2022. március 29.
Károlyi pályázat helyezettjei

     

György Nina 5.c négy pályázata kapott elismerést

   Történelem, Természetismeret, Irodalom 1. hely

   Technika: dicsérő oklevél

 

   Nina történelemből Tutanhamon fáraó sírkamrájával kapcsolatos pályázatot adott le. A makett a legbelső 

   kamrát ábrázolja. A felülről nyitott elrendezés lehetőséget ad a sírkamra kényelmes szemrevételezéséhez.

   Munkája aprólékos, szépen kivitelezett, tetszetős, ötletes.

   szaktanára: Laczkó Andrea Veronika

 

   Természetismeretből olyan ismeretterjesztő társasjátékot készített, amely segítségével széleskörű

   ismereteket szerezhetünk a vadon és haszonállatok testfelépítéséről, életmódjáról. A játék menete tele

   van szórakoztató fordulatokkal, amely a hasznos tudnivalók elsajátítása mellett önfeledt szórakozást ígér.

   szaktanára: Simonné Svéda Enikő

 

   Tündérfalva címmel, egy saját készítésű mesekönyvet írt. A könyv egyetlen meséjében ügyesen ötvözte

   az ismert tündérmesei elemeket saját  ötleteivel. A mesekönyv egyedi illusztrációit és a könyv borítóját is ő

   tervezte. A pályamunka megmutatja Nina sokirányú érdeklődését és tehetségét.

   szaktanára: Zsótér-Nagy Szilvia

 

 

 

Kormány Nina 7.a négy pályázata kapott elismerést

   Földrajz, Informatika 1. hely

   Elismerő oklevél “Életmese” kategóriában és technika tantárgyból

 

   Nina a Föld naplója című pályamunkájában a Föld fejlődéstörténetét mutatja be, az egyes földtörténeti korok

   főbb eseményeinek felsorolásával és jellemzésével. A kinyitható, papír alapú időszalag, képekkel és ábrákkal

   megfelelően illusztrált. Megfelelő képet ad arról az ismeretanyagról, melyet a tanórán és a szakkörön

   sikerült a tanulónak megszereznie.

   szaktanára: Szabó Kristóf

 

   A Kahoot program segítségével a földrajz tantárgyhoz készített egy 20 kérdésből álló kvízt a „Kőzetburok

   titkai” címmel. A kérdésekhez a témájukhoz kapcsolódó képeket is illesztett. Munkája igényes, szépen

   kivitelezett, sokat segíthet a tananyag megértésének ellenőrzésében.

   szaktanára: Virga Mariann

 

 

 

Kiss Kiara 8.b  három dobogós pályázat

   Történelem, földrajz: 1. hely         

   Kémia: 2.hely

 

   Kiara történelem pályázatában Sztálin életrajzát mutatta be. Az általa készített plakát képekkel és történelmi

   adatokkal gazdagon ellátott, ezáltal egy hiteles portrét olvashatunk az egykori Szovjetunió vezetőjéről. A

   munkája világosan tükrözi, hogy számos történelmi forrást és szakirodalmat használt fel.

   szaktanára: Szabó Kristóf

 

   „Hazánk megújuló energiaforrásai” című pályázatában egy poszteren mutatja be a megújuló

   energiaforrásokat, rövid leírással és fényképekkel. Jól tagoltan, röviden részletezi az egyes energiaforrások

   előnyeit és hátrányait, így össze lehet hasonlítani őket.

   szaktanára: Tóth Marianna

 

 

 

Papp Laura 7.c  négy dobogós pályázat

   Történelem: 1. hely  és 2. hely    

   Biológia: 2. hely      

   Irodalom: 3. hely

 

   Történelem pályázatában Laura az 1848-as pesti forradalom helyszíneit járja be. Az általa készített plakát az

   összes forradalmi helyszínt bemutatja, ahol szelfiket készített. A képeket tematikusan használta fel, munkáját

   megfelelő színekkel (piros-fehér-zöld) látta el, ezzel is utalva a forradalmi témára.

   szaktanára: Szabó Kristóf

 

 

 

Deák Vivien 8.a három dobogós pályázat

   Történelem: 1. hely   

   Kémia: 2.hely      

   Biológia: 3. hely

                       

   Történelem pályázatának címe: Beléptünk a háborúba!

