyezett Görbe Levente 5.b
3.helyezett Kovács Panna 5.b
Különdíj: Tekesi-Czipperer Petra 5.c
Hazánk nemzeti parkjai kategória:
1.helyezett: Szekeres Szonja 6.a és Orova Tamás 6.a
Szonja pályamunkája a lehető legszínesebben mutatja be hazánk nemzeti parkjait. A részletesen
kidolgozott térképen az egyes nemzeti parkok logói, védett területei is megjelennek, hangsúlyozva
azok összefüggő, vagy foltszerű megjelenését. Részletes jellemzést találunk az egyes területek természeti
és idegenforgalmi látnivalóiról. Minden parkhoz tartoznak kérdések, így akár tanítási órán is használható a
pályamű.
Tamás interaktív plakátja részletesen mutatja be a magyarországi nemzeti parkokat, a védett területeket.
Az ott élő védett növényeket és állatokat képek segítségével ismerhetjük meg. A pályamű nagy erőssége,
hogy az egyes nemzeti parkokról saját készítésű fotókat is mellékelt, így saját élményei jelennek meg a
plakáton.
szaktanáruk: Maierné Debreczeni Kinga
2.helyezett: Papp Viola 6.a
Biológia
Parányok világa kategória:
1.helyezett: Kőszeghy Dóra 7.c és Szabó Melissza 7.c
Dóra puha gyurmából készítette el a hazánkban leggyakoribb, csak mikroszkóp segítségével látható
egysejtű élőlények, az amőba, a papucsállatka és a zöld szemesostoros makettjét. A három élőlény
modellje remekül bemutatható az ötödikes természettudomány, vagy akár a hetedikes biológia órán
a rendszertan fejezetnél.
Melissza is színes gyurmából készítette el a maketteket. A modellek minden részletre kiterjedően ábrázolják
a vizeinkben élő, sokszor mikroszkóppal is nehezen megfigyelhető egysejtűeket. A részletes magyarázat
segít eligazodni az egysejtűek felépítésén, bemutatja a hasonlóságokat és a különbségeket.
szaktanáruk: Maierné Debreczeni Kinga
Földrajz
Földtörténet, országok bemutatása kategória:
2.helyezett: Barna Kinga 7.b és Tatárka Mária 7.c
Hazánk megújuló energiaforrásai kategória:
2.helyezett: Nagy András 8.c
Angol
Egy könyv bemutatása ajánlóval:
3. helyezett: Kis Tamás 8.a
Német
Német márkák plakátjai kategóriában:
2. Horváth Karolina 8.a
3. Várkonyi Zita 8.a
Fizika
1. Turán-Schnitta Máté (8.c) és Turán- Schnitta András (7.a)
Máté és Andris a régi korok viaszpecsétes papírtekercseit idéző, igényes kivitelű pályázatukat igyekeztek
olyan fogalmakkal megtölteni, amelyekkel már találkoztak a tantárgy keretében és tudják, érték is a
jelentésüket.
szaktanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde
2. Pordán Kitti (8.c)
3. Karasszon Jázmin és Karasszon Ahmed (7.b)
3. Szabó Vivien és Dombovári Kata (7.c)
informatika
Grafika kategória:
1. helyezett: Környei Benedek 5.b
A feladat egy olyan Károlyis poló tervezése volt, amit szívesen visel egy diák. Benedek emblémának egy
mindig jókedvű pandát rajzolt, aki örül, hogy a Károlyiba járhat. A részletes kidolgozás mellett bátran
használta a színeket, és alkalmazta a paint program adta lehetőségeket.
szaktanára: Virga Mariann
2. helyezett: Jankovics Fanni 5.c
Mozgósítsd magad (animáció, interaktivitás) kategória:
I. helyezett: Bálint Alex 8. c
Alex igényesen gondolta tovább és egyedi ötletekkel egészítette ki a tanórai anyagot. Algoritmusai
logikusak, áttekinthetők. A számítógép erőforrásait célszerűen használja. A játékban mind matematikai,
mind geometriai ismeretei, valamint fizikai tapasztalatai megjelennek, a szimuláció természetesnek hat.
A játék egyik előnye, hogy több, valós szereplő jelenlétét igényli, így bár informatikai eszközt kell
használni, de a személyes kapcsolatokat is erősítheti.
szaktanára: Milán Szabolcs
Kémia
Gömbmodellek
Megosztott első hely: Nagy Balázs 7a és Üveges Ágoston 7.b
Balázs a levegő alkotóelemeit, Ágoston néhány különlegesebb molekulát modellezett hungarocell és pálcika
segítségével. A szépen kivitelezett gömbmodelleket a tanulói demonstrációs készlet igényességével
alkották meg. Ezek a modellek maximálisan alkalmasak arra, hogy a leendő hetedikesek szemléltető
eszközei lehessen.
szaktanáruk: Simonné Svéda Enikő
2. Petrecz Dániel 7.b
3. Ruttmayer Dániel 7.c Vas Virág 8.b Csukás Benedek 8.a