   Vivien a II. világháború eseményei iránt nagy érdeklődést mutatott, szabad idejében önálló kutatásokat is

   végzett, hogy bővítse ismereteit. Munkája szerteágazó ismeretekről tesz tanúbizonyságot. Pályázata jól

   átgondolt, kiválóan szerkesztett, részletgazdag. A képanyag jól illeszkedik a szöveghez, nagyszerűen

   szemlélteti a bemutatni kívánt eseményeket.

   szaktanára: Laczkó Andrea Veronika

 

 

 

Márkus Gergely 7.a két dobogós pályázat

   Német nyelv: 1. hely  

   Történelem: 2. hely

 

   Gergő a Mercedes cégről készített színvonalas plakátot. Röviden összefoglalva a gyár életének főbb

   állomásait, és bemutatva a helyszíneket, ahol az autógyártás folyik. Színes képekkel illusztrálta plakátját,

   amelyre saját kezűleg rajzolta fel a Mercedes- jelet és felírta a cég jelmondatát: „A legjobb, vagy semmi.”

   szaktanára: Kisné Zámbó Éva

 

 

 

Fábián Eszter 8.c két dobogós pályázat

   Kémia: 1.hely     

   Földrajz: 3. hely

 

   Eszter kémiából egy igényes társast készített, amely a körülöttünk leggyakrabban előforduló fémek

   tulajdonságait, felhasználását, biológiai jelentőségét mutatja be. A játék alkalmas arra, hogy játékos

   formában tanuljuk meg azokat az ismereteket, amelyek segítségével a fémeket felismerhetjük.

   szaktanára: Simonné  Svéda Enikő

 

 

 

Harkai András: 8.a két dobogós pályázat

   Angol: 1. hely     

   Biológia: 2.hely

 

   András  J. K. Rowling szerzőtől a Harry Potter és a bölcsek köve című könyvét mutatta be. Fogalmazásában

   törekedett az igényes és olvasóbarát stílusra. Írását helyes mondatszerkezetek és gazdag szókincs jellemzi.

   Munkájában tükröződik a gondosság és az angol nyelv szeretete.

   szaktanára: Szegheő Réka

 

 

 

Illés Írisz 8.c

   Biológia: 1. hely 

  Fizika: 3. hely

 

   Írisz egy lapbookot készített a védőoltások történetének bemutatására. A pályamű interaktív elemek

   segítségével mutatja be az emberiség történetének első oltását és a legjelentősebb oltástípusokat. Kitér

   a hazánkban kötelező gyermekkori oltásokra, részletezi a megelőző oltások működését, és bemutatja a

   legújabban használt vakcinák hatásmechanizmusát is.

   szaktanára: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

 

Haba Laura 6.c két dobogós hely

   Történelem: Makett kategória 2. hely

   Irodalom: Képregény kategória 2. hely

 

 

 

Dávid Márton 8.a két dobogós hely

   Fizika: Filmajánló 2. hely

   Földrajz: Hazánk megújuló energiaforrásai 3. hely

   versírás kategória elismerő oklevél

 

 

 

Papp Zsófia (7.b)

   Plakát készítés: Fizika ABC 2. hely        

  Technika: dicsérő oklevél

 

 

 

Tóth Csenge   7.b

   Plakát készítés: Fizika ABC 2. hely        

   Technika: dicsérő oklevél

 

 

 

Varga Dóra  8.b   két dobogós hely

   Történelem portré kategória 3. hely

   Irodalom: Életmesekategória 3. hely

 

 

 

Tantárgyankénti díjazottak:

   Történelem

      Reformkori divat kategória:

      1.    hely: Kincses Lili  Zorka 7.b

      Zorka pályázatában bemutatja, hogyan öltözködött egy hölgy a reformkorban. A ruhaköltemények részletes

      leírása után kitér a hajviseletekre is, sőt a kiegészítők – kesztyűk, kalapok, napernyők, legyezők –

      ismertetése sem hiányzik a pályaműből. A PPT-t a kor divatlapjainak bemutatásával zárja.

      A munkája igényes, jól szerkesztett, képanyagban gazdag. Látszik, hogy alapos, széleskörű kutatómunka

      előzte meg az összeállítást.

      szaktanára: Laczkó Andrea Veronika

 

 

      1941 a fordulat éve – kategória:

      2. Holósi Tamás 8.b

      2. Kacsinkó Sára 8.a

      3. Dénes Viktória 8.b

 

      Reformkori szelfi kategória:

      2. Kalmár Ákos 7.c

      3. Majdanics Igor 7.c

 

      Makett kategória:

      3. Dancsecz Dóra 5.b

      Oklevelet kap: Sándor Kincső 5.b  és Szász Kristóf 5.c

 

 

   Irodalom

      Képregény kategória:

      1.    helyezett Krilek Regina 7.a 

      Regina gyönyörű képregényt készített Arany János: Fülemile c. műve alapján. Élénk színeket használt,  a

      karakterre jellemző ábrázolásmóddal. Művészi eszközök felhasználásával törekedet a mondanivaló

      kiemelésére. Aprólékos gonddal dolgozott, így az összbenyomás is tökéletes.

      szaktanára: Kallai Klára

 

      3. hely Nagy Hanna Eszter 5.c 

      Oklevelet kap: Borbély Lili 5.c és Bankó Lili 5.c

 

 

      Életmese kategória:

      1.    Kurucz Attila 5.a és Páncsity Panna 8.c 

 

      Attila a nagymamájával beszélgetett arról, milyen volt iskolásnak lenni, amikor fiatal volt. Kedves,

      személyes történeteket olvashatunk pályamunkájában. Megelevenednek a régi diákcsínyek,

      az építőtáborok, osztálykirándulások.

 

      Panna  a nagypapájával készített riportot, aki arról mesél, hogy milyen volt magyarul tanulni nem magyar

      anyanyelvű, szerbhorvát származású diákként. Elmeséli, milyen volt a tanyáról bejáró diákok élete, milyen

      tanszerei voltak az akkori diákoknak. Panna egy nagyon érdekes és informatív múltidéző beszélgetést

      készített munkájában. 

      szaktanáruk: Deák Krisztina

 

       2. Oravecz Anna 7.c és Mischinger Noémi 7.c

 

      Mesekönyv kategória:

      2. Pályi Adél 5. a

      3. Nagy Enikő 5. b és Pap Márk Zoltán 5.c

 

      “Versírás” kategóriában Elismerő oklevél: Puskás Bernadett 8.a

 

 

 

   Természettudomány

      Városi állatok segítése télen (társasjáték)

      1.helyezett Kacsinkó Nóra 5.c  és Kondrát Laura 5.c

      Nóra igényes kivitelezésű társasjátékot készített, melynek témája a hazai városokban, vagy városaink

     környezetében élő madarak. Az érdekes feladatok nagyon hasznos, érdekes információt rejtenek. A játék

      segítségével észrevétlenül sajátíthatjuk el azokat a stratégiákat, amelyek segítségével hozzájárulhatunk,

      hogy madaraink túléljék a téli hónapok nehézségeit.

 

      Laura a városok parkjaiban, városközeli természetes élőhelyeken előforduló állatok legjellemzőbb

      tulajdonságait összefoglaló táblajátékot készített. A játékfelület igényesen átgondolt kivitelezése örömteli

      és hasznos elfoglaltságot, izgalmas fordulatokat ígér a vállalkozó kedvű játékosoknak. 

      szaktanára: Simonné Svéda Enikő

 

      2. helyezett:       Pirositz Benedek 5.c  és Udvari-Solti Edvin 5.c

 

      Ismeretterjesztő társasjáték kategória:

      2.helyezett Görbe Levente 5.b

      3.helyezett Kovács Panna 5.b

      Különdíj: Tekesi-Czipperer Petra 5.c

 

      Hazánk nemzeti parkjai kategória:

      1.helyezett: Szekeres Szonja 6.a  és Orova Tamás 6.a

      Szonja pályamunkája a lehető legszínesebben mutatja be hazánk nemzeti parkjait. A részletesen

      kidolgozott térképen az egyes nemzeti parkok logói, védett területei is megjelennek, hangsúlyozva

      azok összefüggő, vagy foltszerű megjelenését. Részletes jellemzést találunk az egyes területek természeti

      és idegenforgalmi látnivalóiról. Minden parkhoz tartoznak kérdések, így akár tanítási órán is használható a

      pályamű.

 

      Tamás interaktív plakátja részletesen mutatja be a magyarországi nemzeti parkokat, a védett területeket.

      Az ott élő védett növényeket és állatokat képek segítségével ismerhetjük meg. A pályamű nagy erőssége,

      hogy az egyes nemzeti parkokról saját készítésű fotókat is mellékelt, így saját élményei jelennek meg a

      plakáton. 

      szaktanáruk: Maierné Debreczeni Kinga

 

      2.helyezett: Papp Viola 6.a

 

 

 

   Biológia

      Parányok világa kategória:

      1.helyezett: Kőszeghy Dóra 7.c  és Szabó Melissza  7.c

 

      Dóra puha gyurmából készítette el a hazánkban leggyakoribb, csak mikroszkóp segítségével látható

      egysejtű élőlények, az amőba, a papucsállatka és a zöld szemesostoros makettjét. A három élőlény

      modellje remekül bemutatható az ötödikes természettudomány, vagy akár a hetedikes biológia órán

      a rendszertan fejezetnél.

 

      Melissza is színes gyurmából készítette el a maketteket. A modellek minden részletre kiterjedően ábrázolják

      a vizeinkben élő, sokszor mikroszkóppal is nehezen megfigyelhető egysejtűeket. A részletes magyarázat

      segít eligazodni az egysejtűek felépítésén, bemutatja a hasonlóságokat és a különbségeket.

      szaktanáruk: Maierné Debreczeni Kinga

 

 

   Földrajz

      Földtörténet, országok bemutatása  kategória:

      2.helyezett: Barna Kinga 7.b és Tatárka Mária 7.c

 

      Hazánk megújuló energiaforrásai kategória:

      2.helyezett: Nagy András 8.c

 

   

   Angol

      Egy könyv bemutatása ajánlóval:

      3. helyezett: Kis Tamás 8.a

 

 

   Német

      Német márkák plakátjai kategóriában:

      2.       Horváth Karolina 8.a

      3.      Várkonyi Zita 8.a

 

 

   Fizika

      1. Turán-Schnitta Máté (8.c) és Turán- Schnitta András (7.a)

      Máté és Andris a régi korok viaszpecsétes papírtekercseit idéző, igényes kivitelű pályázatukat igyekeztek

      olyan fogalmakkal megtölteni, amelyekkel már találkoztak a tantárgy keretében és tudják, érték is a

      jelentésüket.

      szaktanára: Csernyánszkyné Nagy Tünde

 

      2. Pordán Kitti (8.c)

      3. Karasszon Jázmin és Karasszon Ahmed (7.b)

      3. Szabó Vivien és Dombovári Kata (7.c)

 

 

   informatika

      Grafika kategória:

      1. helyezett: Környei Benedek 5.b

      A feladat egy olyan Károlyis poló tervezése volt, amit szívesen visel egy diák. Benedek emblémának egy

      mindig jókedvű pandát rajzolt, aki örül, hogy a Károlyiba járhat. A részletes kidolgozás mellett bátran

      használta a színeket, és alkalmazta a paint program adta lehetőségeket.

      szaktanára: Virga Mariann

 

      2. helyezett: Jankovics Fanni 5.c

 

      Mozgósítsd magad (animáció, interaktivitás) kategória:

      I. helyezett: Bálint Alex 8. c

      Alex igényesen gondolta tovább és egyedi ötletekkel egészítette ki a tanórai anyagot. Algoritmusai

      logikusak, áttekinthetők. A számítógép erőforrásait célszerűen használja. A játékban mind matematikai,

      mind geometriai ismeretei, valamint fizikai tapasztalatai megjelennek, a szimuláció természetesnek hat.

      A játék egyik előnye, hogy több, valós szereplő jelenlétét igényli, így bár informatikai eszközt kell

      használni, de a személyes kapcsolatokat is erősítheti.

      szaktanára: Milán Szabolcs

 

 

   Kémia

      Gömbmodellek

      Megosztott első hely: Nagy Balázs  7a és Üveges Ágoston 7.b

      Balázs a levegő alkotóelemeit, Ágoston néhány különlegesebb molekulát modellezett hungarocell és pálcika

      segítségével. A szépen kivitelezett gömbmodelleket a tanulói demonstrációs készlet igényességével

      alkották meg. Ezek a modellek maximálisan alkalmasak arra, hogy a leendő hetedikesek szemléltető

      eszközei lehessen.

      szaktanáruk: Simonné Svéda Enikő

 

      2. Petrecz Dániel  7.b

      3. Ruttmayer Dániel  7.c       Vas Virág 8.b       Csukás Benedek 8.a